تدبیری شایسته باید.... پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

یادداشت روز
تدبیری شایسته باید....

ابراهیم ارزانی روز گذشته برای چندمین بار طی ایام اخیر شاهد اعتصاب و دست از کار کشیدن صنف تاکسی داران جزیره اما این بار به شکلی گسترده تر بودیم.تاکسی های صف کشیده و پارک شده در دوطرف خیابان های مرکز شهر و حضور رانندگان آنها در جلو ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد کیش به نشانه اعتراض به تصمیم اخیر مبنی بر فعال سازی تاکسیرانی اینترنتی در جزیره.

  

این موضوع  متاسفانه  مدتی است کش و قوس پیداکرده و ادامه دار شده است و تاکنون نشست ها و پیگیری های مختلف و متعدد  پیرامون آن نتیجه ای در بر نداشته است . سیاست گذاران مدیریت جزیره اعتقاد دارند استفاده از امکانات بهتر و مطلوب تر بواسطه بهره گیری از تکنولوژی روز و ظرفیت های نوین ، حق شهروندان و گردشگران کیش است ، از سوئی صنفی که بایستی این خدمات را ارائه دهند وضعیت جدید را در تضاد با منافع صنفی خود می بینند و احساس تضییع حقوق خود را دارند.

آنچه مسلم است استفاده از تکنولوژ ی روز و ظرفیت های نوین علمی در جهت خدمات رسانی مطلوب تر و فراهم آوردن  شرایط رفاه و امکان زندگی بهتر ، راحت تر و کم هزینه تر خواست تک به تک اعضا ء هر جامعه است و مورد استقبال عمومی قرار دارد و شکی در درست بودن  آن نیست اما نکته قابل توجه این است که این خدمات بایستی توسط صنفی انجام پذیرد که خود نیز جزئی از همین مردم وجامعه و اتفاقا بخش قابل توجهی از جمعیت ساکن و شاغل در آن  می باشد و  اکنون این گروه معتقدند در  عبور از این مرحله  و انتقال به شیوه جدید کسب و کار متضرر می شوند وفراهم آوردن شرایط بهتر برای جامعه به بهاء شکل گیری شرایط سخت تر برای  آنها خواهد بود و با توجه به شرایط بد اقتصادی موجود که همه اصناف را شامل می شود نگرانی و دغدغه هایی  دارند  . ضمن اینکه قطعا  حرکت اعتصابی و خودداری از ارائه خدمات اجتماعی به ساکنین و گردشگران حرکت مورد  تایید ی نیست  و البته تجمعات صنفی  به غلط یا درست همواره  در همه جوامع یکی از راههای  معمول مطالبه گری  بوده است  ، اما باید صدا و  خواسته ها و مطالبات این قشر از جامعه را نیز شنید و برای آن راه حل اندیشید. شاید این گروه را هکار مناسبی  را برای بیان مطالباتشان آن هم در یک شهر توریستی و گردشگری انتخاب نکرده باشند و حرکت شان در دست از کار کشیدن و عدم ارائه  خدمات بویژه به گردشگران  قطعا مورد تایید نخواهد بود ولی بایستی نگرانی های شغلی ومشکلات  زندگی آن ها را هم فهمید و برای آن راه و چاره درستی  جستجو کرد. بهر حال اینان بخشی و صنفی ازهمین مردمی هستند  که دغدغه  فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای آنها را داریم  و مانند  دهها صنف فعال و شاغل و خدمات دهنده دیگر  در کیش مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند  . مطالبه ای دارند   که باید با صبر و حوصله پای صحبت ها و دغدغه های آنها نشست و با  اطمینان بخشی به  تامین و رعایت  منافع صنفی  آنها و صد البته اولویت منافع کلی جزیره تصمیم گرفت و تدبیری شایسته کرد. توجه داشته باشیم ارائه دهندگان  خدمات شهری  در حوزه های مختلف  یکی از مهم ترین بخش های هر جامعه هستند و جلب رضایت مندی آنها نقش بسیارپر رنگی  در رونق و پیشرفت شهر و تزریق روحیه نشاط و شادابی در جامعه را در پی خواهد داشت. این موضوع و مشکل ممکن است برای هر صنفی در جامعه پیش بیاید ، دیروز مشاوران املاک ، امروز رانندگان تاکسی و فردا .....  با توجه به شرایط امروز جهان و پیشرفت های چشمگیر علمی ،ورود تکنولوژی جدید و عبور از شیوه سنتی به مدرنیته خواه ناخواه گربیانگیر همه صنف ها را خواهد گرفت  .این تغییرات الزامی بطور تدریجی و زنجیروار به  همه بخش های جامعه و اصناف مختلف ورود خواهد کرد .  هر یک از ما در جامعه بهرحال ارائه دهنده خدماتی هستیم و این تغییر خواه ناخواه به سراغ همه ما خواهد آمد ، فراموش نکنیم خدمات ما زنجیروار بهم وصل و مرتبط هست  واین  مجموعه فعالیت های همه  ما ست که پیکره جامعه و شهری را تشکیل می دهد که در آن زندگی می کنیم و از آن  روزی می بریم. .گسستن و ضعیف کردن  هر یک از این حلقه ها و صنف ها شاکله کلی و اصلی جامعه را دچار مشکل و آسیب می کند.بجای موضع گیری های یک جانبه  ، برادرانه بفکر حل مشکلات همدیگر و کمک به یکدیگر برای عبور از این دوران باشیم و در واقع این صنف را در تحمل عبور از این مرحله کمک کنیم.

کاش رانندگان محترم به جای محروم کردن گردشگران و مسافران کیش از خدمات خود، ضمن ارائه خدمات به آنها بطور موازی مطالبا ت خود را نیز قرص و محکم پیگیری می کردند  تا هم جریان جاری حمل و نقل  شهر نخوابد و هم آنها به حقوق مورد مطالبه خود دست یابند. چرا که همه می دانیم  در مسافرت ها  همواره یکی از پر زحمت  ترین و وقت گیرترین بخش ها همین حمل و نقل درون شهری است و چه بسا مسافران ، گردشگران و هموطنانی  که مسافرت شان به کیش با این اتفاق توام شده باشد و ممکن است چقدر در این کش و قوس مشکلات درونی ما اذیت شده باشند. از یاد نبریم  خدمات اجتماعی بیانیه سیاسی نیست که بخواهیم آن را با تحصن و دست از کار کشیدن احیاء کنیم ( بماند اینکه البته  این موضوع هم در جامعه ما تاکنون جواب نداده باشد!) . مالکیت  ابزار های خدمات اجتماعی که بطور امانت  در اختیار ما قرار گرفته است  در واقع بخش عمده آن متعلق به جامعه برای بهره برداری عموم است و نباید از آن بعنوان  ابزار فشار استفاده کنیم . ضمن اینکه شکی در این نیست مطالبه گری حق مسلم و بدیهی هر صنفی است که  البته در چارچوپ قواعد خود می تواند پیگیری و درخواست شود . امید است این موضوع هر چه زودتر با تدبیر شایسته مسئولان حل و فصل شود هم زمینه برای رفاه  ، آسایش  عموم مردم مهیا گردهم صنف حمل و نقل جزیره که خود بخش قابل توجهی از همین مردم و از زحمت کشان جزیره هستند به خواسته خود برسند .

 شماره خبر : 1283         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.