گفت و گو با مهندس ضرغام غلامی؛ رئیس سابق اداره مخابرات کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان

  آخرين اخبار
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ، 16 شوال 1445 ، 25 آپریل 2024 ، شماره 4448 (1832 دوره جدید)
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گفت و گو با مهندس ضرغام غلامی؛ رئیس سابق اداره مخابرات کیش

  

 

رئیس سابق اداره مخابرات کیش:

با توجه به زیرساخت ها؛ فعل شهر هوشمند به واقع می تواند

 در کیش صرف شود

 

مهندس ضرغام غلامی رئیس سابق اداره مخابرات کیش در گفت و گوی اقتصادی با خبرنگار روزنامه اقتصاد کیش گفت: با توجه به زیر ساخت ها؛ فعل شهر هوشمند به واقع می تواند در جزیره کیش صرف شود.

تلفن دومین فنّاوری مخابرات پس از تلگراف است که از نخستین سال‌های اختراع، در ایران از آن استفاده شد. سابقه اندیشه بهره‌گیری از ابزار تلگراف برای ارسال گفتار به کمک جریان برق به سال 1854 برمی‌گردد. شارل بورسول، تلگرافچی فرانسوی، 6 سال قبل از پیشنهاد یوهان فیلیپ رایس و 22 سال قبل از گراهام بل، برای نخستین‌بار در مجله لیلوستراسیون دوپاری اساس تلفن را مطرح کرد.  در سال 1877 نیز ادیسون تلفن بل را تکمیل کرد که اساس تلفن امروزی محسوب می‌شود.

11 یا 12 سال پس از اختراع آن، تلفن به ایران وارد شد. تلفن نخستین‌بار در دستگاه دولتی ایران و در عصر ناصری به راه افتاد ولی اعطای نخستین امتیاز تلفن و رواج آن در عصر مظفری بود.

مجلس شورای ملی در آذر 1331، لایحه ملی شدن شرکت تلفن را به تصویب رساند. این شرکت آمادگی خود را برای الحاق به وزارت پست و تلگراف و تلفن اعلام کرد و در اردیبهشت 1332 وجوه سهامداران شرکت سابق تلفن را پرداخت نمود.

برنامه خودکار کردن شبکه تلفنی شهرستان‌ها در 1334 با خرید 180 هزار شماره تلفن خودکار از آلمان به مرحله اجرا درآمد. طرح تلفن خودکار بین شهری و بین‌المللی نیز در سال 1349 راه‌اندازی شد. در 1343 شبکه مخابرات خودکار(سیستم مایکروویو) که در ارائه خدمات مخابراتی، خصوصاً در تماس بین شهری و بین‌المللی، حائز اهمیت بود، در مخابرات ایران به کار گرفته شد.

برای تمرکز امور مخابراتی و ارتباطی در داخل کشور و برقراری تماس با سایر کشورهای جهان، در 1350 شرکت مخابرات ایران از ادغام شرکت سهامی تلفن و امور تلگراف، که شرکت دولتی است، تأسیس شد که تاکنون با این نام، زیرنظر وزارت پست و تلگراف و تلفن، فعالیت می‌کند.

با توسعه فنّاوری مخابرات در دنیا، در سال 1368 استفاده از سیستم‌های دیجیتال، در ایران آغاز شد. صنعت تلفن در ایران پیشرفت چشمگیری داشت و همزمان با تغییر و تحولات مخابراتی در ایران در جزیره کیش نیز اواخر سال 1369 مرکز تلفن 1000 شماره ای راه اندازی و واگذار شد. و از آن سال تا کنون سیستم مخابرات با پشت سر گذاردن فراز و نشیبهای فراوان جزیره کیش امروز توانسته است از سیستم های مخابراتی روز دنیا برخوردار شود.

 

ضرغام غلامی رئیس سابق اداره مخابرات کیش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما از تجربیات چندین و چند ساله در اداره متبوعه خود گفت. او زیر ساختهای امروز جزیره کیش را در مقایسه با کل کشور منحصر بفرد دانست و خاطر نشان کرد با استفاده درست و موثر از زیر ساخت های موجود جزیره کیش می تواند به عنوان شهر هوشمند مطرح شود.

گفت و گو با ضرغام غلامی را در ادامه بخوانید:

چند سال سابقه خدمت در مخابرات کیش داشته اید و چطور شد که به این مسئولیت رسیدید؟

 در واقع مرکز تلفن 1000 شماره ای در اواخر 1369 در کیش راه اندازی شد و در آن روزگار برای اولین بار می خواستند به متقاضیان خط تلفن واگذار کنند. در آن سال ها من کارمند مخابرات استان هرمزگان بودم و در جزیره کیش به واسط محدودیت هایی که در آن زمان وجود داشت و برای نگهداری از  مرکز مخابرات کیش، از شرکت مخابرات ایران و از تهران نیرو اعزام می کردند. بعد از مدتی از تهران به مخابرات استان هرمزگان برای نگهداری مرکز کیش تکلیف شد و ماموریت 15 روزه ای به من برای رسیدگی به امور فنی مخابرات کیش واگذار شد و بعد از آن من به عنوان کارشناس فنی برای نگهداری از این مرکز به کیش آمدم. شرایط کار در آن زمان بسیار سخت بود و تا قبل از آن  300 خط تلفن واگذار شده بود . بعد از مدتی برای کار در مخابرات کیش به من پیشنهاد شد. آن سال ها تازه ازدواج کرده بودم و خانه های پیش ساخته ای روبروی بازار مریم برای زندگی اختصاص داده شد و بالاخره مدیریت بخش فنی مخابرات کیش را در دست گرفتم و از مهر ماه 1370 به طور رسمی در جزیره کیش به عنوان تکنسین مرکز تلفن مشغول به کار شدم . پله پله همراه با توسعه مخابرات کیش مراحل را طی کردم در ابتدا کارشناس، کارشناس مسئول، رئیس مرکز، معاون اداره  و در سال 1386 به عنوان رئیس اداره مخابرات کیش منصوب شدم.

چه عاملی باعث شد جذب کیش شوید؟

آرامش جزیره کیش، قوانین خوب شهری، زیبایی و تمیزی شهر و ... نقاط قوتی بود که من را به جزیره کیش جذب کرد و فرهنگ عمومی شهر و احساس غریب بودن در این شهر نمی کنید چون از همه جا به کیش وارد شده اند و از طرفی همه به کیش تعلق داریم و درواقع ایران کوچکی است.

 عملکرد خود را از زمان انتصاب تا بازنشستگی چگونه ارزیابی می کنید؟

خدمت در کیش سعادت بزرگی است ظرفیت های خیلی خوبی در جزیره کیش وجود دارد و به طور کلی سرزمین و مردم منحصر بفردی دارد. تعامل بین ادارات بسیار خوب است و من همیشه در جزیره کیش با علاقه کار کرده ام . در طول خدمت موقعیت های شغلی خوبی برای من پیش آمد اما هیچوقت نپذیرفتم چون عاشق کیش هستم، فرزندانم در کیش به دنیا آمدند و با کیش آمیخته شده ام و اما درباره عملکردم دیگران باید قضاوت کنند اما فقط این را می توانم بگویم که با تمام توان و خالصانه زحمت کشیده ام. در اتاق من به روی همه باز بود و احساس می کنم اگر عزت و آبرو و سرمایه ای دارم به خاطر حضور در شرکت مخابرات کیش بوده است.  

به طور اجمالی اوضاع مخابرات کیش را از گذشته تا کنون چطور می بینید؟

مخابرات کیش در مقایسه با کل کشور وضعیت بسیار مناسبی دارد و حتی در برهه هایی گوی سبقت را از سایر شهرها ربوده است. زیر ساخت های بسیار خوبی در کیش داریم که یکی از مهمترین آنها وجود 150 کیلومتر فیبر نوری در       سراسر جزیره است. فیبر نوری از لوپ های وسط جزیره  گرفته تا فرودگاه و بندرگاه حتی در حوالی پارک آبی و در دورترین نقطه کیش کشیده شده است و به راحتی قابل استفاده است و می توان از دهکده ساحلی تا غروب کیش و در  هر نقطه با توجه به زیر ساخت های خوب امکانات مخابراتی واگذار کرد. همچنین کانال سازی بسیار خوبی در خیابان های کیش وجود دارد و نیاز به حفاری نیست؛ از بازار عرب ها تا پارک دلفین از میدان سیری تا مرکز جزیره و ششصد دستگاه و فرودگاه زیر ساختهایی است که تا 20 سال آینده تعریف شده است. در سال گذشته و جاری فیبر از مرکز مخابرات تا میدان سعدی و از مرکز مخابرات تا بازار مرکز تجاری کشیدیم و کسی متوجه نشد چون زیر ساخت آماده بود و در غیر اینصورت باید حفاری و کانال سازی انجام می شد.

سوییچ ان جی ان از دیگر امکانات بسیار خوبی است که در جزیره کیش نصب و راه اندازی شده است و ظرفیت بسیار بالایی بر پایه و اساس آی پی ایجاد می کند. امروز تلفن را بر شبکه آی پی واگذار می کنیم و برای مثال در آینده خط ثابت جزیره کیش می تواند در سایر استانها هم استفاده شود ، این سوییچ همزمان با پایتخت در جزیره کیش نصب شد.

پروژه اف تی تی اچ هم از پروژه هایی است که مخابرات به جد پیگیر آن است و عبارت است از انتقال فیبر به خانه مشترک با این توضیح که به جای کابل مسی که با خش خش و نویز همراه است، فیبر نوری با بالاترین کیفیت را در منازل خوهیم داشت. اینترنت پرسرعت تا 2 مگابایت در حالت عادی خواهد بود اما در بستر اف تی تی اچ از 50 تا 100 مگابایت اینترنت خواهد داشت و هر تعداد خط تلفن را می توان گرفت و جایگزین کابل مسی خواهد شد. این سیستم جهت هوشمند سازی ساختمان بسیار کاربرد دارد و این بستر سرعت بسیار خوبی علاوه بر دانلود در آپلود دارد.

 

 

با توجه به اهمیت موضوع، توضیحات بیشتری در حوزه اف تی تی اچ دهید و ما در جزیره کیش تا کنون چقدر از این بستر استفاده کرده ایم؟

اگر مشترک مجهز به سیستم اف تی تی اچ در حوزه های مختلف باشد خصوصا در هوشمند سازی ساختمان بسیار کاربرد دارد. در صورت فعال شده این بستر در کیش به معنای واقعی به سیستم شهرهوشمند در جزیره کیش خواهیم رسید و هر مشترک برای هر کاری که نیاز به اینترنت داشته باشد با این سیستم به راحتی قابل انجام است. توسعه این سیستم  کاهش هزینه اجرا را در پی دارد و این پهنای باند فعالیت دانشجویان را راحتتر خواهد کرد و در راه اندازی دانشگاه های مجازی و دفاتر خدماتی هوشمند موثر خواهد بود. در جزیره کیش تمام ساکنان می توانند به این سیستم دسترسی پیدا کنند.

برای پاسخ به سوال دوم باید بگویم تقریبا در جزیره به جدیت این موضوع در دست اجرا است و کیش در سطح کشور جزء اولین ها است. معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش این طرح را مصوب کرده و برج های مسکونی جدید موظفند با این سیستم ساخته شود را جایگزین نمایند.با ادامه این روند کم کم کابل مسی حذف گرخواهد شدو بستر اف تی تی اچ در شهرک نوبنیاد اجرایی شده است و حتی در ساختمانهای معمولی نیز در حال انجام است و همه باید به این سمت بروند.  بستر اف تی تی اچ در برخی شهر ها اجرا شده اما به جدیت جزیره کیش نیست. در بسیاری از نقاط جزیره کیش از کابل مسی خارج شده و جاهایی که امکان اینکه شبکه اف تی تی اچ در خانه مشترک برده شود وجود نداشته حداقل تا مجتمع  رفته است و تا امروز حدود 30 مجتمع در جزیره کیش به این سیستم تجهیز شده اند.

به عنوان یک کارشناس با تجربه از نظر شما مهمترین موانع و محدودیت های مخابرات کیش چیست ؟

بحث اعتبارات و بودجه یکی از مهمترین بحث ها است که از طریق استان بایستی تامین گردد و بخش عمده ای از آن تابع شرایط اقتصادی است و به طور کلی محدویت ها از این ناحیه است.

در دوره مسئولیت شما حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در پیشرفت پروژها  چگونه بود؟

اگر کمک های مدیرعامل و معاونان و مدیران و شر کتهای تابعه نبود قطعا  توفیق ارائه خدمات مطلوب و توسعه شبکه مخابراتی کم می شد . اما سازمان منطقه آزاد کیش می تواند نقش نظارتی بیشتری داشته باشد و از ظرفیت ادارات و شرکت ها می تواند استفاده بهتری کند . برخی ادارات در آمد زا هستند و در آمد حاصل از آن می تواند در جزیره کیش هزینه شود مانند اداره تامین اجتماعی و مخابرات و امکانات واگذار شده توسط ادارات با نظارت سازمان موضوع مهمی است.

 

شما در طول دوران خدمت با حدود 7 مدیر از مدیران عامل سازمان منطقه آزاد کیش کار کرده اید، از خاطرات به یاد ماندنی خود را در طول این دوران بگویید؟

در طول دوران خدمت برخی از جملات و جلساتی که با برخی مدیران سازمان داشتم هیچگاه از خاطرم پاک نمی شود و در طول دوران خدمت سعی می کردم همیشه آنها را به یاد داشته باشم و به کار گیرم.

زمان آقای یزدان پناه رئیس اداره ای داشتم که برای ارائه گزارش به حضور ایشان رفته بود و آقای یزدان پناه بعد از شنیدن صحبتهای او خواستند که کارشناس فنی را ببینند و مدیر وقت هم من را فرستاد و من با توجه به امکانات محدود آن زمان گزارشی از وضعیت مخابرات کیش به ایشان دادم. در آخر جلسه ایشان جمله ای به من گفتند که در طول مدت 28 سال خدمت در جزیره کیش تا به امروز آن را به خاطر سپرده ام و آن این بود که: هروقت شما توانستید در جزیره کیش هر جایی که مردم امکانات خواستند واگذار کنید کارتان قابل تحسین است. درست است تا امروز این زمانی طولانی شده اما به آن رسید ایم و در تمام نقاط جزیره و در بستر کابل مسی تلفن واکذار کنیم و اینترنت ارائه دهیم.

در زمان آقای مددی نیز اوایل اسفند و در زمان افتتاحیه آب شیرین کن شرکت آب و برق کیش بود که من هم حضور داشتم ایشان از من سوال کرد که پروژه های شما خوب پیش می رود؟ و من در پاسخ گفتم که به دستور شما تعطیل شده است ! در آن زمان به خاطر آمادگی برای تعطیلات عید نوروز حفاری ها را از 15 بهمن ماه تعطیل می کردند و ایشان بعد از پرس و جو از معاون خودشان پیگیر موضوع شدند و گفتند: 45 روز در جزیره کیش کاری انجام نشود؛ اگر مسافر بیاید و ببیند در جزیره حفاری و ساخت و ساز و جنب و جوشی نیست؛ کیش را تعطیل می انگارد! و باید تا شب عید پروژه ها را جلو ببرید و بعد از دستور ایشان حفاری ها تا 15 اسفند ادامه پیدا کرد...

حمایت های امروز سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه مخابرات چگونه بود؟

در طول مدت مدیریت دکتر مظفری هم سه جلسه با ایشان داشته ام اولین دیدار به آشنایی و دو جلسه کاری با ایشان داشتم. خوشبختانه پیشنهاداتی از دو طرف در جلسات مطرح شد. جای خوشحالی است که تمامی مکاتبات بعد از جلسات پیگیری شد. مثلا فیبر پشتیبان دریایی از بندر آفتاب به کیش و راه اندازی سیستم نسل 5 همراه از جمله آن ها بود. بطور کلی در حال حاضر پروژه های خوبی در دست اقدام است و حمایت های خوبی انجام می شود. دکتر مظفری روحیات و تفکرات بزرگی دارد و با توجه به اینکه در وضعیت اقتصادی خوبی نیستیم اگر برخی پروژه ها انجام نمی شود بخاطر مشکلات ارزی و اقتصادی کشوراست.

مهمترین گله مردم از مخابرات در دوران خدمت شما چه بود؟

در کیش یکسری ازمسائل هنوز جا نیفتاده است برای مثال چندین شرکت اینترنت واگذار می کنند و برخی از مردم مشکلات اینترنت را از سوی مخابرات می دانند و گله از سرعت کم آن دارند در صورتیکه چندین اپراتور در کیش وجود دارد . بطور کلی سرعت کم و رفع خرابی به موقع اینترنت، گله اصلی مردم در دوران مسئولیت من بود و البته این سرعت کم را کتمان نمی کنم و گاهی اوقات و با وجود سی هزار مشترک در جزیره قطعی و یا کم سرعتی اینترنت طبیعی است. اما همیشه شعارم این بود که حداکثر زمان برای رفع مشکلات مردمی در حوزه تلفن و اینترنت یک ساعت باشد و واقعا این موضوع را کنترل می گردم و گزارش تماسها هر روزه و نهایتا روز بعد چک و پیگیری می کردم. یکی از اصولی که در شرکت ها خصوصا شرکت هایی که خدمات ارائه می کنند بسیار مهم است، مشتری مداری است. پیشرفت شرکت و رضایت ارباب رجوع از اصول اولیه است. و مورد دیگر قطعی فیبر در سرزمین اصلی است که با توجه به اینکه ما در جنوب کشور واقع شده ایم فطقی اینترنت در کل سرزمین اصلی از تهران به کیش روی سرعت اینترنت اثر گذار است.

 برای مدیر فعلی مخابرات کیش اگر بخواهید حرفی داشته باشید چه می گویید؟

ضمن آرزوی موفقیت برای مدریت جدید از نظر من بهترین پروژه ای که برای کیش تعریف شده همان پروژه اف تی تی اچ است و انتظار دارم این تکنولوژی نو را ادامه دهند. هر چیزی که به کشور می آید باید در جزیره کیش اول باشد. در بدو ورود من به جزیره کیش رعایت قانون راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل جذب من به جزیره شد و به قدری نظم و قانون در کیش نهادینه شده  که تا امروز هم وجود دارد. به نظر من در کیش باید کارهای جدید انجام شود از آن اقداماتی که در هیچ کجای کشور انجام نشده است. کارهای نو و جدید مانند اف تی تی اچ در جهان بسیار نو است شاید تا ده یا پانزده سال آینده تکنولوژی نویی خواهد بود و یا سوییچ ان جی ان و نسل پنج همراه اول کارهایی است که باید پیگیری شود و جزیره کیش به عنوان پایلوت شهر هوشمند معرفی شود. در پیشبرد این اهداف سازمان منطقه آزاد کیش نقش موثری خواهد داشت و در بحث جزیره هوشمند می تواند با توجه به زیر ساخت های موجود پیش قدم شود.

این بسترها در ارتباط با گردشگری جزیره کیش چه تاثیری می تواند داشته باشد؟

بسیار می تواند جاذبه گردشگری ایجاد کند. وارد بسیاری از کشورها که می شوید اینترنت رایگان و سرعت خوب خود نوعی جاذبه است. حتی در برخی کشورها با ارسال شماره پاسپورت مسافر به اینترنت شهر وصل خواهند شد. داشتن اینترنت رایگان و پر سرعت یکی از جاذبه های گردشگری برای مسافر است که بتواند در طول 4 یا 5 روز اقامت از آن استفاده کنند و جزیره کیش با توجه به زیر ساختها این قابلیت را دارد و بر طبق شماره بلیط رفت و برگشت هواپیما،شماره شناسنامه و یا کد ملی وارد اینترنت شوند و راهکار دارد. ما در شبکه همراه پهنای باند خوبی داریم اما باید متصل به فیبر شود، فیبر کشی انجام شده اما باید زیر بار برود . در صورت برقراری این اتصال، سرعت اینترنت در کیش چند برابر می شود. مسافری که وارد جزیره کیش می شود تفاوت و مزیت های جدید را احساس می کند و این یکی از دلایل ترغیب او به سفر مجدد و یا توصیه به دوستان و آشنایان است.

اما بسیاری از هتلها به فیبر وصل نیست و این ضعف بزرگی است. معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش می تواند  به هتل ها، رستوران ها، مراکر اقامتی و حتی مراکر تفریحی  تکلیف نمایند تا به فیبر و اینترنت با سرعت بالا مجهز شوند و این موضوع لازمه منطقه گردشگری چون جزیره کیش است. انگیزه و اجبار توامان باید توسط سازمان منطقه آزاد کیش برای بخش های مختلف صنعت گردشگری در کیش ایجاد شود. این کار هزینه بالایی ندارد اما دسترسی ها را برای مردم و مسافران بسیار راحت تر می کند.

دنیای امروز دنیای الکترونیک است ، از صبح که بیدار می شود می توانید روی گوشی ها تمام خدمات را دریافت کنید خرید بلیط برای سفر،  وضعیت آب و هوا، تاکسی، کارهای بانکی، سفارش غذا و... همگی در بستر اینترنت قابل انجام خواهد بود و در واقع با این دنیای الکترونیک همه مردم می توانند مشکلات خود را حل کنند. هر چه سیستم آی تی کشورها قوی ترباشند، کشورها قویتر می شوند.  

چه کاری دوست داشتید در دوران خدمت خود انجام دهید که موفق به انجام آن نشدید؟

من در شرکت مخابرات کیش دو اقدام را دوست داشتم که انجام دهم که خوشبختانه انجام شد اول سوییچ ان جی ان بود شاید با کیفیت پایینتر اما به آن رسیدیم و از آرزوهای دیرینه من بود و دیگری دسترسی به شبکه اف تی تی اچ که بستر سازی و کار اساسی آن استارت خورده است، ولی بهتر است بخش اعظم در آمد در کیش صرف رشد و توسعه کیش گردد.

اگر بخواهید تمام سالهای خدمت خود را در یک جمله خلاصه کنید چه می گویید؟

احساس رضایت فرد بهترین چیز است و در طول دوران خدمتم احساس رضایت داشته ام و و برایم روزگار بسیار خوبی بود.

مهندس غلامی پس از بازنشستگی چه می کند؟

قطعا در جزیره کیش خواهم ماند و احتمالا در بحث های آی تی فعال خواهم بود و علاقه دارم در حوزه تخصصی خودم ادامه دهم تا بتوانم باز هم در جزیره کیش مفید و موثر باشم.

حرف آخر ...

ضمن قدردانی از شما و همکارانان دوست دارم بگویم تفکر مدیران قدیمی و بومی که دلسوزانه زحمت کشیده اند بسیار در رشد و توسعه و پیشرفت جزیره موثر است.

 

 شماره خبر : 128         آرشيو مصاحبه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.