گام اول جزیره کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گام اول جزیره کیش

  

گام اول جزیره کیش

گام اول جزیره کیش برای استفاده از ظرفیت های برگزاری جام جهانی 2022 در قطر محکم و خوب برداشته شد. جلسه اخیر مدیرعامل  محترم سازمان منطقه آزاد کیش با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در این خصوص نویدبخش حرکتی خوب و امیدوارکننده در این راستا برای مشارکت و بهره برداری خوب جزیره کیش از فرصت برگزاری جام جهانی 2022 قطر می باشد.

بی شک آنطور که پیش از این نیز اعلام شده بود بحث میزبانی مشترک قطر با کشورهای همجوار در برگزاری مسابقات جام جهانی که قبلا توسط تعدادی از رسانه ها مطرح شده بود کاملا موضوعی منتفی و غیرممکن است چرا که ساز و کار نحوه برگزاری  و شرایط میزبانی و برگزاری این گونه مسابقات از چند سال پیش توسط مجمع جهانی مربوطه تعیین و تصویب شده و حتی در اختیار کشور میزبان نیز نمی باشد که بخواهد در آن تغییری ایجاد کند. در بهترین شرایط بیشترین  استفاده و بهره برداری که کشورهای  همسایه  همچون ایران و بویژه جزیره کیش می تواند از آن داشته باشد ، آماده سازی مقدماتی برای میزبانی ازبرگزاری  اردوهای تدارکاتی و تمرینی تیم های شرکت کننده در این مسابقات است که بعلت تطابق آب و هوایی با کشور میزبان جام جهانی ،بخواهند از امکانات موجود در کشورهای همجوار  استفاده کنند  که حتی در این مورد نیز کشورهای رقیب ما در منطقه کم نیستند و قطعا در این موضوع نیز رقابت هایی با دیگر کشورهای همجوار قطر خواهیم داشت.

در نشست مشترک دکتر مظفری با مهدی تاج از تدوین تفاهم نامه 3 جانبه ای بین فدراسیون فوتبال ایران، قطر و سازمان منطقه آزاد کیش بمنظور استفاده بهینه از ظرفیت های ورزشی جزیره کیش در طول برگزاری مسابقات  جام جهانی 2022 قطر صحبت شده است که اقدامی بسیار ارزشمند و قابل توجه می باشد. اقدام بموقع سازمان منطقه آزاد کیش  در  این راه در شناسایی  و توجه به این فرصت مهم و ارزشمند قابل تقدیر است اما در جهت تحقق آن و استفاده بیشترین بهره لازم از ظرفیت پیش آمده نیاز به اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ایجاد و اصلاح بسیاری از زیرساخت های ورزشی مورد نیاز در حد استانداردهای بین المللی مورد نیاز پذیرش  و میزبانی از تیم ها و ورزشکاران خارجی چه در حوزه اقامتی و چه امکانات ورزشی اولین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در مرحله بعد معرفی و شناسایی امکانات موجود  به تیم های حاضر در جام جهانی 2022 از طریق انجام مکاتبات از طریق فدراسیون های مربوطه و استفاده از ظرفیت های سفارت خانه های ایران در آن کشورها بایستی در دستور کار قرار گیرد و تنها  به تدوین تفاهم نامه با کشور میزبان که خود قطعا دغدغه بزرگ میزبانی از بزرگترین رویداد ورزشی جهان  را خواهد داشت بسنده نشود. ضمن اینکه از موضوع گردش پذیری در ایام برگزاری مسابقات نیز نباید غافل ماند و حوزه گردشگری کیش بسیار می تواند از این فرصت استفاده کند. کشور قطر کشوری کوچک با امکاناتی محدود است و با توجه به طولانی بودن ایام برگزاری مسابقات جام جهانی نمی تواند از جنبه توریستی تماشاگران و مسافران جام جهانی را اغنا کند، به همین جهت برگزاری تورهای مسافرتی کوتاه مدت و برگزاری پروازهایی بین قطر و کیش می تواند کمک بزرگی به استفاده حوزه گردشگری کیش از این فرصت داشته باشد.

جام جهانی قطر فرصت و ظرفیتی بسیار مهم و ارزشمند برای جزیره کیش در هر دو  حوزه ورزش و گردشگری می باشد و با برنامه ریزی درست و ابتکار عمل لازم می شود از این فرصت بهترین بهره برداری را داشت.

در حوزه ورزش قطعا توجه به ساختار ورزش کیش و برخورداری از تشکیلاتی منسجم و قدرتمند که بتواند در این خصوص برنامه ریزی و سیاست گذاری  کند و از اختیارات و اقتدار  لازم برخوردار باشد می تواند نقش مهمی داشته باشد. ارتقا جایگاه ورزش کیش در بدنه تشکیلاتی سازمان که می تواند با حفظ استقلال مؤسسه ورزش همراه باشد در این راه بسیار ضروری و مهم است تا بعدا تصمیم ها و سیاست گذاریها در پیچ و خم های اداری سازمان به مشکل برنخورد و در حوزه فوتبال که هسته اصلی این فعالیت ها هست تشکیلاتی متخصص و قدرتمند که در خدمت منافع جزیره باشد می تواند دست یابی به اهداف مورد نظر را شتابی دوچندان بخشد.

حوزه گردشگری کیش نیز بایستی  در این خصوص برنامه ریزی کند و از هم اکنون  با شناسایی ظرفیت های موجود همکاری بین دو کشور طرح، ایده و برنامه داشته باشد تا زمینه های لازم فراهم گردد و انشالله با تدبیر و تدوین برنامه های لازم «کیش» بتواند از این فرصت بخوبی استفاده و بهره برداری کند.

چنانچه به  ارزش   گام اول که  توسط مدیرعامل سازمان با نشست با رئیس فدراسیون فوتبال کشور محکم برداشته شده است پی برده شود  و گام های بعدی نیز توسط مدیران مجموعه های مختلف سازمان در راستای تأمین منافع جزیره کیش پر قدرت برداشته شود این فرصت می تواند روزهایی طلایی را برای جزیره زیبای کیش بیافریند.

ابراهیم ارزانی

 

 شماره خبر : 90         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.