به گزارش اقتصاد کیش، مسعود توفیقی مدیرعامل و عضوهیات مدیره موسسه علوم
و فنون کیش، برند را بخشی از سرمایه و ثروت یک بنگاه اقتصادی و فعالیت های
استراتژی سازمانی عنوان کرد و گفت: ارزش گذاری برند موسسه علوم و فنون کیش با بیش
از ۳۰ سال سابقه در حوزه آموزش زبانهای خارجی و دارای ۱۳۰ شعبه در سراسر کشور و
همچنین به عنوان بازوی آموزشی، پژوهشی و فناوری سازمان منطقه آزاد کیش منجر به
هدفمند شدن مدیریت بازاریابی و برندینگ این موسسه می شود.
توفیقی افزود: موسسه علوم و فنون کیش با کسب تجارب و
توانمندیهایی در حوزه افزایش سرمایه، شناسایی دارایی معنوی و ارزشگذاری برند
آمادگی مشارکت با سایر فعالان اقتصادی جزیره کیش است.
وی ارزش گذاری برند موسسه علوم و فنون کیش را در سطح موسسات
آموزشی، شرکت ها و موسسات مناطق آزاد در سطح کشور مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:
موسسه علوم و فنون کیش بر اساس ظرفیت های موجود در حوزه افزایش سرمایه این فرصت را
در قالب بسته اقتصادی به سایر شرکت ها و فعالان اقتصادی جزیره کیش ارائه می دهد.
مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در خصوص ارزشگذاری برند
موسسه علوم و فنون کیش گفت: در دنیای امروز هرچه برندها سنجش پذیرتر شوند، شرکت ها
نیز با رقابت بیشتر بر ارزش آن می افزایند.
مسعود توفیقی خاطر نشان کرد: ارزش برند ابزاری برای افزایش
منابع مالی، قیمت گذاری برند و نرخ اعطای جواز نمایندگی سهام است.
وی در ادامه افزود: سند ارزش
گذاری برند موسسه علوم و فنون کیش با اتکا بر اصول و روش های علمی و بررسی و تحلیل
انبوه داده ها و رعایت استانداردهای فنی، حسابداری و سرمایه گذاری تدوین شده و به
تایید کارشناسان رسمی دادگستری رسیده است.
وی در خصوص فرآیند صورت گرفته در ارزش گذاری برند موسسه
علوم و فنون کیش گفت: با توجه به بلوغ فرآیندی، مدل کسب و کار و جایگاه موسسه در
بازار و به منظور برآورد ارزش برند آن با همکاری یک شرکت دانش بنیان مسلط بر این
حوزه از روش اینتربرند استفاده شد و مراحل آن با ترکیب روش های مالی، تحلیل
کارشناسی و تحقیقات میدانی انجام گرفته که "بخش بندی کانالهای درآمدی با
توجه به بازارهایی که موسسه در آن ها فعال است و پیش بینی روند بازار در سال های
آتی، محاسبه ارزش افزوده اقتصادی استفاده از اطلاعات گزارش حسابرسی و صورت های
مالی، شناسایی نقش برند در خریداری و انتخاب شدن برند از طریق محاسبه شاخص نقش
برند با استفاده از پرسشنامه آنلاین، محاسبه شاخص قدرت برند، تنزیل عواید آتی برند
با استفاده از مدل رشد گوردن و در نهایت محاسبه ارزش برند از جمله اقدامات صورت
گرفته در این زمینه بود.
مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در خصوص فرآیند ارزش گذاری
برند و اقدامات صورت گرفته در این خصوص از محمد ثاقب فرد مدیر امور مجامع و
حسابرسی سازمان منطقه آزاد کیش و عباس وکیلی رئیس اداره مالی موسسه علوم و فنون
کیش تشکر و قدردانی کرد.