علي عرب از سرعت بخشیدن به پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش خبر داد و
گفت: توسعه، نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بین المللی کیش از ضرورتهای كيش
است که با توجه به ظرفیتهای این جزیره و طرحهای زیرساختی عملیات اجرایی باند
جنوبی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
وی در خصوص باند جنوبی فرودگاه بين المللي كيش، گفت: اين باند به
طول ۴۳۸۰ متر و عرض ۷۵ متر با رویه آسفالت است.
علي عرب گفت: پس از اجرای این پروژه کلاس هوانوردی باند فرودگاه
بین اللملی کیش به بالاترین کلاس جهانی ۴ f ارتقا مییابد و قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A۳۸۰ را خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش گفت: با
بهره برداري از اين باند، فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام
خمینی، دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود.
علی عرب در خصوص توسعه عرض باند جنوبی این فرودگاه گفت: با راه
اندازی کارخانه جدید، آسفالت تولیدی از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش
خواهد یافت و موجب سرعت بخشیدن کار در سطح استاندارد میشود.
وی خاطر نشان کرد: از دیگر مشخصات پروژه استفاده از قیر با مشخصات فنی
خاص ( pg۷۶-۱۰
) که به صورت اختصاصی براي این پروژه
در پالایشگاه تولید می شود.
علي عرب گفت: براي احداث اورران پروژه از تثبیت بستر با سیمان به
وسیله دستگاه WR استفاده شده است و
برای تکمیل زیر ساختها ۲۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی شده است.
وي آسفالت این پروژه را بيش از ۸۰ هزار تن برآورد
کرد و افزود: در صورت تامین هزار تن آسفالت در آیندهای نزدیک، همزمان آسفالت و
روشنایی این پروژه به اتمام خواهد رسید.
علي عرب گفت: در
حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و
براساس پیش بینیهای انجام شده تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.