آقای رئیس فقط یکسال وقت دارید....! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
رویکرد های اصلاحی لازمه ارتقاء سطح فرهنگ جامعه کیش است
نیار امروز جامعه کیش به گفتگوی جامعه محور
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

سخنی با رئیس جدید شورای شهر کیش
آقای رئیس فقط یکسال وقت دارید....!

اخیراً انتخابات آخرین دوره سالیانه از پنجمین دوره فعالیت شورای شهر کیش برگزار شد و این بار محمد طاهری یکی دیگر از اعضاء شورای شهر کیش بر کرسی ریاست شورا نشستند. پیش از این در این دوره عبدالنبی شرفی و ایرج شرف زاده این مسئولیت را بر عهده داشتند و حالا در آخرین سال فعالیت شورای شهر در دوره پنجم ، این مسئولیت به عهده محمد طاهری میرسد

  

    الف – الف

اخیراً انتخابات آخرین دوره سالیانه از پنجمین دوره فعالیت شورای شهر کیش برگزار شد و این بار محمد طاهری یکی دیگر  از اعضاء شورای شهر کیش بر کرسی ریاست شورا نشستند. پیش از این در این دوره عبدالنبی شرفی و ایرج شرف زاده این مسئولیت را بر عهده داشتند و حالا در آخرین سال فعالیت شورای شهر در دوره پنجم، این مسئولیت به عهده محمد طاهری میرسد. مردی از شرق هرمزگان که در جزیره کیش به پشتوانه حمایت بخش قابل توجهی از جمعیت ساکن در کیش وارد شورای شهر شد و حالا در آخرین سال فعالیت شورای پنجم بر کرسی ریاست تکیه می زند. باتوجه به اهمیت و جایگاه مهم شورای شهر سخنانی کوتاه را با رئیس جدید این شورا در میان میگذاریم.

جدا از همه تعارفات  مرسوم و معمول و عناوین و القاب گوناگون و مختلف که درباره نقش و جایگاه شوراها گفته می شود، شاید مهم ترین خصوصیت و ویژگی شورا  را بتوان پشتوانه اجتماعی و مردمی آن عنوان کرد  و نقشی است که این شورا در افزایش یا کاهش اعتماد اجتماعی مردم نسبت به دولت ها می تواند داشته باشد. شوراها در واقع منتخب و برشی از خواسته های مردم یک شهر هستند  برای دست یابی به یک زندگی بهتر.

شوراها و اعضا آن  باید بتوانند با استفاده از قدرتی که در نتیجه اعتماد و رای مردم بدست می آورند در حوزه های مختلف برای آنها چانه زنی و رایزنی کنند، مشکلات آنها را حل کنند و در راه دست یابی شهروندان به یک زندگی بهتر  و آسایش بیشتر  عمل کنند.

اینکه کلاً در سیستم مدیریتی  کشور ما این شوراها چقدر موفق بوده اند و چقدر توانسته اند به اهداف و آرمان های خود دست پیدا کنند یک طرف قضیه، جایگاه و میزان  مقبولیت  و وجاهت شوراها در سازمان های مناطق آزاد که خود شکل دیگری از اداره جامعه را نسبت به سرزمین اصلی تجربه می کنند طرف دوم موضوع.

اما آنچه  مهم است  توجه به این نکته است که مردم و شهروندان فارغ از این تقسیم بندی های وظایف و مسئولیت ها در سرزمین اصلی و مناطق آزاد و میزان تعاملات و مغایرت ها، آنچه از شوراها انتظار دارند گام برداشتن و حرکت در جهت تامین رفاه و آسایش بهتر و بیشتر آنان  و تعالی جامعه ای است که در آن زندگی می کنند . در جزیره کیش شورا چقدر در این راه گام برداشته و چقدر موفق بوده است. چند درصد از مشکلات و نیازها و خواسته های مردم در اثر پیگیری و رصد شدن توسط شورای شهر حل شده و به سرانجام و نتیجه مطلوب رسیده است. اینکه شورای شهر تا چه حد توسط سازمان منطقه آزاد کیش به رسمیت گرفته شود و در تصمیم گیری ها و سیاست گذاریها  بازی داده شود را مردم کاری ندارند. همین موضوع هم اگر قوی یا ضعیف هست یکی ازاصلی ترین  وظایف شورای شهر هست که آن را حل کند .چون مردمی که رای داده اند و گروهی را انتخاب کرده اند ، متقابلاً انتظار دارند  به همین پشتوانه و قدرتی که از آن ناشی می شود خواسته ها و مشکلات شان  توسط شورای شهر حل و فصل شود. اینکه  بخواهد همه فعالیت های شورا در چند سال گذشته بسنده شود به  شرکت مداوم و مستمر در جلسات و مراسم ها و نشست ها و یا موارد متعددی از طرح و پیگیری های  بدون نتیجه ، دردی از مردم را دوا نمی کند. مردم می خواهند بدانند شورای شهر در این 3 سال مسئولیت خود چکار کرده است. کدام کار اساسی را استارت زده و به سرانجام رسانده ،کدام امتیاز و مصوبه را از ظرفیت های ملی و کشوری و منطقه ای برای حل مشکلات آنها و رفاه بیشتر توانسته است بگیرد.

جناب آقای طاهری ! رئیس محترم شورای شهر کیش

شما در این مسئولیت در آخرین سال فعالیت شورا وظیفه سنگینی را بر عهده دارید. شاید جمع بندی همه فعالیت های شورا در این دوره 4 ساله را بتوان در این سال پایانی این دوره محاسبه کرد. اینکه شورا چه کرده است و چه گامی برای حل مشکلات مردم برداشته است؟ آیا اعضا  شورا که منتخبی  از آراء و خواسته های مردمی هستند  نیزهمانند بسیاری از دیگران مدیران انتصابی بسیاری از دستگاهها و شرکت ها، در این مدت  غرق در جلسات و نشست ها و مراسم ها شده اند و به همین اندازه بسنده و اکتفا کرده اند ! یا نه کار های اساسی و اصولی انجام داده اند که بشود از آن بعنوان آثار ماندگار عملکرد شورای شهر یاد کرد ؟ آقای طاهری! شورای شهر اگر قرار است نمایشی و سمبولیک باشد فقط برای شرکت در جلسات و پر کردن یکی از صندلی  های  جلسات و نشست ها و نتواند زبان گویای خواسته های مردمی باشد چه سود از بودن آن؟! شورای شهر چقدر توانسته است در رایزنی و گفتگو با مدیران ارشد جزیره ، استان و کشور در سیاست گذاریها و تصمیم گیریهای کلان نقش داشته باشد و خدمت کند ؟!

جناب آقای طاهری!

مردم انتظار و توقع دارند شورای شهر که برخاسته از خواسته ها و آراء مردمی است به همه حوزه ها ورود کند. به حوزه صنعت، به حوزه سرمایه گذاری، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، فوتبال، صیادان، کارگران و ... شورای شهر در این مدت در این حوزه ها چه کرده است و چقدر مفید بوده است. تاکنون چه مشکلی از بومیان و صیادان و ماهیگیران را حل کرده است. برای ورزشکاران و جوانان چه کرده است. در مورد حل مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده  جزیره چقدر مفید بوده است. برای رفاه و حل مشکلات کارگران جزیره و ساکنین کمپ سحر چه کرده است. کدام امکانات رفاهی به پشتوانه تلاش ها  و پیگیری های شورای شهر در جزیره فراهم آمده است. کدام  پروژه، اماکن، کارخانه ، سرمایه گذار بوده است که به پشتوانه اقدامات و پیگیری ها و رایزنی های شورای شهر در جزیره جذب و  اجرایی و عملی شده است و...

جناب آقای طاهری! بازدید و حضور در جلسات و نشست ها خوب است ولی به تنهایی کافی نیست.! چه برداشتی تاکنون از این حضورها و جلسات و نشست ها داشته اید  و چقدر در این نشست ها از گرفتاریها و مشکلات  و دغدغه های مردم سخن گفته شده است و چه تاثیر مثبتی در حل مشکلات و معضلات جزیره داشته است؟

جناب آقای طاهری

فقط یک سال وقت دارید این یکسال هم مثل چشم بهم زدن تمام می شود پیشنهاد ما این است همه نکرده های شورای شهر را در این مدت یکساله انجام دهید و کارنامه خوبی را از این دوره فعالیت شورای شهر برجای بگذارید.

آقای طاهری

امروز شما مسئول هستید. شما حقوق دان هستید ! شما مسئول نگه داری و  امانت داری از آراء مردمو حفظ این اعتماد عمومی هستید . مردمی که با شور و اشتیاق پای صندوق های رای آمدند و به شما و دیگر اعضاء رای دادند. امروز اعلام کنید در این سه سال چه اقداماتی توسط شورا انجام شده است  و در یکسال باقی مانده می خواهید چه کنید. جناب آقای طاهری اعلام کنید تا اعتماد اجتماعی تقویت شود و محترم نگه داشته شود.

آقای طاهری

سرمایه اجتماعی شورای شهر را حفظ کنید و تقویت کنید این بهترین پشتوانه برای فعالیت و ادامه  کار شورای شهر در سال های آتی خواهد بود.

آقای رئیس!

از همین امروز عزم تان را جزم کنید چند پروژه و نیاز واقعی شهر را شناسایی کنید و از طریق دستگاههای مربوطه پیگیری و به سرانجام  و بهره برداری برسانید تا چند اثر و کار ماندگار در کارنامه شورای شهرکیش در این دوره  برای همیشه بیادگار بماند.

آقای رئیس!

منتظر اقدام عملی تان در یکسال باقیمانده دوره شورای شهر هستیم

 

 شماره خبر : 782         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.