توسعه در دو محور هوا و دریا پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
اعتماد را پاس داریم
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد

  آخرين اخبار
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ، 19 شوال 1445 ، 28 آپریل 2024 ، شماره 4450 (1834 دوره جدید)
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
برگزاری نشست علمی
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
شنبه 8 اردیبهشت 1403 ، 18 شوال 1445 ، 27 آپریل 2024 ، شماره 4449 (1833 دوره جدید)
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای سازمان منطقه آزاد کیش تشریح کرد:
توسعه در دو محور هوا و دریا

انتقال کلیه پروازها به ترمینال جدید ظرف ده روزآینده و اخذ مجوز دریایی بندر چارک بعنوان بندر اصلی پشتیبان کیش «نیما رجبی» «بهنام خرمدل»

  


انتقال پروازهای 3 شرکت هواپیمایی ماهان، وارش و کاسپین به طورکامل به ترمینال جدید فرودگاه کیش، انتقال سایر پروازها به طور کامل ظرف ده روز آینده و نیز فراهم سازی مقدمات اخذ مجوز دریایی بندر چارک با حمایتهای ویژه  استاندار هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان دو خبر مسرت بخش؛ محورهای  اصلی سخنان عزت‌الله محمدی؛ مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش در گفت و گویی خبری بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش پس از ۱۰سال، بیست و سوم آبان ماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی با قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر در ۴ طبقه و در ارتفاع بیش از ۳۱ متر بالاتر از سطح دریای آزاد ساخته شده است. این ترمینال دارای ۶ درگاه ورودی مسافری شامل ۵ درگاه در راهرو مسافران ورودی و یک درگاه از طریق اتوبوس، ۱۳ گیت خروجی (سالن ترانزیت)،۱۰ دستگاه پل تلسکویی (PBB) برای انتقال و تبادل مستقیم مسافرین با هواپیما، سیستم انتقال بار مسافرین (BHS) به صورت اتوماتیک، ۴۸ دستگاه میز پذیرش مسافر، ۱۰ دستگاه پله برقی و ۱۲ دستگاه آسانسور برای تردد در طبقات و سیستم های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی و پارکینگ روباز به ظرفیت ۵۲۰ خودرو در محوطه شمالی است. مساحت کل زمین ۲۵هکتار، زیربنای ساختمان ترمینال ۴۹ هزار متر مربع، زیربنای موتورخانه، هزار و ۸۶۵ مترمربع و مساحت محوطه ۱۶ هکتار است. ترمینال جدید فرودگاه کیش، سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور به لحاظ ظرفیت و وسعت با قابلیت جابجایی۶ میلیون نفر مسافر در سال و سیستم یکپارچه پذیرش مسافر و انتقال بار است. برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش از شرکت های دانش بنیان داخلی برای ساخت تجهیزات اصلی فرودگاهی استفاده شده است.

انتقال کلیه پروازهای شرکت های مختلف هواپیمایی به ترمینال جدید ظرف ده روز آینده

عزت‌الله محمدی؛ مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش در گفت و گویی خبری درباره نحوه بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه کیش گفت: از روزی که این پروژه به عنوان ترمینال تحویل بهره بردار گردید همکاران ما با جدیت تمام حدود دوهفته کاری به صورت شبانه روزی فعالیت کردند تا این پروژه در زمان مقرر که مد نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بود به بهره برداری برسد. محمدی افزود: برگزاری مراسم افتتاحیه حاصل خرد جمعی و با بهره گیری از نظرات مدیران در سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه بهره بردار پروژه  بود که خوشبختانه به برگزاری مراسمی باشکوه منجر شد. بهره برداری از این پروژه خبری مسرت بخش خصوصا برای کیشوندان و گردشگران بود و بر اساس طرح توسعه ای ترمینال جدید فرودگاه  و بنا بر قولی که داده بودیم مقرر شد که ظرف ده روز کاری آینده تمام پروازها را به ترمینال جدید انتقال دهیم. وی با بیان اینکه خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در بخش خدمات و تسهیلات و با همراهی ارگان ها و نهاد از جمله پلیس کیش ، سپاه کیش، گمرک فرودگاه ،  شرکت های خدماتی و پیمانکاران ، بخش خصوصی که در ترمینال فرودگاه حضور داشتند ، پیمانکار اصلی پروژه، مشاور پروژه، معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و کلیه همکاران در فرودگاه ادامه داد: این روزها به مرحله بهره برداری از ترمینال رسیدیم و شاهد استقرار دائمی و ثابت  سه شرکت هواپیمایی ماهان، وارش و کاسپین هستیم . محمدی  افزود: نحوه انتقال و چینش شرکت های هواپیمایی بر اساس کمترین پرواز به تناسب تا بیشترین پرواز ظرف ده روز آینده به طوری کلی به ترمینال جدید منتقل خواهد شد و تمام خدمات در ترمینال جدید ارائه می شود. مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه ترمینال جدید طی ماه های گذشته در مرحله آزمایشی از لحاظ فنی و زیر ساختی تست شده و طبیعی است که پروژه با این حجم سرمایه گذاری وسعت و ارائه خدمات جدید ایرادات کوچکی  هم داشته باشد افزود: امیدواریم در چند روز آینده مشکلات جزئی به طور کامل مرتفع شود و همانطور که کیشوندان عزیز در همه امور ما را همراهی کردند در این مرحله هم یاری رسان باشند و انتقادات و پیشنهادات خود را به ما منعکس کنند.عرت اله محمدی گفت:  افتتاح ترمینال جدید جزء آرزوهای دیرینه کیشوندان بوده و امیدواریم با توجه به آغاز پیک ایام پروازی در فرودگاه کیش شاهد ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به مردم عزیز خصوصا کیشوندان باشیم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاراقتصاد کیش در رابطه با سرنوشت فرودگاه فعلی گفت: ظرفیت های ترمینال فرودگاه فعلی با همکاری مشاوران در دست بررسی است تا بتوانیم از آن به عنوان ترمینال خارجی استفاده نماییم. وی افزود: برای تمامی اماکن  فرودگاه فعلی برنامه ای خاص دیده شده که بتوانیم از آن درآمد زایی نماییم. این تغییرات قطعا طی مدت زمانی اتفاق خواهد افتاد و برخی امکانات فعلی بایستی تغییر و گیت های جدید استقرار پیدا کند، ترمینال خارجی فعلی نیز به سی آی پی تغییر ماهیت خواهد داد .

هوشمندی در ارائه خدمات شاخصه اصلی ترمینال جدید

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به ارائه  خدمات ویژه در ترمینال جدید گفت: هوشمندی خدمات در ترمینال جدید یکی از شاخصه های اصلی آن است. با توجه به وسعت ترمینال، نوع خدمات جدید ویژه و متفاوت خواهد بود و یکی از آن ها استفاده از پل های تلسکوپی برای سوار و پیاده شدن مسافران است. با نصب این پل عملا اتوبوس، پله و ماشین برقی حذف خواهند شد و جدای از تسهیل گری از لحاظ ایمنی بر پروازها بسیار تاثیر گذار است.  وی گفت : کاهش مدت زمان ورود مسافر تا سوار شدن به هواپیما، افزایش سرعت در ارائه خدمات، کاهش جریان های حادثه ساز، سهولت در سوار و پیاده شدن مسافر، دسترسی آسان به هواپیما از جمله مزایای استفاده از پل های تلسکوپی  است . وی با بیان اینکه فضای ترمینال از لحاظ معماری خسته کننده نیست بیان داشت: ارائه خدمات در ترمینال جدید تا حدی است که امروز برخی از مسافران سی آی پی هواپیمایی ماهان اذعان دارند که دیگر به سی آی پی نیازی نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه تمام تلاش های صورت گرفته در این راه وقتی زیباست که به چشم مردم هم دیده شود و برای آن ها ملموس باشد گفت: ترمینال جدید کیش اولین فرودگاهی که مجهز به ده پل تلسکوپی در کشور است که قطعا الگوبرداری از کشورهای پیشرفته خارجی صورت گرفته اما اولویت ما در ساخت ترمینال جدید کیش قطعا استفاده از دانش بومی بود که محقق گردید.

 

فراهم سازی مقدمات اخذ مجوز دریایی بندر چارک با حمایت استاندار هرمزگان

عزت‌الله محمدی؛ مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دوم سخنان خود از برگزاری نشستی با حضورمهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان و اعضای کارگروه مرز دریایی استان خبر داد و گفت: پس از 12 سال عملیات  لایرروبی بندر چارک با آبخور حدود 7 متر و با هزینه ای بالغ بر حدود 30 میلیارد تومان به اتمام رسیده است و امکان پهلوگیری و پذیرش کشتی های پهن پیکر با  ظرفیت 5 هزار تن فراهم شده است که در بحث صادرات بسیار تاثیر گذار خواهد بود. محمدی با ذکر این مقدمه یکی از سیاست های همیشگی سازمان منطقه آزاد کیش را توسعه بنادر همجوار بر مبنای شعار و دستوالعمل جدید مقام معظم رهبری تحت عنوان "اقتصاد دریا محور" اعلام کرد و  گفت : با تلاش های مجدانه سازمان منطقه آزاد کیش بودجه ای به بندر چارک اختصاص پیدا کرد که بتوانیم از بندر چارک به عنوان بندر اصلی جزیره کیش استفاده کنیم تا مایحتاج اولیه در بخش ها مختلف از جمله مواد اولیه، مواد غذایی، مواد صنعتی، کارگاهی و ...  با ظرفیت  بیشتری از طریق آن  به کیش جابجا شود.

وی در خصوص توسعه بندر چارک در سال های اخیرگفت:  توسعه خوبی در زیر ساخت های بندر چارک انجام شده و پیشرفت ویژه ای را در این بندر شاهد بودیم به طوری که  در سال گذشته و در ایام نوروز و ترافیک بندر، ایستایی مسافر زمینی از بندر چارک  و آفتاب  به کیش به حداقل ممکن رسید. محمدی گفت: پتانسیل های ویژه ای در بندر و شهر چارک وجود دارد از جمله معادن بی نظیر در نزدیکی بندر، ماهیت بومی بودن و داشتن شغل صیادی مردم منطقه که بایستی در توسعه اقتصاد  دریا محور کارهای اساسی برای آن انجام پذیرد.

محمدی عنوان داشت: بر این اساس با تمهیدات به عمل آمده و ارائه طرح توجیهی فنی مجوز مرز دریایی بندر چارک در کارگروه استانداری هرمزگان و به ریاست استاندار محترم بررسی و مصوب شد که قطعا برای صدور مجوز نهایی به وزارت کشور ارجاع می شود و انشاالله بعد از صدور مجوز نهایی در آینده ای نزدیک مجوز مرز دریایی بندر چارک را خواهیم گرفت. محمدی گفت: با توجه به تلاش مجدانه و حجم سرمایه گذاری که توسط سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفته است اخذ این مجوز در توسعه منطقه تاثیر جدی و مستقیم خواهد داشت . بندر چارک بعد از اخذ مجوز رسمی به عنوان بندری رسمی با استقرار گمرک، اداره گذرنامه و اداره سازمان بنادر و... مجوز صادرات و واردات خواهد داشت و کشتی های مسافری می توانند در مسیرها و مرزهای خارجی نیز تردد داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با پتانسیلی که در شعاع چند کیلومتری بندر چارک وجود دارد و با توجه به موقعیت مکانی که این بندر در آن واقع شده مجوز مرز دریایی می تواند در توسعه اقتصادی منطقه و در اشتغالزایی مستقیم شهر چارک و روستاهای اطراف به عنوان یکی از درگاه های اصلی ورود و خروج کالا به ایفای نقش اصلی خود به عنوان یکی از بنادر اصلی استان هرمزگان و منطقه آزاد کیش بپردازد. محمدی در پایان ضمن اشاره به قرابت فرهنگی با کشوهای همسایه و نزدیکی بعد مسافت گفت: با اخذ رسمی این مجوز بندر چارک فرقی با بنادری همچون باهنر، رجایی، لنگه ... نخواهد داشت و به عنوان بندری  رسمی در جوار منطقه آزاد کیش به فعالیت خواهد پرداخت که با توجه به روابط کاری روزانه با جزیره کیش و بعنوان بندر اصلی پشتیبان کیش  می تواند در توسعه و پیشرفت کیش بسیار تاثیر گذار باشد.

 شماره خبر : 5929         آرشيو گزارش ویژه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.