توسعه هرمزگان در دستور کار و اولویت دولت قرار دارد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

معاون رییس‌جمهوری:
توسعه هرمزگان در دستور کار و اولویت دولت قرار دارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: توسعه ملی از طریق توسعه هرمزگان در دستور کار و اولویت مسوولان کشور قرار دارد که برای توسعه هرمزگان باید مناطق محروم و مستعد استان مانند مکران شناسایی شود.

  

محمدباقر نوبخت روز گذشته  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان اظهار داشت: مکران مستعد و کم نظیر در جهان و بی نظیر در ایران است و توسعه آن گامی برای توسعه کشور است.

وی ادامه داد: توجه به مکران یعنی توجه به هرمزگان و ازت جهت همه مواردی که از سوی استاندار هرمزگان و نماینده شرق این استان مطرح کردند 

رییس جمهوری چند مرتبه به هرمزگان سفر کرده که این سفرها ۹۹ مصوبه با رقم ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است.

وی اضافه کرد: تا کنون سه هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها پرداخت شده و به دلایل گوناگون بایستی ۷۸۰ میلیارد تومان دیگر هم پرداخت کنیم.

معاون رییس‌جمهوری ابراز داشت: ۴۳ طرح در این استان در دست اقدام بوده که تا پایان سال باید به اتمام برسند که برای آنها یک هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان برای آن‌ها بایستی هزینه شود و تا کنون ۵۵۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم و ۸۵۰ میلیارد تومان دیگر باید پرداخت کنیم.

نوبخت ادامه داد: این را در برنامه قرار دادیم تا قبل از پایان دوره خدمت دولت دوازدهم بتوانیم ۴۳ طرح یاد شده را به پایان برسانیم.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای در کنار این‌ها با استاندار هرمزگان برای تکمیل ۴۶ طرح به امضا رسیده  که پنج هزار و ۱۲۸ فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: برای این طرح‌ها یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بایستی هزینه شود تا هرمزگان بتواند مسیر توسعه را بهتر بپیماید.

نوبخت اشاره کرد: همه کارهای صورت گرفته در شرایط محاصره اقتصادی است و با توجه به اینکه کشور توانمند و درحال توسعه هستیم چرخ توسعه درحال حرکت است.

وی عنوان کرد: همچنین وظایف خود را در قبال کادر اداری و بازنشستگان انجام دادیم و می‌خواهیم به دشمن پیام دهیم ملت ایران استوار پای تعهد و  آرمان و نظام خود ایستاده است.

وی افزود: مسیر توسعه را با همه این سختی ها و مشکل‌ها و محاصره و جنگ اقتصادی می‌پیماییم.

معاون رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه در کشور آغاز شده است.

نوبخت بیان داشت: احداث سه هزار واحد از این منازل افراد کم بضاعت برای هرمزگان در نظر گرفته شده که امروز تفاهم نامه آن به امضا رسید.

وی ادامه داد: این واحدهای مسکونی ظرف ۶ ماه آینده تکمیل و براساس اولویت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تحویل می‌شود.

 خط انتقال گوره به جاسک مهمترین طرح کشور است

 

محمد باقر نوبخت  هم چنین  در جریان بازدید از پروژه احداث مخازن ذخیره سازی نفت خام به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در بندرجاسک به روش BOT اظهار داشت: هیچ یک از طرح‌های در دست اجرا به اندازه این خط لوله که می‌توان با آن تنگه هرمز را دور زد دارای اهمیت نیست.

وی ادامه داد: گزارش داده شده از روند اجرای طرح هزار کیلومتری خط لوله گوره به جاسک امید بخش بوده و اقدام‌های خوبی انجام شده است و با تکمیل آن می‌توان تنگه هرمز را پشت سر گذاشت و از ظرفیت ملی دریای عمان به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آینده با همه سختی‌هایی که اکنون وجود دارد متعلق به ملت ایران بوده و اجرای این طرح با توجه به فرصت فراروی کشور بسیار با اهمیت خواهد شد.

معاون رییس جمهوری خاطر نشان کرد: کار با قوت در حال نزدیک شدن به مراحل پایان خود بوده و این سفر و گزارش اقدام‌های انجام شده در اینجا خستگی مرکز را برطرف کرد.

نوبخت بیان داشت: به امید روزی که خبر بهره برداری کامل این طرح را رسانه‌ها به همه مردم و ایرانیانی برسانند که در خارج به توسعه کشور دل بسته اند.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

اهم پروژه‌های این طرح ملی را می‌توان به تأمین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی خط لوله و برق‌رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

آغاز  عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی در هرمزگان

 

عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی برای اقشار آسیب پذیر با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه بودجه، روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، استاندار وجمعی از مسوولان در شرق استان آغاز شد.

استاندار هرمزگان دراین مراسم گفت: کلنگ زنی ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در بشاگرد به نمایندگی از سه هزار مسکن در مناطق محروم شرق این استان امروز آغاز شد.

فریدون همتی افزود: تسهیلات برای هر واحد روستایی ۵۰۰میلیون ریال در نظر گرفته شده که ۳۰۰میلیون ریال آن بلاعوض و نقشه ساختمان، نظارت ساختمان و صدور پروانه ساخت برای این واحدها نیز رایگان است.

وی ادامه داد: در سفر یک روزه دکتر نوبخت همچنین بازدید از مناطق سیل زده روستای سدیج ، پایانه نفتی جاسک به‌عنوان آخرین حلقه زنجیره انتقال نفت خام گوره به جاسک  شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان و جهش تولید  از دیگر برنامه این سفر است که امید می رود در این نشست ضمن تشریح وضعیت استان ، اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن طرح ها تصویب شود.

 

 

 

 

 شماره خبر : 1441         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.