مدیر عامل برای کیش یا کیش برای مدیر عامل پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش کیش در گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان
گردهمایی کسب و کارها در همایش بزرگ گردشگری هوشمند "کیش تاک"
باید از نظرات مردم برای پیشبرد امور بیشتر استفاده کنیم
برگزاری جلسه شورای راهبردی نمایشگاه بین المللی هوایی و صنعت هوانوردی ایران در کیش
سازمان استاندارد در قبال حفاظت از سلامت و جان مردم و کیفیت زندگی آنان وظیفه خطیری بر عهده دارد
رویکرد جدید دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در برگزاری نمایشگاه‌ها
واگذاری بخشی از سهام آب و برق کیش توسط بانک شهر
اجرای پویش استانی مراقبت کودکان زیر ۶ سال در جزیره کیش
تحقق شعار سال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حکمرانی مطلوب
استفاده از ظرفیت بالای وزارت جهاد کشاورزی در مناطق آزاد
اولویت های اصلی برنامه ریزی در مناطق آزاد
کارگروه انتقال فن آوری در دبیرخانه مناطق آزاد تشکیل خواهد شد
؛نگاه دولت حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مناطق آزاد است
بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است

  آخرين اخبار
مدیر عامل برای کیش یا کیش برای مدیر عامل
پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش کیش در گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان
گردهمایی کسب و کارها در همایش بزرگ گردشگری هوشمند "کیش تاک"
باید از نظرات مردم برای پیشبرد امور بیشتر استفاده کنیم
برگزاری جلسه شورای راهبردی نمایشگاه بین المللی هوایی و صنعت هوانوردی ایران در کیش
سازمان استاندارد در قبال حفاظت از سلامت و جان مردم و کیفیت زندگی آنان وظیفه خطیری بر عهده دارد
شنبه 28 مهر 1403 ، 15 ربیع الثانی 1446 ، 19 اکتبر 2024 ، شماره 4570 (1954 دوره جدید)
مناقصه عمومي كيكي مرحله اي شهرداري پارسيان
آگهی مزایده کتبی اموال
رویکرد جدید دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در برگزاری نمایشگاه‌ها
  پربيننده ترين اخبار
در اهواز ناجوانمردانه سر تیم ما را بریدند ! شکست ما از کیش شروع شد!
یکشنبه 22 مهر 1403 ، 9 ربیع الثانی 1446 ، 13 اکتبر 2024 ، شماره 4566(1950 دوره جدید)
اولویت های اصلی برنامه ریزی در مناطق آزاد
نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس اداره پست برای حل مشکلات پستی کیش
چهارشنبه 25 مهر 1403 ، 12 ربیع الثانی 1446 ، 16 اکتبر 2024 ، شماره 4569 ( 1953 دوره جدید)
مدیریت پسماند جزیره کیش با حضور دانش بنیان ها
کسب نشان طلای نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری توسط دانشجوی کیش
واگذاری بخشی از سهام آب و برق کیش توسط بانک شهر
بررسی مشکلات مناطق آزاد و راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود
سه شنبه 24 مهر 1403 ، 11 ربیع الثانی 1446 ، 15 اکتبر 2024 ، شماره 4568( 1952 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دغدغه های این روزهای مردم کیش
مدیر عامل برای کیش یا کیش برای مدیر عامل

با استقرار دولت چهاردهم و تعیین وزیر اقتصاد و دارایی همه دغدغه های ساکنین و فعالین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به سمت و سوی دبیرخانه مناطق آزاد بود اینکه آیا دولت این بار به وعده های انتخاباتی خود در اولویت دادن به برنامه و تخصص توجه خواهد کرد یا باز هم دبیرخانه مناطق آزاد به جایگاهی برای منصب فردی بازمانده از حضور در کابینه تبدیل خواهد شد؟!

  


خوشبختانه دولت چهاردهم راه اول را برگزید و جایگاه دبیری شورایعالی مناطق آزاد را بر خلاف دوره های قبل به جای  تقدیم به فردی بازمانده از کابینه به فردی متخصص و کار آشنا به این حوزه اعطاء کرد .این باربر خلاف انتظار  بجای استقرار فردی سیاسی و انتخاباتی ( !) در جایگاه دبیری شورایعالی مناطق آزاد اتفاقا  بر عکس فردی از حاشیه به  میدان اصلی فراخوانده شد تا  مسئولیت مدیریت مناطق آزاد کشور را بر عهده بگیرد . انتخابی که یکی از بهترین گزینه ها برای این جایگاه و یکی از بهترین انتخاب های دولت دکتر پزشکیان تا اینجا در ارتباط با مناطق آزاد بوده است  . انتخابی که البته با استقبال  گسترده ساکنین ، فعالین و شاغلین در مناطق آزاد مواجه شد چراکه بر خلاف همه دوره های قبل  ، این بار شخصی  برگزیده شد که با حدود دو دهه سابقه حضور و فعالیت در مناطق آزاد در مناصب و مناطق مختلف  به فردی کاملا متخصص و کار آشنا در این مورد تبدیل شده بود. انتخابی  که کاملا به دور از گرایش های سیاسی و انتخاباتی و صرفا بر اساس تخصص و شناخت نسبت  به مناطق آزاد صورت گرفت و شاید یکی از دلایل استقبال گسترده اهالی مناطق آزاد جدا از تخصص و شایستگی و توانایی های شخصی دکتر مسرور ، خستگی مردم و فعالین مناطق آزاد از تن دادن به پذیرش مدیران سیاسی و نابلد نسبت به امور مناطق آزاد  در سال های گذشته بود.

بررسی مدیران منصوب شده در راس امور مناطق آزاد از دولت اول دکتر احمدی نژاد تا پایان دولت سیزدهم چیزی جزء گذراندن دوره ای آزمون و خطا در مناطق آزاد نبوده است ، مدیران بسیار زیادی چه در راس مناطق آزاد و چه خود مناطق که با کمترین شناخت و تجربه و حتی اعتقادی به فعالیت مناطق آزاد وارد این عرصه شده اند و چون پست و جایگاه ارزشمند و قابل توجهی بوده است آن را پذیرفته اند و علاوه بر عقب ماندگی مناطق آزاد و از دست دادن فرصت های فراوان پیشرفت این مناطق ، با ابلاغ دستورالعمل ها و اعمال سیاست های غلط  متاسفانه آثار زیان باری را نیز برای این مناطق بوجود آورده اند!از بقایی تا عبدالملکی فعالین در مناطق آزاد در حوزه های مختلف تجاری ، اقتصادی ، گردشگری ، سرمایه گذاری ، فرهنگی ، اجتماعی و..... بجز مقاطعی کوتاه که شرایط بهتر و قابل قبولی فراهم گردید ، فعالین مناطق آزاد شرایط سختی داشتند و  متاسفانه اسیر افکار و سیاست های نادرستی در رابطه با فلسفه اصلی مناطق آزاد بودند و اگر در مقاطعی هم  شرایط متعادل تر  و فضای روزنه و تنفسی پیدا شد ادامه پیدا نکرد و در میانه راه ناکام ماند ! البته فعالین مناطق آزاد هم چاره ای هم جز پذیرش و تن دادن به شرایط و ادامه مسیر نداشتند .

خوشبختانه امروز دبیرخانه شرایط خوب خود را پیدا کرده است . دولت دکتر پزشکیان  با انتصاب فردی متخصص در امور مناطق آزاد و کار کشته در این حوزه ،  نشان داد نگاه سیاسی به این مناطق ندارد و با نگاه تخصصی و با برنامه  به این مناطق درصدد ارتقاء جایگاه مناطق آزاد و رشد و رونق آن است.

اما پس از انتصاب دبیر شورایعالی مناطق آزاد اکنون در همه مناطق آزاد ، این نگاهها یک پله پایین تر آمده است و همه توجه ها به تعیین تکلیف مدیران عامل مناطق آزاد است.

ابقاء یا تغییرمدیران عامل  دو گزینه ای است که پیش روی دبیرشورایعالی مناطق  قرار دارد .در بررسی و ارزیابی عملکرد ها  دبیر شورایعالی مناطق آزاد کدام راه را در پیش خواهد گرفت؟

آیا بر پایه شعار وفاق ملی دولت دکتر پزشکیان به احتمال ابقاء برخی مدیران مناطق آزاد هم خواهد اندیشید  یا نظر به تغییر دارد ؟ و در صورت تغییر کدام رویه را در پیش خواهد گرفت؟ انجام  آنچه در مورد خود او اعمال شده است یعنی انتخاب بر اساس  تخصص و شناخت نسبت به مناطق آزاد  یا اعطاء موقعیت مدیریت مناطق آزاد به مدیران سیاسی بازمانده از حضور در کابینه؟

باشناخت و انتظاری که از دبیر شورایعالی مناطق آزاد وجود دارد قطعا گزینه اول مورد انتظار است مگر اینکه تحت شرایط و فشارهای سیاسی ناچارا بخواهند  تن به پذیرش این موضوع بدهند !

همان اتفاقی که در مورد تشکیل کابینه  دولت دکتر پزشکیان هم روی  داد و تحت شعار وفاق ملی گزینه هایی در راس وزارت خانه ها قرار گرفتند که کمتر از انتظار و حتی بر خلاف شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور محترم بود اما رئیس جمهور وعده داد نفراتی را وارد  لایه های بعدی بدنه مدیریتی کشور بکند که شعارها و اهداف  او  را اجرایی و عملیاتی سازند!

شاید این اتفاق در مورد دکتر مسرور هم تکرار شود.قطعا ایشان بعنوان فردی دلسوز و آشنا به مناطق آزاد  که خواهان پیشرفت و تحول در این مناطق است ،  شخصی مورد قبول مردم مناطق آزاد و آشنا به امور این مناطق را ترجیح دهد ، قطعا با چنین فردی امور مناطق آزاد را هم بهتر و آسانتر می تواند پیش ببرد ولی  همه می دانیم سیستم انتخاب مدیران در کشور ما وضعیتی متفاوت دارد ! و شاید مسرور هم تحت فشارهای شدیدسیاسی  ناچارا  تن به  کاری بدهد که خود اعتقادی به آن نداشته باشد ، یعنی معرفی گزینه ای خاص و غیر متخصص!

که البته امیدواریم در صورت تصمیم به تغییر در کیش ،چنین اتفاقی در مورد جزیره کیش نیفتد و بجای اعمال فشار برای  اعطاء مدیر عاملی کیش به شخصی خاص،  با بررسی و انتخاب دکتر مسرور مدیر عاملی برای کیش برگزیده شود که راه پیشرفت و شکوفایی کیش را شتابی دوچندان ببخشد  و در راستای دیدگاههای دولت دکتر پزشکیان راه سازندگی کیش را خردمندانه  هموار سازد. مدیر عاملی که بابسیج همه ظرفیت های ملی و منطقه ای  جزیره را بسوی رشد و موفقیت رهنمون سازد  نه مدیر عاملی که با بسیج همه ظرفیت های کیش بخواهد اهداف سیاسی و اقتصادی خود  و حامیان پنهان خود را با اتکاء به کیش محقق سازد.

 

 
 شماره خبر : 7189         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.