بازی با اعداد وکلمات همراه با تکراروعده های شیرین! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
میزان بارندگی‌ها در کیش ۱.۵ برابر افزایش یافت
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش

  آخرين اخبار
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
میزان بارندگی‌ها در کیش ۱.۵ برابر افزایش یافت
شنبه 8 اردیبهشت 1403 ، 18 شوال 1445 ، 27 آپریل 2024 ، شماره 4449 (1833 دوره جدید)
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

نکاتی در مورد نشست جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد در کیش
بازی با اعداد وکلمات همراه با تکراروعده های شیرین!

ابراهیم ارزانی حجت الله عبدالملکی مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد هفته گذشته در نشست جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد در جزیره کیش سخنانی بیان داشتند که جای تامل دارد

  

حضور حداقلی!

این جلسه علیرغم نام بزرگ آن که قاعدتا باید اهداف بزرگی را نیز  بدنبال داشته باشد و با توجه به عنوان آن  که موضوعی بسیار فراگیر برای اصناف مختلف جزیره کیش  محسوب می شود  با حضور حداقلی تعدادی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد و از حضور سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی کیش در آن خبری نبود!

تاکید بر بایدها

نکته مهم بعدی اینکه در بخش های زیادی از این نشست توسط دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد بر کلمه" باید" تاکید شد. اینکه کیش باید فلان مرکز و فلان پایگاه ملی و کشوری و بین المللی باشد! موضوعی که معمولا توسط اغلب مدیران و مسئولین اعم از کشوری و محلی عنوان و بر آن تاکید می شود ، غافل از اینکه مخاطب این عنوان "باید "خود مسئولین هستند که بایستی شرایط را برای فعلیت یافتن همه آن چیزهایی که می گویند را مهیا سازند.

کشف تازه !

اینکه جزیره کیش ظرفیت های فراوان و زیادی  با توجه به موقعیت بالقوه خود در موضوعات مهم دارد کشف جدیدی نیست ، این مسئولین ارشد هستند که بایستی شرایط را برای کار کارگزاران خود و یا فعالین اقتصادی خصوصی مهیا سازند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

چند امتیاز!

 در این خصوص تاکنون  دبیرخانه  توانسته است  چند معضل بزرگ  چند ساله کیش را حل کند و با نفوذ و جایگاهی که دبیر شورایعالی  در بدنه دولت و نزد رئیس جمهور محترم  دارند آیا توانسته اند  برای کیش امتیازی  بگیرند  تا بستر کار در کیش روان تر و آسان تر شود. مشکل واگذاری آب و برق کیش به بخش خصوصی ، موضوع خارج شدن کیش ایر ازاختیار سازمان منطقه آزاد کیش، مشکل واردات خودرو ،موضوع  تردد خودروهای ساکنان کیش در سرزمین اصلی ، موضوع مالیات و ارزش افزوده و معضلات آن و... و.... کدام یک از این مشکلات بزرگ چند ساله را  که گره آن بدست دولت هست را  توانسته اند  با قدرت و جایگاه خود حل کنند  تا به پشتوانه آن بتوانند برای مسیر فعالیت کیش برنامه تعریف کنند!

کیش را تمام کنید!

دبیر محترم در بخشی از سخنان خود با انتقاد از اینکه فقط 30 درصد کیش ساخته شده  بر تسریع در پر کردن ظرفیت 70 درصد باقی مانده  اراضی کیش تاکید می کنند و بنظر میرسد با سخنان خود بدون توجه به موضوعی بنام "طرح جامع کیش" دستور و مجوزفروش و واگذاری مابقی اراضی جزیره را می دهند! از  بیابانی بودن کیش ایراد می گیرند غافل از اینکه بخش عمده ای از جذابیت های جزیره  اتفاقا"همین طبیعت بکر و بیابانی بودن آن است! ضمن اینکه  تسریع در واگذاری و ساخت و ساز یعنی حرکت به سوی کمیت و قربانی کردن کیفیت در آن! جالب اینکه اشاره می کنند اگر همه ظرفیت ها پر شد و جا نبود شروع می کنیم به تخریب جاهای ساخته شده ودوباره  از نو ساختن!

از انبوه مدیران قدیم و جدید حاضر در جلسه هم  یکی حاضر نشد یک دقیقه وقت بگیرد وبفرمایند جناب عبدالملکی فرمایشات حضرتعالی مغایر با طرح جامع کیش  و در تضاد با ویژگی های یک منطقه توریستی است!

گزارش های داخلی

در بخش هایی از این نشست نیز گزارش هایی طرح گردید که بجای اینکه خبر هایی مبنی بر تسهیل شرایط  جهش سرمایه گذاری باشد بیشتر انتقال اطلاعات  وبرای  آشنا ساختن   دبیر با  روند  نحوه ارائه درخواست و به جریان افتادن یک درخواست سرمایه گذاری  در کیش بود  !

چین و امارات

عنوان گردید کشورهای چین  و امارات در اردیبهشت ماه  در جریان برگزاری نمایشگاه مناطق آزاد ،بسته های سرمایه گذاری معرفی شده را با خود برده اند و همین موضوع دلیلی می شود برای اشتیاق سرمایه گذاری آنها در مناطق آزاد ! .در نمایشگاه های عمومی هم  مردم عادی بسته ها و بروشورها و کاتولوگ های سرمایه گذاری عرضه شده در نمایشگاهها را بر میدارند و با خود می برند آیا اینها نشانه تمایل آنها به سرمایه گذاری در آن حوزه است و اینها می تواند ملاک و مبنایی بر اشتیاق  و باور سرمایه گذاری آنها و خبر رسانی این چنینی  باشد؟!

100 هزار میلیارد  دلار سرمایه گذاری در جهان

ایشان در بخشی از سخنان خود اظهار می دارند در دنیا بیش از صدها هزار میلیارد  دلار سرمایه گذاری وجود دارد ، بروید آنها را جذب کنید بیایند در کیش سرمایه گذاری کنند . ایشان آیا واقعا به شرایط سرمایه گذاری در کشور که متاثر از شرایط جهانی تحریم هاست آگاهی ندارند؟! در حالی که سرمایه گذاران داخلی در انجام فعالیت های خود مانده اند و یکی یکی دارند جمع می کنند، اظهار دعوت از سرمایه گذاران خارجی ناشی از چه چیزی است ؟!

سرمایه گذاری امارات

آقای عبدالملکی در بخشی از سخنان خود به علاقمندی امارات به سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در مناطق آزاد ایران خبر دادند

در مورد این عدد ،  به اندازه کافی  اظهارات مختلفی طی چند روز گذشته مطرح گردیده است  که در اینجا به آن نمی پردازیم

نصف اقتصاد جهان

ایشان در بخشی از سخنان خود از شانگهای بریکس- آفریقا کشورهای مقاومت  بعنوان نصفی از اقتصاد دنیا نام می برند و آنها را دروازه های جدید به روی اقتصاد کشور عنوان می کنند . آیا این محاسبه در اقتصاد امروز جهان صحیح است مبنای علمی و واقعی  دارد؟!

پایتخت صادرات

از جزیره کیش بعنوان مرکز و پایتخت صادرات ایران نام برده شده است.سوال این است با کدام شرایط و امکانات و کدام زیر ساخت ها ؟!چه پتانسیل و تسهیلات ویژه ای برای صادرات از  این جزیره در نظر گرفته شده است  که سرمایه گذار و تولید کننده کیش را بعنوان مبداء صادرات خود انتخاب کند؟!

بسته های سرمایه گذاری

بارها و بارها و به دفعات اعلام شده است بسته های سرمایه گذاری بی نام در مناطق آزاد  آماده استفاده جهت سرمایه گذاران است. آیا این بسته ها بدرستی با همه محاسبات و مطالعات لازم  تهیه و تدوین شده است؟ اگر اینگونه است چرا بمنظور شفاف سازی و دسترسی آسان سرمایه گذار در سایت  های مناطق آزاد بارگذاری نمی شود تا براحتی در دسترس سرمایه گذاران متقاضی و علاقمند قرار گیرد؟

 این نشست سرشار از اظهارات و وعده هایی بود که  بارها شنیده ایم و تکرار شده است .اما  یک مطالعه کارشناسی بر مبنای  واقعیت ها و شرایط موجود نشان می دهد از جنس وعده هایی است شیرین و دلچسب که بارها و بارها تکرار شده است و نمی توان  به آنها دل بست
 شماره خبر : 5432         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.