فوتبال کیش در مسیر فرصت سوزی پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی در کیش
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

شکایت به جای پاسخگویی ....
فوتبال کیش در مسیر فرصت سوزی

اخیرا اتفاق نادری در یکی از حوزه های ورزشی کیش رخ داده است که شاید در تاریخ فعالیت منطقه آزاد کیش و بویژه ورزش کیش بی سابقه باشد .

  

اخیرا اتفاق نادری در یکی از حوزه های ورزشی کیش رخ داده است که شاید در تاریخ فعالیت منطقه آزاد کیش و بویژه ورزش کیش  بی سابقه باشد . رئیس یکی از هیئت های ورزشی کیش در پی سخنان انتقاد آمیز یکی از پیشکسوتان این رشته ورزشی  از ایشان شکایت کرده است. سخنانی که عملکرد ضعیف  رئیس هیئت را در دوران مسئولیت خود در این سمت زیر سوال برده و خواستار توجه بیشتر به بهره وری از ظرفیت موجود برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در جزیره کیش گردیده است. سخنان و اظهاراتی که بویژه در حوزه ورزش یک امر رایج است و معمولا کارشناسان و پیشکسوتان هر رشته ورزشی در مورد کیفیت و پیشرفت و یا عدم پیشرفت رشته ورزشی مورد تخصص خود اظهار نظر می کنند و راهکارهایی برای پیشرفت و استفاده بهتر از ظرفیتهای توسعه ای آن ورزش ارائه می دهند .البته این امر صرفا مختص ورزش نیست و معمولا کارشناسان مربوط به هر حوزه ای از صنعت تا گردشکری و سرمایه گذاری و  کشاورزی و...و....در خصوص حوزه مربوط به خود سخن می گویند و علل پیشرفت و یا پسرفت آن حوزه را مورد بررسی و نقد قرار می دهند . و چه کسانی بهتر از کارشناسان و پیشکسوتان برای بررسی موضوعی که بویژه مخاطب عام دارد و یک موضوع کاملا اجتماعی و فراگیر و مرتبط به سرنوشت جوانان و نوجوانان یک جامعه و کشور است.

آن هم در جامعه ای که قرار است مدیران و مسولان آن در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند و به مردم توضیح دهند . براستی اگر یک کارشناس و پیشکسوت آن حرفه  نتواند در مورد یک موضوع اظهار نظر کند چه کسی می تواند به ارزیابی توفیق یا عدم توفیق یک حوزه بپردازد؟  آیا قرار است وقتی مسئولیتی به شخصی واگذار می شود بدون ارزیابی و بررسی عملکرد آن حوزه به امان خدا رها شود و آن حوزه دچار هر سرنوشتی شد مهم نباشد؟! همه می دانیم مسئولیت ها و پست ها فرصت و ظرفیتی هستند برای خدمت و کار کردن برای مردم ، آیا اگر درست از آن استفاده نشود نباید مورد نقد و بررسی قرار گیرند؟! و نکته جالب اینکه وقتی این حوزه مورد نقد یک کارشناس و پیشکسوت قرار می گیرد رئیس هیئت مربوطه بجای توضیح برای مردم و دفاع از عملکرد خود مبادرت به شکایت و تشکیل پرونده برای شخص منتقد می کند! که جای بسی تاسف است . یعنی هم کار نکردن و سوزاندن فرصت خدمت و کار کردن و هم شکایت از کسانی  که می گویند  چرا کار نمی شود!!!!!!!!

بنظر می شود از آنجا که هیئت های ورزشی زیر مجموعه موسسه ورزش کیش و نهایتا زیر مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش محسوب می شوند و این اتفاق نادر در همین حوزه صورت گرفته است جا دارد مدیران ارشد منطقه آزاد کیش به این موضوع ورود پیدا کنند و جلوی آغاز یک بدعت غلط را در این منطقه بگیرند که چنانچه کسی به عملکرد حوزه ای از منطقه آزاد  اعتراض داشت ،مورد شکایت مدیر آن حوزه قرار بگیرد!!!!

چرا که اگر اینگونه است و قرار نباشد کسی عملکرد حوزه ای را نقد کند و منتقد باشد  ، باید روزانه شاهد صف کشیدن کارشناسان و منتقدین  حوزه های مختلف در دادگاههای کشور باشیم !

اما نکاتی در مورد هیات فوتبال کیش

یکی از حوزه های ورزشی مرتبط با جوانان کیش این روزها حکایت عجیب و غریبی  پیدا کرده است. حوزه ای  که از جایگاه و سوابق درخشانی  برخوردار است ، علاقمندان بسیار زیادی دارد و از ظرفیت های قابل توجهی برای رشد و توسعه و کمک به رونق کیش  برخوردار است  ، متاسفانه امروزها اسیر بی تدبیری و کج اندیشی  برخی آقایان پایتخت نشین شده است !

فوتبال امروز کیش  که محصول تلاش ، عملکرد  و زحمات افراد زیادی از پیشکسوتان و علاقمندان و دلسوزان این رشته ورزشی در سال های گذشته است ، پیش از این  با برخورداری از سابقه ای موفق و درخشان از چند دهه پیش در سطح کشور صاحب جایگاه و اسم و آوازه درخشانی بود و آن چنان عملکرد درخشان و موفقی  داشت ،  بطوریکه در اثر همین عملکرد درخشان ، فدراسیون فوتبال این منطقه را علیرغم کوچکی و کمی جمعیت، در جایگاه کشوری همتراز با  یک استان قرار داد  و از امتیازاتی هم ردیف  یک استان در فوتبال کشور برخوردار گردید. اما متاسفانه این امتیاز بزرگ به جای اینکه به نفع فوتبال کیش و جوانان آن باشد و راه حضور و ورود جوانان کیش را به عرصه فوتبال کشور هموار سازد ، بلای جان فوتبال کیش شد!و فرصت طلبان آن را نه در خدمت فوتبال کیش که به نفع خود مصادره کردند.

برقراری شرایط ارتباط مستقیم اداری و تشکیلاتی  فوتبال کیش با فدراسیون فوتبال و بهره وری از امتیازات مختلف آن به جای اینکه در خدمت فوتبال و جوانان جزیره کیش قرار گیرد ، موجب سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب و  عاملی برای سقوط فوتبال کیش شد ، بطوریکه دقیقا از همان سالها فوتبال کیش به جای اینکه صعود و پیشرفت  کند به مسیر سقوط افتاد....!

نگاهی به روند فعالیت های فوتبال جزیره کیش طی 3 دهه گذشته و ارزیابی دقیق آن بخوبی این موضوع را به اثبات می رساند که فوتبال کیش در چه سال هایی فعالیت هایی خوب ، با برنامه و هدفمند داشته است و در چه سالهایی کارها ، باری به هر جهت بوده است . ورود مستقیم  فدراسیون در امور کیش و فراهم گردیدن شرایط ارتباط  مستقیم روسای وقت هیئت فوتبال کیش با فدراسیون می توانست فرصت  بسیار خوبی برای کمک بیشتر به رشد و توسعه فوتبال در این جزیره مرجانی باشد اما  صرفا شرکت در مجامع و جلسات و نشست ها و سمینارهای فدراسیون فوتبال همه برداشت های فوتبال کیش از این شرایط جدید بود!. بطوریکه این ارتباطات که می توانست جایگاه فوتبال کیش را به حد اعلا ارتقاء دهد و موهبتی بزرگ برای رشد و توسعه فوتبال کیش باشد ، بر عکس عمل کرد و مسئولین  وقت نیز  سرخوش از ارتباط و نشست و برخاست مستقیم با روسای فدراسیون ها وحضور در  نشستهای کشوری و دست یابی به جایگاه کشوری در فوتبال ایران ، فوتبال داخلی کیش  را به حال خود رها کردند و شاید دیگر نیازی به فعال سازی و ساماندهی آن  نمی دیدند! بطوریکه فعالیت فوتبال  کیش در این سال ها به شدت کاهش یافت و تعداد تیم های  فوتبال کیش  و تعداد مسابقات علیرغم رشد قابل توجه جمعیت ساکن  در جزیره  ،در سال های گذشته نه تنها توسعه نیافت که رو به افول رفت. دیگر خبری از برگزاری مسابقات پایه جوانان و نوجوانان نبود ، از فرصت حضور مستقیم نماینده فوتبال کیش در مسابقات کشوری  استفاده نشد و توسعه فوتبال رنگ باخت! این درحالی بود که  توقع همگانی در شرایط جدید ، کاملا متفاوت و چیز دیگری بود .

جزیره کیش حتی در سالهای زمین خاکی و قبل از داشتن ورزشگاه المپیک و زمین چمن توانسته بود میزبان تیم ها ومسابقات بزرگ و حتی میزبان تیم ملی کشور  باشد! آن هم در زمین خاکی !و با حداقل امکانات! با شکل گرفتن امکانات جدید ، زمین چمن ، احداث ورزشگاه و همراه با توسعه زیر ساخت های اقامتی و گردشگری در کیش سیر حضور و ورود تیم های بزرگ به  جزیره کیش برای برپایی اردو های تدارکاتی  و آماده سازی افزایش پیدا کرد. کیش دقیقا  در همان مسیری قرار گرفت که از ابتدا برای آن طراحی و  تعریف شده بود و مد نظر بود . اما از مقطعی با توجه به تغییر و تحولاتی که در کادر مدیریتی هیئت فوتبال کیش صورت گرفت و تغییر نوع نگاه به جایگاه هیات فوتبال کیش  این مسیر به یک باره منحرف شد و مسئولان به جای تلاش برای استمرار و رشد و توسعه  فعالیت فوتبال داخلی  و حضور در  رقابت های کشوری و استفاده از این ظرفیت در جهت کمک به رونق کیش ، پس از دستیابی به کرسی های مدنظر خود  در فدراسیون ، دیگر شاید نیازی به این تلاش ها نمی دیدند و راه رشد و توسعه و پیشرفت فوتبال کیش عملاً متوقف شد.

شاید طی سال های گذشته بدترین  و سیاه ترین دوره مدیریت حاکم بر فوتبال کیش را بشود دوره فعلی عنوان کرد. دوره ای که گرچه  ابتدا با حضور جمع قابل توجهی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال آغازی خوب داشت اما به همان دلایلی که ذکر شد به یک باره  متوقف شد.  مسئولان هیات فوتبال  پس از دست یابی به جایگاه خود در فدراسیون و ایجاد مراودات لازم با مسئولین و بخش های مختلف فدراسیون بواسطه حکم دریافتی از کیش  ، دیگر نیازی به اینکه دراندیشه  و فکر توسعه و پیشرفت فوتبال داخلی کیش باشند، نمی دیدند .دوره ای که دیگر نه فوتبال داخلی ، نه استعدادیابی و پرداختن به آموزش و فوتبال پایه، نه جایگاه پیشکسوتان و کارشناسان اهمیت نداشت ، فوتبال جزیره به امان خدا رها شد و  فعالیت و شوها و نمایش های تبلیغاتی در شبکه های مجازی جایگزین کار در فوتبال  شد. فوتبال کیش در بدترین شرایط خود حس و انگیزه و شور و علاقه جوانان و نوجوانان و علاقمندانش را کشت و به جای آن حضورو بهره برداری  کسانی را شاهد بود که در یک کلمه می توان گفت:  بفکر تنها چیزی که نبودند توسعه و رونق فوتبال جزیره بود. فوتبالی که ماحصل زحمات و فدارکاریهای افراد زیادی در چند دهه گذشته بود .

محصول آن همه تلاش ها در زمین های خاکی پشت مدرسه مولوی تا کنار بازار مریم ،از زمین سفت و پر از ریگ پایگاه هوایی و زمین های کوچک و بزرگ کنار نخلستانهای سفین قدیم و ششصد دستگاه و زمین های خاکی میزبان جام جزایر و.... در مجاورت پارس خلیج و...و...... از لیگ های چندگانه فوتبال کیش در آن سالها از کری خواندن های استقلال و خدمات و جنوب و بنیاد وصیادان و پرسپولیس!و....

از کل کل های حامد نورعلی و احسان روزبان  و امید لزرنوده ، از آن داور جاسکی، از آن مرد همیشه معترض پالتو سفید  همیشه لب خط! از سعید نفهان و یوسف وطن خواه ، از جان کندن های بازیکنان آن روز کیش  در زمین های خاکی  چالاکو و سیریک وشوت سهمگین صالح صالحی به دروازه  جاسک برای دفاع از اسم و  اعتبار فوتبال کیش و.... و.... امکانات و موقعیت امروزی فوتبال کیش است که بدست آورده است، اما استفاده نمی شود و بکار گرفته نمی شود . امروز از آنها چه مانده است جز خاطرات  و افسوس فرصتی که امروزه دیگر در اختیار جوانان این شهر نیست تا سالها بعد برایشان خاطره سازی شود ! این فرصت ها امروز بجای اینکه در اختیار جوانان وعلاقمندان و  زحمت کشان این شهربرای پیشرفت شهرشان  باشد در اختیار برخی آقایان زیاده خواه مرکز نشین قرار گرفته است تا بواسطه آن به اهداف شان در پایتخت دست یابند....! آیا این ظلم بر این شهر و جوانانش نیست؟!

شعار ، وعده های پوچ  ، اتهام های واهی و پرونده سازی  ،  بی اخلاقی، ترویج رفتارهای غیر منصفانه و دور از اخلاق و ...و....حاکم بر شرایط فوتبال شده است . موضوعی که تصور می شود ظلمی بزرگ بر جزیره و جایگاه ورزش و این رشته پرطرفدار ورزشی در جزیره می باشد.  رایزنی های مکرر در فدراسیون فوتبال  برای ماندن  چند رور بیشتر در این پست  و عدم تلاش برای هر گونه تغییر و تحولی و رها ساختن فوتبال جزیره از این وضعیت ، موجب  یاس و ناامیدی بر جامعه ورزشی و فوتبال جزیره شده است.

امروز فوتبال کیش کار تلاش  و برنامه می خواهد ، جوانان و نوجوانان کیش مسابقه و شرایط رقابت و پیشرفت می خواهند .

جوانان و نوجوانان برای رقابت کردن فرصت و زمان زیادی ندارند و اگر به موقع برای آنها برنامه ریزی نشود با توجه به شرایط و محدودیت سنی مسابقات مختلف  استعداها و فرصت هایشان می سوزد و از بین می رود کما اینکه تاکنون نیز این فرصت ها بسیار از دست داده شده و سوزانده شده است.

آقایانی که با چنگ و دندان میز ریاست را چسبیده اند ، عاشق عکس گرفتن و انتشار مکرر آن در فضای مجازی هستند و همه امیدها و آرزوهای جوانان و نوجوانان این شهر را فدای شهرت طلبی و منفعت طلبی خود کرده اند ، بدانند ، انصاف نیست آرزوهای جوانان این شهر پای شهرت طلبی آنها تلف شود!

دست از شوها و بازیهای تبلیغاتی و نمایشی بردارید و حالا که حاضر نیستید ،میز  ریاست را به هیچ قیمتی رها کنید ،حداقل در  این فرصتی که در اختیار دارید ، بگذارید برای فوتبال کاری بشود.

بدانید کار فوتبال جزیره  با اجرا شو تبلیغاتی و پشت میز نشستن و عکس انداختن با این و آن و دریافت احکام سمبولیک و نمایشی  درست نمی شود. مردان عمل باید وارد عرصه  کار شوند . فوتبال کیش عمل میخواهد نه شو و تبلیغات ....!

فوتبال کیش این روزها کاملا در مسیر فرصت سوزی قرار گرفته است ، سوزاندن استعدادها و فرصت های رشد و شکوفایی فرزندان توانمند و با استعداد کیش ، سوزاندن فرصت ها و ظرفیت های بسیار مطلوب کمک فوتبال و ورزش به تعالی جزیره،سوزاندن انگیزه ها و شوق و شور فرزندان جزیره برای پیشرفت  ،سوزاندن عشق و علاقه همه آنهایی که دل در گرو اعتلا و سرافرازی ورزش ایران زمین دارند وفوتبال کیش محلی است با ظرفیت برای دست یابی به همه این آرزوها! اما چه سود! امروز خود در دست نامادری دست و پا میزند. نامادری که رشد و نمو و پرورش  آن برایش مهم نیست و فقط به حفظ کرسی  خود  در مجمع فدراسیون می اندیشد...!

خلاصه کلام اینکه، آن چیزی که هست و می ماند حسرت جوانان و علاقمندان فوتبال کیش  نسبت به فوتبال شهرشان است، از اینکه این فوتبال  در مسیر کامل فرصت سوزی قرار گرفته است. فرصت سوزی در حوزه داخلی، ملی و بین المللی.

 شماره خبر : 566         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.