فرصت سوزی ها! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

فرصت سوزی ها!

  

فرصت سوزی ها!

کیش انگیزه خدمت وطن ایران توسعه و پیشرفت ظرفیت ها و ...و.....

نحوه چینش این کلمات در کنار یکدیگر می توانند معانی و مفاهیم متفاوت و گوناگونی را بوجود آورد و در واقع نوع  نگاه  به این کلمات و نحوه ترکیب آنهاست  که جایگاه فرد  در جامعه و جایگاه جامعه در مسیر پیشرفت و یا خلاف آن را مشخص می سازد. هر جامعه ای متشکل از ظرفیت هایی است که اگر درست و بموقع از آن استفاده شود می تواند راه پیشرفت را بخود بگیرد ، ساخته شود، آباد گردد و همه از مواهب آن بهره مند شوند و چنانچه خلاف آن صورت گیرد یعنی از ظرفیت ها و موقعیت ها درست و بهنگام استفاده نشود مسلماً آن جامعه رنگ و بوئی از پیشرفت بخود نخواهد دید و درجا خواهد زد. این قاعده مسلماً شامل همه بخش های  یک جامعه و یک شهر خواهد شد و این جزء جزء بخش های مختلف هر جامعه است که زنجیروار در کنار هم وضعیت کلی آن را مشخص و معین می کنند یا در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت یا در جا خواهد زد.

امروزه این موضوع حکایت بخشی از حوزه های جزیره کیش شده است. حوزه هایی که در واقع فرصت ها و ظرفیت هایی برای رشد و پیشرفت جزیره  هستند ولی متأسفانه در اختیار افرادی قرار گرفته اند که نه تنها از آن در این راه استفاده مطلوب نمی کنند که عملاً تبحر در فرصت سوزی و تلف کردن ظرفیت ها  را دارند!

معلوم نیست  در پس پرده هدف و انگیزه این گونه افراد از حضور در کیش و اشغال کردن برخی پست های مدیریتی در جزیره چیست؟!

کاش توسط مدیریت ارشد سازمان منطقه آزاد کیش یک ارزیابی عملکرد صورت گیرد و مشخص شود کسانی که مدتهاست این فرصت ها  و پست ها را در کیش در اختیار گرفته اند ، تاکنون چه آورده ای برای کیش داشته اند و چقدر توانسته اند از این فرصت برای کمک به رشد و توسعه کیش در حوزه مربوط به خود استفاده کنند؟!

کسانی که حتی در کیش نیستند! حضور ندارند اما پست های آن را اشغال کرده اند ، نه تنها  خود کاری و خدمتی انجام نمیدهند ، بلکه فرصت خدمت و کار کردن را هم از دیگر دلسوزان این حوزه ها گرفته اند!!

کاش مدیریت ارشد منطقه آزاد کیش بدون هرگونه ملاحظه ای خود مستقیماً به برخی از این حوزه ها ورود کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که اشخاصی در جایگاهی که در اختیار گرفته اند کارایی و توانمندی لازم را ندارند بدون هیچ گونه ملاحظه ای دستور اصلاح و تغییر بدهند.

نکته جالب اینکه این آقایان مرکز  نشین! با همه ظرفیت ها و بستر هایی که در مرکز کشور برای بروز خلاقیت هایشان و کار کردن فراهم است آن جا را رها کرده و برای اتصال به هسته مرکزی قدرت در تهران، کانال  «کیش» را برگزیده اند و از طریق کیش  و با یدک کشیدن پسوند کیش در پست مدیریتی خود و بهره برداری از  القاب و عناوین  آن  می خواهند به هسته قدرت در تهران وصل شوند! مشخص نیست  اینان چرا توان و کارائی مدیریتی خود را در تهران برای شهروندان تهرانی و یا  از آنجا برای کل کشور به منصه ظهور نمی رسانند؟!

همه ما بخوبی می دانیم کیش با نگاه از بیرون یک کالای لوکس و پرجاذبه است اما آنها که در درون این جزیره گرانبها ی مرجانی  قرار دارند میدانند این جلوه لوکس نمای کیش از بیرون ،چگونه و با چه خون دل خوردن  هایی حاصل شده است. خون دل خوردن  هایی که می تواند حاصل عمر و جوانی برخی ها در بسیاری از حوزه ها باشد. «کیش» اگر امروزه در بسیاری از حوزه ها برند و یک نام و عنوان ارزشمند  شده است محصول خدمات ، اندیشه ها و جانفشانی های بسیاری از کسانی است که سالهای عمر خود را در اینجا سپری کرده اند و با  عشق به آبادانی و ساختن وطن کار کرده اند و البته مسلما  از این کار کردن خود و ساختن میهن خویش لذت  هم برده اند.

به همین دلیل اکنون اگر می بینند ادامه این روند سازندگی  و پیشرفت  کیش در برخی حوزه ها متوقف شده یا به راه خطا میرود دل می سوزانند و تحمل آن برایشان سخت می شود، تحمل اینکه فرصت های کیش برای پیشرفت و رونق هرچه بیشتر، بی خود و بی جهت به سبب خود شیفتگی و قدرت طلبی برخی افراد  بیهوده از دست می رود. به جهت خود شیفتگی کسانی که متاسفانه بیشتر از اندیشه خدمت و کار کردن در کیش بیشتر به دنبال "نان" و "نام" خود هستند! کسانی که نه وطن برایشان مهم است نه کیش نه ایران و نه توسعه و پیشرفت !تنها چیزی که در مخیله مغزشان می گنجد پست و عناوین و القاب و بهره وری های خودشان است و بس!

خلاصه کلام اینکه مردم و جامعه خود بخوبی ترازوی سنجش عملکرد افراد و مدیران بخش های مختلف هر جامعه هستند. اگر به قطعیت برسیم در حوزه ای از جامعه ظلمی بر جامعه اتفاق می افتد و خیانتی در اثر استفاده نکردن از ظرفیتی برای پیشرفت جامعه صورت می گیرد و فرصت خدمتی به سبب خودخواهی افرادی از جامعه هدر می رود ،قابل پذیرش نیست از آن چشم پوشی کنیم  و یا بنا بر مصلحت یا ملاحظات مختلف آن را تحمل کنیم! و در برابر ظلم بر جامعه و هدر رفتن امکان پیشرفت آن سکوت اختیار کنیم !

حکایت این افراد به مثابه مثل معروف "من آنم که رستم بود پهلوان ".  می باشد .من آنم که جزیره کیش امکانات خوبی دارد. من آنم که  جزیره کیش فلان و بهمان .....

من آنم که بفرمایید جزیره کیش .......لذت ببرید!

کسی نیست سوال کند بله !جزیره کیش امکانات خوبی دارد ، اسم و جایگاه خوبی دارد ،شما در آن جا چکار کرده اید، چه قدمی برای توسعه و تقویت و افزایش این امکانات برداشته اید؟ آیا فقط بلدید  با امکانات آن جا  به صرف داشتن  یک حکم مدیریتی «پُز» بدهید! شما در این مدت مسئولیت و مدیریت تان جز بهره وری شخصی از اسم و القاب و عناوین کیش چه خدمتی به آن منطقه داشته اید؟!و چه کاری برای تقویت ، توسعه و پیشرفت امکانات آنجا انجام داده اید یا حداقل برای بهره وری مطلوب از امکانات آنجا چه برنامه ای ارائه داشته اید....؟!

بنظر نگارنده تن دادن به وضعیت این فرصت سوزیها جز ظلم به کیش و فعالین کیش  در هر حوزه ای  فچیز دیگری نیست !

ابراهیم ارزانی

 

 

 شماره خبر : 92         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.