تدبیرهای برتر در خدمت تغییر در تکریم محمد رضا یزدان پناه پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مشارکت فعال بانوان کیش در کارگاه‌های روانشناسی و ذهن آگاهی
تجلیل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش
تداوم تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای احیاء مرجان های کیش
نامه اعتراضی جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در مورد انحصاری شدن فروش بلیط های گردشگری دریایی
اعزام بانوان تیم ترامپولین کیش به اردوی منتخب کشور
معرفی تیم‌های اعزامی به المپیاد جهانی رباتیک ۲۰۲۴
نقش چشمگیر رسانه ها در توسعه جوامع را نمی توان نادیده گرفت
الزام به تهیه بلیت های خدمات گردشگری از سامانه ای خاص آری یا خیر ؟!
مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود
تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای ثبت رسمی "روز کیش" در تقویم ملی کشور
ابقای بدریه بحرینی بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر کیش
دعوت ورزشکار بدنسازی کیش به تیم ملی
برای اولین بار بلاگرهای کیش بعنوان سفیران معرفی جزیره تجلیل شدند
رقابت 82 تیم در مسابقات انتخابی المپیاد جهانی روباتیک ۲۰۲۴ در جزیره کیش

  آخرين اخبار
مشارکت فعال بانوان کیش در کارگاه‌های روانشناسی و ذهن آگاهی
تجلیل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش
تداوم تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای احیاء مرجان های کیش
نامه اعتراضی جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در مورد انحصاری شدن فروش بلیط های گردشگری دریایی
اعزام بانوان تیم ترامپولین کیش به اردوی منتخب کشور
معرفی تیم‌های اعزامی به المپیاد جهانی رباتیک ۲۰۲۴
چهارشنبه 24 مرداد 1403 ، 9 صفر 1446 ، 14 آگوست 2024 ، شماره 4529 ( 1913 دوره جدید)
نقش چشمگیر رسانه ها در توسعه جوامع را نمی توان نادیده گرفت
الزام به تهیه بلیت های خدمات گردشگری از سامانه ای خاص آری یا خیر ؟!
مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود
  پربيننده ترين اخبار
تدبیرهای برتر در خدمت تغییر در تکریم محمد رضا یزدان پناه
بخشودگی 70 درصدی جریمه خودرو‌های پلاک ملی در کیش
تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش در روز خبرنگار
شنبه 20 مرداد 1403 ، 5 صفر 1446 ، 10 آگوست 2024 ، شماره 4525 ( 1909 دوره جدید)
برای اولین بار بلاگرهای کیش بعنوان سفیران معرفی جزیره تجلیل شدند
منتقد عملکرد ما و پیگیر مطالبات مردم باشید
رونمایی از کتاب اکو موزه سفین قدیم نوشته محمد جاسم پور مدیر خانه بومیان کیش
بازدید رئیس و دبیر هیئت فوتبال کیش از روزنامه اقتصاد کیش
رونمایی از پلتفرم فروش بلیت تفریحات دریایی در سامانه جامع گردشگری کیش
بازدید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایستگاه آتش نشانی کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

تدبیرهای برتر در خدمت تغییر در تکریم محمد رضا یزدان پناه

دکتر سعید پورعلی ابتکار رضا رشیدپور در برنامه زنده اینستاگرامی ۱۶ مردادماه خود در دعوت از محمد رضا یزدان پناه ، معمار استفاده از ظرفیت و قابلیت مناطق آزاد برای توسعه کشور، بسیار الهام بخش بود. خدمت مردان وطن دوست و توسعه گرا هیچ گاه فراموش شدنی نیست. نام و یاد آنها در حافظه تاریخی مردم به نیکی ثبت شده است. محمد رضا یزدان پناه برای کیش وندان به عنوان معمار آبادانی و سازندگی این جزیره شناخته شده است.

  

 

مدیری که به مردمی بودن، ابتکار، پشتکار، ایده پردازی، ایجاد فضای مشارکت و اعتماد ملی و پاک دستی شهره است. همچنان عشق او به کیش را ، از پس سال ها دوری از کیش و کیش وندان از طنین صدای لرزان و اشک های فراق و جدایی می توان حس کرد. این عشق معجزه می کند. بدخواهان ملک و آئین جسم او را از مناطق آزاد و کیش دور کردند ولی هیچ گاه نتوانستند فکر و روح او را از مناطق آزاد و کیش دور کنند. برای یزدان پناه توسعه و آبادانی ایران ، حرف اول و آخر است. ایران کشور ثروتمندی است. منابع طبیعی و خدادی آن کم نظیر است. کشوری که یک در صد جمعیت جهان را داراست به لحاظ منابع طبیعی و خدادی و جغرافیایی ، هشت در صد منابع را در اختیار دارد.یکی از ظرفیت ها برای شتاب بخشی به توسعه پایدار و متوازن کشور ، مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور است.این سازه توسعه ای سال هاست که به دلایل مختلف ، از کارکرد اصلی خود دور شده است .
هربار با قوت گرفتن سمت و سوی تغییر های اصلاحی و حاکمیت گفتمان اصلاحی و اعتدالی ، امید بازگشت بسیاری از سرمایه های انسانی و مدیریتی ، به عرصه اجرایی کشور، جان می گیرد. در رقابت های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ، بسیاری از این سرمایه ها با عشق به اصلاح سیاست ها و تغییر به نفع شتاب بخشی به توسعه ، پا به میدان نهادند. گفتن، نوشتن، سفر کردن، در تجمع های انتخاباتی حضور پیدا کردن و حمایت خود را بی مزد و منت از کاندیدای که توسعه خواه می دانستند، اعلام کردند. به باورم این رفتار از سر ایران دوستی و انگیزه های ملی بود. محمد رضا یزدان پناه به عنوان یک فرد توسعه گرا ، در کوران انتخابات ، مردم را به مشارکت و حضور در انتخابات دعوت کرد.دعوت به عضویت در شورای راهبردی و سیاست گذاری ستاد مرکزی مناطق آزاد دکتر پزشکیان را پذیرفت، فعال و کنش گر انتخاباتی شد. در همراهی با سید حسین مرعشی و محمد ابراهیم انصاری لاری ، به کیش سفر کرد. در ستادهای انتخاباتی و بین مردم حضور یافت. در این حضورهای انتخاباتی،حمایت روشن و صریح خود را از مسعود پزشکیان اعلام کرد.این کنش های انتخاباتی را به سودای پست و مقام انجام نداد. محاسبه گر نبود. این حضور از سر عشق به ایران، مردم و پیشرفت ملک و ملت رقم خورد. به جرات می توان گفت ، او از زمره انسان های شایسته ای است که پست و مقام به او اعتبار نمی دهد. بر همین اساس ، فضای مشمئز کننده ، رابطه و لابی گری برای پست ، هیچ گاه در اندیشه و عمل او جای نداشته است.اگر ارزش و اعتبار وجودی چنین انسان های درست درک نشود و فرصت خدمت آبرومندانه و متناسب با شئونات فکری و رفتاری چنین سرمایه های فراهم نشود، ایران و توسعه آن متضرر خواهد شد. سخن صادقانه محمد رضا یزدان پناه در آن برنامه اینستاگرامی را باید به فال نیک گرفت. هنر مسعود پزشکیان ایجاد فضای است که این سرمایه ها را برای توسعه کشور به خدمت بگیرد. ارزش وجودی محمد رضا یزدان پناه ، می طلبد تا به دور از مکاره بازار لابی برای پست، با عزت و کرامت برای خدمت به ایران و ایرانیان فراخوانده شود. انصاری لاری و یزدان پناه ها ، خود را به ننگ چنین فضاهای آلوده نمی کنند. آنها با مناسبات مشمئزه کننده نامه نگاری برای پست، بیگانه اند. اهل لابی گری و وعده و وعید برای پست نیستند. برنامه دارند. دلسوزند. می دانند و می توانند عمران،آبادانی،سرمایه و اعتبار ایجاد کنند. هنر وجودی آنها در عرصه مدیریتی و اجرایی خواستنی است. سلامت نفس دارند. به کسی یا جریانی باج نمی دهند. از تهدید صاحبان منافع نامشروع بیم و هراسی ندارند. شفاف و بلورین اند. از منافع جمعی و مردم بدون لکنت و تزلزل دفاع می کنند. معیار برای آنها « توسعه» است. دستان آلوده و ناپاک را با قاطعیت قطع می کنند. امین مردم اند. وفاداری آنها حرفه ای است. اهل مرید و مراد بازی نیستند. از متملقان پست و قدرت ، دوری می گزینند. وفاق ساز ند. با ظرفیت ها و قابلیت های ملی انسانی ، که فصل مشترک آنها ، توسعه و عزت ایران و ایرانی است ، همراه اند. برای دولتی که شعار محوری آن اتحاد و وفاق ملی است، فضیلت های چون محمد رضا یزدان پناه و محمد ابراهیم انصاری لاری ، که هنرشان ، وفاق و اتحاد سازی است، باید عزیز و ارجمند باشد. دولت نباید

فرصت بهره مندی از خدمات آنها را از دست بدهد. مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و حتی موقعیت های برتر ، می تواند و باید عرصه هنرنمایی مدیریتی آنها باشد. سرمایه آنها حمایت حزبی، لابی های سرمایه سالار، خرید حمایت با وعده پست و مناصب و پدر سالار های سیاسی نیست. سرمایه آنها حمایت مردم، قابلیت های وجودی ، دانش برتر و تجربه موفق است. امیدوارم مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ، به دستان با کفایت و تدبیر آنها سپرده شود. مدیریت « تغییر» نیازمند « تدبیر» های برتر است. موسم آن است که دولت ، فارغ از مناسبت های حزبی وجناحی، صاحبان « تدبیر» های برتر را برای « ایران» و برای « زندگی» فراخوانی کند.

=کارشناس مناطق آزاد تجاری صنعتی  و دبیر شورای راهبردی و سیاستگذاری ستاد مرکزی مناطق آزاد دکتر پزشکیان

 


 شماره خبر : 6888         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.