آغاز روزشمار جام جهانی قطر پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

فقط جهت اطلاع !
آغاز روزشمار جام جهانی قطر

ابراهیم ارزانی

  

دقیقا 363 روز دیگر بیست و  دومین دوره  مسابقات جام جهانی فوتبال از 21 نوامبر تا 18 دسامبر (30آبان تا 27 آذر 1401)در کشور قطر در همسایگی ما برگزار میشود . این اولین جام جهانی است که در خاور میانه ودر یک کشور کوچک عربی برگزار میشود. قطر در حالی موفق به کسب میزبانی جام جهانی  می شود که تاکنون در هیچ دوره از مسابقات جام جهانی حضور نداشته است ودر مرحله نهایی رقابت  اخذ میزبانی را از کشور آمریکا  با رای 14 در برابر 8 می برد.شرایط جغرافیایی و اقلیمی قطر و  وسعت کوچک این کشور و تردید درآماده شدن  زیر ساخت های مناسب اقامتی  و ورزشی در این کشورکوچک تا هنگام برگزاری بازیها ، تا آخرین لحظات  شبهاتی را برای واگذاری میزبانی به این کشور بوجود آورده بود، اما  با تعهد مسئولین قطر برای فراهم آوردن همه شرایط برای میزبانی شایسته جام جهانی ،این کشور کوچک عربی  گوی سبقت  میزبانی را از آمریکا ربود و کشور کوچک قطر در همسایگی ما میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای جهان شد تا  امروز با آماده ساختن زیبا ترین و مجهز ترین ورزشگاه های فوتبال جهان برای آغاز جام جهانی بیست و دوم روز شماری کند. اما از حدود چند  سال پیش با نزدیک شدن به زمان برگزاری جام جهانی قطر نقل و قول های متعددی از طرف مسئولین   ورزش و فوتبال کشور مبنی بر مشارکت (!)در برگزاری جام جهانی قطر مطرح شد، بویژه اینکه روابط سیاسی قطر با کشور های عربی همسایه تیره شده بود، تصور بر این بود موقعیتی  مناسب  برای حضور فعال تر در این عرصه وجود دارد .

در این بین در کنار اظهارات عجیب وغریب مسئولین ورزش و فوتبال  کشور، مسئولین وقت مناطق آزاد و همچنین جزیره کیش نیز از طرح  این اظهارات و مانور روی این موضوع غافل نماندند. پس از مدتی بحث مشارکت در برگزاری جام جهانی قطر ( که سخن بیهوده و مضحکی بود ) فروکش کرد! . یک درجه پائین تر آمدیم گفتیم :میزبان  برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم های شرکت کننده در جام جهانی قبل از مسابقات نهایی در جزایر کیش و قشم خواهیم بود! ( البته هیچ کس اشاره نکرد با کدام امکانات برابر با  استاندارد جهانی و بین المللی و کدام خدمات و زیرساخت های مدرن شهری!) که این موضوع هم باتوجه به ازسرگیری روابط کشورهای عربی همسایه و همجوار قطر و امکانات و زیرساختهای پیشرفته و مدرن  آنها بتدریج رها شد. بگذریم از اینکه ما در حاشیه جنوبی کشور که در همسایگی قطر قرار دارند  و گل سرسبد آنها جزایر کیش و قشم هستند امکاناتی درخور شایسته میزبانی تیم های صعود کننده به جام جهانی را نداریم! مشخص  نیست مسئولان محترم چگونه در این موارد این چنین قاطعانه اظهارنظر فرموده اند ؟! بدون اینکه هیچ اقدام عملی برای ایجاد و احداث شرایط و امکانات لازم صورت گیرد.

ازحدود دو سال پیش ستادی بنام ستاد جام جهانی قطر در سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شد که کاری نادر (!) بود. یعنی قطری ها میزبان  جام جهانی هستند و می خواهند مسابقات  جام جهانی را برگزار کنند ولی ستادش را ما در کیش تشکیل دادیم !! شاید در کل  این موضوع ایده بدی نبود برای اینکه  با برنامه ریزی بتوانیم از فرصت و ظرفیت این رویداد جهانی در جهت توسعه و رونق کیش استفاده کنیم.اما شاید بد نباشد پس از گذشت 2 سال دستاورد تشکیل  این ستاد و کارهای انجام شده  در آستانه نزدیک شدن به برگزاری مسابقات بررسی و اعلام شود. که البته بنظر نمی رسد بجز  تشکیل چند نشست و جلسه ،اقدام  عملی دیگری انجام شده باشد! یعنی تا حالا هر چه بوده است فرصت سوزی! و عدم توجه به اهمیت انجام این رویداد مهم جهانی در منطقه و استفاده از ظرفیت های آن.

از 2 الی 3 سال پیش اعلام گردید  قرار است در جزیره کیش کمپ ورزشی فوتبال برابر با استانداردهای بین المللی برای میزبانی از تیم های شرکت کننده در جام جهانی قطر احداث شود. قرار بود هتل ها ی مجلل و مجهز  برخوردار از کمپ های تمرینی فوتبال ایجاد شود اما تاکنون بنظر نمی رسد کوچکترین اقدام عملی در این راه انجام  شده باشد. از مشارکت در برگزاری جام جهانی(!)  تا میزبانی از برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم های شرکت کننده در قطر ، حالا در خبرها می خوانیم جزایر جنوبی و مناطق آزادکیش و قشم ، آماده پذیرائی از تماشاگران جام جهانی هستند و حالا به حضور فقط مسافران جام جهانی بسنده کرده ایم ! جالب اینکه برخی مسئولان هم عنوان می کنند اگر مسافران خارجی جام جهانی به کیش و قشم نیایند حداقل می توانیم پذیرای مسافران ایرانی که خواهان تماشای جام جهانی قطر هستند در کیش  باشیم ؟! یعنی بعد از آن همه اظهارنظرهای عجیب و غریب درباره مشارکت در برگزاری جام جهانی قطر ( موضوعی که اصولاً با قواعد و اصول برگزاری مسابقات این چنینی منافات دارد) تا میزبانی از اردوهای تدارکاتی تیم ها ، حالا به حضور تماشاگران ایرانی جام جهانی هم قانع شده ایم! و حتی در این مورد  هم تاکنون هیچ کاری نکرده ایم . یعنی هیچ دلیلی ندارد مسافران ایرانی علاقمند به حضور در قطر ، مسیر خود را از کیش انتخاب کنند  یا بواسطه حضور در قطر و تماشای بازیها بخواهند رفت و آمدی با کیش داشته باشند.

 دو روز گذشته مراسم رونمائی از روزشماریک سال مانده به  آغاز جام جهانی قطر برگزار شد. این یک سال هم مثل چشم به هم زدن خواهد گذشت و قطعاً ما مثل گذشته تنها کاری که خواهیم کرد اظهارنظرهای عجیب و غریب دیگری  در این باره خواهد بود و از دست دادن فرصت ها مثل این چند سالی که گذشت . قطر و کشورهای همسایه اش پرشتاب درحال تجهیز کردن مدرن ترین ورزشگاههای جهان و تکمیل نواقص خودبرای میزبانی از یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی و کسب منافع فراوان سیاسی ، اقتصادی برای کشورو مردم شان  خواهند بودو ما هم چنان ....

در نهایت تصور می شود این بار هم  مثل همه سال های گذشته به تماشای  این مسابقات از جعبه جادویی  بسنده کنیم و دلخوش به اینکه جام جهانی در قطر در همسایگی ما برگزار شده است.

راستی از اکسپو دوبی چه خبر ؟! ................برای آن جا هم  ستاد ی تشکیل داده بودیم . این ستاد تاکنون چه دستاوردی برای جزیره کیش و مناطق آزاد داشته است؟ تاریخ انتشار 3 آذر 1400

 


 شماره خبر : 2985         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.