گفت و گو با مربی و بازیکنان پرافتخار هندبال بانوان کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
اعتماد را پاس داریم
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد

  آخرين اخبار
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ، 19 شوال 1445 ، 28 آپریل 2024 ، شماره 4450 (1834 دوره جدید)
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
برگزاری نشست علمی
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
حضور فعال جزیره کیش در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران
تاکید وزیر کشور بر توجه به رفع مشکلات بومیان مناطق آزاد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گفت و گو با مربی و بازیکنان پرافتخار هندبال بانوان کیش

  




مربی و بازیکنان پر افتخار هندبال بانوان کیش در گفت و گو با اقتصاد کیش:

حمایت شویم باز هم افتخار آفرینی می کنیم

اقتصاد کیش – سرویس گزارش و گفت و گو- سحر فرجی نائب رئیس هیئت هندبال کیش گفت: با وجود چنین بازیکنان افتخار آفرینی تنها احتیاج به حمایت داریم و قول می دهم اگر از ما حمایت شود؛ همیشه در سکوهای اول تا سوم مسابقات خواهیم بود. وی با بیان اینکه یکی از مشکلات میزبانی مسابقات برای جزیره کیش ایاب و ذهاب سخت و قیمت های بالای بلیت هواپیما است، افزود:  کیش ایر که متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است می تواند ضمن تعامل با موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش همکاری با تیم های ورزشی داشته باشد و برای قیمت های بلیط ورزشکاران تخفیف قائل شود.

 هندبال، ورزشي که قدمت آن به ۶۰۰ سال قبل از ميلاد باز مي گردد امروزه در کشور هاي اروپايي و به خصوص اروپاي شرقي پس از فوتبال به عنوان دومين ورزش اين کشورها محسوب مي شود. در اين ورزش پرهيجان که سرعت و قدرت حرف اول را در آن مي زند ۷ بازيکن با استفاده از تکنيک هاي مختلف با دست به دست کردن توپ ۴۷۵ گرمي به دروازه حريف حمله مي کنند.

هندبال در ایران:

تاريخچه هندبال در ايران به سال ۱۳۴۴ شمسي باز مي گردد. در اين سال دکتر علي محمد اميرتاش پس از پايان تحصيلات و فارغ التحصيلي در رشته تربيت بدني و ورزش از کشور فرانسه به ايران بازگشت و نخستين گام ها را براي تأسيس فدراسيون هندبال از طريق کميته ملي المپيک برداشت. در سال ۱۳۴۷ تغييرات و سازماندهي جديدي در اداره کل تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش پديد آمد که باعث شد ورزش هندبال مانند يکي از ورزش هاي رسمي آموزشگاه هاي کشور تصويب شود. با تصويب اين ورزش قرار شد دکتر اميرتاش دو تيم هندبال در دبيرستان البرز تهران به صورت آزمايشي تشکيل و تمرين دهد. در همان سال هنگام برگزاري سمينار بررسي مسائل و مشکلات تربيت بدني و ورزش آموزشگاه هاي کشور که رؤساي ادارات تربيت بدني و فرمانداري هاي کل کشور حضور داشتند، دو تيم هندبال دبيرستان البرز با يکديگر مسابقه دادند و اين سرآغازي بود تا اين که فدراسيون هندبال آموزشگاه هاي کشور شکل بگيرد. در مرداد ماه سال ۱۳۴۸ و شهريور ماه ۱۳۴۹«لاميشل پائوليني» مربي تيم قهرمان هندبال فرانسه و عضو کميته فني فدراسيون هندبال فرانسه به ايران دعوت شد و در مدت اقامت خود تعداد زيادي از مربيان را آموزش داد و از اين زمان هندبال ايران رشد مثبت خود را آغاز کرد و سرانجام در سال ۱۳۵۴ فدراسيون هندبال ايران تأسيس و مهندس هارون مهدوي به عنوان نخستين رئيس فدراسيون هندبال فعاليت خود را آغاز کرد.

هندبال، ورزش سرعت و قدرت

هندبال از ورزش هاي پرتحرکي است که در رديف هاي ورزش هاي پر زد و خورد  قرار دارد و از مجموعه اي از مهارت ها و حرکات مثل دويدن، راه رفتن، پريدن، توقف کردن، عقب و جلو رفتن، پرتاب کردن و برخوردهاي فيزيکي در دفاع و حمله تشکيل شده است. تحقيقات نشان مي دهد که يک بازيکن هندبال در يک مسابقه ۴ هزار و ۸۲۹ متر را دويده و يا راه مي رود. در هندبال رسيدن به يک حد مطلوب از آمادگي هاي عمومي تضمين کننده موفقيت ورزشکار خواهد بود. در ورزش هندبال داشتن قد بلند، جثه قوي و بزرگ بودن وجب دست فاکتورهاي مهم براي يک هندباليست محسوب مي شود. اساسي ترين ويژگي بازيکن هندبال قد است که از نظر اهميت در رأس هرم خصوصيات بدني بازيکنان قرار دارد و عامل مهمي در اجراي مهارت هاي تدافعي و تهاجمي دارد و باعث افزايش کارايي تيم مي شود. امروزه کشورهاي اروپاي شرقي با داشتن بازيکناني سرعتي و قدرتي حرف اول را در هندبال دنيا مي زنند. بازيکنان اين تيم ها با داشتن تمام اين فاکتورها با ارائه تکنيک هاي مختلف تيمي جذابيت اين ورزش را در رقابت هاي بين المللي به نمايش مي گذارند و در دو وقت ۲۰ دقيقه اي مفيد با ارائه تاکتيک هاي مختلف به دروازه حريف حمله مي کنند.  

با توجه به پتانسیل های جزیره کیش در امر ورزش و توجه به رشته های مختلف ورزشی هندبال نیز از آن دسته ورزشهایی است که طرفداران خود را دارد. موفقیت بانوان هندبالیست جزیره کیش در مسابقات اخیر نشان داد که حمایت و ایجاد انگیزه در جوانان می تواند راههای پیشرفت آنان را هموار سازد. هندبالیست های جزیره کیش با حمایت های هیئت هندبال و موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نتایج تاریخ سازی را در ورزش هندبال جزیره کیش رقم بزنند.

دختران هندبالیست جزیره کیش در آخرین افتخار آفرینی توانستند در رقابت های هندبال بانوان امید های باشگاه ها و دستجات آزاد ایران در سنندج قهرمان شوند.

این رقابت ها با حضور هیجده تیم در سنندج برگزار شد و تیم امیدهای کیش که با اقتدار در گروه ۴رقابت ها در جایگاه نخست قرار گرفته بود ، در مرحله حذفی ، تیم قدرتمند سپاهان اصفهان را مغلوب خود کرد و به فینال رقابتها راه یافت.

 تیم بانوان کیش در مرحله مقدماتی در گروه ۴ رقابت ها ، ابتدا با نتیجه 35 بر 24 از سد تیم کرج عبور کرد و در دومین دیدار خود ، تیم آذربایجان شرقی را با نتیجه 25بر 24 شکست داد و در آخرین دیدار با نتیجه پرگل 23 بر 8 در مقابل بیجار به پیروزی رسید و به عنوان سر گروه، به مرحله حذفی راه یافت.در این مرحله تیم قدرتمند اصفهان که از ترکیب تیمهای سپاهان و ذوب آهن اصفهان با نام سپاهان در رقابت ها حضور داشت ، به عنوان تیم دوم گروه ۳ درمقابل تیم کیش صف آرایی کرد که در این دیدار تسلیم بی قید و شرط بازیکنان کیش شد. تیم کیش در مرحله نیمه نهایی در برابر تیم میزبان سنندج قرار گرفت و باوجود حمایت پرشور هواداران سنندجی از تیم خود موفق شد با اقتدار و با نتیجه 39 بر 28 به پیروزی برسد و به فینال این مسابقات راه پیدا کند تا تیم میزبان برای کسب جایگاه سوم رقابت ها شانس خود را بیازماید. از سوی دیگر تیم توانمند تاسیسات دریایی تهران که با عبور از سد تیم فارس به فینال رقابت ها راه یافته بود در بازی فینال رو در روی دختران قدرتمند کیش قرار گرفت .

در نهایت تیم دختران هندبالیست کیش با پیروزی در برابر تاسیسات دریایی تهران، برای اولین بار در تاریخ ورزشهای توپی جزیره کیش جام قهرمانی کشور را با خود به جزیره آورد.

این پیروزی و موفقیت بانوان هندبالیست جزیره کیش بهانه ای شد تا گفت و گویی را با سحر فرجی نائب رئیس هیئت هندبال کیش و مربی تیم و دو تن از بازیکنان تیم زهرا اسکندری و کیمیا الماسی  ترتیب دهیم.

سحر فرجی نائب رئیس بانوان هندبال جزیره کیش حدود 16 سال و از دوران ابتدایی ورزش هندبال را شروع کرد و ضمن بازی   در رده های مختلف و تحت نظارت مربی خود خانم نورمحمدی در دو دوره 4 ساله به عنوان نائب رئیس هیئت هندبال استان همدان فعالیت داشت . فرجی امروز قریب   یک سال و نیم هم در هیئت هندبال جزیره کیش به فعالیت مشغول است و هدف خود را از حضور در این هیئت آماده سازی علاقمندان این ورزش برای اعزام به مسابقات و کسب نتایج درخشان برای جزیره کیش عنوان کرد.  

سحر فرجی؛ نائب رئیس هیئت هندبال کیش:

"کیش ایر" به کمک ورزشکاران کیش بیاید

نائب رئیس هیئت هندبال کیش گفت: همه هندبالی ها اصولا اول بسکتبالیست بوده اند و من هم همینطور؛ جذابیت های هندبال من را به سمت این رشته سوق داد و کار به جایی رسید که توانستم به صورت حرفه ای بازی و مربیگری کنم.

فرجی در ارتباط با وضعیت هندبال جزیره کیش در ابتدای ورودش گفت: در بدو این رشته به صورت منسجم و حرفه ای آموزش داده و کار نمی شد و خصوصا خانم ها فعال نبودند اما در بخش آقایان تعدادی بازیکن فعال داشتیم. فرجی اولین قدم در خصوص ارتقای هندبال جزیره را استعداد یابی از پایه و سرکشی به مدارس کیش عنوان کرد و گفت:   

استعداد یابی را از پایه و با حضور در برخی مدارس کیش آغاز کردیم. برخی از مدارس با ما همکاری بسیار خوبی داشتند و در طول این استعداد یابی ها موفق به جذب تعدادی  بازیکن علاقمند به هندبال شدیم.

نائب رئیس هیئت هندبال کیش با بیان اینکه اطلاع رسانی و معرفی رشته های مختلف ورزشی از جمله هندبال به عهده آموزش و پرورش است، گفت: بسیاری از دانش آموزان هنوز اطلاع درستی از رشته های مختلف ورزشی ندارند و این موضوع باعث می شود که نتوانند رشته مورد نظر خود را انتخاب و پرورش  دهند.

فرجی افزود: به خاطر اینکه این رشته ورزشی شناخته شده نیست طبیعی بود که بعد از مدتی برخی بازیکنان این رشته ورزشی را کنار بگذارند. هندبال به نوعی فوتبال با دست است. لازم است در مورد برخی رشته های ناشناخته ورزشی به دانش آموزان اطلاع رسانی شود تا افراد بتوانند بر اساس علایق خود به سمت رشته مورد نظر سوق داده شوند.

وی افزود: پس از استعدادیابی در برخی مدارس جزیره کیش حدوداً 60 نفر جذب شدند و پس از تمرینات در حال حاضر حدود 20 نفر در این رشته به تمرینات خود ادامه می دهند. البته شرایط جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی بسیار متفاوت است و دانش آموزان خصوصا در ایام تابستان در سفر هستند و آمار ورزشکاران ثابت نیست.

نائب رئیس هیئت هندبال کیش از اقدامات انجام شده این هیئت در ماه های اخیر گفت: اردیبهشت ماه 98 یک دوره اعزام ورزشکاران به مسابقات ساحلی اصفهان در رده نوجوانان انجام شد  و در این دوره از رقابت ها اعزام جزیره کیش در رده نونهالان و خردسال بود که نتایج رضایت بخشی را به همراه داشت. فرجی با بیان اینکه انتظار نتیجه خاصی را از بازیکنان نداشتیم گفت: همین که نونهالان و خردسال ما در بالاتر از رده خودشان شرکت کردند برای ما کافی بود و در رقابت ها فوق العاده ظاهر شدند. در جریان مسابقات جام نکوداشت اصفهان در بخش آقایان که تورنمنت بین المللی بود بسیار از نتایج راضی بودیم و سطح بالایی داشت. همچنین یک دوره مسابقات ساحلی بزرگسالان را در اسفند 97 شرکت کردیم و با سه برد و دو باخت نتیجه قابل قبولی بدست آوردیم  و اعزام اخیر نیز نتیجه درخشانی را برای هندبال کیش به دنبال داشت و برای اولین بار در هندبال سالنی اول شدیم.

نائب رئیس هیئت هندبال کیش با بیان اینکه مشکلات فراوانی را در اعزام 17 نفره ورزشکاران پشت سر گذاشتیم اما به روحیه تیم کوچکترین خللی وارد نشد و ورزشکاران در آرامش کامل تنها به بازی ها و برد فکر می کردند، گفت: قبل از مسابقه چند بازیکن کمکی خوب دعوت شدند و از هندبالیست های حرفه ای جزیره و کیشوندان استفاده کردیم. یک هفته قبل از مسابقات اردو برگزار شد و همه بازیکنان برای هماهنگی به کیش آمدند و کار کردیم.

فرجی با بیان اینکه هندبال بانوان ایران حتی در آسیا نامی ندارند، ادامه داد: بازیکنان کیش در جریان مسابقات بسیار   هماهنگ و حرفه ای عمل کردند و تیم کیش برای اولین بار توانست نتیجه درخشانی کسب کند. فدراسیون هندبال از این اتفاق بسیار خشنود است و قول حمایت را به هیئت هندبال کیش داده اند. وی با بیان اینکه هزینه ها و هماهنگی ها همگی بر دوش هیئت بود و خوشبختانه تیم به بهترین شکل و با کیفیت اعزام شد؛ ادامه داد:  سعی داشتیم که ورزشکاران از سختی های کار چیزی متوجه نشوند و بهترین ها برایشان فراهم شد.

وی افزود: از موسسه ورزش ممنونم که به هیئت ما اعتماد کردند و اجازه اعزام به تیم داده شد و علی رغم کسری بودجه ها در موسسه ورزش بخشی از هزینه های رفت و آمد بازیکنان را متقبل شدند و ما هم سعی کردیم با کسب نتایج پاسخ این اعتماد را بدهیم و همه بخش ها در حد وسعشان از تیم تجلیل کردند و از آن ها ممنونیم.

نائب رئیس هیئت هندبال کیش با اعلام این خبر که مسابقات بعدی ما مسابقات کشوری ساحلی است، گفت: بسیار علاقمندیم که میزبان مسابقات باشیم اما زیر ساخت ها آماده نیست. باید روی زمین ساحل کار کرد و امروز مجموعه پلاژ و زمینی که در اسکله قدیم کیش داریم از لحاظ زمین مناسب و استاندارد نیست و نیاز با بازسازی و آماده سازی دارد.

فرجی افزود:مسابقات بعدی مربوط به رده نونهالان منطقه در بخش دختران است که شهر میزبان هنوز مشخص نیست اما میزبان از میان مناطق هرمزگان، بوشهر، فارس و کیش انتخاب می شوند و تیم اول و دوم سهیمه مسابقات کشوری را کسب می کنند. انتظار بالایی از بچه ها نداریم چون به تازگی از آذر ماه سال گذشته شروع به تمرین کرده ایم  و همین که در مسابقات حضور داشته باشند و تجربه کسب کنند برای ما ارزشمند است.

نائب رئیس هیئت هندبال کیش برنامه آینده این هیئت را رساندن 20 نفر فعلی هندبالیست به یک رده بالاتر و استعداد یابی مجدد عنوان کرد و گفت:  در مهرماه برنامه داریم که ورزشکاران فعلی یک مرحله بالاتر بروند و با استعداد یابی های دوباره بتوانیم بچه ها را در یک مرحله پایین تر آموزش دهیم.

فرجی در مورد استقلال هیئت های ورزشی گفت: باید چاره ای اندیشید که هیئت ها بتوانند مستقلاً در آمد داشته باشند و با اعزام ها با مشکل بودجه مواجه نشوند. وی افزود: حتی می توان علاقمندان را ملزم کرد تا شهریه های ثبت نام را به حساب هیئت ها بریزند و هیئت تلاش کند تعداد ورزشکاران را بالاتر ببرد. هیئت ها با در آمد زایی می توانند برنامه ریزی کنند و علاوه بر تربیت بازیکنان حرفه ای به ساخت، تعمیر و بازسازی زیر ساخت ها که موضوع بسیار با اهمیتی است کمک نمایند.   

فرجی با بیان اینکه ما بدون چشم داشت و عاشقانه کار می کنیم، ادامه داد: ظرفیت کیش در برگزاری مسابقات بین المللی فوق العاده است و برای 20 آبان؛ روز کیش هم برنامه داریم تا در صورت موافقت و حمایت یک تورنمنت بین المللی برگزار کنیم. با فدراسیون هم مکاتبه کردیم و برگزاری آن منوط به همکاری سایر بخش ها است. وی برگزاری کلاس های داوری و مربیگری را از دیگر پتانسیل های جزیره کیش دانست که می توان روی آن برنامه ریزی کرد.

نائب رئیس هیئت هندبال کیش یکی از مشکلات میزبانی برای جزیره کیش را ایاب و ذهاب سخت و قیمت های بالای بلیت هواپیما دانست و گفت:  کیش ایر که متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است می تواند با تعامل با موسسه ورزش همکاری را با تیم های ورزشی داشته باشد و برای قیمت های بلیط ورزشکاران تخفیف قائل شود. به جای هزینه پرواز می توان این هزینه را صرف تغذیه مناسب تر و امکانات بهتر در شاًن و نام کیش کرد. بسیاری از میزبانی ها را به خاطر هزینه های ایاب و ذهاب بالا به جزیره کیش نمی دهند و درست هم می گویند و کل بودجه تیم ها باید برای پرواز هزینه شود.   

فرجی با ذکر این نکته که برنامه ریزی و هماهنگی و مدیریت لازمه این کار است، افزود: استعدادهای زیادی در هندبال کیش داریم، درست است که تعداد ورزشکاران این رشته در بخش بانوان کم است اما هر کدام از بازیکنان بسیار حرفه ای هستند، گفت: امیدواریم با حمایت از ورزشکاران جوان آینده بهتری را برای هندبال کیش رقم بزنیم.

نائب رئیس هیئت هندبال کیش با اعلام این خبر که در جریان مسابقات اخیر 5 نفر از بازیکنان به اردوی تیم ملی دعوت شدند، گفت: زهرا عبدلی، زهرا شمخانی، الناز قاسمی؛ دنیا سقایی و نوری عباسی از بازیکنان درخشان تیم به اردو تیم ملی دعوت شدند و ان شااله بتوانیم از ظرفیت های کیش برای نشان دادن بازیکنان فوق العاده مان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: الناز قاسمی و نوری عباسی با تیم مشهد قرار داد بستند تا در لیگ برتر بازی کنند و در حال ارزیابی و بررسی شرایط بهتر برای باقی بازیکنان هستیم. المیرا غزنوی نیز از بازیکنان شایسته کیش دو سال است که در تیم لیگ برتر مشهد بازی می کند امسال هم قرارداد خود را تمدید نمود. مهشاد طاهری که به عنوان سرپرست تیم را همراهی نمودند در لیگ برتر بازی می کنند، سه سال بازیکن سپاهان بودند و پیشنهاداتی از لیگ برتر داشتند و بسیار به تیم ما کمک کردند.

فرجی خاطر نشان کرد: با وجود چنین بازیکنان افتخار آفرینی تنها احتیاج به حمایت داریم و قول می دهم اگر از ما حمایت شود؛ همیشه در سکوهای اول تا سوم مسابقات خواهیم بود.

نایب رئیس هیئت هندبال کیش ضمن تقدیر از خدمات ارزنده دکتر گودرزی به عنوان فیزیوتراپیست تیم ملی گفت: ایشان علی رغم مشغله های فراوان در کنار تیم ما بود و به مشکلات و آسیب های بازیکنان رسیدگی کرد و در فرصت کم سنگ تمام گذاشت و سهم بزرگی در قهرمانی تیم ما داشت، اگر دکتر گودرزی نبود برخی از بازیکنان به خاطر آسیب دیدگی ها به بازی نمی رسیدند.

فرجی داشتن اخلاق حرفه ای را اصلی ترین ویژگی یک ورزشکار دانست و افزود: یک ورزشکار اگر بهترین بازیکن دنیا هم باشد اما اخلاق نداشته باشد، ارزشی ندارد. خوشبختانه مجموعه بازیکنان هندبال کیش با اخلاق هستند و اخلاق حرف اول را در تیم می زند و بعد از آن بازی حرفه ای اهمیت دارد.

فرجی با تشکر ویژه از روزنامه اقتصاد کیش گفت: در جزیره تنها و اولین رسانه ای بودید که از ما حمایت کردید. وی ضمن قدردانی از همسرش که خود نیز از هندبالیست های مطرح کشور است، افزود: همسرم پا به پای من در زندگی ورزشی نقش ویژه ای داشت. فرجی با قدردانی از محمد گل مینا؛ رئیس هئیت هندبال کیش ادامه داد: ایشان یک تنه پشت تیم ایستاده اند و به سختی و شایستگی از پس کارها همه کارها بر آمدند.

زهرا اسکندری؛ بازیکن تیم هندبال کیش:

میخواهم به بالاترین جایگاه برسم

زهرا اسکندری یکی از بازیکنان جوان تیم هندبال جزیره کیش در این نشست، گفت: 8 سال است که هندبال کار می کنم و 2 سال به صورت حرفه ای به بازی در این رشته مشغولم. اسکندری که در پست های کناری تیم هندبال کیش بازی می کند؛ افزود: هر بازیکن دوست دارد به بالاترین جایگاه در رشته ورزشی خود برسد و من هم دوست دارم در هر جایگاهی که هستم بهترین عملکرد را داشته باشم. این بازیکن تیم هندبال کیش داشتن اعتماد به نفس را یکی از عوامل موفقیت خود و تیم هندبال کیش دانست و گفت: حضور مربیان باتجربه و کادر اجرایی قوی تیم بالاترین میزان اعتماد به نفس را به تیم تزریق کرد و در نهایت باعث موفقیت ما شد. وی در پایان زحمات فرجی؛ مربی خود را در زندگی ورزشی اش بسیار تاثیر گذار دانست. 

کیمیا الماسی؛ بازیکن تیم هندبال کیش:

به تیم ملی و لژیونر شدن فکر می کنم

کیمیا الماسی نیز از دیگر بازیکنان تیم هندبال کیش با بیان اینکه 8 سال است که هندبال کار می کنم و 5 سال بصورت حرفه ای به این رشته ورزشی مشغولم گفت: ورزش به طورکلی به انسان اعتماد به نفس می دهد و رشته هندبال به طور خاص به انسان درس صبوری می دهد و نیاز به تمرکز بالایی دارد. وی افزود: داشتن ذهن برتر از یک رزشکار انسان برتری می سازد و در حقیقت ذهن برتر است که باعث موفقیت خواهد شد.

دارنده مقام سومی کشور در استان همدان ادامه داد: اول به بازی در تیم ملی و بعد از آن به لژیونر شدن فکر می کنم و متاسفانه آن طور که شایسته است به بازیکن بهایی داده نمی شود . بازیکن پست های کناری تیم هندبال کیش نقش سحر فرجی به عنوان مربی را در زندگی هندبالی خود بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ایشان مشوق اصلی من در ادامه راه این ورزش بودند و بسیار از ایشان متشکرم.

 شماره خبر : 51         آرشيو مصاحبه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.