معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری هرمزگان در حاشیه راه
اندازی این سامانه گفت: با وجود این سیستم، انجام مکاتبه ها با تمام دستگاهها و
سازمانها از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت در هرمزگان قابل انجام است.
نازنین شیبانی تذرجی افزود: برای نخستین بار در هرمزگان امکان ارسال نامه به
ادارات از طریق دفاتر پیشخوان از سراسر استان فراهم شده و مردم میتوانند بدون مراجعه
حضوری به ادارات و دستگاه ها نامههای خود را از طریق دفتر پیشخوان دولت در شهر
خود پیگیری کنند.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: کاهش رفت و آمدهای مردم در شهرها و روستاها و
نداشتن نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به ادارات و همچنین کاهش ترافیک شهری از دیگر
اهداف راه اندازی سامانه مکاتبه دولت در دفاتر
پیشخوان استان است.
شیبانی یادآورشد: اتصال روستاها به دستگاه
های دولتی یکی از مهمترین مزیتهای دولت الکترونیک است که باعث کاهش رفت و آمد
روستاییان میشود.
وی با تاکید بر سهولت انجام کار در این سامانه گفت: تمام مراحل و گردش کار در این
سامانه به صورت پیامکی به اطلاع کاربران خواهد رسید.
شیبانی یادآورشد: فرایند ارائه خدمات شبکه دولت به مردم استان در این سامانه شامل
پذیرش درخواست، ثبت درخواست در سامانه، ارائه کد رهگیری، پیگیری درخواست از دستگاهها
و اطلاع رسانی به متقاضی است و ارائه پاسخ با کدملی و کد رهگیری صورت میگیرد.
به گفته وی، این خدمت امکان ثبت نامه ها و درخواست مردمی از طریق دفاتر پیشخوان
دولت و به گردش در آوردن نامه ثبت شده در دستگاه های متصل به شبکه دولت را فراهم
میآورد و تمامی افراد حقیقی و حقوقی میتوانند نامههای خود را به تمامی دستگاه
های متصل به شبکه دولت از طریق پنجره واحد پیشخوان ارسال نمایند و از همین طریق
پاسخ مکاتبه خود را دریافت نمایند.
|