گفت و گوی اقتصاد کیش با هنرمندان سینما و تلویزیون پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
اعتماد را پاس داریم
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد

  آخرين اخبار
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ، 19 شوال 1445 ، 28 آپریل 2024 ، شماره 4450 (1834 دوره جدید)
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
برگزاری نشست علمی
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
حضور فعال جزیره کیش در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران
تاکید وزیر کشور بر توجه به رفع مشکلات بومیان مناطق آزاد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گفت و گوی اقتصاد کیش با هنرمندان سینما و تلویزیون

  







گفت و گوی اقتصاد کیش با هنرمندان سینما و تلویزیون؛

بازیگرانی که گردشگر می‌آورند ...

جشنواره "سینما تورز" از آن رویدادهایی بود که در دل جشنواره تابستانی کیش نور امیدی در دل همه اهالی کیش روشن کرد و یکی از برگ های برنده جشنواره به حساب آمد. شور و اشتیاقی که حوالی هتل ویدای کیش و بعد از آن در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش در فاصله هشتم تا دهم مرداد ماه 98 دیده می شد جشنواره تابستانی را از حالت سکون و برنامه های روتین به جشنواره ای پویا و شاد تبدیل کرد. 

حضور هنرمندان و بازیگران همیشه برای مردم جذابیت خاص خود را داشته و دارد و تجمع بازیگرانی در جزیره ای چون کیش یک پلان جذاب را نمایش می داد که در طول این سال ها کمتر دیده شده بود.

حضور طیفی از بازیگران پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر و گفت و گوی صمیمی با مردم و گرفتن عکس یادگاری و ارسال این رویداد به دوستان و خانواده ها در دیگر شهر ها قطعا جمله " ای کاش ما هم آنجا بودیم " را  بسیار رد و بدل کرد و این یعنی معرفی جزیره کیش و ایجاد جذابیت ...

نخستین دوره‌ جشنواره فیلم «سینماتورز؛ شب گرم سینمای ایران» به همت تاپ تورز و رضا رشید پور با حضور برخی از هنرمندان سینمای ایران همچون علی نصیریان، محمد رضا شریفی نیا، بهرام رادان، کیومرث پور احمد، رضا یزدانی، رضا فیاضی، پیام فروتن، فاطمه گودرزی، الهام پاوره نژاد و سپند و کمند امیر سلیمانی و بسیاری دیگر از هنرمندان نامی کشور در جزیره کیش برگزار شد.

در این رویداد که ضمن تقدیر از فیلمهای منتخب اکران نود و هفت در حوزه گردشگری و بازنمایی زیباییهای طبیعی و شهری ایران، از سه چهره‌ی ماندگار سینمای ایران علی نصیریان به سبب نیم‌قرن سابقه درخشان فرهنگی، رضا کیانیان به دلیل پیشتازی در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و محمود کلاری به سبب ثبت قاب‌های ماندگار از جلوه‌های بصری ایران تجلیل گردید.

 این رویداد فرصت مغتنمی بود که با برخی از بزرگان سینمای ایران گفت و گویی هر چند کوتاه داشته باشیم: 

علی نصیریان بزرگ آقای سینمای ایران و یکی از چهره‌های هنری ماندگار در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما ودارای  و نشان درجه‌یک هنری در رابطه با برگزاری چنین  رویدادهایی در جزیره کیش به خبرنگار اقتصاد کیش گفت: رویدادهای اینچنینی هرچه بیشتر اتفاق بیفتد اثرات مطلوب بیشتری در پی خواهد داشت.

وی گفت: برگزاری برنامه هایی با مضمون شاد و در قالب جشن و سرور و حضور مردم  و هنرمندان در کنار یکدیگر زیبا است و جزیره کیش موقعیت ویژه ای در برگزاری این گونه برنامه ها دارد.

حضور علی نصیریان در جزیره کیش و تجلیل از او به بهانه نیم‌قرن سابقه درخشان فرهنگی در سینما تئاتر و تلویزیون ایران رویدادی بسیار حائز اهمیت بود و نگاهها را به سمت جزیره کیش جلب کرد.

مهراب قاسم خانی نویسنده و طنزپرداز سینما و تلویزیون ایران نیز در گفت و گو با خبرنگاراقتصاد کیش با بیان اینکه برنامه هایی که بتواند به رونق کیش کمک کند و شرایط اقتصادی این جزیره را بهتر کند بایستی برگزار شود، گفت: چند وقت پیش  که برای انجام کاری به کیش آمدم،متأسف شدم، به نظر می آید سالهای گذشته کیش خیلی شلوغ تر بود.

نویسنده پاورچین و شب های برره ادامه داد: من خاطرات بسیار خوبی از کیش دارم، کیش در گذشته در تراز سفر و تفریحی مانند خارج از کشور رفتن بود اما متاسفانه امروزه خلوت شده است و به نظر می رسد تعداد گردشگران کم شده وبازارها خلوت بود، از این موضوع و به خاطر وضعیت فعلی کیش ناراحت شدم.

قاسم خانی برگزاری رویدادهایی از این دست که بتواند مردم را به سمت کیش بکشاند را بسیار خوب ارزیابی کرد و دررابطه با پتانسیل کیش برای برگزاری جشنواره های بزرگ سینمایی گفت: هنوز بسیار فاصله داریم که کیش تبدیل به کن ایرانی شود هر چند پتانسیل های خوبی در جزیره وجود دارد اما یکسری قوانین دست و پاگیر باعث می شود که رونق گردشگری به صورت واقعی دیده نشود.

جمشید گرگین بازیگر محبوب سینمای ایران که فیلم های جهان پهلوان تختی و ماهی سیاه کوچولو را در کارنامه هنری خود دارد در رابطه با پتانسیل ها و برگزاری جشنواره های مختلف در کیش به خبرنگار اقتصاد کیش گفت: من نخستین بار  است که به کیش آمده ام و پتانسیل های کیش را به خوبی نمی شناسم اما برگزاری اینگونه جشن ها و فستیوال ها در هرکجای کشور که برگزار شود بازخورد خیلی خوبی خواهد داشت.

بازیگر دزدان مادربزرگ ادامه داد: رویدادها و فعالیت های فرهنگی و هنری در هرجایی برگزار شود از جنبه های مختلف مفید واقع می شود. از طرفی مردم با  هنرمندان از نزدیک آشنا خواهند شد و از طرف دیگر هنرمندان نیز با جاذبه های طبیعی و گردشگری آن شهر آشنا می شوند.

گرگین با بیان اینکه باید دید بعد از این جشنواره بازخورد آن چگونه است، افزود: امیدواریم این رویداد ها بیش از جنبه تبلیغاتی  بازخورد فرهنگی برای مردم داشته باشد . وی در پایان با اشاره به اینکه مردم همیشه هنرمندان را دوست دارند گفت: اینگونه رویدادها و حضور هنرمندان در یک مکان برای مردم بسیار جالب توجه است و استقبال بسار خوبی از اینگونه رویدادها می شود.

الهام پاوه نژاد؛ بازیگر سینما و تئاتر نیز در رابطه با برگزاری این گونه رویدادها در جهت جذب توریست به خبرنگار اقتصاد کیش گفت: جزیره کیش در نوع خود جذاب و شناخته شده است و در کنار برگزاری اینگونه رویدادها در جزیره کیش لازم است نا نگاهی هم به نقاط محروم کشور نیز داشته باشیم.

بازیگر سریال پر مخاطب تلویزیونی همسران گفت: برگزاری این گونه رویداد ها به جذب گردشگر در هر منطقه کمک می کند و در این شرایط اقتصادی در هر جایی که جشن و فستیوالی برگزار شود به رونق اقتصادی آن منطقه کمک شایانی خواهد کرد اما در این میان نباید مناطق مهجور و محروم کشور به فراموشی سپرده شود .

الهام پاوه نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تبدیل شدن کیش به قطب سینمایی ایران گفت: بررسی امکانات سخت افزاری توسط متخصصین  و کارشناسان و آماده سازی زیر ساخت ها متناسب با استانداردهای بین المللی لازمه این کار است  و بعد از آن می توان تصمیم گرفت.

 

و بازیگرانی که گردشگر می‌آورند ...

صاحبان سرمایه سال‌هاست که می دانند با سرمایه گذاری روی سینما و تلویزیون می‌توانند به ذهن مخاطبان دسترسی پیدا کرده و بر سلیقه آنها تاثیری شگرف بگذارند. متخصصان به این نکته واقفند که سینما، تلویزیون و بازیگران آن  می تواند در صنعت گردشگری نیز نقش مهمی ایفا کند. آنها می دانند که تصویر و گردشگری با هم عجین شده اند و این قرابت در سینما و تلویزیون به اوج خود می‌رسد. نقشی که یک فیلم خوش ساخت بر ذهن مخاطب می اندازد، اثراتش چندین برابر بیشتر از انواع دیگر تبلیغات است؛ به همین دلیل است که مسئولان گردشگری در بسیاری از کشورها، به این نتیجه رسیده اند برای ارتقای گردشگری شان، علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و امکانات زیربنایی، به بازیگران هنر هفتم و رسانه ای چون تلویزیون و سینما توجه بیشتری نشان دهند و امروزه کشورهای زیادی درگیر این مسأله شده اند.

امسال در مرداد ماه، جزیره کیش به دلیل برگزاری این رویداد منحصر بفرد و حضور بازیگران مطرح سینما و تئاتر و تلویزیون کانون توجهات شد و فرصتی بود که حداقل در سطح ملی توانستیم از آن بهره ببریم.

گفتن این امر نیز خالی از لطف نیست که همواره رابطه بین فیلم وسینما و تلویزیون و چهره های مطرح بازیگران و کارگردانان و مقوله گردشگری یک رابطه دوسویه و برد- برد است و جمع این دو در کنار هم جذابیت خاصی را رقم خواهد زد. جاذبه ای که این بار نمونه مطلوبی از آن را در جزیره زیبای کیش دیدیم.

کشور ما ایران، با داشتن ظرفیت‌های بسیار در زمینه‌های مختلف گردشگری به‌خصوص در اکوتوریسم و گردشگری فرهنگی و تاریخی می‌تواند سالانه هزاران و حتی میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کند. در این بین لازم است علاوه بر این ‌که زیرساخت‌های رفاهی و امکانات مادی را فراهم می‌کنیم، تبلیغات موثری هم به وسیله ابزار‌های مدرن داشته باشیم. همچنین با توجه به قابلیت‌های گردشگری ایران از یک سو و حضوربازیگران و فیلمسازان حرفه‌ای از سوی دیگر، می‌توان بستر و زمینه‌های لازم برای توسعه گردشگری را فراهم کرد. این مهم تنها نیاز به برنامه‌ریزی و همت دارد.

معمولا ستاره‌های سینما و تلویزیون در میان مردم  محبوبیت زیادی دارند. به همین دلیل است که از شهرت این ستاره‌ها و هنرپیشه‌های مطرح سینما در عرصه‌های دیگر هم استفاده می‌شود. مثلا هنرپیشه‌ها در کارهای خیریه یا کارهای عام‌المنفعه نقش زیادی دارند. در صنعت تبلیغات از حضور آنان استفاده می‌شود. حضور این بازیگران در این مناطق مختلف هم موجب جذب گردشگران به آنجا می‌شود.

این از ویژگی‌های هنر سینمایی است که به وسیله یک بازیگر معروف یک جاذبه گردشگری و قابلیت‌های یک منطقه تبلیغ می‌ شود. حضور یک بازیگر معروف و ستاره سینما در فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندها یکی از ابزارهای جذب هرچه بیشتر مخاطب است. حال این را در مورد تبلیغات گردشگری نیز می‌توان به کار برد. صنعت گردشگری نیازمند ابزارهای قوی‌تر در همه زمینه‌هاست تا بتواند با بهره‌گیری از آنها به معرفی، ترویج و توسعه خود بپردازد. در جهان امروز این تجربه ثابت شده که استفاده از چهره‌های معروف، یکی از راهکارهای  مفید برای تبلیغات گردشگری محسوب می‌شود. در ایران بازیگران و کارگردانان بزرگی داریم که حتی در سطح جهان مشهورند. می‌توانیم از همین داشته‌های خود برای معرفی دیدنی‌های ایران و جاذبه‌های گردشگری و خصوصا جزیره کیش استفاده کنیم. تا با رونق گرفتن صنعت گردشگری به اقتصاد کشور و معیشت مردم کمک کنیم.

ناگفته نمایند رابطه گردشگری و سینما یک سویه نیست. بلکه خود گردشگری می‌تواند به سینما کمک کند. مثلا ساخت فیلم‌های تاریخی در لوکیشن‌های واقعی،هم یک نوع تبلیغ این آثار تاریخی به منظور جذب گردشگران است و هم ساخت فیلم در این لوکیشن و اماکن قطعا فیلم را جذاب‌تر می‌کند و جزیره کیش از این قابلیت برخوردار است. البته تاکنون جند سریال و فیلم در جزیره کیش ساخته شده اما جای کار بسیاری دارد. فیلمسازان و مستندسازان و بسیاری از فعالان عرصه سینمای ایران در زمینه گردشگری می‌توانند از این فرصت دو سویه بهره ببرند.

 

 

 شماره خبر : 52         آرشيو مصاحبه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.