وقتی "میکا مال" جور خیلی ها را می کشد.....!؟ پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
اعتماد را پاس داریم
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد

  آخرين اخبار
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ، 19 شوال 1445 ، 28 آپریل 2024 ، شماره 4450 (1834 دوره جدید)
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
برگزاری نشست علمی
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
شنبه 8 اردیبهشت 1403 ، 18 شوال 1445 ، 27 آپریل 2024 ، شماره 4449 (1833 دوره جدید)
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

وقتی "میکا مال" جور خیلی ها را می کشد.....!؟
وقتی "میکا مال" جور خیلی ها را می کشد.....!؟

همانطور که جزیره کیش در طول سالیان دور با حضور موثر بخش خصوصی توانسته است به عمران و آبادی امروز دست پیدا کند...

  


بخش بزرگی از بازارها؛ مراکر خرید، هتل ها؛ مراکز پذیرایی، جاذبه های گردشگری و ... و ......محصول فعالیت  خستگی ناپذیر بخش خصوصی بوده است  باید اذعان داشت که میکامال بعنوان یکی از بزرگترین مجموعه های بخش خصوصی کیش برگ زرین دیگری  را تاکنون در این عرصه  رقم زده است  و بار دیگر نشان داد که اگر بخش خصوصی انگیزه و مشوق های  لازم را در اختیار داشته باشد می تواند همواره ایده هایی جدید و جذاب برای رونق مناطق گردشگری داشته باشد و رشد و توسعه  اقتصادی را در منطقه ایجاد نماید. 

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ صنعت رویدادها بخش پویا و روبه‌رشدی است که رابطه‌ بسیار مستقیمی با گردشگری دارد. در صورت میزبانی مناسب، رویدادها می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد یک منطقه گذاشته و علاوه بر رشد فرهنگ‌ها، منجر به ظهور مشارکت‌های جدید شوند. میزبانی رویدادهای مهم در یک شهر، منطقه یا کشور، فرصتی منحصر‌به‌فرد برای رشد و پیشرفت آن مقصد است. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها میزبانی موفقیت‌آمیز رویدادها را به‌عنوان ابزاری برای رشد خود در نظر می‌گیرند و ارگان‌های گردشگری، منابع خود را برای میزبانی رویدادهای مهم به‌عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده، اختصاص می‌دهند.

رویداد ها را می توان در حالت کلی قالب های ذیل دسته بندی کرد:

1.رویدادهای خاصی که پیوندهای تنگاتنگی با مقاصد میزبان برقرار می‌کنند: مانند رویدادهای مربوط به رشته های مختلف هنر از جمله : سینما ، تئاتر ، موسیقی ، نقاشی و ... گردشگری غذا ، نوشیدنی و ...

2.مسابقات ورزشی معمولا هزاران نفر را به کشور میزبان جذب می‌کند. این افراد اغلب چندین نفر (همسر، دوستان و خانواده) را با خود همراه می‌کنند و اقامت طولانی‌تری در مقصد انجام می‌دهند. رویدادهای ورزشی بین‌المللی نیز نه‌تنها شرکت‌کنندگان و تماشاگران زیادی را به خود جلب می‌کند بلکه به پوشش رسانه‌ای جهانی نیز دست می‌یابد که همین امر نقش بسزایی در رشد مقاصد دارد.

3.رویدادهای بین‌المللی فرهنگی از دیگر مواردی هستند که نقش مهمی در ارتقای گردشگری دارند.  جشنواره موسیقی سونار در بارسلونا، جشنواره شب سفید ملبورن و...از جمله این رویدادها هستند.

بدون شک حمایت و مشارکت همه بخش ها در یک منطقه گردشگری برای برگزاری رویدادها، صرف‌نظر از وسعت آن، به‌سود بخش گردشگری است، اما نمی‌توان از عوامل مهم‌ دیگری که گردشگران را به مقاصد جذب می‌کند، چشم‌پوشی کرد. به‌عنوان مثال عوامل طبیعی مانند سواحل، آب‌و‌هوا و غیره و همچنین عوامل دیگری مانند جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری نقش بسیار مهمی در موفقیت مقاصد برای برگزاری رویدادها دارند. به‌ همین دلیل مقاصدی که قصد دارند صنعت گردشگری خود را از طریق برگزاری رویدادها ارتقا دهند، باید به  بازسازی منابع گردشگری، ارائه محصولات و جاذبه های نوآورانه،‌

رویکردهای خلاقانه‌ادر بازاریابی برای رقابت با سایر مقاصد میزبان توجه ویژه داشته باشند.

به طور خلاصه رویدادها در افزایش جذابیت و رقابت مقاصد نقش بسیار مهمی دارند، این امر نشان می‌دهد که رویدادها تنها با ایجاد زیرساخت‌های باکیفیت، حمایت سایر بخش ها و همچنین بازاریابی و تبلیغات موثر می‌توانند بر جذابیت مقاصد بیفزایند.

با ذکر این مقدمه باید گفت: جزیره کیش از دیرباز به عنوان یک مقصد گردشگری مهم در کشور  بعنوان یک مرکز رویداد ساز ،میزبان رویدادهایی منحصر به فرد در کشور بود ه است .برگزاری جشنواره تابستانی  کیش شاهد این مدعاست که به عنوان یک رویداد جذاب سال ها و در دوره های مختلف گردشگران زیادی را به جزیره کیش فرا خواند و با  سرعت نیز درسطحی وسیع در  مناطق مختلف کشور الگو برداری شد. امروزه و در طول ماههای اخیر میکامال به عنوان یکی از بخش های فعال و منحصر بفرد بعنوان مرکز اصلی رویداد سازی در جزیره کیش  خود را معرفی کرده است و به تنهایی طی ماههای گذشته رویدادهای شاخصی را برگزار نموده  است.  میکا مال  در واقع ظرفیتی را فعال نموده است که تا پیش از این  نگاه به آن در  جزیره  کم رنگ بود.  در ایامی که برگزاری برنامه های فرهنگی و بویژه هنری  توسط مراکز مسئول و متولی این موضوع  در جزیره بسیار کم رنگ است ،  در واقع میکامال جور  این مراکز را می کشد  ! و یک تنه پای کار ایستاده است تا این ظرفیت مهم جزیره تضعیف نشود و آثار خوبی برای تزریق نشاط و امید به جامعه کیش اعم از ساکنان و گردشگران داشته باشد.

میکا مال با برگزاری رویدادهایی مستمر و روزانه  ازکشیوندان و گردشگران زیادی میزبانی می کند و نکته مهم در برگراری این رویدادها کیفیت و  برگزاری شایسته و مطلوبی است که البته  صورت رایگان ارائه می شود.  در این مدت میکامال به عنوان یک مرکز تفریح و خرید با دعوت از هنرمندان تراز اول کشور در حوزه های مختلف هنری  توانسته است در طول کمتر از یکسال از شروع فعالیت قطب رویدادهای کیش تلقی شود و گوی سبقت را از سایر مراکز  برباید!

برگزاری رویدادهای جذاب ورزشی، اکران فیلم های بروز، نمایش تئاتر، برگزاری کنسرت های موسیقی ، کارگاههای نقد فیلم، برگزاری کارگاههای مختلف هنری و آموزشی، دعوت از سخنرانان برجسته تنها بخش کوچکی از برنامه هایی است که در میکامال به صورت روزانه در جریان است.

بخش خصوصی قوی گردشگری را به حرکت در می ‌آورد

در همین راستا فرید جواهرزاده رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران می گوید: آفتی که در کشور ما وجود دارد این است که گاهی بخش دولتی در یک حوزه، بسیار بزرگ می‌شود. ما در بخش گردشگری شاهد این موضوع هستیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: زمانی که بخش دولتی و غیرخصوصی بیش از حد بزرگ شود به نوعی باعث خارج شدن بخش خصوصی از حیطه فعالیت‌های طبیعی خود خواهد شد که در علم اقتصاد به این موضوع «اثر جایگزینی» گفته می‌شود. به عنوان مثال گاهی اوقات اعمال سیاست‌های مالی انبساطی باعث افزایش نرخ بهره می‌شود و به همراه آن کاهش سطح سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد.جواهرزاده خاطرنشان کرد: اگر کاهش مصرف یا عدم تمایل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به عنوان پارادایم‌های این مهم را ارزیابی کنیم به نوعی می‌توان دلیل افزایش تقاضا در گردشگری را این امر مطرح کرد. بنابراین بایستی قبول کرد که برای ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری باید تمامی موارد مهیا باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در همه جای دنیا قوی است تا گردشگری را به حرکت در ‌آورد، مدعی شد: در صنعت گردشگری کمتر کشوری را می‌توان مشاهده کرد که امور گردشگری آن توسط بخش خصوصی اداره نشود، به این شکل که وضعیت مدیریت گردشگری بخش خصوصی در تعداد زیادی از کشورهای دنیا بسیار قوی است. در این کشورها معمولا دولت‌ها بیشتر نقش هماهنگ‌کننده دارند و تصمیم‌سازی‌ها پشت درب‌های بسته انجام نمی‌شود و خارج از نظر بخش خصوصی نیست. بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها محور است و سعی می‌کند نظر خود را منتقل کند.

وی گفت: دولت‌ها در کشورهای پیشرو و در صنعت گردشگری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا روند توسعه و سرمایه‌گذاری بخش گردشگری را به سمت تسهیل‌گری سوق دهند، به این معنا که با اعطای وام‌ها، کمک‌هایی را به آن بخش داشته باشند تا ترغیب و وارد این عرصه و سرمایه‌گذاری شوند. بخش خصوصی گردشگری می‌تواند مشکلات معیشتی و اشتغال را حل کند.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران تصریح کرد: یکی از بزرگترین موضوعاتی که همیشه در کشورها مطرح می‌شود، بحث اشتغال است و یکی از راهکارهای آن، حضور بخش خصوصی گردشگری است که می‌تواند به خوبی بخشی از مشکلات اشتغال را در جوامع حل و فصل کند. بدون حمایت دولت موفقیت صنعت گردشگری قابل تصور نیست و دولت‌ها باید نقشی چند جانبه در توسعه این بخش از جمله ارائه تسهیلات بانکی، حقوقی و اداری و حمایت‌های کلی از صنعت ایفا کنند.

جواهرزاده عنوان کرد: تسهیلات مسافرتی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی‌های راهبردی به ویژه در تامین زیرساخت‌ها از جمله وظایف دولت است که بخش خصوصی باید در کنار دولت بتواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند. اهمیت همکاری بخش خصوصی و دولتی و هماهنگی در این صنعت بدون اینکه نقش خود را انکار کنند دارای اهمیت است و عملا امکان پذیر نیست. بنابراین هیچ هدفی محقق نخواهد شد مگر اینکه مجدد بخش دولتی و بخش خصوصی در کنار هم فعالیت‌های خود را انجام دهند و با هماهنگی یک‌دیگر حوزه صنعت گردشگری رشد کند.

امیدواریم مجموعه  میکامال به عنوان بخش خصوصی صاحب فکر ،خلاق و دغدغه مند بتواند در مسیر در پیش گرفته روزبه روز درخشان تر ظاهر شود و از بخش حاکمیتی جزیره  نیز انتظار است که در  حمایت از فعالیت های بخش خصوصی  گام های موثر تری بر دارد، مانع ایجاد نکنند !و بگذارند همانگونه که در همه سالهای پیش از این جزیره بر محور اندیشه ها و فعالیت های بخش خصوصی توسعه و رونق داشته است  پس از این نیز  این مسیر بخوبی طی شود.

 شماره خبر : 5819         آرشيو گزارش ویژه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.