قصه پر غصه یکی از مهم ترین زیر ساخت های مورد نیاز جزیره یعنی بهداشت و درمان که مستقیم با جان شهروندان
در ارتباط است و مشکلات و نارسایی ها به حدی زیاد است که علیرغم انعکاس های متعدد و
مکرر در رسانه هاو شبکه های اجتماعی فریاد رسی پیدا نمی کند و این بار این شهروند شاکی از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد
کیش درخواست می کند خود شخصا ورود کنند و موضوع بیمارستان کیش رامورد بررسی قرار دهند .
موضوع مورد توجه شخص
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش قرار می گیرد و با مشاهده درخواست آن شهروند دستور تشکیل جلسه هیئت امناء بیمارستان
برای بررسی مشکلات موجود صادر می شود .در جلسه مسئولان بیمارستان که مدتهاست در
تدارک واگذاری بخش های مختلف بیمارستان به بخش خصوصی بودند وانتشار خبر این موضوع در
کنار مشکلات متعدد بیمارستان ، نارضایتی های زیادی را در جامعه ایجاد کرده بود
بویژه اینکه مردم کیش پیش از این دو
واگذاری زیر ساختی ناموفق را تجربه کرده بودند ( کیش ایر ، آب و برق )
به دفاع از طرح خود مبنی بر واگذاری بخش های بیمارستان به بخش خصوصی می
پردازند. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش استدلال های آنها را در دفاع از این طرح می شنود و می گوید :درست
است شاید طرح شما در خصوصی سازی بتواند منافع مالی بیمارستان را تامین کند . اما
او یک جمله طلایی را به آن اضافه می کند که فقط اگر این جمله سر لوحه همه
تصمیمات وبرنامه ها و سیاست های مسئولان دستگاههای مختلف اجرایی کیش و سازمان منطقه
آزاد کیش و شرکت های تابعه قرار گیرد برای پیشرفت و آبادانی و شتاب بخشیدن به رونق
کیش کافی است.
کبیری می گوید : من در جایگاهی که قرار گرفته ام فقط مسئول تامین مصالح و منافع بیمارستان نیستم ! من در
برابر آن 40 هزار شهروند ساکن کیش هم مسئول هستم باید ببینم آیا اجراء این طرح
منافع و مصالح آنها را نیز تامین می کند!
جمله و اندیشه ای طلایی که تاکنون از
کمتر مدیر و مسئولی شنیده بودیم. یعنی به
رسمیت شناختن حق مردم و در نظر گرفتن حق شهروندان در هر تصمیم و دستوری که قرار
است گرفته شود و ابلاغ شود. یعنی در ابلاغ
و تصویب دستورالعمل ها و مقررات فقط نباید
یک جانبه به منافع و مصالح سازمان و حوزه
مربوطه نگاه کنیم ،بلکه باید ببینیم آن دستور و طرح آیا در راستای بهبود وضعیت کار و زندگی شهروندان هم هست ؟آیا پیاده سازی آن تصمیم می تواند کار و
زندگی همه اقشار مرتبط از کسبه و فعال
اقتصادی تا صیاد و ماهیگیر و راننده تاکسی و.... و....فعالین همه حوزه های
دیگر را بهبود بخشد؟ اگر فقط و فقط همین
یک جمله و نوع نگاه مدیر عامل سازمان
منطقه آزاد کیش به مسائل در مرحله اول در
بدنه سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های
تابعه و بعد از آن در همه دستگاههای اجرایی منطقه ترویج پیدا کند باور بفرمایید
کیش گلستان می شود، گلستان می شود! و بسیاری از مشکلات موجود خودبخود از سر راه
مردم و فعالین در منطقه برداشته می شود.
این جمله ، یعنی دادن شور و انرژی کار
و تلاش در کیش و اطمینان از اینکه دیگر دوره یک جانبه نگری سازمان منطقه آزاد کیش در صرفا دیدن منافع خود به پایان رسیده و حکمران
جدید جزیره در تصمیمات و تفکراتش منافع
مردم و فعالین منطقه را بر منافع سازمان ترجیح می دهد و خود را حافظ منافع مردم می
داند .
این موضوع علاوه بر اعلام تغییر نگاه به مردم در سازمان منطقه آزاد کیش می
تواند یک پیام دیگر هم داشته باشد ، اینکه درخواست ها و مطالبات شهروندان کیش حتی
اگر خیلی کوتاه و کوچک در گوشه ای از صفحات رسانه ای درج شده باشد هم توسط تیم
مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش رصد ودیده می شود و امید به رسیدگی به آن وجود
دارد و از این بابت باید از حرکت شایسته مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش و
تیم مدیریتی همراه تجلیل کرد و گفت : خیلی
ممنون آقای دکتر کبیری که به خواسته و مطالبات
مردم اهمیت می دهید و بفکر آنها هستید.
=ناگفته نماند در انعکاس این موضوع و انتقال آن به مدیر عامل سازمان منطقه
آزاد کیش و هم چنین انتشار و انعکاس رسیدگی به آن توسط مدیر عامل محترم سازمان
نباید ارزشمندی نقش بخش های مرتبط در
سازمان منطقه آزاد کیش را نادیده گرفت و باید در این خصوص به همه خداقوت گفت.