دکتر محمدرضا ( میثم) سعیدی پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
در چارچوب قانون، منافع و مصالح جزیره و کشور، مطیع قانون هستیم
تجار و صاحب‌نظران جزیره را در تصمیم گیری‌ها، مشارکت می دهیم
توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب دو مولفه مهم برای توسعه گردشگری در مناطق اراد
99۰داوطلب هلال احمر در کیش فعال است
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
مناطق آزاد از جنس مشارکت جویی و مشارکت آفرینی هستند
وحید شجاعی سرپرست حوزه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
هادی خسروانی فراهانی سرپرست جدید معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
راه اندازی مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان در جزیره کیش
نشست مشترک اعضاء شورای شهر با آموزش و پرورش کیش

  آخرين اخبار
در چارچوب قانون، منافع و مصالح جزیره و کشور، مطیع قانون هستیم
در توصیف آرامش جزیره
تجار و صاحب‌نظران جزیره را در تصمیم گیری‌ها، مشارکت می دهیم
توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب دو مولفه مهم برای توسعه گردشگری در مناطق اراد
99۰داوطلب هلال احمر در کیش فعال است
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
  پربيننده ترين اخبار
انتصاب اعضای شورای حقوقی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
هادی خسروانی فراهانی سرپرست جدید معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ، 29 شوال 1445 ، 8 می 2024 ، شماره 4458 (1842 دوره جدید)
جزیره کیش میزبان نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ، 26 شوال 1445 ، 5 می 2024 ، شماره 4455 (1839 دوره جدید)
امضاءتفاهم نامه همکاری منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه
تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ، 27 شوال 1445 ، 6 می 2024 ، شماره 4456 (1840 دوره جدید)
تابستان کیش و اضطراب رونق یا عدم رونق گردشگری در کیش
از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم
برگزاری نمایشگاه فرصت های متنوع یادگیری جهت دانش آموزان کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

شکوفایی کیش ، چشم انداز مشترک دولت، کارآفرینان و مردم
دکتر محمدرضا ( میثم) سعیدی

جزیره کیش نگین درخشان اما مغفول واقع شده درمرکزخلیج فارس سرشارازظرفیتی کم نظیر برای ارتقای ثروت ملی

  


کیش امروز حاصل تلاش ها و فداکاری های بسیاری چه در سازمان و چه بخش خصوصی تا به امروز بوده است اما تا رسیدن به آینده زیباتر، مقصدی برتر وپررونق برای گردشگران بین المللی فاصله بسیار دارد. تحقق این آرمان مستلزم  برخورداری از نقشه ای بزرگ، جامع و راهبردی جهت انجام سفری مشترک با درکی دقیق از نقش ها و مسئولیت های همه ذینفعان دست اندرکاراز جمله دولت، سرمایه گذاران، کارآفرینان و ساکنان جزیره است. جزیره کیش به شرط بهره گیری از دارایی های منحصر به فرد خود، همکاری متقابل ذینفعان و در آغوش گرفتن فرصت های جدید می تواند به شکوفایی خود ادامه دهد و جایگاه خود را به عنوان یک قطب اقتصادی و مقصد گردشگری برتر ملی و بین المللی جهانی کسب و مستحکم کند. استادی داشتم اهل دانمارک سالها پیش از کیش بازدید کرد پس از بازگشت نقل کرد: شما چه تان شده، اگر جزیره کیش با چنین مختصاتی متعلق به ما بود سالانه حداقل بیست میلیارد دلاردرآمد ایجاد میکردیم!  با نگاه امروزم معتقدم او کم گفته بود چرا که جزیره کیش پتانسیل بدل شدن به یک نیروگاه اقتصادی بی نظیر در منطقه را دارد. حیف، بگذارو بگذریم!

1.       تعهد دولت با نمایندگی سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه جزیره با پذیرش الزامات ولوازم آن یک ضرورت بنیادی امروز و فردا است.  تعهد به سرمایه‌گذاری وتوسعه مستمر درزیرساخت‌ها مدرن و قابل اطمینان،توسعه وبرنامه ریزی شهری،  شبکه های حمل‌ ونقل هوایی، دریایی و زمینی، قابلیت های تجاری، اداری، امکانات لازم برای حمایت از ساکنان، گردشگران و سرمایه گذاران جزیره اجتناب ناپذیراست. بهبود خطوط حمل و نقل، هم درداخل جزیره وهم با سرزمین اصلی و کشورهای منطقه، دسترسی را بیشتر وزمینه حضور فعالانه گردش گران را فراهم میکند این مهم خود موجب ترغیب بیشتر کارآفرینان و سرمایه گذاران برای حضور موثر و امید آفرین در این منطقه بی نظیر خواهد شد. تحقق این مهم اسباب ظهور، قوام ودوام پروژه های بزرگ( چون میکا مال ها) خواهد شد واین یعنی انگیزه سازی برای کارآفرین.

2.       علاوه بر این، دولت ضمن ایجاد محیطی آرام وتسهیل گر کسب وکار و تضمین امنیت سرمایه برای سرمایه گذاری های موجود وآتی می‌تواند با جذب سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی و خارجی، از مزایای وضعیت منطقه آزاد تجاری جزیره استفاده  بیشتری کند امری که تاکنون درعمل مغفول واقع شده است. هرچند نگهداری وضعیت موجود مرهون تلاش شبانه روزی مدیران دلسوزعلی الخصوص کارآفرینان بخش خصوصی بوده است که با چنگ و دندان ازآن مراقبت کرده اند. با ساده‌سازی مقررات ومناسبات بوروکراتیک و ارائه مشوق‌های جذاب، مانند معافیت‌های مالیاتی،  و روش‌های اداری ساده در کنار عدم دخالت در امورات بخش خصوصی، دولت می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای ایجاد مشاغل و صنایع دانش بنیان در جزیره ترغیب کند. تشویق نوآوری ها و سرمایه گذاری های مبتنی بر فناوری های نوین به تنوع بخشیدن به اقتصاد جزیره کیش و ایجاد فرصت های کارآفرینی جدید کمک خواهد کرد.

3.       کارآفرینان کسب و کارها چه محلی وچه بین المللی نیروی محرکه اصلی در شکل دهی به آینده جزیره کیش هستند. حمایت همه جانبه از کارآفرینان وسرمایه گذاری های موجود پیامی است برای جذب کارافرینان و سرمایه گذاران فردا. تشویق کارآفرینی ودسترسی به سرمایه و حمایت ازاستارت آپها و شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) باعث رشد اقتصادی و ایجاد یک محیط تجاری پویا می شود. فراهم کردن منابع، برنامه‌های راهنمایی و دسترسی به گزینه‌های تامین مالی، کارآفرینان را قادر می‌سازد تا ظرفیت های خود را درک و به شکوفایی جزیره کمک کنند. جزیره کیش می تواند دروازه بین المللی سازی شرکت های سرزمین اصلی به بازارهای منطقه ایی و جهانی برای انجام تجارت بین المللی و انتقال تکنولوژی  بویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شود.

4.       همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای توسعه پایدارحیاتی است. مشارکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند پروژه‌های زیرساختی را به پیش ببرند،  جذب استعداد ها، توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری دیجیتال به همراه ترویج شیوه‌های دوستدار محیط زیست موجب افزایش شهرت واعتبار جزیره خواهد شد. با ترکیب منابع، تخصص و دانش، این مشارکت ها می توانند پتانسیل های بکر جزیره را به منصه ظهور برساند و کیش بشود مرکز نوآوری وکارافرینی بخش های مختلف.

5.       علاوه بر این، مردم و بومیان جزیره کیش درشکل گیری آینده آن می بایست دارای نقش کلیدی باشند. ساکنان محلی باید به طور فعال در فرآیندهای تصمیم گیری مشارکت داشته باشند و در خصوص موضوعاتی که بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد با آنها مشورت شود. حفظ میراث فرهنگی منحصربه ‌فرد جزیره، تقویت مسئولیت اجتماعی و ترویج شیوه‌های پایدار، مسئولیت‌هایی هستند که نه تنها بر عهده دولت، بلکه بر عهده کلیه ساکنان این جزیره زیبا نیزمی‌باشد.

6.       سرمایه گذاری در آموزش و توسعه مهارت ها برای توانمندسازی نیروی کار جزیره  برای ارائه خدمات با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. جزیره کیش با همسو کردن برنامه‌های آموزشی با نیازهای در حال تحول صنایع علی الخصوص صنعت گردشگری، می‌تواند نیروی کار ماهری را پرورش دهد که پاسخگوی نیازهای یک اقتصاد به سرعت در حال تغییر باشد. تشویق آموزش حرفه ای، آموزش کارآفرینی، و فرصت های یادگیری مستمر، افراد را با مهارت های لازم برای پیشرفت مجهز خواهد کرد. ارائه آموزش در زمینه خدمات مشتریان، مهارت های زبانی، حساسیت های فرهنگی و مدیریت میزبانی و مهمان نوازی از جمله نیاز های بنیادی کیش است.

7.       توسعه پایدار باید سرلوحه برنامه های آتی جزیره کیش باشد. حفاظت از محیط زیست، از جمله ایجاد سیستمهای مدیریت پسماند کارآمد، سرمایه گذاری درانرژی‌های تجدیدپذیر، و حفظ زیبایی طبیعی جزیره، باید در اولویت قرار گیرند. جزیره کیش با پذیرش شیوه‌های پایدار می‌تواند خود را به عنوان یک مقصد سازگار با محیط زیست متمایز کند و محل جذب  گردشگران و کارآفرینان آگاه به محیط زیست نیزباشد.

8.       در نهایت جزیره کیش باید فعالانه خود را در صحنه داخلی، منطقه ایی و جهانی معرفی کند. کمپین های بازاریابی وتبلیغات برای برندسازی مقصد کیش، ترویج جشنواره های محلی، سازماندهی نمایشگاههای هنری ونمایش موسیقی سنتی، حمایت از هنرمندان و رویداد های فرهنگی، توسعه پارکهای موضوعی، مکانهای ورزشی و تفریحی، شرکت در نمایشگاه های تجاری بین المللی و تقویت همکاری با آژانس های گردشگری داخلی و خارجی باعث ارتقاء موقعیت جزیره و جذب طیف متنوعی از گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می شود. بهره گیری از راهبرد های یکپارجه سازی فناوری به بهره گیری ازهوش مصنوعی در ابعاد مختلف به منظور ساده سازی گردشگری، دیجیتال مارکتینگ و استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به مخاطبان گسترده ‌تری کمک می‌کند و جاذبه‌های منحصربه ‌فرد جزیره را به نمایش خواهد گذاشت. برای رسیدن به این جایگاه اقدام دولت، کارآفرینان و سرمایه گذاران برای تولید محتوای هدفمند به انواع زبانهای بین المللی یک ضرورت راهبردی است.  متاسفانه جزیره کیش ازحیث ضعف در تولید محتوا برای آگاهی بخشی وبرندسازی در رنج است! عمیقا براین باورم که آمد و شد گردشگران خارجی اسباب یادگیری و رشد صنعت گردشگری من جمله قابلیت هتلها، رستورانها، بانکها و... در کیش را فراهم خواهد کرد. نمی دانم چرا کارهای عادی در کشورهای همسایه کیش تبدیل به آرزو های بزرگ برای ما شده اند.

در پایان، آینده جزیره کیش در گرو تلاش های مشترک دولت، سرمایه گذاران، کارآفرینان و مردم آن است. جزیره کیش با همسویی با اهداف خود، بین المللی سازی،  تشویق و پذیرش نوآوری و اولویت‌بندی شیوه‌های پایدار می‌تواند به سفر شکوفایی خود ادامه دهد. این ذینفعان با همکاری جمعی ضمن ترسیم چشم اندازی مشترک با برنامه ریزی دقیق می توانند اطمینان حاصل کنند که این جزیره یک قطب اقتصادی و مقصد برتر گردشگری شود و برای آینده ای درخشان، پایدار و پیشرفته تلاش نماید. چنین باد.

معاون پیشین اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش

 شماره خبر : 5361         آرشيو یادداشت روز         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.