دوومیدانی با این همه مدال و افتخار و بدون رئیس و امکانات ! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان

  آخرين اخبار
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ، 16 شوال 1445 ، 25 آپریل 2024 ، شماره 4448 (1832 دوره جدید)
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گلایه مندی های ورزشکاران دو و میدانی کیش؛
دوومیدانی با این همه مدال و افتخار و بدون رئیس و امکانات !

اغراق نیست اگر بگوییم یکی از رشته های مطرح ورزشی در جزیره کیش که تا کنون توانسته است ورزشکاران زیادی را در عرصه ملی و بین المللی معرفی نماید دو و میدانی است. ورزشکارانی که با تکیه بر استعداد و علاقه خود، بدون حمایت و علی رغم امکانات اندک راههای موفقیت را پیموده اند و امروز صاحبان عناوینی هستند که انتظار آن نمی رفت. موضوع این گزارش پرداختن به ورزشی است که امروز نه دفتری دارد و نه رئیسی و نه مکان استانداردی برای تمرین ورزشکاران ...

  

اقتصاد کیش - سرویس گزارش و گفت و گو- یکی از دلایل رشد و موفقیت کشورهای پیشرفته در امر ورزش کنار آمدن آنها با واقعیت های حاکم بر ورزش آن کشورها است. زیرا با شناسایی کارشناسانه و آگاهانه نقاط قوت و ضعف خود به گونه ای برنامه ریزی می‌کنند که روند صعودی پیشرفت را حفظ کرده، از ضعف های خود کاسته و نقاط قوت خود را تقویت نمایند.

لازمه تحقق این امر باور این مساله است که نگاه مسوولان ورزش باید هم سو و همراه باشد و در نشست های تخصصی و راهبردی به این اجماع برسند که موفقیت در ورزش، در گرو داشتن تفکرات مثبت، سازنده و نزدیک به هم است و اگر محور این گونه جلسات، پذیرش حقایق موجود در جامعه، امکانات، نیازها، پتانسیل ها و نیروهای تخصصی در همه زمینه ها باشد، نگاه مشترک و همسویی، پدید می آید که حاصل آن به سود ورزش و نیروهای فعال در آن خواهد بود.

اگر این تفکرات به استانداردهای جهانی نزدیک تر باشد و در آن برنامه ریزی های مسوولان بین المللی ورزش برای آینده مدنظر قرار گیرد، آنگاه می توان امیدوار بود روندی که در پیش گرفته شده بتواند موجب پیشرفت و موفقیت روزافزون شود.

باید بپذیریم که نگاه امروز ورزش جهان یک نگاه کاملا حرفه ای است و در این نوع نگاه ورزش قهرمانی در مقایسه با دیگر ابعاد ورزش با اقبال بیشتری روبه رو می شود.

در نتیجه کسب مدال به ویژه در عرصه های بین المللی و در راس آن المپیک ها و مسابقات جهانی و قاره ای از ارزش بالا تری برخوردار می گردد و همه برنامه ریزی ها و تدابیری که برای آینده در نظر گرفته می شود، بیشتر به سمت رشته هایی است که با سرمایه گذاری روی آن ها می توان به مدال های بیشتری دست یافت و البته در این میان استقبال مردم جهان از این رشته ها هم مورد توجه قرار می گیرد و خلاصه مسوولان به گونه ای برنامه ریزی می کنند که هم تماشاگران را حفظ کنند و هم فضا را برای رشد ورزش های جذاب و پرمدال بیش از پیش فراهم نمایند.

 در این بین المپیک ها محل جولان قهرمانان و ورزشکاران رشته هایی چون دو ومیدانی، شنا و ژیمناستیک است. رشته هایی که هم تماشاگران را به محل مسابقه می کشاند، هم شاهد رقابت های زیبایی در آن هستند و هم مدال های پرشماری در آن توزیع می شود که همه این عوامل، کشورهای مختلف جهان را تشویق و ترغیب می کند تا با این واقعیت کنار آمده و برنامه ریزی هایی در جهت حمایت از این رشته ها تحت عنوان رشته های پایه و مدال آور به عمل آورند.

در کشور ما چند سالی است که مسوولان ورزش به اهمیت توجه به رشته های پایه پی برده اند و نگاه آنان نسبت به سال های پیش از آن، تغییر محسوسی داشته است اما این تجربه را هم باید همواره مدنظر داشته باشیم که توجه مقطعی به رشته های پایه، شاید به ظهور تک ستاره هایی منجر شود اما نتیجه بخش نخواهد بود و برای موفقیت های مستمر، نیاز به فرصت بیشتری برای به بار نشستن تلاش ها وجود دارد.

با این مقدمه باید گفت رشته دو و میدانی جزیره کیش هم به عنوان یکی از رشته های مدال آور در سطح کشور مطرح است و تا کنون ورزشکاران زیادی را به عرصه های بین المللی و ملی معرفی کرده است و علی رغم داشتن امکانات محدود اکنون 4 ملی پوش دارد. اما متاسفانه دو و میدانی کاران کیش مدت ها است که از کمبود امکانات رنج می برند. نداشتن مکان برای استقرارهیئت دو میدانی؛ عدم معرفی رئیس هیئت، نداشتن پیست تارتان مناسب برای تمرین؛ سالن بدنسازی ، رختکن و ... از جمله عمده مشکلات پیش روی این ورزش مدال آور و استعداد پرور جزیره کیش است.

واقعیت این است که افق های روشنی پیش روی رشته دو و میدانی قرار دارد که، نه می توان آنها را نادیده گرفت و نه انصاف است که آن را مورد توجه قرار نداد. راهیابی به مسابقات جهانی، کسب سهمیه المپیک و برنامه ریزی برای تصاحب مدال در بازی های آسیایی توسط دو میدانی کاران آقا و خانم جزیره کیش اتفاقات کوچکی نیستند، زیرا اگر هر یک به نتیجه برسد افتخاری برای خانواده بزرگ ورزش و نمره مثبتی در کارنامه مسوولان ورزش کیش خواهد بود و نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.

 ثبت چندین رکورد ملی و رکوردهای رده های سنی در مسابقات کشوری تاییدی بر این مدعاست که رشته دو و میدانی، راه موفقیت را پیدا کرده و می تواند با تکیه بر حمایت مسوولا ن فاصله خود را با رقیبان کمتر از گذشته کند و به مدال های بیشتری دست پیدا کند ، چیزی که در گذشته نه چندان دور، خواب آن را هم نمی دیدیم.

بنا به همین واقعیت ها، مسوولان موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، بایستی نگاه حمایت آمیز خود را از دو و میدانی در کنار سایر رشته ها برنگردانند. اتفاقاتی را که در چند سال اخیر در این رشته ها موجب انگیزه و تلاش بیشتر شده، باور کنند و با اختصاص بودجه و اعتبار لازم، به حرکت رو به جلویی که آغاز شده، شتاب دوچندانی دهند.

اما خوشبختانه در این مسیر، همواره مسوولان ورزش کیش با درک واقعیت های حاکم بر ورزش ایران و جهان، حمایت از رشته های پرمدال را مورد تایید و تاکید قرار داده و نه تنها در گفتار که در عمل نیز این مهم را به اثبات رسانده و آن را به عنوان خط مشی ورزش کیش ترسیم کرده اند.

 برای بررسی بیشتر مشکلات و نگاهی ملموس تر به این رشته در جزیره کیش با برخی دست اندرکاران و ورزشکاران این رشته گفت و گوهایی انجام شده که از نظر می گذرد؛ این روزها مشکلاتی در مسیر دو و میدانی کیش قرار گرفته که به نوعی سبب کاهش انگیزه ورزشکاران در عرصه های داخلی و برون مرزی می شود، دو و میدانی کاران در حسرت داشتن دفتر و رئیس هیئت دو و میدانی، زمین تمرین و تجهیزات ورزشی هستند.

بهرامی؛ دبیر هیئت دو و میدانی کیش:

تمرکز فعالیت ها در یک مکان راندمان کار را بالا می برد

مسعود بهرامی؛ دبیر هیئت دو و میدانی کیش در گفت و گو با خبرنگار ما در بیان نحوه شکل گیری هیئت گفت: هیئت دوومیدانی کیش از اواخر سال 1394 تشکیل شد. در ابتدای فعالیت با ۳ عضو به سمت های رئیس، نایب رئیس و دبیر هیئت مشغول به کار شد و حدود ۴۰ نفر ورزشکار در بخش آقایان و بانوان فعال را در زیر مجموعه خود داشت. متاسفانه حدود ۲ سال است که به علت استعفاء رئیس، این تشکل بدون راهبر مانده اما همچنان مشغول به فعالیت است و همین موضوع مشکلاتی را برای دوومیدانی کیش ایجاد کرده است.

بهرامی افزود: خوشبختانه ورزشکاران دو و میدانی کار جزیره کیش با تلاش خود و زحمات بی دریغ مربی ارزنده آقای فردین محمد زاده در بخش آقایان و خانم آزاده آزادی در بخش بانوان به نتایج ارزشمندی دست پیدا کردند که از جمله آن میتوان به ثبت رکورد ملی  مسابقات ۴۰۰ متر کشور هم در سالن و هم در فضای باز توسط آقای علی خدیور و کسب مقام های آسیایی و قهرمانی مسابقات بین المللی و کشوری  و کسب مدال طلا اعم از کشوری و برون مرزی به دفعات نام برد و در بخش آقایان آقای امیر ضیایی مقام سوم ۴۰۰ متر نوجوانان قهرمانی کشور و کسب مدال طلا و چندین مقام و مدال در مسابقات قهرمانی کشور توسط آقای رضا بحرینی در ماده ۶۰ متر و ۱۱۰ متر با مانع و کسب مقام های متعدد قهرمانی کشور و برون مرزی و بین المللی در ماده ۱۰۰ متر و۲۰۰ متر آقای علی اکبر ربیعی و مقام سوم تیم امدادی ۴ در ۱۰۰ متر مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان، مقام سوم قهرمانی کشور در رده سنی جوانان در ماده پرش با مانع ۴۰۰ متر توسط آقای عماد نجف زاد ،  مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان و مقام اول مسابقات بزرگسالان ارشد و ثبت رکورد ملی در مسابقات  قهرمانی کشور توسط مسعود بهرامی و مقام قهرمانی آسیا دو امدادی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی و نایب قهرمانی آسیا در ۲۰۰ متر و مدال برنز قهرمانی آسیا در کشور مالزی در رده سنی بزرگسالان ارشد توسط مسعود بهرامی و در رده بانوان کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور در رده نوجوانان اشاره کرد. بخش بانوان نیز نتایج ارزشمندی را توسط خانم راویس شهابی؛ کسب چندین مقام و مدال در مسابقات قهرمانی کشور توسط ایشان،  کسب مدال طلا در ماده ۴۰۰ متر با مانع مسابقات قهرمانی کشور و چندین مدال و مقام برون مرزی و بین المللی در ماده ۴۰۰ متر بانوان توسط خانم مریم محبی بدست آمد.

دبیر هیئت دو و میدانی کیش با بیان اینکه در حال حاضر عمده ترین مشکل ما نبود امکانات تمرینی است درباره عدم  و جود امکانات اولیه برای تمرین دو و میدانی کاران گفت: متاسفانه امکانات اولیه مانند پیست استاندارد، باشگاه بدنسازی، رختکن، اتاق تعویض لباس و .. محدودیت هایی وجود دارد که میبایست بر طرف شود تا انشااله نتایج بهتر و با ارزش تر کسب شود.

بهرامی خواسته اکثر ورزشکاران را ساماندهی هیئت و داشتن دفتر و محل استقرار هیئت دوومیدانی بابت بیان مشکلات ورزشکاران  و در خواست ها و نیازهایشان دانست و افزود: همان گونه که مستحضرید هم اینک تیم دوومیدانی کیش با ۴ ملی پوش در بخش آقایان و بانوان فعالیت میکند و این موضوع بابت برپایی جلسات منظم و بیان مشکلات و ارائه راه کار ها در پیشبرد اهداف هیئت دوومیدانی کیش امری لازم است و تجربه ثابت کرده که تمرکز فعالیت ها در یک مکان راندمان کار را بالا می برد.

وی در بیان برنامه های پیش روی هیئت دو و میدانی برای توسعه این ورزش ادامه داد: برای توسعه این ورزش خصوصا با توجه به پتانسیل جزیره کیش هیئت دوومیدانی در نظر دارد که برپایی مسابقات در رده پایه در بین مدارس در پیست برگزار کند و در همه رشته ها در رده آقایان و بانوان از قبیل دو سرعت، دو استقامت، پرش طول، پرتاب نیزه،پرتاب دیسک، پرتاب وزنه و ......استعداد یابی نماید تا در تمامی رده ها و ماده ها در رده آقایان و بانوان  بتوان به نتایج بسیار با ارزشی در سطح کشوری و بین المللی دست یافت.

بهرامی در پایان ضمن قدردانی از همکاری های موسسه ورزش کیش که همیشه در صحنه بودند در خواست و انتظار هیئت دوومیدانی را ادامه این روند دانست و گفت: در صورت امکان در قسمتی از جزیره کیش امکاناتی به صورت کمپ متمرکز در کنار پیست از جمله سالن بدنسازی ، سالن بابت برپایی کلاسهای آموزشی ، رختکن، دوش و حتی خوابگاه مهیا شود. این اقدام نه تنها برای ورزشکاران جزیره کیش نقطه امیدی محسوب می شود بلکه بابت استفاده قهرمانان که از تهران و مابقی نقاط کشور برای برپایی اردوها به کیش می آیند بسیار موثر است. برگزاری اینگونه برنامه ها در آینده در جهت بهره گرفتن از تجارب این عزیزان و بر پایی اردو های دوومیدانی در کیش در فصل زمستان بسیار مهم خواهد بود. بهرامی همچنین از فردین محمد زاده مربی ارزنده و با تجربه تیم دوومیدانی کیش و خانم آزاده آزادی که تجربیاتشان را در اختیار تیم گذاشتند و باعث شدند که با این افراد کم ؛ بهترین نتایج در سطح کشوری و بین المللی کسب شود؛ قدردانی کرد.

 محمد زاده؛ مربی دو و میدانی کیش:

علی رغم تمامی کمبودها؛ دو و میدانی کیش رنکینگ پنجم کشور است

فردین محمدزاده که مربی تیم ملی و همچنین مربی به نام دوومیدانی کیش است در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه  دوومیدانی یکی از پر مدال ترین رشته های ورزشی در سطح المپیک است، اکثر کشورها سرمایه گذاری های بزرگی در این ورزش پایه انجام داده اند.

محمدزاده که به مدت ۵ سال تمام تلاش خود را برای ارتقای این رشته انجام داده و حاصل آن ثبت دو رکورد کشور و مدالهای رنگارنگ در تمام رده های سنی مختلف (دختر وپسر) است و با کسب این مدالها نشان داد که در جزیره کیش با این جمعیت کم پتانسیل بالایی در رشته دو و میدانی وجود دارد، گفت:  من وشاگردانم‌ خود را با این همه افتخار به ورزش جزیره وکشورثابت کردیم.از این به بعد نوبت مسئولین، رسانه ها و کسانی که دلسوز این جزیره هستند است تا گوشه نگاهی به این رشته مظلوم داشته باشد.

محمد زاده با بیان اینکه دو و میدانی کیش علی رغم تمامی کمبودها، رنکینگ پنجم کشور است به کاستی های زیر ساختی این رشته در کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به تخریب پیست المپیک و تداخل تمرینات ورزشکاران با رشته ورزشی فوتبال؛ پیشنهاد من ساخت یک پیست اختصاصی دو و میدانی به حالت کمپ تمرینی است که می تواند امکانات لازم مانند: رختکن، سالن بدنسازی، خوابگاه ، زمینهای پرتاب و پرش و... را داشته باشد. وی افزود: این پیست می تواند درمنطقه دونده خیز میرمهنا و ورزشگاه سفین که نیاز به بازسازی دارد برپا شود زیرا اکثر ورزشکارانی که از لحاظ ژنتیکی برای دوهای سرعت مستعد هستند از آن منطقه می آیند و بومیان با استعدادجزیره هم به دلایل مختلف به خارج از آن محدوده نمی روند.

مربی دو و میدانی کیش گفت: با برپایی این کمپ و با حضور ورزشکاران مطرح کشور و آسیا در آن علاوه بر درآمد زایی سطح کیفی ورزشکاران دوومیدانی بالا خواهد رفت و این رشته جان تازه ای خواهد گرفت.

این مربی کهنه کار دو و میدانی گفت: من از تمام مسئولین وکارکنان موسسه ورزش کیش که با این بضاعت کم همیشه به این رشته  توجه خاصی داشته اند متشکرم و از طرف تمامی دوومیدانی کاران جزیره زیبای کیش از مسئولین محترم سازمان منطقه آزاد تقاضا دارم هر چه زودتر امکانات سخت افزاری را برای رشته پر طرفداردوومیدانی در ورزشگاه سفین فراهم سازند. امیدواریم ورزشکاران جزیره با کسب افتخارات بیشتر جواب گوی این لطف مسئولین باشند.

علی خدیور؛ قهرمان ملی پوش:

تاسیس دفتر و انتصاب رئیس هیئت دو و میدانی نیاز مبرم کیش است

علی خدیور؛ قهرمان ملی دو و میدانی کیش که صاحب عناوین مختلف ورزشی در سطح ملی و بین المللی است در پاسخ به سوال خبرنگار ما که عمده مشکلات ورزش دو و میدانی کیش را در چه می بیند، گفت: چیزی که خیلی به چشم می آید و در ساختار این ورزش بسیار موثر است نداشتن رئیس هیئت دو و میدانی است و تکلیف رئیس هیئت هنوز مشخص نیست؛ مسئله بعدی وضعیت بد پیست دو و میدانی المپیک است و تمرینات را برای ما بسیار سخت کرده است، البته قول های مساعدی برای فراهم آوردن امکانات در زمین میر مهنا از سوی مسئولین داده شده است اما هنوز تاریخ بهره برداری از آن معلوم نیست و نمی دانیم که تا چه زمانی به طول بینجامد. خدیور گفت: ما امروز نیاز به امکانات تمرینی داریم و پیشنهاد می کنم حداقل تا آن زمان، پیست المپیک ترمیم شود که بتوانیم کارهای تمرینی را انجام دهیم.

خدیور به نداشتن دفتر هیئت دو و میدانی نیز به عنوان یکی از مشکلات بزرگ این رشته ورزشی در کیش اشاره کرد و گفت: وجود دفتر مشخص برای انسجام یک هیئت به عنوان شاکله اصلی بسیار موثر است و پیشنهاد می کنم در پیست اختصاصی دو و میدانی دفتری  که بتوانیم کارها و فعالیت های مربوط به ورزشکارانمان را در محل تمرین انجام دهیم، دیده شود. عدم وجود دفتر و انتصاب رئیس هیئت با تجربه، دلیل اصلی بی برنامگی ها و نارضایتی ورزشکاران و مربیان است که امیدواریم با فراهم کردن این امکانات با خیال آسوده تر تمرینات مان را انجام دهیم و به موفقیت های بیشتر دست پیدا کنیم.

راویس شهابی؛ دو و میدانی کار جزیره کیش:

دو و میدانی کیش دچار یک بلاتکلیفی است

راویس شهابی؛ بانوی دو و میدانی کار جزیره نیز در تشریح وضعیت فعلی ورزش دو و میدانی کیش گفت: وضعیت پیست المپیک بسیار خراب است و تارتان ها بلند شده است و  نمی توان روی آن تمرین کرد. وی نیز با اشاره به نداشتن رئیس هیئت گفت: دو و میدانی کیش دچار یک بلاتکلیفی است و اگر رئیس هیئت معرفی شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. این مدال آور جزیره کیش ادامه داد: دو و میدانی یکی از رشته هایی است که بیشترین مدال را برای ورزش کیش به ارمغان آورده و ملی پوشان ما نشان دادند این رشته علاقمندان و پتانسیل های بسیاری برای افتخار آفرینی دارد و باید از آن استفاده کرد. شهابی ادامه داد: متاسفانه از سوی مسئولان کم کاری می شود و رشته های مختلف دو و میدانی مانند پرتاب و پرش هم از نبود امکانات تمرینی رنج می برند و فرسوده شدن  پیست تارتان هم به  آن اضافه شده است.

مطمئنا با درایت مسوولان ورزش کشور و همدلی و همراهی بیشتر آنها می توان موجب تغییرات اساسی در ساختار ورزش کیش شد و این مهم تنها با توجه به ورزش های پایه و پرمدال میسر خواهد بود.

 شماره خبر : 703         آرشيو گزارش ویژه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.