ارائه خدمات تامین اجتماعی به مردم کیش در هزارتوی تصمیم گیری مسئولان پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

ارائه خدمات تامین اجتماعی به مردم کیش در هزارتوی تصمیم گیری مسئولان

با وجود اینکه مسئولان همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که مقوله درمان و ارائه خدمات بهداشتی در جزیره کیش یکی از نیازهای به حق و مبرم کیشوندان است و این خدمات بایستی از سوی بیمه تامین اجتماعی که امروز تعداد کثیری از کیشوندان را تحت پوشش دارد ارائه شود متاسفانه تا کنون هیچگونه اقدام عملی در این موضوع صورت نگرفته است. در حدود ۴۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی که با افراد تحت تکفل به بیش از ۸۰ هزار نفر می رسند به خاطر اختلاف نظرهای موجود نه از خدمات تخصصی بیمارستان کیش برخوردارند و نه بیمارستان و کلینیکی زیر مجموعه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که به آن مراجعه کنند! همه جلسات و گفتگوها در فضاهای حقیقی و مجازی هم تاکنون ثمره ای برای مردم نداشته و تنها موضوعی که واقعیت دارد حق بیمه ای است که ماهیانه، به موقع و بدون کم و کاست از سوی کارفرمایان و کارگران پرداخت می شود اما دریغ از دریافت خدمات متقابل ! در واقع سال هاست ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به مردم کیش در هزارتوی تصمیم گیری مسئولان معطل مانده است...

  



به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ سال ها است که از تریبون ها ی مختلف می شنویم که مردم کیش نیاز به داشتن خدمات بهداشت و درمان در بالاترین سطح ممکن و متناسب با شان و جایگاه جزیره کیش دارند. همین چند هفته پیش بود که امام جمعه کیش با تاکید بر حل مشکل تامین اجتماعی و بیمارستان گفت: از مسئولان درخواست می‌کنیم در چارچوب قانون هر چه سریع‌تر به موضوع رسیدگی و مشکل پیش آمده را برطرف کنند. حجت الاسلام احمد حسن زاده گفت: همانگونه که در دیگر شهر‌های کشور مردم از مزایای تامین اجتماعی برخوردار هستند، ساکنان جزیره کیش که بیش از دیگر شهر‌ها نسبت به جمعیت خود هزینه پرداخت می‌کنند، حق دارند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند. وی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان در جزیره کیش و گلایه مندی مردم در این حوزه، افزود: هر ماه میلیارد‌ها تومان پول از سوی ساکنان جزیره کیش به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، اما این سوال سالیان سال مطرح است که چرا نباید  بخشی از این پول‌های هنگفت در حوزه درمان این جزیره هزینه شود!

اما خبر اتمام قرارداد همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان کیش دوباره داغ دلها را تازه کرد. پرداخت تعرفه مازاد تامین اجتماعی در این بیمارستان حذف و قرار بر این شد که از ۱۸ تیرماه نرخ دریافتی از بیماران به صورت عادی شود موضوعی که البته به گفته رئیس بیمارستان کیش همچنان در حال پیگیری است.

اختلاف بر سر خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان جزیره کیش، عدم احداث درمانگاه یا بیمارستان از سوی تامین اجتماعی مهمترین دلیل حذف تعرفه مازاد تامین اجتماعی در این جزیره است که با این اقدام بیمه شدگان تامین اجتماعی باید دست کم سه برابر قبل برای درمان هزینه کنند. از این به بعد تامین اجتماعی مطابق تعرفه دولتی به بیمارستان حق بیمه می‌پردازد و بیمارستان مطابق تعرفه خصوصی از مردم هزینه دریافت می‌کند و این ما به التفاوت باید از سوی مردم پرداخته شود.

این اقدام محمد عباسی، دادستان کیش را نیز بر آن داشت تا خواستار پایبندی تامین اجتماعی هرمزگان به قرارداد خود با بیمارستان کیش و ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره شود. وی در نامه‌ای به مومنی، مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به تعداد زیاد بیمه شدگان تامین اجتماعی در کیش، نارضایتی عمومی و ایجاد فشار مضاعف به طبقه ضعیف جامعه، خواست تا سازمان تامین اجتماعی تا اطلاع ثانوی و بر اساس روال سابق بر اساس قرارداد قبلی به همکاری با بیمارستان کیش ادامه دهد.دادستان کیش در بخش دیگری از این نامه آورده است : تامین اجتماعی هرمزگان در اسرع وقت نسبت به راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش اقدام کند.

ارائه سه پیشنهادی که تاکنون مورد قبول قرار نگرفته است

در این رابطه مصطفی نادعلی نژاد؛ رئیس بیمارستان کیش پیش از این گفته بود: ما مشکلی از بابت دریافت مبالغ بیمه از سوی تامین اجتماعی نداشته و نداریم و بعضا گاهی مبالغ چند ماهه پرداخت می شده و همه این موارد با کمک سازمان منطقه آزاد کیش قابل حل بوده. وی با بیان اینکه مساله ای که امروز وجود دارد این است که از سال 1390 تاکنون سازمان تامین اجتماعی تعرفه بیمارستان کیش را به عنوان تعرفه بیمارستان خصوصی پذیرفته بود و بر طبق قراردادی که بسته شد مبالغ بر اساس تعرفه های مورد قبول دوطرف پرداخت می شد و طی این ده سال مشکلی نداشتیم، وی گفت: بهمن ماه 1400 نامه ای مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی امکان پرداخت این تعرفه ها را ندارد و با حداکثر تعرفه های دولتی پرداخت ها را انجام می دهد برای ما ارسال شد و بر طبق آن  ما در واقع می بایست مابع التفاوت را از بیمه شدگان اخذ نماییم. نادعلی نژاد گفت: بابت این موضوع با توجه به شرایط سختی که وجود داشت با سازمان منطقه آزاد کیش و شورای تامین رایزنی هایی انجام شد که حاوی دو نکته بود: اول اینکه مدت قرار داد بیمارستان کیش و سازمان تامین اجتماعی تا 31 خرداد ماه 1401 به پایان می رسید و تاریخ نامه بهمن ماه 1400 بود و عملا این اقدام کار اشتباهی بود البته توافق شد که ما خدمات را تا خرداد ماه و تا پایان قرارداد ارائه دهیم و در کنار آن رایزنی ها نیز ادامه پیدا کند.

رئیس بیمارستان کیش افزود: با تامین اجتماعی استان هرمزگان مذاکراتی بابت ادامه ارائه خدمات انجام شد و نهایتا موفقیت آمیز نبود و نظر تامین اجتماعی هم این بود که روالی که در ده سال گذشته وجود داشته اساسا اشتباه بوده و حاضر به پرداخت تعرفه خصوصی به بیمارستان کیش نیستند .

وی گفت : برای مثال  اگر فردی عمل جراحی با هزینه 10 میلیونی در بیمارستان کیش انجام می داد با ارائه بیمه تامین اجتماعی حداکثر 1 و نیم میلیون تا 2 میلیون پرداخت می کرد اما امروز متاسفانه با این تصمیم برعکس شده و بیمه  تنها تا 2 میلیون می پردازد و باقی آن باید توسط بیمار پرداخت شود. ناد علی نژاد با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی موظف است بیمارستان و کلینیک طرف قرارداد احداث کند و حتی خدمات رایگان ارائه دهد، گفت: در غیر اینصورت می تواند خرید خدمت نماید. وی ادامه داد: طبیعتا مشتاقیم که تامین اجتماعی در جزیره کیش کلینیک راه اندازی کند و حتی پیشنهاد دادیم تا کلینیک بیمارستان را به تامین اجتماعی واگذار نماییم و خدمات بخش بستری اولیه را نیز انجام دهیم تا تامین اجتماعی بر اساس استانداردها کار خود را انجام دهد اما تا زمانیکه این موضوع انجام شود تامین اجتماعی می تواند خرید خدمت کند. رئیس بیمارستان کیش در پایان سخنان خود با ذکر این نکته که سازمان تامین اجتماعی می تواند با سه نگاه در جزیره کیش خدمات ارائه دهد ادامه داد: اول آنکه تامین اجتماعی راسا اقدام به ساخت بیمارستان نماید و خدمات چهار گانه اصلی شامل اتاق عمل، بیهوشی، طب اورژانس و بستری را ارائه نماید. دوم اینکه با احداث درمانگاه پذیرای بیماران سر پایی باشد و بخش بستری و خدمات تخصصی مثل رادیولوژی و ... را خرید خدمت کند، با این روش می باید طبق 10 سال گذشته بیمارستان کیش را به عنوان بیمارستان خصوصی بپذیرد و تعرفه ها را بر آن اساس پرداخت نماید. روش سوم هم این است که کلا خرید خدمت نماید و مانند روش دوم بایستی طبق روال 10 سال گذشته عمل نماید. ناد علی نژاد با اعلام اینکه این سه پیشنهاد داده شد و در نهایت مورد قبول قرار نگرفته است خبر از ادامه رایزنی ها تا حصول نتیجه داد.

راه اندازی پلی کلینیک تخصصی و سرپایی؛ از حرف تا عمل

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان نیز که چند هفته پیش از بیمارستان کیش بازدید داشت از راه اندازی پلی کلینیک تخصصی و سرپایی در کیش خبر داده بود و گفت : کیش دارای امکانات و تجهیزات لازم و استاندارد بوده و خرید خدمات بستری از این مرکز درمانی برای تامین اجتماعی مقرون به صرفه تر از احداث یک بیمارستان مستقل است و ارایه خدمات رایگان بخش سرپایی به عنوان اولویت در پلی کلینیک انجام خواهد شد.

غلامعباس مومنی در بازدید از بیمارستان کیش در خصوص ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در کیش گفت: طبق اعلام بیمارستان تخصصی جزیره کیش در سال گذشته ۲۰۸ هزار نفر خدمت به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در این بیمارستان خدمات درمانی ارایه شده است که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد از خدمات بستری بیمارستان بهره مند شده اند و راه اندازی پلی کلنیک تخصصی تامین اجتماعی نیاز مبرم مردم کیش بوده و بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در صدد است این مطالبه را محقق کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در ادامه گفت: برای تحقق این مطالبه هم اکنون سه ساختمان شامل یک ساختمان ملکی بیمه تامین اجتماعی و ۲ ساختمان از سوی سازمان منطقه آزاد  کیش معرفی شده است تا استانداردهای لازم آن از سوی کارشناسان معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی بررسی و اعلام شود.وی با بیان اینکه پس از بررسی شرایط ساختمان ها و تایید استانداردهای آن، راه اندازی پلی کلنیک تخصصی در این جزیره به حدود چهار ماه زمان نیاز دارد افزود: در این کیلنیک خدمات تخصصی درمان سرپایی رایگان به بیمه شدگان ارایه می شود و خدمات بستری نیز کماکان از بیمارستان تخصصی جزیره کیش از سوی تامین اجتماعی خریداری می شود. هر چند مومنی برای احداث و راه اندازی پلی کلینیک زمان 4 ماهه ای را پیش بینی کرده است، باید منتظر بود و دید که فاصله حرف تا عمل چقد ر است. مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان اما اشاره ای نکرد که تا آن زمان مردمی که نیاز به خدمات درمانی دارند و چاره ای جز مراجعه به بیمارستان کیش ندارند باید چه کنند و بر چه اساسی هزینه های درمان را پرداخت کنند!
جزیره کیش که قرار بود قطب گردشگری سلامت در منطقه باشد و حتی حرف از ساخت و راه اندازی هتل بیمارستان می زند و البته تا حدودی و در برهه ای از زمان هم موفق بود متاسفانه این روزها حتی در جلب رضایت کیشوندانی که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ابتدایی ترین نیازشان است نا موفق عمل کرده است

مردم چه می گویند...

یکی از کیشوندان  با اشاره به مذاکراتی  که مدتهاست تامین اجتماعی و بیمارستان کیش دارند  گفت: جالبه که تامین اجتماعی تا 1401/3/31 قرارداد داشت و از چند ماه پیش خواستار فسخ قرارداد شد  و اعلام کرد فقط با شرایط دولتی قرارداد میبندیم و بیمارستان کیش هم همچنان بدون مجوز بهره برداری خصوصی در حال فعالیت است و گفته با شرایط تامین اجتماعی قرارداد نمیبندیم .ولی با همه این داستانها رئیس بیمارستان کیش گفته است ما خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی رو قطع نمیکنیم فقط با شرایط قبلی 60 به 40 نمیشود و با نسبت 20 به 80 ادامه میدهند یعنی 20% تامین اجتماعی پرداخت . 80% بیمه شده پرداخت می کند. سوال اینجاست در حالی که دو طرف اذعان میکنند که با شرایط طرف مقابل حاضر به عقد قرارداد نیستند ، درصد  20 به 80 از کجا آمده ؟آیا قرارداد 20 - 80 منعقد شده است ؟ آیا توافق جدیدی حاصل شده است ؟ متاسفانه هنوز شفاف سازی صورت نگرفته است.

شهروند دیگری  با بیان اینکه اختلاف بین ارگانها، سازمان ها، نهادها و غیره ربطی به مردم ندارد گفت: همه اقشار جامعه سر ماه حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و تنها خواسته آنها، استفاده از خدمات درمانی در زمان نیازشان است. کجای دنیا دعوای نهادها برای کسب درآمد بیشتر، مردم را اینقدر گرفتار درمان می‌کنند.

یکی دیگر از میشوندان گفت: امیدوارم بزرگان کیش برای حل مشکل هزاران نفر از مردم خوب کیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان تامین اجتماعی همت کنند و این موضوع را پایان دهند.

کیشوند دیگری  می گوید: وقتی اعلام می کنند بیمارستان کیش از سال 1372 تا امروز پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت ندارد. آیا نباید بیمارستان برای افکار عمومی اثبات کند که پروانه بهره برداری دارد و به تامین اجتماعی معترض شود و یا اگر نداشته، مدیران فعلی و سابق سازمان و بیمارستان بگویند چرا نداشته و چرا برای بیمارستان دولتی، تعرفه خصوصی محاسبه کردند؟   

 

و در آخر ...

درد و دل مردم از کاستی های ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در جزیره کیش و عدم همکاری بیمه تامین اجتماعی با وجود حدود 80 هزار بیمه شده در جزیره کیش کم نیست  و پرداختن به همه آن ها در این مقال نمی گنجید اما آن چیز که مسلم است این است که کشمکش ها و اختلاف نظرهایی که سال ها است در این موضوع وجود دارد تنها سلامتی مردم را به بازی می گیرد تا جایی که بسیاری از کیشوندان به دلیل نبود پزشکان متخصص، حضور پزشکان پروازی در مواقع خاص، هزینه های بالای درمان، همراهی نکردن بیمه تامین اجتماعی در قبول تعرفه ها و ... مجبورند به شهرهای خود سفر کنند. یک تصمیم قاطع و تعیین تکلیف مردم در حوزه حیاتی بهداشت و درمان حداقل انتظار مردم از مسئولان است. البته قطعا همیشه و همه جا مردم قدردان زحمات بی دریع و شایسته کادر درمان جزیره کیش در برهه های حساس بوده و هستند. 

 شماره خبر : 3947         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.