نسلی پر از استعدادهای درخشان و نیازمند حمایت... پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

پای صحبت امیرحسین؛ استعدادی در حوزه موسیقی جزیره کیش؛
نسلی پر از استعدادهای درخشان و نیازمند حمایت...

اگر حوالی ظهر به لابی هتل سورینت صدف یا به بازار دامون کیش سری بزنید نوجوانی را خواهید دید که با مهارت تمام با پیانو هنرنمایی می کند و آوای هنرش خاطرات زیبایی را برای گردشگران به یادگار می گذارد. امیرحسین محرمی فرد 15 ساله، استعدادی است که کشف و پرورش داده شد؛ کم نیستند نوجوانانی مانند او که دارای استعدادهای درخشان هستند و متاسفانه مجالی برای ظهور و بروز ندارند....

  


نسلی که امروز با آن روبرو هستیم نسلی هوشمند و سرشار از استعداد است. نسلی که به گواه بسیاری از کارشناسان و روانشناسان محدودیتی برایشان متصور نیست و آمده اند تا آینده را از آن خود کنند و لزوم پرورش این نسل تنها حمایت و ایجاد انگیزه برای آن ها است. کشف استعداد در نسلی که با آن روبرو هستیم در مرحله اول به عهده خانواده، پرورش آن بر عهده سیستم آموزشی و پیگیری و به بار نشستن آن محصول همکاری بخش هایی است که هر کدام مسئولیتی بر عهده دارند.

مهارت پرورش استعداد و تبدیل آن به یک توانمندی، کاری دشوار و زمان‌بر است که ابتدا بر عهده شخص خواهد بود و  تلاش برای جنگیدن در چند جبهه در میدان پرورش استعدادها علاوه بر حلاوت و شیرینی آن می تواند خسته کننده نیز باشد. کارشناسان معتقدند کشف و پرورش استعداد در یک موضوع خاص می تواند نتایج بهتری را در بر داشته باشد تا چندین موضوع  پس برای کشف استعداد لازم است هر فرد ابتدا به درون و غریزه خود نگاهی داشته باشد. مهارت پرورش استعداد نیز همانند نور خورشید برای رشد استعداد لازم و ضروری است. بدون این مهارت، درختی پربار در زندگی خود نخواهیم داشت.

با این مقدمه باید گفت برای داشتن جامعه‌ای پویا و خلاق بایستی در کشف استعداد و پرورش آن کوشا باشیم. امروزه در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا، مقوله‌ کشف و پرورش استعدادها برای بهتر شدن نظام جامعه، امری بسیار مهم است و  مهارت پرورش استعداد از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین امروزی است.

باید توجه داشت که استعدادیابی فرایندی نیست که نقطه آغاز یا پایانی داشته باشد. اگر چه ما معمولاً استعدادیابی را دغدغه والدین برای فرزندان می‌دانیم، اما استعدادیابی باید دغدغه‌  همه ما در طول زندگی باشد. همانطور که توانمندی‌های فیزیکی ما به مرور زمان و در شرایط متفاوت رشد می‌کنند، ترکیب می‌شوند، تضعیف می‌شوند و یا از بین می‌روند، هر یک از ما نیز سبدی از استعدادها داریم که در طول زمان، تغییر می‌کنند. شاید قبلاً فرصتی برای بروز آن‌ها نبوده باشد و اخیراً این شرایط ایجاد شده باشد.

چه بسیار استعدادهای که به علت برنامه‌ریزی نامناسب یا عدم مدیریت زمان و انرژی، به توانمندی تبدیل نشده‌اند و حتی، چه توانمندی هایی که با فشار، تحمل و تمرین، به دست می آیند اما آن استعداد در زمینه فعالیت، چندان کارآمد نیست .

در نوشتار پیش رو به سراغ نوجوانی از کیش رفته ایم که توانسته است در آستانه 15 سالگی در زمینه موسیقی خوش بدرخشد. امیرحسین محرمی فرد که کلاس دهمی و دارنده گواهینامه علمی مسابقات آزاد دانش آموزی رباتیک دانشگاه تهران است و دوسال متوالی هم در استان هرمزگان و جزیره کیش نفر اول در این رشته شده، این روزها با مهارت فراوان و حتی بدون مربی، در جزیره کیش پیانو می نوازد.

امیر حسین آنطور که خود می گوید از کودکی  به پیانو علاقمند شد و با تشویق و حمایت های  مادرش از حدود 4 سال پیش و بدون استاد علاقمندی اش را پیگیری کرد و تنها با گوش دادن به نت ها آهنگ می نوازد.

امیر حسین که غیر از پیانو به نواختن  ملودیکا و آکاردئون مسلط است؛ می گوید: تنها کافیست آهنگی را گوش کنم و بعد از آن به سرعت می توانم نت های آن را بنوازم.

هتل سورینت صدف و بازار دامون در جزیره کیش مکان هایی هستند که امیر حسین با حمایت مدیران آن هنرنمایی می کند و به گفته او برای مسافران بسیار جالب است. وی که سابقه نواختن در هتل سورینت مریم را نیز دارد، می گوید: تشویق دیگران باعث می شود روزبه روز بیشتر به این ساز علاقه پیدا کنم و دوست داشته باشم چیزهای بیشتری یاد بگیرم.

از او پرسیدیم که آیا پرداختن به موسیقی بر کیفیت تحصیل او اثر منفی نخواهد گذاشت؟ او گفت: ساعت های طول روز را تقسیم بندی می کنم تا در کنار موسیقی خللی به درسم وارد نشود و البته شاگرد اول هم هستم. امیر حسین استقبال مجموعه های مختلف از هنرمندان نوجوان را بسیار مهم می داند و می گوید: این حمایت ها است که باعث می شود در راهی که پیش رو داریم ثابت قدم باشیم و رو به جلو حرکت کنیم.   

کشف استعداد از نکاتی بود که امیر حسین به آن اشاره کرد و خطاب به هم سن و سالان خود گفت: نوجوانان زمینه علاقه شان را کشف کنند و به دنبال اساتید و بزرگان رشته مورد علاقه شان بروند و تا می توانند یاد بگیرند و مشاوره بگیرند. امیر حسین که اطلاعات خوبی در حوزه موسیقی دارد و هیچ گاه مطالعه را از یاد نمی برد؛ می گوید:  آرزو دارم در رشته مورد علاقه ام حرفی برای گفتن داشته باشم و موسیقی را به صورت حرفه ای تدریس کنم و در صحنه های جهانی موسیقی ظاهر شوم.

اما حمایت مسئولان از استعدادهای خصوصا نوجوانان و جوانان موضوعی است که دارای اهمیت بسیاری است؛ فرزندان ما نیاز به اینگونه حمایت ها دارند تا بتوانند در ابتدا آینده زندگی شخص خودشان و در گام بعدی افق روشنی را برای جامعه شان رقم بزنند.

 شماره خبر : 806         آرشيو مصاحبه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.