انجمن های ورزش های رزمی کیش؛ نظام مند خواهد شد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
موانع پیش روی مناطق آزاد با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است
بندر عباس میزبان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری قطر و هرمزگان
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی معرفی شد
نقشه راه پنج ساله شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تدوین می شود

  آخرين اخبار
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دوشنبه 27 فروردین 1403 ، 6 شوال 1445 ، 15 آپریل 2024 ، شماره 4440 (1824 دوره جدید)
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

پاکنهاد؛ رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش؛
انجمن های ورزش های رزمی کیش؛ نظام مند خواهد شد

احمد پاکنهاد؛ با اشاره به تغییر و تحولاتی که در ساختار و بدنه هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش ایجاد شده است، گفت: در اولین گام با کمک حامیان ورزش دفتری به هیئت اختصاص داده شد تا بتوانیم فعالیت های خود را به صورت رسمی تری آغاز کنیم و در تشکل و ساختار هیئت اقدامات خوبی انجام گرفت و رفته رفته به سمت نظام مند شدن پیش خواهیم رفت.

  


امروزه کمتر کسی است که با هنرهای رزمی آشنایی نداشته باشد؛ هنرهای رزمی به سیستم‌ها و سنت‌های مدونی از تکنیک‌ها و فنون مبارزه‌ای گفته می‌شود که با انگیزه‌ها و دلایل متفاوتی تمرین می‌شوند؛ برای دفاع شخصی، رقابت در مسابقات، سلامتی بدنی و تناسب اندام، سرگرمی و تفریح و همچنین رشد و تعالی روحی، جسمی و معنوی. از پرکاربردترین سبک‌های رزمی می‌توان به ساندا، جوجیتسو برزیلی، هاپکیدو، کیوکوشین ، انشین (از سبک های کاراته) و جودو اشاره کرد. اصطلاح هنرهای رزمی بیشتر به رشته‌های رزمی شرق آسیا مانند ووشو، کاراته، تکواندو اشاره دارد، اما رشته‌های غربی همچون بوکس، ساواته، پانکریشن و انواع کشتی نیز در مجموعهٔ هنرهای رزمی قرار داده می‌شوند.از دیدگاه سلاح، هنرهای رزمی را می‌توان به سه گروه «مسلح»، «بی‌سلاح» و «مسلح و بی سلاح» تقسیم می‌شوند.اولی مهارت‌هایی چون تیراندازی با کمان، نبرد با نیزه و شمشیرزنی را شامل می‌شود و دومی یعنی رشته‌های مبارزهٔ بی‌سلاح بر ضربات دست و پا تأکید دارند سومی به هنرهای رزمی اشاره دارد که علاوه بر مبارزهٔ بی سلاح، مبارزهٔ مسلح نیز وجود دارد. امروزه برخی مهارت‌های مبارزه با سلاح همچون کِندو (شمشیرزنی ژاپنی) و کیودو (تیراندازی با کمان ژاپنی) به عنوان یک رشتهٔ ورزشی تمرین می‌شوند و رشته‌های بدون سلاحی همچون کاراته، جودو، تکواندو، موای تای، ساندا، کیک بوکسینگ و جوجیتسو نیز به عنوان روش‌های دفاع شخصی تمرین می‌شوند. هنرهای رزمی ووشو یا کونگ‌فو، آیکیدو و هاپکیدو هم به عنوان هنرهای رزمی مسلح تمرین می‌شوند. همچنین شکل‌های ساده شده‌ای از تای‌چی‌چوان، نوعی از ووشوی چینی، که از ماهیت رزمی خود خارج شده، به‌طور گسترده‌ای برای حفظ سلامتی تمرین می‌شوند. رشته ووشو یا کونگ فوی چینی تنها رشته‌ای است که در تمام مجموعه‌های ورزش‌های رزمی دسته‌بندی می‌شود. بسیاری از تکنیک‌ها و تمرینات رشته‌های مختلف رزمی مشابه است اما هر یک از آنها ترکیب مخصوصی از مهارت‌ها را در خود جای داده‌اند. برخی از آنها مثل کاراته بر حرکات پویا، دقیق و مستقیم تأکید دارند و برخی همچون آیکیدو تکنیک‌های نرم‌تر، آهسته‌تر و پیوسته‌تر را به کار می‌گیرند.هر یک از رشته‌های رزمی به میزان خاصی از توانایی‌های بدنی شامل قدرت بدنی، انعطاف‌پذیری، هماهنگی عضلات و استقامت نیاز دارد.

با این مقدمه باید گفت آموزش و تربیت ورزشکاران هنرهای رزمی از مبتدی تا قهرمانی سابقه ای دیرینه در جزیره کیش دارد و تا امروز توانسته است علاوه بر میزبانی برخی از مسابقات و فستیوال ها، ورزشکاران قابلی را به محافل و مجامع ورزشی در عرصه های ملی و بین المللی معرفی کند.

به گفته احمد پاکنهاد؛ رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش، پس از انتخاب رئیس جدید فدراسیون و بنا به درخواست مسئولان این فدراسیون به فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران تغییر نام پیدا کرد؛ وی دراین باره ادامه داد: هیئت ورزش های رزمی پس از انتصاب آقای یوسف بهتری به سمت رئیس فدراسیون به فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داد و به تبع نام هیئت ورزش های رزمی جزیره کیش نیز به هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش تغییر پیدا کرد.

احمد پاکنهاد از سال  1379 وارد جزیره کیش شد و به عنوان اولین مربی کشتی در همان سال ها مشغول فعالیت شد. او که از 6 سالگی کشتی را آموخته بود پس از فراز و نشیب های بسیار و کسب تجربه در رشته های مختلف ورزشی با حمایت استاد قهاری مربی ووشو کیش وارد این رشته شد و مقام ها و عناوین بسیاری را با فراگیری رشته های مختلف رزمی کسب کرد.

روزنامه اقتصاد کیش در جهت اطلاع از فعالیت های هیئت، با احمد پاکنهاد گفت و گویی انجام داده است که در ادامه  می خوانید :

پاکنهاد با بیان اینکه رشته دفاع شخصي جيتسا، كيك بوكسينك Imao، ميكس كيك بوكسينك، جوجيتسو به رشته هاي هنرهاي رزمي كيش اضافه شده و رشته هاي هنرهاي رزمي از سه به هفت رشته افزايش يافته افزود: رشته های جدید پس از معرفي مربيان و با حمايت موسسه ورزش كار خود را آغاز خواهند نمود. تا پیش از بحث همه گیری بیماری کرونا رشته های موي تاي و كيك بوكسينك و جوجيتسو و دفاع شخصي و كشتي سومو زير نظر استادان مجرب فعاليت مي کردند.در تلاش هستيم تا بتوانيم تعداد رشته هنرهاي رزمي را در كيش افزايش داده که این موضوع مربيان زيادي را نیز در عرصه مربيگري به چرخه كار اضافه خواهد کرد. پاکنهاد گفت: ايجاد انگيزه و رقابت دو مولفه ای است که می باید در مربيان و ورزشكاران افزايش يابد تا افتخار آفرینی کنند.

 

هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش دفتر دار شد

پاکنهاد با اشاره به تغییر و تحولاتی که اخیرا در فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است؛ گفت: برای اینکه سال 1399 برای هنرهای رزمی جزیره کیش سال خوبی باشد با رئیس جدید فدراسیون مذاکراتی صورت گرفت.

پاکنهاد همچنین با اشاره به تغییر و تحولاتی که در ساختار و بدنه هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش ایجاد شده است، گفت: در اولین گام با کمک حامیان ورزش دفتری به هیئت اختصاص داده شد تا بتوانیم فعالیت های خود را به صورت رسمی تری آغاز کنیم و در تشکل و ساختار هیئت اقدامات خوبی انجام گرفت از جمله اینکه شورای سیاستگذاری متشکل از ده نفر از مسئولان کیش در بخش های دولتی و خصوصی در جهت بهره گیری از نظرات و تجربیات و سیاست های آنان برای توسعه ورزش های رزمی کیش تشکیل شد . از طرفی دیگر هیئت ورزشهای رزمی که متشکل از رزمی کاران و مربیان جزیره هستند نیز تشکیل گردید که اسامی عزیزان بعد از ارائه حکم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

احتمال میزبانی اردوی تیم های ملی مسابقات آسیایی 2020 تایلند

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش با بیان اینکه با مذاکراتی که با بخش خصوصی همیشه همراه ورزشهای رزمی صورت گرفت قرار بر این بود که در تیرماه سال 1399 فدراسیون مجمع سالانه خود را برای اولین بار در جزیره کیش برگزار کند و این پیشنهاد مورد استقبال فدراسیون قرار گرفت. این رویداد هر چند شاید از لحاظ ساختاری منفعتی برای کیش نداشت اما بیشتر به دنبال این بودیم که فضای کیش را معرفی کنیم و تعاملاتی را برای برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی با هیئت های استان ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این رویداد به دلیل کرونا لغو شد و مسئولان با برگزاری مجمع خارج از تهران موافقت نکردند. بعد از لغو مجمع با فدراسیون در مورد مسابقات آسیایی 2020 تایلند وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم اردوی تیم های ملی این مسابقات را در کیش برگزار کنیم. در تلاشیم تا میزبانی مسابقات آسیایی و جام های بین المللی را   با توجه به ظرفیت عدم نیاز به استفاده از ویزا در جزیره کیش،  به دست آوریم.

 

اخلاق مداری؛ مشخصه بارز ورزشهای رزمی

پاکنهاد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در فعالیت های هیئت گفت: کرونا باعث شد تا ورزشکاران و مربیان آسیب ببینند و نتوانستند در کلاس ها شرکت کنند . اما به مرور زمان مربیان سعی کردند با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای آزاد و به صورت هوازی کلاس ها را برگزار کنند تا ورزشکاران از ورزش فاصله نگیرند . وی همچنین به روح و منش پهلوانی به عنوان مشخصه بارز ورزشهای رزمی اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که این ورزش در روح ، روان و جسم ورزشکار تاثیر بسزایی دارد به دنبال این هستیم که روح و منش پهلوانی را در میان ورزشکاران گسترش دهیم. هیئت حتما به دنبال ورزش قهرمانی خواهد بود اما مهمترین اصل برای ما اخلاق است و به دنبال حمایت از ورزشکاری که اخلاقیات برای او اهمیت نداشته باشد، نیستیم. خوشبختانه همه ورزشکاران ما با اخلاق هستند و جای قدردانی دارد. کرونا بسیاری از رویدادها را به تعویق انداخت اما ما نباید از هدفمان دست بکشیم .

حمایت بخش خصوصی از ورزش های رزمی ستودنی است

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش با اشاره به اینکه از معدود هیئت هایی هستیم که دفتر مستقل داریم، گفت: همت بخش خصوصی از جمله آقایان شفیعی و نادعلی در این راه بسیار موثر بود و قطعا حمایت های بخش خصوصی از ورزش جزیره ثاثیرات فراوانی در بهبود عملکرد آنها خواهد گذاشت و امید داریم سفیران خوبی برای کیش و کشور در مجامع مختلف باشیم و عملکرد بهینه ای داشته باشیم.

پاکنهاد همچنین ضمن تشریح تغییر وتحولاتی که اخیرا در سیاستگذاری های موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش صورت گرفته است، گفت: موضوعی که امروز درگیر آن هستیم اختصاص سالن های ورزشی کیش به بخش خصوصی یا واگذاری آن ها به هیئت ها است. از نظر من این موضوع به کلیت ورزش کیش لطمه وارد خواهد کرد و باید دید تدبیر مسئولان در اتخاذ این تصمیم چیست و ما فعلا اظهار نظری نمی کنیم. اما معتقدم معایب کار بیش از محاسن آن است مگر آنکه سیاستگذاری کلانی در کار  باشد و ما از آن بی خبر باشیم. به هر حال امیدوارم در این زمینه موثر و قوی عمل کنیم.

 

حرف آخر

پاکنهاد با اشاره به اینکه هیئت انجمن های ورزش های رزمی و ورزشکاران همیشه در صحنه های مختلف حضور داشتند حتی در بحث کرونا که همه گیری بالایی داشت از جمع مربیان و ورزشکاران و اعضای هیئت برای کمک همه جانبه حضور پیدا کردند و من به سهم خودم قدردان آنان هستم، گفت: وظیفه ذاتی همه ورزشکاران همین است و کسی توقع قدردانی ندارد. خرسندم که بگویم هیئت انجمن های ورزش های رزمی کیش تنها در حوزه ورزش فعالیت     نمی کند و بحث های فرهنگی و اجتماعی هم جزء اولویت های ما است و با کمک برخی از دوستان در حال تاسیس خیریه ای هستیم و ان شاءا... با توجه با هماهنگی های بعمل آمده بتوانیم در آینده نزدیک راه اندازی این خیریه را در جهت کمک به نیازمندان کیش اطلاع رسانی کنیم . مستحضرید در کیش افراد نیازمندی حضور دارند که با تاسیس این خیریه با تمام قوا به آنان خدمت رسانی می شود.

وی در پایان با تقدیر از دکتر امیری خراسانی؛ مدیرعامل موسسه ورزش گفت: امید داریم ورزشکاران و مربیان در رشته های رزمی و سایر رشته ها از لحاظ مالی و معنوی به جایگاه واقعی خودشان برسند
 شماره خبر : 478         آرشيو مصاحبه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.