هرمزگان با ۵۷۶پروژه به استقبال هفته دولت می رود پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

استاندار هرمزگان:
هرمزگان با ۵۷۶پروژه به استقبال هفته دولت می رود

استاندار هرمزگان گفت: ۵۷۶پروژه با هزینه بیش از پنج هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در این استان بهره‌برداری می‌شود.

  

فریدون همتی به مناسبت آغاز هفته دولت با تشریح طرح‌های این هفته در نشست خبری با رسانه‌ها افزود: در این هفته همچنین عملیات اجرایی ۲۰ طرح به ارزش بیش از ۴۳میلیارد تومان آغاز می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: این میزان طرح در مقایسه با سال گذشته ، ۲۹۱درصد از لحاظ هزینه‌ای رشد داشته است.

وی ادامه داد: در هفت سال از گذشت دولت تدبیر و امید، ۸هزار و ۸۷۷پروژه با هزینه ۲۹۲هزار میلیارد ریال در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده که ۶۰درصد آن از محل اعتبارات دولتی و ۴۰درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

استاندار هرمزگان افزود:بیشترین پروژه‌ها در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی با ۲۵۱ پروژه است که بندرعباس با ۱۳۴ پروژه از نظر تعداد در صدر قرار دارد.

فریدون همتی اضافه کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با ۷۱ طرح، بیشترین تعداد پروژه‌ها را در هفته دولت برای افتتاح دارد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در بخش انرژی، ۲۰ پروژه مهم در استان آماده بهره‌برداری است که بهره‌برداری از آنها موجب پایداری شبکه و افزایش بیشتر تولید برق می شود.

وی از کریدور شلمچه تا سیستان و بلوچستان به عنوان یک پروژه بزرگ ملی نام برد که بیش از ۸۷۰ کیلومتر آن در هرمزگان قرار دارد.

همتی تاکید کرد: وضعیت پیشرفت پروژه در قطعه های مختلف آن در استان  دقیق رصد شده و مصمم هستیم که کریدور غربی این پروژه در استان به طول ۴۰۰کیلومتر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار هرمزگان با انتقاد از کندی پیش رفت برخی پروژه های راهسازی یکی از دلایل آن را نبود نظارت بر اجرای طرح دانست و تصریح کرد: از این پس به طور هفتگی روند پیشرفت این پروژه ها را شخصا و همچنین با تعیین نماینده ویژه دنبال خواهم کرد.

همتی یادآور شد:تأمین مالی پروژه بسیار مهم است که ۱۰۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه تأمین شده و ۱۰۰ میلیارد نیز از واحدهای تولید قیرغرب استان قرض خواهیم گرفت سرعت کار بیشتر شود.

به گفته استاندار هرمزگان در بخش آب در استان، برنامه‌های بزرگی توسط دولت اجرا شده و در کنار  ۱۵ آبشیرین‌کن کوچک،۲ آبشیرین کن ۱۰۰ هزار و یک میلیون مترمکعبی نیز ساخته شده و یا در حال ساخت است.

همتی خاطرنشان شد تاکنون ۲فاز آب شیرینکن ۱۰۰هزار مترمکعبی وارد مدار شده و تا پایان امسال ۳ فاز دیگر آن معادل ۶۰ هزار مترمکعب وارد مدار می‌شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد:آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی نیز تا آبان‌ماه افتتاح خواهد شد و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب با کیفیت  وارد مدار می‌کند که ۵۰ هزار مترمکعب آن برای آب شرب بندرعباس خواهد بود و دولت آن را از تولیدکننده به صورت تضمینی می خرد.

وی یادآور شد: برای انتقال آب تولیدی آبشیرین‌کن‌ها به بندرعباس حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با استفاده از  ظرفیت بخش خصوصی تامین شد.

همتی درباره طرح های دولت در شهرستان بشاگرد توضیح داد:در بشاگرد دو پروژه بزرگ آبرسانی با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و آب شرب ۵۵ روستا نیز با ساخت یک سد کوچک تأمین شد.

همتی اضافه کرد: در حوزه راه نیز در بشاگرد کارهای بزرگی در حال انجام است که با بودجه های دولتی تا ۲۰سال آینده هم تمام نمی شد اما اکنون استانداری ساخت ۵۰ کیلومتر را متقبل شده و ۴۰ کیلومتر نیز توسط راهداری انجام می شود و با سپاه نیز رایزنی شده که پایان امسال ۱۸۰ کیلومتر مسیر بازگشایی شود.

وی کمک های صنایع غرب هرمزگان به روند توسعه را خیلی خوب توصیف و اضافه کرد: فقط در یک مورد بیش از ۴۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای راه‌های بشاگرد از یکی از صنایع گرفتیم.

همتی ادامه داد:در حوزه مدرسه سازی نیز با کمک صنایع غرب بندرعباس، خیران و بنگاه‌های اقتصادی، ۱۰۰ مدرسه جدید در استان می‌سازیم و ۱۰۰ مدرسه نوسازی می شود که تا مهر ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ مدرسه به طور کامل تحویل خواهد شد.

ساخت۶ دبیرستان شبانه‌روزی در بشاگرد از دیگر خبرهای استاندار درباره بشاگرد بود و خاطرنشان شد: تا پیش از این،  ۸۰ وانت دانش آموزان این منطقه را در طول روز و هفته جابجا می‌کرد که با احداث مدارس شبانه‌روزی، دیگر شاهد تلفات و صدمه های ناشی از جابجایی روزانه با وانت نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان در حال آماده‌سازی پروژه و زمینه‌های آن هستیم و در این زمینه از خطاهای مسکن مهر تجربه گرفته و دیگر تکرار نخواهند شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده،تا خرداد ۱۴۰۰ دیگر حتی قطره‌ از فاضلاب بندرعباس وارد دریا نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان در پاسخ به پرسشی درباره احتمال  جابجایی یا تغییر فرمانداران ، معاونان استاندار و مدیران ارشد استانداری تصریح کرد: جز در شرایطی که کسی خواستار تعویض یا جابجایی داشته باشد، بنایی برای تغییر و تحول مدیریتی نداریم.

وی در عین حال اضافه کرد: در ارزیابی ها و همچنین رایزنی با نمایندگان استان ، اداره هایی که مدیرانشان سرعت و روند فعالیتشان با سرعت برنامه توسعه استان متناسب نبوده مشخص شده و از آنها خواسته ایم تلاش خود را بیشتر کنند.

 

 شماره خبر : 707         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.