دکتر جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی صمیمی با شهروندان کیش: پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دکتر جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی صمیمی با شهروندان کیش:

همه تلاشم را برای ارائه بهترین خدمات به کیشوندان به کار خواهم بست

  

دکتر جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگویی با مردم کیش از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال در کیش به سؤالاتی پیرامون  برخی مشکلات موجود و برنامه‌های خود برای شتاب بخشیدن به روند توسعه و رونق کیش پاسخ داد. آهنگران در این گفتگو تأکید کرد: از همه ظرفیت ها و توانم برای سرعت بخشیدن به روند رشد و  توسعه کیش و رفع مشکلات موجود استفاده خواهم کرد . چراکه اعتقاد دارم مناطق آزاد کشور هنوز همه توانایی های خود برای کمک به رشد اقتصاد ملی را عرضه نکرده اند و این امر محقق نخواهد شد مگر با همدلی و همراهی همه دستگاهها و ارگانهای مختلف اعم از بخش دولتی ، حاکمیتی و بخش خصوصی. وی تاکید کرد این همدلی و همراهی خوشبختانه به بهترین شکل ممکن در جزیره کیش وجود دارد و بویژه  اینکه کیش از یک بخش خصوصی توانمند ، قدرتمند ، منسجم و همراه  برخوردار است و مطمعنا با همراهی و همکاری هم می توانیم گام های بزرگی در کمک به رشد و توسعه این منطقه برداریم.

این گفتگو در شبکه اجتماعی سلام کیش انجام شده و مدیریت و اجراء گفتگو را حاج حسین شیرازی منش یکی از پیشکسوتان عرصه فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری  در کیش برعهده داشت.

دکتر آهنگران  درابتدای  این گفتگوی یک ساعته در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درخصوص  جستجوی راهکاری برای حل مشکل هزینه بالای مسکن در کیش و فشاری که این موضوع بر اقشار مختلف وارد می‌کند گفت: بنظر بنده حل مشکل مسکن نیازمند راه حل اساسی و ریشه‌ای است  و بطور اساسی نه مقطعی  و گذرا ، باید برای آن راه حل جستجو کرد.

وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی لازم برای اجراء طرح مسکن ملی با همکاری وزارت راه و شهرسازی در جزیره کیش در حال انجام است. هم‌چنین تشکل‌های صنفی کیش طرحی با عنوان احداث خانه‌های سازمانی در کیش ارائه داده‌اند که این طرح در حال مطالعه و بررسی است و ایجاد شهرک مسکونی گردشگری در حاشیه نوار ساحلی جزیره در سرزمین اصلی در بندر گرزه (آفتاب) یکی از اقداماتی است که بطور جدی در حال پیگیری است تا بتوان با کمک این طرح‌ها موضوع مسکن شاغلین در جزیره را بطور اساسی حل کرد.

آهنگران حرکت اخیر جمعی از اصناف در شکل دادن پویشی با این موضوع  را ستود و آن را حرکتی ارزشمند  برای کمک به اقشار مختلف جامعه بعنوان راهکاری کوتاه مدت برای  کمک به حل معضل مسکن ساکنان کیش عنوان کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش باید بفکر راه‌حل اساسی و ریشه‌ای برای حل این معضل باشد. آهنگران راه‌حل اساسی این موضوع را حرکت به سمت  تامین  مسکن ارزان قیمت که بتواند با قدرت خرید مردم برابری کند، عنوان کرد. وی درخصوص اجراء طرح مسکن ملی در کیش افزود: زمین مورد نیاز به این موضوع اختصاص داده شده است و طی توافقی که با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است قرار است مسکن‌های کوچک و سازگار با سبک و نیاز کیش را در این پروژه آماده کنیم. آهنگران هم‌چنین به پیشنهاد تشکل های  سرمایه گذاری و اصناف کیش برای احداث مسکن سازمانی برای اصناف کیش اشاره کرد و گفت: در این طرح   که در حال مطالعه و بررسی است صاحبان حرف و مشاغل برای تأمین مسکن پرسنل خود خانه‌های سازمانی در اختیار خواهند داشت  و می توانند مشکل مسکن پرسنل خود را از این طریق حل کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم چنین  درخصوص ایجاد شهرک مسکونی جهت فعالین و شاغلین  در کیش در منطقه بندر گرزه  ( آفتاب) گفت: به همین منظور زمینی به مساحت 85 هکتار با توافقی که با استان هرمزگان صورت گرفته است، جهت ایجاد شهرک مسکونی  ،گردشگری اختصاص یافته است و قرار است در آن 10 هزار واحد مسکونی توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی کیش مطابق استانداردهای موردنیاز جزیره کیش ایجاد شود که در حال انجام مقدمات اجراء می‌باشد.

دکتر آهنگران  در پاسخ به یکی دیگر از شهروندان کیش توسعه فرهنگی را از الزامات رشد و رونق جزیره کیش عنوان کرد و گفت: مطالعه، تحقیق و پژوهش از الزامات کار مدیران می‌باشد و بهره‌مندی و تسلط بر این حوزه‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیریها و تصمیم سازیها بسیار مؤثر و مفید باشد، وی تأکید کرد: بایستی زمینه‌های تقویت و رشد و ارتقاء حوزه‌های فرهنگی و هنری کیش را  فراهم کرد و همراه با رشد و توسعه اقتصادی ،  کیش بایستی از رشدی متوازن بخصوص در حوزه های  فرهنگی برخوردار باشد.

آهنگران درخصوص ممنوعیت  واردات خودرو و مدت ماندگاری خودرو های کیشوندان در جزیره با انتقاد از موضوع ممنوعیت واردات خودرو بویژه به دو منطقه آزاد کیش و قشم گفت: در حال مذاکره برای گرفتن مجوز واردات خودرو برقی به جزیره برای حل این معضل هستیم که در راستای شعار کیش جزیره‌ای بدون کربن  خواهد بود . وی  هم چنین از اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار خارجی  برای واردات تعداد 1500 دستگاه خودرو برقی به جزیره کیش خبر داد و افزود: به جهت حساسیت بانک مرکزی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور بواسطه  واردات خودرو، این موضوع می‌تواند یک فرصت خوب باشد که از آن استفاده کنیم و حضور سرمایه گذار خارجی یعنی اینکه برای وارد نمودن خودرو   ارزی از کشور خارج نخواهد شد.  وی گفت : هم‌چنین واردات خودروهای هیبریدی به جزیره بعنوان یک پیشنهاد دیگر در دستور کار قرار دارد که انجام و تحقق همه اینها و هم‌چنین یافتن راهکارهای دیگر مستلزم همراهی و همکاری همه تشکل ها  و صنوف جزیره کیش می‌باشد که خوشبختانه در این راه همکاری خوبی را با سازمان  وجود دارد.

آهنگران افزود: مدت ماندگاری خودروهای داخلی در کیش نیز  از یک ماه به 2 ماه  افزایش یافته است که البته  راهکاری مقطعی و کوتاه مدت برای  رفاه کیشوندان  می باشد.

دکتر آهنگران درخصوص اخذ مالیات از ابتدای سال جدید در مناطق آزاد گفت: موضوع مالیات مناطق آزاد ،یکی ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد مبتنی بر معافیت 20 ساله مناطق آزاد از پرداخت مالیات است که این دوره 20 ساله اتمام یافته و اکنون مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات شده‌اند که در این خصوص لایحه‌ای ارائه شده و در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است  و پیشنهاد شده است  معافیت‌های مالیاتی بصورت پلکانی به سمت فعالیت‌های اقتصادی تولیدی گردشگری هدایت شود.

وی افزود: موضوع دوم  ،مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر خود نمایندگان مجلس هم خواستار تجدید نظر در این مورد هستند چرا که این موضوع  موجب افزایش خدمات در مناطق آزاد شده است و موجب  شده سرمایه گذار به جای داخل کشور به سمت واردات مواد اولیه و قطعات از خارج کشور تشویق شود . وی افزود: در این خصوص تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد طرح یک فوریتی به هیأت رئیسه داده‌اند تا در دستور کار مجلس قرار گیرد تا اجراء مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد لغو شود. ضمن اینکه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز از طریق جلسه سران قوا پیگیر  لغو این موضوع می‌باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص برنامه‌های سازمان درخصوص کنترل قیمت‌ها در جزیره گفت: قطعاً در این خصوص برنامه‌های کاربردی خواهیم دا شت و شرایط اقتصادی جزیره و وضعیت تاثیر کرونا  بر مشاغل و فعالیت های اقتصادی مدنظر خواهد بود.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های من و همکارانم در سازمان منطقه آزاد کیش موضوع کنترل قیمت‌ها و جلوگیری و پیشگیری از هر اقدامی است که منجر به افزایش نرخ ها و هزینه‌ها بشودو تمام سعی و تلاش ما در جهت ارزان سازی خدمات و فراهم ساختن شرایط بهتر برای کار و فعالیت اقتصادی و زندگی مردم است.

دکتر آهنگران در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات  شهرک‌های صنعتی و تربیت و آموزش نیروهای متخصص و فنی  مورد نیاز در کیش گفت: با وجود انبوه دانشگاهها در کیش، انتظار ما از حوزه‌های دانشگاهی این است که در کنار آموزش ، مهارت آموزی  بویژه در بخش های مرتبط و مورد نیاز صنایع کیش داشته باشند .  وی افزود: در این خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی طرحی را در دست دارد که در زمینه مهارت آموزی پیاده کند.  آهنگران افزود: در حوزه های  صنایع  ، حوزه گردشگری، شهرک‌های صنعتی، بیمه، بانک و ...  نیازمندیهای فراوانی وجود دارد و توقع ما از دانشگاه‌ها  و مراکز علمی کیش این است که در این زمینه همکاری داشته باشند و مهارت آموزی کنند و با توجه به فضای جدید  بین المللی که در پیش روی  کشور قرار دارد ، این نیاز ضروری‌تر بنظر میرسد و سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری بخش خصوصی  و دانشگاهها باید در این راه اقدامات جدی و اساسی  صورت دهد. وی گفت :  برای دست یابی به این مهم معاون  فرهنگی و اجتماعی سازمان مأموریت یافته اند برنامه‌ها و طرح‌های لازم را ارائه دهند.

دکتر آهنگران درخصوص استفاده از ابزارها و شیوه‌های نوین مالی برای حل بسیاری از پروژه‌های راکد کیش وکمک به  سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: راهکارهای جدیدی که در کیش اجراء شده و موفق بوده را در نظر داریم، هم در مناطق آزاد کشور هم در حوزه فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی کیش تعمیم داده شود و مورد استفاده قرار گیرد. وی برنامه ریزی برای تأمین منابع برای پروژه‌های راکد مانده و نیمه تمام کیش با استفاده از ابزارها و شیوه‌های نوین مالی را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: استفاده از این منابع می‌تواند بسیاری از مشکلات این پروژه‌ها را حل کند و موجب رونق اقتصادی جزیره بشود.

دکتر آهنگران  هم چنین در پاسخ به  پرسش یکی دیگر از شهروندان در خصوص وجود بروکراسی اداری در سازمان منطقه آزاد کیش ، به پیشتازی کیش در ارائه خدمات الکترونیکی و اتوماسیون اداری اشاره کرد و گفت: 25 سال پیش منطقه آزاد کیش در دوره مدیریت  آقای مهندس یزدان پناه این کار را برای اولین بار در کشور اجراء کرد و موجب شتاب گرفتن کارها و حذف بروکراسی شد  ولی معلوم نیست این موضوع چرا پس از آن رها شد و مورد استفاده قرار نگرفت. وی گفت: من هم قبول دارم در حال حاضر فرآیند اداری موجود رضایت‌بخش نیست و بعضاً موجب دلسردی و دلزدگی سرمایه‌گذار و ارباب رجوع می‌شود و موضوع نگران کننده ای است.

آهنگران یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود را حل این معضل عنوان کرد و افزود: همه فرآیندها را مکانیزه خواهیم کرد تا نیازی به مراجعه حضوری و فیزیکی ارباب رجوع نباشد و کارها و درخواست ها در زودترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد. دکتر آهنگران در پایان بخش اول پاسخ به سوالات کیشوندان اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی لازم و همکاری فعالان بخش خصوصی و مردم کیش با سازمان منطقه آزاد کیش  شاهد شتاب بخشیدن به رشد و رونق کیش و از پیش پا برداشتن مشکلات موجود باشیم . وی تاکید کرد: تلاش بنده و همه همکارانم در سازمان منطقه آزاد کیش در جهت کمک به پیشرفت کیش خواهد بود و در این راه قطعا به کمک و همراهی مردم کیش برای پشت سرگذاشتن مشکلات و عبور از موانع نیاز خواهیم داشت.

 شماره خبر : 1993         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.