گفت و گو با پوریا اسکندری، فعال حوزه فوتبال پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش

  آخرين اخبار
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گفت و گو با پوریا اسکندری، فعال حوزه فوتبال

  


اسکندری، فعال حوزه فوتبال در گفت و گو با اقتصاد کیش:

کیش از نظر امکانات فوتبال، چیزی کمتر از کشورترکیه ندارد

 

پوریا اسکندری، فعال حوزه فوتبال و ساکن کشور ترکیه، گفت: زیر ساخت های ورزشی جزیره کیش بسیار خوب است و پتانسیل های ویژه ای دارد،بسیار اتفاق می افتد که همزمان از نقاط مختلف برای کمپ و اردو از تمام دنیا به آنتالیا می آیند، کیش چیزی کمتر از ترکیه ندارد و با برنامه ریزی و حمایت و با این اوضاع ارز می توان تیم ها را به کیش کشاند. جزیره کیش این قابلیت را دارد و می تواند با مدیریت صحیح، میزبان سالی حداقل 50 تیم خارجی باشد.

در تمامی دنیا عده ای به عنوان کارگزار در خرید و فروش و جا به جایی بازیکنان فعالیت می کنند و از این روش به طور قانونی و رسمی کسب در آمد می کنند.

از اواسط دهه 90 و با تصویب قانون بوسمن، نقل و انتقالات در فوتبال اروپا شکل جدیدتری به خود گرفت و بسیاری از محدودیت ها از بین رفت.

با بالا رفتن اعداد و ارقام و پیچیدگی های قانونی، این ضرورت به وجود آمد که کسانی در کنار بازیکنان آنها را به خوبی از قوانین آگاه کنند تا در حین عقد قرارداد دچار مشکل نشوند و بتوانند به حق و حقوق قانونی خود برسند. بدین ترتیب فعالیت کارگزارها در فوتبال جهان شکلی رسمی و فراگیر به خود گرفت و با حمایت فیفا همراه شد.

این فرایند موجب شد شغل واسطه گری در فوتبال به یک شغل رسمی و قانونی تبدیل شود و جلوی اقدام های بی حساب و کتاب گرفته شود.

در ایران تا قبل از دهه 70 مبالغ قراردادهای بازیکنان به اندازه ای نبود که واسطه ها بتوانند از طریق کار واسطه گری به در آمدهای چشم گیری برسند.

اما در یک دهه گذشته با بالارفتن مبالغ، واسطه گری هم رایج شد و با راه افتادن لیگ حرفه ای از سال 80، زمینه برای فعالیت قانونی کارگزارها به وجود آمد و به تدریج افرادی که علاقه مند به فعالیت در این زمینه بودن در امتحانات مربوطه شرکت کردند و از سوی فیفا پروانه فعالیت را کسب کردند و رسما agent یا کارگزار شدند.

امروزه فعالیت این کارگزاران شکل گسترده تری به خود گرفته است، آماده سازی بازیکن، تامین امکانات اولیه، برگزاری اردو و انجام بازی های آماده سازی و معرفی بازیکنان برای نقل و انتقالات به سایر مربیان و تیم ها از جمله این فعالیت ها است.

چندی پیش پوریا اسکندری که فعال در این حوزه و ساکن کشور ترکیه است به همراه  تیمی جوان از کشور غنا به جزیره کیش سفر کرد. این تیم شامل 16 نفر در رده سنی 19 تا 22 سال  بود. اسکندری به همراه همکاران خود حدود 5 سال است که با کشورهایی چون ترکیه ، اکراین ، گرجستان و برخی کشورهای آفریقایی و ایران در این حوزه فعالیت می کند.

اسکندری در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش گفت: تیم هایی که از سایر کشورها در ترکیه اردو می زنند از اختصاص زمین مناسب و تدارک بازی تا تامین امکانات اولیه هتلینگ، تدارک اردوها وآماده سازی برای برگزاری فصل و... بر عهده ما است.   

وی افزود: جدا از آن، کار انتقال و ترانسفر بازیکن را نیز انجام می دهیم، بازیکنان خوب را گلچین کرده و عموماً بازیکنانی که خوب هستند ولی دیده نمی شوند را از کشورهای مختلف در آنتالیا دور هم جمع می کنیم، تیم های اعزامی به آنتالیا با بازیکنان ترکیه دیدارهای دوستانه برگزار می کنند تا بازیکنان دیده شوند، برخی از بازیکنان استعداد دارند اما به خاطر مسائل مالی توانایی دیده شدن ندارند و با این اقدام بازیکنان در تیم های مختلف به فروش می رسند.

اسکندری گفت: برای اولین بار تیمی از کشور غنا به جزیره کیش آوردیم و علی رغم اینکه این کار می توانست در آنتالیا انجام شود اما ترجیح دادیم در ایران و در جزیره کیش صورت گیرد. با برگزاری دیدارهای دوستانه با این تیم، بازیکنان ما می توانستند سطح فوتبال غنا را ارزیابی کنند و این موضوع محک خوبی برای بازیکنان خصوصاً جزیره کیش بود.

این فعال حوزه فوتبال افزود: عده از فوتبالیست های ایران قصد رفتن به تیم های خارجی دارند اما هیچ آگاهی از سطح فوتبال بازیکنان خارجی ندارند و آوردن تیم های خارجی و برگزاری بازی های دوستانه محک خوبی برای فوتبال داخل کشور است.

اسکندری درخصوص کیفیت برگزاری این اردو در جزیره کیش ادامه داد: برای اقامت چند روزه بازیکنان کشور غنا در جزیره کیش هماهنگی هایی با هیئت فوتبال کیش صورت گرفت و چند بازی دوستانه برگزار شد و در کل اردوی خوبی بود. برای بازیکنان غنا هم فرصتی فراهم شد تا با شرایط ایران آشنا شوند. شایان توجه است که تیم های خارجی هیچگونه آشنایی با تیم ها و فوتبال ما ندارند و این آگاهی لازم است تا ذهنیتی از ما و فوتبال ما پیدا کنند.    

اسکندری در پاسخ به اینکه شما با تیم های خارجی و امکانات باشگاه های خارج از کشور از نزدیک آشنایی دارید، امکانات و زیر ساخت های ورزشی فوتبال کیش را چگونه دیدید؟ گفت: زیر ساخت های ورزشی جزیره کیش بسیار خوب است و پتانسیل های ویژه ای دارد اما باید بیشتر حمایت شود. بسیار اتفاق می افتد که همزمان از نقاط مختلف برای کمپ و اردو از تمام دنیا به آنتالیا می آیند، کیش چیزی کمتر از آن ندارد و با برنامه ریزی و حمایت می تواند بسیار بیش از این کار کند و با این اوضاع ارز می توانیم تیم ها را به ایران بکشانیم. جزیره کیش این قابلیت را دارد و می تواند با مدیریت، میزبان سالی حدود 50 تیم خارجی باشد.

وی افزود: زمین های فوتبال کیش خوب است اما کافی نیست و نیاز به رسیدگی دارد اما تنها زمین کافی نیست باشد و همه امکانات بایستی در یک مکان متمرکز شود، امکانات اقامتی، باشگاه بدنسازی، استخر و همه امکانات همانند کمپ های خارجی باید در یک مکان متمرکز وجود داشته باشد تا نیاز به خارج شدن بازیکن از کمپ نباشد و به نظر من مجموعه المپیک این قابلیت را دارد.

اسکندری گفت: با حضور تیم غنا در کیش تبلیغات زیادی از جزیره کیش برای سایر کشورها ارسال شده است و ممکن است در آینده  تیمی از نیجریه را به کیش بیاوریم . تمام سعی خود را کردیم که تیم غنا از اردوی کیش راضی باشد و بدینوسیله بتواند برای خارج از کشور تبلیغات کند و برای سایر کشورها فیلم عکس های زیادی از امکانات فوتبال کیش ارسال شد.

این فعال حوزه فوتبال عنوان داشت: آب و هوای کیش بسیار مساعد است، در هوای سرد آنتالیا اردویی برگزار نمی شود و آن موقع است که کیش تمام این موقعیت ها را می تواند نصیب خود کند. لازم است کیش حداقل دو تیم خوب داشته باشد تا بتواند با تیم هایی که از خارج کشور می آیند بازیهای دوستانه برگزار کنند.تبلیغات جزیره کیش نیز باید به صورت حرفه ای انجام شود و تا زمانی که تبلیغات نباشد کسی از وجود مکانی چون کیش خبر دار نمی شود.

اسکندری در پایان با بیان اینکه جوانان علاقمند به فوتبال بایستی در سن پایین حمایت شوند، گفت: کسانی که استعداد دارند از حدود 14 سالگی باید تحت آموزش قرار گیرند و برایشان ایجاد انگیزه شود تا به در آینده به بازیکن موثری تبدیل شوند.


 

 شماره خبر : 109         آرشيو مصاحبه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.