محمد علی شفیعی یکی از سرمایه گذاران نام آشنای جزیره کیش
که نام او با هتل ارم کیش و مشکلات آن عجین شده است . او مدتهاست به دنبال حل و فصل مشکلاتی است که به گفته او با
یک تصمیم نامناسب و ناعادلانه یک مدیردر
یک مقطع بوجودآمده و حالا سالهاست او در گیرو دار بوروکراسی اداری و ناهماهنگی ها
برای حل آن می باشدو وقت و انرژی زیادی از او و همکارانش بجای اینکه صرف سازندگی و
آبادانی کیش شود صرف دوندگی های بی حاصل
برای حل این موضوع شده است.
حاج محمد علی شفیعی شناسایی سرمایه گذار توانمند و جدید را
برای اجراء پروژه های کیش و یا تکمیل
پروژه های بر زمین مانده بسیار مفید و
مطلوب توصیف کرد و گفت: اگر سرمایه گذار جدید ورود پیدا کنند قطعا برای کیش وحتی سرمایه
گذاران قدیمی مفید خواهد بود. برای مثال زمانی که
مهندس ثابت یا ساخت پروژه های پدیده،
سورینت وسایر پروژه ها فعال بودند ، ماهیانه چندین هزار مسافر تنها برای دیدن از
این پروژه ها به کیش می آمدند همین باعث شده بود که سرمایه گذاران جدید هم وارد
عرصه سرمایه گذاری در جزیره کیش شوند.
وی ضمن تقدیر از دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد
کیش و برخی از مدیران که با شجاعت به دنبال
حل مشکلات و راه اندازی پروژه های راکد مانده در جهت جذب سرمایه گذاران جدید هستند،
افزود: در این میان باید به حق وحقوق پایمال شده سرمایه گذاران قدیمی و قبلی حتما بها
داده شود تا این سرمایه گذاران درگیر بوروکراسی اداری و ناهماهنگی مدیران در تصمیم گیری ها نشوند. برای
مثال مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش با
صدور یک دستور ناعادلانه ، سند هتل ارم را
به نام بانک پارسیان زد و اکنون حدود ده سال
است که مجبور شده ایم با صرف هزینه های هنگفت واتلاف وقتی که می بایست صرف جذب
گردشگر برای هزار تخت خالی هتل ارم شود روبرو شویم.دنبال حل این مشکل باشیم . این
تنها نمونه ای از بی توجهی به سرمایه گذاران قدیمی کیش است.
حاج شفیعی خطاب به مدیران سازمان منطقه آزاد کیش گفت:
متاسفانه سرمایه، توانمندی ها و تجربه های پرهزینه سرمایه گذاران قدیمی کیش که در
طول سالیان دراز بدست آمده است در اکثر مواقع مورد توجه قرار نمی گیرد .
وی با بیان اینکه کیش قطعا به سرمایه گذاران تازه نفس نیاز
دارد اما نباید سرمایه گذاران قدیمی را به حاشیه راند، ادامه داد: سرمایه گذاران
واقعی کیش احتیاج به کمک ندارند و سعی دارند
پروژه های دیر بازده را به توصیه وخواست مدیران دلسوز
ومتعهد سازمان به سامان برسانند و مشوق
سایرین شوند.
شفیعی با اشاره به
فعالیت های خود در دوران تحریم افزود: انواع
هواپیمای بویینگ ۷۵۷ ، ایرباس، ام دی و توپولف را
در اوج تحریم برای اولین بار وارد کشور کردیم
تا راه برای دیگران باز شود وچند میلیون مسافر
به کیش بیاید اما امروز باید برای حفظ آبرو واعتبار به جای
ارایه خدمت به مهمانانان در جنگی نابرابر
گرفتار شده ایم وعده ایی هم فرصت طلبی می کنند.
شفیعی گفت: درخواست دارم به صورت قانونی
وشرعی حق وحقوق سرمایه گذاران قدیمی داده شود تا انگیزه و توان لازم را برای ادامه
کار داشته باشند ، سرمایه گذاران قدیمی راه و چاه کار را بلدند و می دانند چگونه
راه ورود و ترغیب گردشگران به سفر را باز کنند. راهکار زیاد شدن مسافر کیش به چند برابر،
تجربه ای است که در سالهای دور توسط همین سرمایه گذاران انجام شده است .
باید به آنها بها داده شود
چون این سرمایه گذاران قدیم به کارهای حاضر و آماده و بدون تلاش عادت ندارند.