از همین امروز شروع کنید ! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

از همین امروز شروع کنید !

  

از همین امروز شروع کنید !



هفته گذشته جلسه معارفه مدیر جدید ورزش کیش برگزار شد و طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش محمد تقی  امیری خراسانی بعنوان مدیر جدید ورزش  کیش معرفی شد.ورزش جزیره کیش به سبب موقعیت ویژه و خاص آن در سطح ملی و بین المللی طی سال های گذشته همواره مورد توجه ویژه ای قرار داشته و به سبب شرایط جزیره از نظر گردشگری و توریست پذیری همواره برای  مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش مهم  بوده است .

شاید برای دوره نوین ورزش کیش مقطعی 30 ساله را بتوان عنوان کرد . مقطعی که طی  آن اساس و شالوده ورزش کیش گذاشته شد ، طی سال های گذشته توسعه و رشد کرد، تا محصول آن را امروزه با امکانات ، شرایط و ظرفیت های  فعلی شاهد باشیم .

موقعیت خاص و ویژه کیش از نظر جغرافیایی و مزایای قابل توجه آن در حوزه منطقه و بین المللی و ماموریت اصلی کیش در حوزه گردشگری  که به تبع آن  امکانات قابل توجه  زیر ساختی اقامتی و گردشگری را برای جزیره شکل داده است و آوازه و شهرتی که کیش از سال های پیشین  داشته است موجب شده کیش را در وضعیتی استثنایی از این جهت  قرار دهد .

بی شک استارت طرح اولیه و تلاش برای گرایش وتعریف بخشی از ماموریت کیش در حوزه ورزش چیزی حدود 3دهه پیش در دوران آغازین سال های فعالیت کیش به عنوان منطقه آزاد تجاری ،گردشگری  با قرار گرفتن یک مجموعه ورزشی برای کیش در طرح جامع جزیره زده شد و به مرور زمان طی سال های گذشته امکانات امروزه شکل گرفت و متناسب با آن کیش شاهد فعالیت های مختلف رشته های مختلف ورزشی و حضور در عرصه فعالیت های داخلی و گاهاٌ بین المللی شد . کیش طی سال های گذشته دوران و مقاطع متفاوت پر فراز و نشیبی را طی کرده است سال های خوب ، سال های فعال و پر افتخار و سال های بد ، ضعیف و نا کارآمد! پژوهش و  بررسی و تفکیک  این مقاطع را به وقتی دیگر واگذار می کنیم  .  اما آنچه مسلم است کیش چه در حوزه ورزش چه در بقیه حوزه ها موفق ترین دوره های خود را مدیون مقاطعی می داند که به داشته های داخلی  خود تکیه داده است . داشته های خود چه از نظر ثروت و سرمایه و ظرفیت های درونی و داخلی  و چه نیروهای انسانی علاقمند ، عاشق و دلسوز !

با علم و آگاهی به اینکه عمده داشته های امروز کیش در اغلب حوزه ها مدیون ثروت های درونی خود جزیره اعم از نیروی انسانی ، طرحها ، ایده ها و سرمایه گذاریهای مختلف هست ، ورزش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هرگاه برخوردار از عشق و علاقه و اراده  درونی برای ساختن و آباد کردن و موفقیت و پیشرفت  بوده ، سرافراز گردیده است .

نمیخواهیم امروزه در آستانه انتصاب مدیر جدید ورزش کیش ، چهره ای سیاه از ورزش جزیره در ذهن ها  مجسم شود  ،که اتفاقا برعکس ورزش کیش پر است از امکانات و ظرفیت ها و فرصت های فوق العاده برای کار کردن و درخشش و موفقیت.... !

جزیره کیش پر است از ظرفیت ها و توانمندیها در حوزه های مختلف ورزش و هنوز که هنوز است  منطقه ای است بکر و دست نخورده و سرشار از ظرفیت و پتانسیل کار کردن و ابتکار و نو آوری و خلاقیت !

در دوره های مختلف زحمت های زیادی توسط مدیران مختلف برای ورزش کیش کشیده شده است .  اماکن ورزشی خوبی ساخته شده است ،مسابقات مختلفی برگزار شده ، اعزام های مختلفی صورت گرفته ، مدال ها و افتخارات بسیاری  برای ورزش کیش به دست آمده است ،مسابقات مختلف در سطوح داخلی ، ملی و حتی بین المللی برگزار شده است . اما اینها فقط بخشی از ظرفیت های ورزشی کیش است که به منصه ظهور رسیده است و اعتقاد داریم  هنوز بخش عمده پتانسیل و ظرفیت  اصلی کیش در حوزه ورزش شکوفا نشده است!

حق و جایگاه ورزش کیش با توجه به جمیع شرایط و مزایایی که از آن برخوردار است و می تواند باشد ، بمراتب  بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است .

ورزش کیش اگر می خواهد از وضعیت فعلی خارج شود و گامی بلند بسوی آینده و پیشرفت بردارد نیار به تحولی اساسی ابتدا در ساختار درونی خود دارد.

امروزه ساختار ورزش کیش بیمار است. ساختار اداری و تشکیلاتی  ورزش کیش بیمار است و این بیماری نه محصول یکی دو دوره گذشته ، که ناشی از بی توجهی های  سال های متمادی است.

سال هاست هیچ  فکر ، اندیشه ، ایده ، تفکر و برنامه مشخصی  برای ورزش کیش دیده نشده است. نه در برگزاری مسابقات ، نه در توسعه امکانات ، نه در حوزه  قهرمانی  و نه در ورزش همگانی ! !

متاسفانه امروزه  این ساختار بیمار بزرگترین و شدیدترین ضربه و آسیب را به ورزش کیش و فرصت های ملی و بین المللی آن زده است .

ورزشی  که نه تنها می تواند جامعه داخلی جزیره را شاداب و فعال کند که بعنوان یک فرصت و سرمایه ملی در اختیار ورزش کشور و بالاتر از آن سیاست های  منطقه ای جمهوری اسلامی باشد امروزه دچار گذران  ایام و روزمرگی و سوزاندن  و هدر دادن فرصت های فراوان  در همه ابعاد شده است.

اگر ورزش کیش می خواهد متحول شود و رو به جلو حرکت کند از همین لحظه باید شروع کند ، نباید همه چیز به بررسی و بازبینی و ارزیابی و ..... و.....مدت دار سپرده شود .اشتباهی که متاسفانه همه مدیران دوره های قبل مرتکب شدند و پس از مدتی خود تحت تاثیر شرایط و جو حاکم بر ورزش ،تن به روزمرگی های موجود داده و خود تسلیم و آلوده  ناکار آمدی شرایط موجود گردیده ،از فضای تحول و گام به جلو فاصله گرفتند.

ورزش کیش  تاکنون به اندازه کافی فرصت و زمان را از دست داده است .معمولا رسم مدیران ورزش کیش تا کنون این بوده است که تا مدتها دست به هیچ تغییر و تحولی نمی زنند تا بررسی و ارزیابی کنند ....!و پس از چند ماه آن چنان گرفتار کارهای روزمره و روزمرگی و تحت تاثیرات  شرایط و محیط و پرسنل و ....و.... قرار می گیرند که ماموریت اصلی شان که ایجاد تغییر و تحول و پیشرفت  بوده را به فراموشی می سپارند و خود اسیر وضعیت موجود و ادامه دادن راه گذشتگان می شوند  ..... !!

آقای امیری خراسانی

امروزه ساختار اداری ورزش کیش ، وضعیت هیات های ورزشی  به عنوان هسته اصلی فعالیت ورزش در کیش نیاز به بازنگری اساسی و جدی  دارد .

ورزش کیش امروزه آدم هایی می خواهد دلسوز و علاقه مند و عاشق! . آدم هایی که از خود برای ورزش کیش مایه بگذارند و هزینه کنند ! اعتبار و سرمایه به ورزش کیش بیاورند و به آن تزریق کنند ، نه  آدم هایی که چشم شان  به ثروت و موقعیت  ورزش باشد که ببینند از آن چه میتوانند به دست آورند..... !

قطعا  کسانی که برای به دست آوردن "نان" و "نام" وارد ورزش کیش شده اند به درد ورزش کیش نمی خورند و نمی توانند کاری انجام دهند وبرای آن  مفید باشند . کسانی که به تصور خود ، ورزش کیش می تواند سکوی پرتاب آنها  به سمت پایتخت برای  به دست آوردن موقعیت های جدید و بهره برداری  از موقعیت استراتژیک  جزیره از نظر میهمان پذیری (!)برای توسعه ارتباطات خود  باشند ، مطمئن باشید جز ظلم به  ورزش کیش  برای آن عایدی  دیگری نخواهند داشت ....!!

شاید یکی از بهترین اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در این دوره ، انحلال هیات مدیره موسسه ورزش کیش  بودکه در جای خود قابل تجلیل و تقدیر است. هیئت مدیره ای که متاسفانه نه تنها هیچ کارایی و تاثیر مثبت و مفیدی برای پیشرفت ورزش جزیره نداشت که متاسفانه ابزار و وسیله سوء استفاده برخی ها قرار گرفته بود تا بواسطه آن بخاطر  دیگر موقعیت های خود ، برای ورزش کیش هزینه تراشی کنند... ! و از  داشتن موقعیت در ورزش کیش  نه در جهت خدمت به ورزش  و جوانان جزیره که در جهت اهداف دیگری  استفاده کنند...!

مطمئن باشید ورزش کیش دارای سرمایه های انسانی توانمند و ارزشمندی  است که می توانند در این راه یار و همراه شما باشند ، به کمک تان بیایند و با عشق و علاقه برای خدمت به ورزش شهر شان  همگام با شما گام بردارند .

مطمئن باشید اینقدر در رشته های مختلف نیروهای فعال و علاقه مند و عاشق هست که شما نیازی به مدیران پروازی برای  اداره امور ورزش کیش نداشته باشید... !

با اتکا به همین نیرو ها می توانید ورزش کیش را بهتر از پیش بسازید !

بسم الله.....


ابراهیم ارزانی

 

 شماره خبر : 89         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.