همه هدف و تلاش ما برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان است پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
9حکمران کیش در 11 سال گذشته چه گفتند؟
تخته گاز قیمت گاز در کیش!
کلینیک امام علی (ع)کیش نیمه تعطیل و بدون متولی
در تلاش برای پیشگیری از ابلاغ و اعمال بخشنامه‌های متعارض جدید دستگاه‌های اجرایی در مناطق آزاد هستیم
فراخوان واردات خودرو و مینی ‌بوس به منطقه آزاد کیش
حضور 4700 گردشگر عراقی در نیمه دوم آذر در کیش
استقبال قابل توجه از پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش
بهداشت و درمان در اولویت مهم سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد
گرامیداشت شب یلدا با توزیع فال حافظ، سرو انار و آجیل در پرواز های شرکت هواپیمایی کیش
تسهیل و تسریع در فرایند ثبت شرکت ها در منطقه آزاد کیش
خیلی ممنون آقای دکتر محمد کبیری!
ابلاغ تصویب‌نامه مجوز ورود خودروهای نو به مناطق آزاد
پیگیری و حل و فصل مسائل آموزش و پرورش کیش
برقراری مجدد پرواز آبادان به کیش و بالعکس

  آخرين اخبار
9حکمران کیش در 11 سال گذشته چه گفتند؟
تخته گاز قیمت گاز در کیش!
دوشنبه 3 دی 1403 ، 21 جمادی الثانی 1446 ، 23 دسامبر 2024 ، شماره 4620( 2004 دوره جدید)
کلینیک امام علی (ع)کیش نیمه تعطیل و بدون متولی
در تلاش برای پیشگیری از ابلاغ و اعمال بخشنامه‌های متعارض جدید دستگاه‌های اجرایی در مناطق آزاد هستیم
فراخوان واردات خودرو و مینی ‌بوس به منطقه آزاد کیش
حضور 4700 گردشگر عراقی در نیمه دوم آذر در کیش
استقبال قابل توجه از پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش
بهداشت و درمان در اولویت مهم سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد
گرامیداشت شب یلدا با توزیع فال حافظ، سرو انار و آجیل در پرواز های شرکت هواپیمایی کیش
  پربيننده ترين اخبار
9حکمران کیش در 11 سال گذشته چه گفتند؟
سه شنبه 27 آذر 1403 ، 15 جمادی الثانی 1446 ، 17 دسامبر 2024 ، شماره 4616 (2000 دوره جدید)
انتصاب مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی
رکوردی بی‌سابقه در صنعت ساختمان جزیره کیش بتن‌ریزی 2000 مترمکعبی کارخانه کیش بتن جنوب در یک روز
خروجی فعالیت‌های سازمان‌های مناطق آزاد باید موجب رضایتمندی مردم شود
خیلی ممنون آقای دکتر محمد کبیری!
برگزاری دوره آموزشی مدیریت دانش در شرکت عمران، آب و خدمات کیش
ورزش های دریا محور در جزیره کیش؛ روی خط توسعه
بررسی راهکارهای تأمین مالی ایجاد زیرساخت‌ها و خرید هواپیما برای کیش
خدمات رایگان معاملات ملکی به فعالان حوزه حمل و نقل کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش در برنامه تلویزیونی بازتاب :
همه هدف و تلاش ما برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان است

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش از جابجایی رکورد ثبت سفر تاکسی اینترنتی کشور در کیش خبر داد و گفت: سازمان قصد جدی برای حضور شرکت‌های اینترنتی در جزیره کیش دارد.

  

ابوالفضل طیبی در برنامه تلویزیونی بازتاب سیمای کیش گفت: در شرایط کنونی ضعف ناوگان حمل و نقل باعث عدم ارائه خدمات مطلوب به ساکنان و گردشگران جزیره کیش شده است و همه هدف و تلاش ما برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان است

وی گفت: مطالبه عمومی برای ساماندهی حمل و نقل را در سامانه‌های انتقادی و پیشنهادی شرکت عمران آب و خدمات کیش مطرح شده است.
طیبی با اشاره به اینکه هر روز این مطالبه مردمی را از زبان مردم شنیده ایم گفت: تعداد تاکسی، ارائه خدمات در مناطق مسکونی مانند نوبنیاد و سفین و برخی دیگر از نقاط شهر ضعف اساسی در ارائه خدمات داشتیم.

طیبی ضمن عذرخواهی از مردم گفت: این نقد بر این مدیریت وارد است و در جهت ساماندهی این مشکل گام برداشته می‌شود و از سال ۹۶ تاکنون موضوعات در حال بررسی است.

 جابجايي ركورد ثبت سفر در کیش

وی گفت: بر اساس رقابت کیش با نزدیک به ۴۳هزار نفر با دیگر شهر‌های دارای این چنین خدمت تاکسی اینترنتی توانست رکورد ثبت سفر را در روز اول بیش از هزار و پانصد درخواست سفر با تاکسی اینترنتی به ثبت رسیده است.

وی گفت: این نشان دهنده این است که این طرح موفقی است و مردم این درخواست را مطالبه دارند.

 سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه شود ارائه یک خدمت جدید است.

ما در کیش سیستم حمل و نقل به سیستم حمل و نقل تاکسی دربستی یا بیسیم و تاکسی خطی و مینی بوس تقسیم بندی شده بود.
وی گفت: تاکسی اینترنتی متناسب با تغییراتی که در حوزه حمل و نقل رخ داده است یک خدمت متفاوتی است نسبت به تاکسی‌های قبلی و ساختار و مدیریت و هزینه و نحوه سفر همه در یک تاکسی اینترنتی متفاوت است.

مزيت هاي بيشتر در سيستم اينترنتي

پورعلی گفت: نکته برجسته قضیه این است که این مزیت جدید را هم در مزیت‌های بیسیم اضافه شود و ناوگان موجود هم می‌تواند در تاکسی بیسیم و هم در تاکسی اینترنتی با منطق فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی حرکت کند.

 وی گفت: در کیش با توافقی که با شرکت تاکسی اینترنتی انجام شد قرار شد فراخوان در تاکسی‌های اینترنتی تا ۹۰ ثانیه فقط برای تاکسی‌های جزیره باشد.

پورعلی افزود: یکی دیگر از امتیازات پیش بینی شد مبلغ کمیسیون بود که از ۲۰درصد به ۱۰درصد تغییر کرد.

وی گفت: مزیت دیگری که پیش بینی شده بود برخی از مکان‌های خاص جزیره مانند فرودگاه و بندرگاه در دایره خدمات تاکسی‌های بی سیم باشد چرا که تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند ثبت سفر را متناسب با مناطق تقسیم بندی کنند.

 وی گفت: نرخ متفاوت سفر با تاکسی بیسیم در تاکسی اینترنتی دیده شده است و تعداد سفر‌ها را هدفمند می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: این خدمت جدید در کنار افزایش جمعیت جزیره کیش هم معنای دیگری پیدا می‌کند.

وی گفت: ما بیش از ۷سال است که سیستم حمل و نقل با همین آمار موجود فعالیت می‌کند در حالی که جمعیت سال۹۰ کیش ۲۴هزار نفر، جمعیت سال۹۵ جزیره کیش ۳۹هزار و ۸۵۳نفر و جمعیت فعلی نزدیک به ۴۳هزار نفر و طبیعتا ۲۰درصد هم به این جمعیت که گردشگران هستند اضافه شود که منطقه آماده ارائه خدمت به این آمار هم باشد.

پورعلی با اشاره به اینکه قطعا نیازمند افزایش ناوگان حمل و نقل داریم گفت: آژانس‌ها و نمایندگان جامعه حمل و نقل تاکسی‌ها اعلام کردند ما روزانه زیر ۵۰سفر انجام می‌دهند.

وی گفت: اگر این رقم را بپذیریم که مطالعات سناریو‌های دیگری هم دارد ۴۵۶تاکسی کمبود احساس می‌شود و این یعنی اینکه خیلی‌ها به ساختار فعلی حمل و نقل مراجعه می‌کنند و زنگ می‌زنند به آژانس‌های موجود و آژانس‌های فعلی نمی‌توانند درخواست‌ها را پاسخ دهند.

 سعید پورعلی گفت: اگر انتظار داشته باشیم که تاکسی اینترنتی همان هزینه‌های که تاکسی‌های بیسیم به مردم تحمیل بکند چیزی را تغییر نداده ایم.

 تغيير در شيوه حمل و نقل                       


وی گفت: اگر انتظار داریم که شیوه شرکت داری تغییر کند و بهره وری افزایش پیدا کند باید در برخی از ارکان شاهد تغییر باشیم.

 معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: ما اگر بخواهیم در مقابل شیوه‌های جدید خدمت همان هزینه‌های شیوه‌های مرسوم خدمت را مطالبه کنیم از نظر مردم و کسب و کار پذیرفته نیست و این تاکسی اینترنتی وارد شده است تا رقابت ایجاد کند.

وی گفت: ما مزیت‌های که برای شیوه جدید شرکت داری ایجاد شد انتظار می‌رود که تغییر و تحولاتی در این شیوه ارائه خدمات حمل و نقل اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تلاش‌های بخش فناوری اطلاعات منطقه آزاد کیش برای بهره برداری از اپلیکیشن تاکیش گفت: این نرم افزار امروز امکان دارد که خدمات را ارائه کند، اما فراموش نکنیم با اضافه شدن یک نرم افزار ما وارد حوزه تاکسی‌های اینترنتی نمی‌شویم مگر ساختار‌های دیگر به قوت خود باقی بماند.

انتظارات مردم متفاوت می‌شود و نرخ گذاری در سیستم تاکسی اینترنتی یک نرخ گذاری متفاوتی از شورای ترافیک است و در طول روز هم متفاوت خواهد بود.

 پورعلی با اشاره به شیوه پذیرش سفر در تاکسی اینترنتی گفت:این شیوه آمده که چانه زنی‌های سنتی را نداشته باشیم.
وی گفت: ورود تاکسی‌های اینترنتی برای ایجاد رقابت در حوزه خدمات رسانی بود.

 چرخش هدفمند تاكسي ها

طیبی گفت: ما در سیستم تاکسی اینترنتی تعداد سفر را افزایش می‌دهیم و تاکسی بی هدف در شهر نمی‌چرخد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم ارائه خدمت را متوقف کنیم گفت: وقتی شرکت تاکسی اینترنتی تفاهم نامه خود را امضا کرد اولویت ما تاکسی‌های جزیره بود و باتوجه به اینکه در کشور ۲درصد عوارض برای شهرداری قرار می‌دهند، اما با هماهنگی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این مبلغ نیز تخفیف دادیم و ۸درصد هم شرکت تاکسی اینترنتی را مجاب به کسر کردیم.

وی گفت: سازمان قصد جدی برای حضور شرکت‌های اینترنتی در جزیره کیش دارد.

 

 شماره خبر : 1309         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.