رئیس سازمان تامین اجتماعی شعبه جزیره کیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش گفت: طرح
3070 با حمایت و دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مشارکت همه ارکان سازمان
در راستای تحقق اهداف عالیه تامین اجتماعی دیجیتال آغاز شده است . حبیبی دلیل
نامگذاری این طرح را غیر حضوری شدن 30 خدمت و کاهش 70 میلیونی مراجعه در سال عنوان
کرد. وی با بیان اینکه هر هفته چند خدمت به صورت غیر حضوری ارائه می شود گفت: با
اجرایی شدن این طرح 75 درصد از میزان مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کاهش خواهد
یافت.
وی گفت: با توجه به شریط اپیدمی کرونا نیاز به
خدمات غیر حضوری جهت کاهش مراجعه حضوری بیشتر احساس می شود .از
مزایای این طرح کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان می باشد.
بیمه شدگان و کار فرمایان گرامی می توانند با
مراجعه به سایت خدمات غیر حضوری و ثبت نام در آن به آدرس eservices.tamin.ir
از خدمات غیر حضوری این سازمان برخوردار گردند.
رئیس تامین اجتماعی شعبه کیش سه خدمت از خدمات
ارائه شده به صورت غیر حضوری را اینگونه تشریح کرد:
1-پرداخت هدیه ازدواج بدون درخواست و مراجعه
برای کلیه بیمه شدگان اجباری دارای 720 روز پرداخت حق بیمه ظرف 5 سال منتهی به
تاریخ ثبت رسمی اولین عقد دائم
روش بهره مندی:
الف)دریافت بر خط اطلاعات ازدواج از سامانه
سازمان ثبت احوال
ب)احراز سیستمی شرایط و پرداخت هوشمند کمک هزینه
به شماره حساب بیمه شده
پ)ارسال پیامک تبریک و اعلام پیامکی واریز کمک
هزینه (هدیه) به بیمه شده
2-حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت
هوشمند خاتمه کفالت
روش بهره مندی:
ثبت هوشمند خروج از کفالت فرزندان دختر مستمری
بگیران بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت احوال
3-ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی در سامانه
اختصاصی خدمات الکترونیکی سازمان
برای بیش از 2/1 میلیون کارفرمایان کارگاه های
مشمول قانون تامین اجتماعی (حدود 3/4 میلیون برگ ابلاغیه)
روش بهره مندی:
الف)ارسال پیامک اطلاع رسانی به کارفرمایان مبنی
بر مراجعه به سامانه
ب)امکان مشاهده ابلاغیه احکام مطالباتی در
سامانه اختصاصی خدمات الکترونیک سازمان
پ)مراجعه کارفرما به سامانه و مشاهده ریز احکام
مطالباتی مربوطه
وی گفت: با این تحول زیرساختی که در بهره برداری
از 30 خدمت غیرحضوری ایجاد و مهیا شده است بالغ بر 70 میلیون نفر مراجعه سالیانه هموطنان
به شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور کاهش می
یابد همکاران آموزش دیده در مرکز ارتباطات و نظارت مردمی 1420 به صورت شبانه روزی آماده
پاسخگویی و راهنمایی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: کیشوندان محترم بتوانند به خوبی از خدمات و
مزایای تامین اجتماعی استفاده کنند.