گفت و گو با مهندس عبدالنبی شرفی رئیس شورای شهر کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش

  آخرين اخبار
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گفت و گو با مهندس عبدالنبی شرفی رئیس شورای شهر کیش

  


گفت و گو با مهندس عبدالنبی شرفی رئیس شورای شهر کیش به مناسبت نهم اردیبهشت؛ روز شورا؛

جلب اعتماد مردمی و تعامل با سازمان منطقه آزاد کیش هدف اصلی شورای شهر کیش است

 

عبدالنبی شرفی؛ رئیس شورای شهر کیش به مناسبت نهم اردیبهشت ماه و روز شورا در گفت و گو با اقتصاد کیش گفت: کار ویژه شورای شهر اعتماد سازی و جلب اعتماد مردم است و به عنوان رئیس شورا اگر بخواهم گزارش عملکرد بدهم مهمترین نقطه هدف برای من و برای شورای شهر این است که توانسته باشم اعتماد عمومی مردم را جلب کنم. بعد از اعتماد سازی، ارتباط بیشتر مردم با مسئولین موضوع کلیدی است که بتوانیم در نهایت نمره قبولی را از مردم بگیریم .

اقتصاد کیش - یکی از ساختارهای مردم نهاد جامعه شوراهای اسلامی هستند که نقش به سزایی در توسعه شهری وروستایی دارند. با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت سال ۵۹ مبنی بر تشکیل شوراهای محلی در شهرها وروستاها و سپردن امورات مردم به خود ، سرفصلی جدید در بالابردن سطح مشارکت عمومی در ادامه امور جامعه توسط مردم و نمود عینی از مردم سالاری دینی به منصه ظهور گذاشته شد و اکنون به همت مردم و مسئولان روز به روز این نهاد بالنده تر و با تجربه تر از پیش در جهت ارائه خدمت خالصانه و بی منت و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود گام برمی دارد.

شوراها در ذیل فصل قانونی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهادی برای مسوولیت‌پذیری و نظارت بر امور تصدیگری تدوین شده‌اند و الگوهای موفق در دنیا نیز تقریبا همه وظایف تصدیگری را از طریق نظارت شورا بر بخش خصوصی به شوراها داده‌اند. پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات، اولین انتخابات رسمى شوراها براساس قانون اساسى روز هفتم اسفند ۱۳۷۷ یعنى ۲۰ سال بعد از پیروزى انقلاب اسلامی در چارچوب برنامه توسعه سیاسى و گسترش نهادهاى مدنى و مشارکت عمومى برگزار شد و حدود ۱۸۵ هزار نفر اعضاى اصلى و على‌البدل در سراسر کشور از سوی مردم برگزیده شدند و بالاخره در روز نهم اردیبهشت ۱۳۷۸ شوراهاى شهر و روستا به‌طور رسمى دوره چهار ساله مسوولیت خویش را آغاز کردند.  امروز دوره پنجم از شوراهای اسلامی شهر و روستا را پشت سر می گذاریم و هر چند در قانون جایی برای شوراها در مناطق آزاد پیش بینی نشده است اما در جزیره کیش این وضع به گونه ای دیگر است. حداقل در دوره پنجم شاهد هستیم که نمایندگان مردمی در شورای شهر توانسته اند تعامل خوب و سازنده ای را با سازمان منطقه آزاد کیش داشته باشند

و اعتماد عمومی را نسبت به پیگیری مطالبات مردمی جلب کنند.

در طول دو سالی که از دوره پنچم شوراهای اسلامی شهر و روستا می گذرد اعضای شورای شهرکیش با حضور در کمیسیون های تصمیم گیری مرتبط با مردم  که در سازمان منطقه آزاد تشکیل می شود توانستند نقشی سازنده را در تصمیم گیری ها داشته باشند. بازدید های مکرر از بخش های مختلف، دیدار با مسئولان، گفت و گو با مردم و پیگیری مطالبات و درخواست های آنان،تعامل با نهاد امام جمعه و نیروی انتظامی و انعکاس دیدگاه های مردم بخشی از اهدافی است که شورای شهر کیش بدان دست پیدا کرده است.

به بهانه نهم اردیبهشت ماه و  نامگذاری این روز به نام روز شورا،  گفت وگویی را با عبدالنبی شرفی؛ رئیس شورای شهر کیش ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

شورای شهر نماینده مردم است

* آقای شرفی به طور کلی جایگاه شورای شهر در شهرها و تصمیم گیری ها  را چطور ارزیابی می کنید؟ 

قوانین ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس بندهای قانون اساسی در کشور مصوب شد و طبق آن بخشی از اختیارات حاکمیتی هر شهر و روستا به مردم واگذار گردید. پس از آن شورای شهر تشکیل شد که یک بخش نظارتی و تصمیم گیری را در حوزه های شهری و روستایی داشته باشد. در سال 1377 انتخابات آن برگزار شد و تا امروز حدود 20 سال از آن تاریخ می گذرد و جایگاه آن به تثبیت رسیده است. بر این اساس بخشی از حاکمیت به مردم واگذار شد و مردم با انتخاب نمایندگانی توانستند در تصمیم گیری های شهری نقش داشته باشند؛ از جمله انتخاب شهردار، نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی، نامگذاری معابر، نظارت بر فرهنگسراها، تاسیس و پیگیری انجمن های مردمی، نظارت و بررسی مطالبات مردم و نظارت در حوزه هایی که مردم نقش زیادی در آن دارد و نظارت بر عملکرد مسئولینی که باید پاسخگوی مردم باشند و ... این کلیت وظایفی است که شورای شهر به عنوان نهاد مردمی و تحت نظر شهرداری ها بر عهده دارد.

تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد کیش با شورای شهر

*جایگاه شوراهای اسلامی در مناطق آزاد چگونه است و به طور ویژه شورای شهر کیش امروز چه وضعیتی دارد؟

در مناطق آزاد به واسطه اینکه قانون مناطق آزاد در سال 1372 و قبل از قانون شورای شهر به تصویب رسید، جایگاهی برای شورای شهر در نظر گرفته نشده بود. به همین دلیل در مناطق آزاد، سازمان تنها نهاد حاکمیتی در منطقه آزاد به شمار می رود و در ارتباط و تعامل با شورای شهر مخیر است. اما در جزیره کیش خوشبختانه سازمان منطقه آزاد کیش به شورای شهر نگاه ویژه ای دارد و حداقل در دوره پنجم شاهد این هستیم که ارتباط دوسویه با شورا به عنوان نماینده مردم و متقابلا در سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفته است و تعامل خوبی در جهت رفع مطالبات مردم شکل گرفته است.

در جای جای شهر حاضر شدیم

*شرحی از عملکرد دو ساله شورای شهر و اقداماتی که تا کنون در این نهاد مردمی صورت گرفته است، بفرمایید؟ 

دوره پنجم انتخابات در اردیبهشت سال 96 برگزار شد و آغاز به کار شورا هم از شهریور ماه 96 کلید خورد و تا به امروزحدود 21 ماه از آن گذشته است. آغاز به کار ما با دغدغه ها و مشکلات عدیده آموزش و پرورش که از مباحث مهم آن زمان بود همزمان شد. همراه با مسئولان آموزش و پرورش، انجمن اولیاء و مربیان و در کنار مردم و سازمان منطقه آزاد کیش دغدغه های این قشر را پیگیری کردیم. این پیگیری ها از وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه پیدا کرد و تا حدودی به همت این عزیزان و  انجمن های مردمی به آن رسیدگی شد. برنامه ریزی انجام گرفت که بخشی از آن به سرانجام رسید و امید داریم هر چه زودتر اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد تا بتوانیم مشکلات آموزش و پرورش جزیره کیش را حل کنیم. پیگیری مطالبات بومیان در بخش های مختلف، مشکلات صیادان در بخش های سفین قدیم و سفین جدید، روستای باغو، محله کرمانشاهان و ...که سعی کردیم در کنارشان باشیم و مشکلاتشان را به اطلاع مسئولان برسانیم. مشکلات و دغدغه بخش خصوصی از دیگر فعالیت های ما بود تا بتوانیم به عنوان یک رکن اساسی و مهم در کنار آن ها باشیم و با کمک سازمان مشکلاتشان را پیگیری کنیم.در طول نزدیک به دو سال تقریبا به تمام حوزه ها ورود کردیم، حتی آن قسمتی از حوزه پدافند هوایی که مرتبط به حضور کیشوندان بود. مشکلاتی بین پدافند هوایی و سازمان وجود داشت که سعی کردیم در کنارشان باشیم و با تفاهم نامه هایی که بین این دو صورت گرفت، اختلافات کمتر شد.

در حاشیه  اقدامات انجام شده توسط شورای شهر می توان به حوزه های شهری و زیر ساختی گیلان کیش که مرتبط با پدافند هوایی و ارتش است اشاره کرد که به نتایج خوبی رسیدیم. قشر ضعیف کمپ سحر از لحاظ محیطی مطالباتی از سازمان داشتند که پیگیر مشکلات آنان شدیم. شهرک رز و مسکن سبز هم از مطالبات مردمی بود که با اینکه فضای خوب و نوسازی دارد اما مواردی ساکنان این منطقه را آزار می داد. از جمله همجواری با سایت بازیافت و انتشار بوی زباله و تعفن که مقرر شد سازمان برنامه هایی برای تلطیف فضا و تغییر مسیر انتشار بو ایجاد کند و این مشکل کمتر شود و همچنین مشکلات تاسیسات ، ایجاد مراکز فرهنگی و هنری هم خواسته مردم بود که پیگیر آن بودیم. تعامل ویژه با صیادان، بومیان و دریابانی جزیره کیش هم باعث ارتباط بیشتر عزیزان و رفع مشکلات شد . از دیگر اقدامات شورای شهر ارتباط و تعامل با نهاد امام جمعه به عنوان نهادی مردمی بود و می دانید مطالباتی که از این نهاد می شود در شورای شهر هم مطرح است. تعامل بین این دو باعث بررسی و پیگیری بیشتر درخواست های مردم می شود و خوشبختانه این تعامل از سوی امام جمعه شکل گرفت. تعامل با نیروی انتظامی هم مورد دیگری بود که جلسات بسیار خوبی تشکیل شد و مطالبات مردم در بخش های مختلف از نیروی انتظامی به سمع و نظر این نهاد رسید.  

تعامل شورای شهر کیش با سازمان منطقه آزاد و حضور ما در کمیسیون ها وشوراهایی که مرتبط با مردم بوده است از اقدامات مهم بود، مثل حضور در شورای ترافیک، بهداشت و سلامت، آرد و نان  و... که دغدغه های مردم هستند و مردم نقش اساسی در آن ها دارند.

ارتباط مردم با بخش های دست نیافتنی به واسطه وجود شورای شهر

*اختصاص مکانی برای شورا در تثبیت جایگاه آن چه نقشی داشت؟

شورا بعد از سال ها دارای مکان مشخص شد و توانستیم جای متناسب با شاًن مردم را داشته باشیم و شورا صاحب جایگاه فیزیکی مناسبی شد. مسئولان بسیار کمک کردند. این جایگاه در تثبیت شورا و دیدگاه مردم نسبت به این نهاد اثرات سازنده ای داشت. به طور کلی ارتباط مردم با بخش هایی که شاید پیش از این نمی توانستند با آن ارتباط برقرار کنند به واسطه حضور شورای شهر از اتفاقات مهم بود و بدین ترتیب به حل بسیاری از سوء تفاهمات و مشکلات کمک کرد.

مراجعات مردمی و حضور مردم در این نهاد  خوب است و هرکدام از اعضای شورا در بخش های مختلف پذیرای مردم هستند. مراجعات با موضوعات عمومی و یا خصوصی برای هر شخص در شورای شهر انجام می شود و درخواست ها به صورت شفاهی و کتبی به شورا می رسد علاوه بر آن اعضای شورای شهر با رصد فضاهای عمومی و اجتماعی هم پیگیر  مطالبات مردم هستند.

انتظار مردم از ما پیگیری است و انتظار اجرا ندارند

*میزان رضایتمندی مردم از عملکرد شورا تا به امروز را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

برای مردم جزیره کیش مهم است که کارها و مطالباتشان صورت بگیرد انتظار مردم از ما پیگیری است و انتظار اجرایی ندارند. احساس می کنم در حوزه پیگیری ها بتوانیم نمره قبولی را از مردم بگیریم با توجه به حضور شورا در مناطق آزاد قطعاً یکسری ضعف ها وجود دارد که امید برطرف شدن آن ها را داریم اما با توجه به سنوات گذشته و ضمن احترام به همکاران دوره های قبل، این دوره ارتباطات بهتری نسبت به گذشته وجود داشته است.

تشکیل کمیسیون های پنجگانه در شورای شهر هم از اقداماتی بود که با موضوع بندی درخواست های وارده به کارها سرعت بخشید. تمام مواردی که در شورا مطرح می شود ابتدا در کمیسیون مطرح و بعد از آن به جلسه شورا می آید . در هر صورت هنوز زمان زیادی را نیاز داریم که شورای شهر به جایگاه واقعی برسد و می توانم بگویم امروز در مسیر آن قرار گرفته که جای خوشحالی دارد و امیدواریم در دوره پنجم بتوانیم کارنامه خوب و مثبتی را ارائه دهیم.

جلب اعتماد عمومی مردم هدف اصلی ما است

*نقطه هدف شورای شهر کیش از دید شما چیست؟  

کار ویژه شورای شهر اعتماد سازی و جلب اعتماد مردم است و به عنوان رئیس شورا اگر بخواهم بعد از دو سال گزارش عملکرد بدهم مهمترین نقطه هدف برای من و برای شورای شهر این است که توانسته باشم اعتماد عمومی مردم را جلب کنم. بعد از اعتماد سازی، ارتباط بیشتر مردم با مسئولین موضوع کلیدی است که بتوانیم در نهایت نمره قبولی را از مردم بگیریم و مهمترین کار همین است.

 

تعامل با کشورهای عمان، چین و ترکیه برای بهبود اوضاع اقتصادی کیش صورت گرفت

*اقدام عملی شورای شهر در خصوص تعامل با کشورهای خارجی و بحث های مربوط به گردشگری چه بوده است؟

ارتباط با تجار و بخش خصوصی در این شرایط خاص اقتصادی یکی از اقدامات شورای شهر کیش بود. پس از رایزنی ها با تجار، سرمایه گذاران، جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به این نتیجه رسیدیم که با برخی کشورها می توان ارتباط دو سویه و موثری را برقرار کرد. یکی از گزینه های ما کشور عمان بود. در جلساتی که با جامعه بازاریان و بازرگانان داشتیم مقرر شد که در قالب یک هیئت بازرگانی به عمان سفر کنیم و بتوانیم جزیره کیش را به عنوان مقصد گردشگری این کشور با توجه  به شرایطی که در کیش مهیا است، معرفی کنیم. برقراری پرواز کیش - مقسط ، معرفی فرصت توریست درمانی توانست مهر تایید را به این سفر بزند. با تجار عمانی و سفیر ایران در مسقط جلساتی برگزار شد توانستیم نظرات و خواسته های آنان را جویا شویم و فرصت های اقتصادی را برقرار کنیم و هچنین شاهد ورود گردشگران خارجی از طریق تبلیغات بیشتر باشیم. اولین اقدام ما هم پس از این رایزنی ها حضور کیش در جشنواره مسقط بود. این جشنواره به مدت حدود یک ماه در مسقط برگزار می شود یک میلیون بازدید کننده دارد. غرفه ای هم در اختیار ما بود و هزینه های برگزاری را بخش خصوصی با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان جزیره کیش تقبل کرد و ما هم با همکاری این عزیزان توانستیم غرفه کیش را راه اندازی کنیم و حدود 20 روز در این جشنواره حضور داشتیم. بعد از عمان دو کشور چین و ترکیه را در این شرایط خاص اقتصادی انتخاب کردیم و معتقدیم از طریق این سه کشور می توان کمکی به جزیرکیش کرد. سفری به چین داشتیم و طرف های چینی برای همکاری های اقتصادی اعلام آمادگی کردند. در کنار جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری با مناطق آزاد ترکیه تعاملاتی برقرار شد که می توان با حمایت سازمان منطقه آزاد اتفاقات خوبی را رقم زد.

درصدی از ردیف بودجه شهرداری، به کیش رسید

*لطفا در ارتباط با بحث شهرداری و شرکت آب، عمران و خدمات و تلقی آن به عنوان شهرداری کیش توضیح دهید؟

به هر حال شرکت آب،عمران و خدمات به نحو احسن کار خدمات دهی را انجام می دهد و در بحث های نظارتی هم مردم و هم ما  هم به صورت طبیعی این کار را انجام می دهیم تا زمانی که مشکلی وجود نداشته باشد و کار را به درستی انجام دهند مورد سوال قرار نمی گیرد.  شورای شهر هم وقتی می بیند کارها به نحو احسن انجام می شود دلیلی برای اعتراض ندارد از سوی دیگر سازمان منطقه آزاد هم در جهت رفع مطالبات مردم کار انجام می دهد و زیاد فرقی نمی کند که ما صرفا بر اساس فلان قانون به جلو برویم . با توجه به عملکرد مثبت شرکت آب،عمران و خدمات و همراهی ما به عنوان شورای شهر طبق روال گذشته رو به جلو در حرکت هستیم. اما در سال گذشته با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش این شرکت به عنوان شهرداری مصوب شد تا بتوانیم در جهت استفاده از امتیازات این اتفاق مثل اختصاص ردیف بودجه و سه درصد از نه درصد ارزش افزوده را از سرزمین اصلی بگیریم. امیدواریم در سال های آینده بتوانیم درصد بیشتری را به جزیره کیش اختصاص دهیم . این ظرفیتی بود که شورا در درون خود داشت و توانست درصدی از آن را محقق کند . طبق قانون انتخاب شهردار هم به عهده شورای شهر است اما در منطقه آزاد کیش نهاد حاکمیتی سازمان منطقه آزاد است تا زمانی که مردم و مسئولین مشکلی نداشته باشند طبق روال همیشه در کنار آن ها هستیم.

اقدامات مثبت سازمان منطقه آزاد کیش؛ نوید بخش آینده بهتر است

*عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش را چگونه می بینید؟

جابجایی زود هنگام مدیران که مدت کمی در منطقه حضور دارند ضربه بدی را به کیش وارد خواهد آورد .در مقطعی که مدیران عوض می شود تا بیایند و دوباره با فضای مردمی و مناطق آزاد ارتباط برقرار کنند زمان خواهد برد  و ضربه خواهد زد. باید به مدیران بالادستی گوشزد کرد تا در آینده شاهد جابجایی های زودهنگام خصوصا در مناطق آزاد نباشیم. اما خوشبختانه مدتی از حضور مدیران سازمان منطقه آزاد گذشته و نشان داده اند که در کنار مردم هستند و اشراف به کیش شکل گرفته است و شاهد اقدامات مثبت هستیم و امید داریم تا مطالبات مردم که در راس امور است را سرعت بیشتری ببخشند.

آمارورودی گردشگر مانند سال گذشته بود

*رضایتمندی مردم را در نوروز 98 چگونه ارزیابی می کنید؟

در نوروز 98 دو نکته حائز اهمیت بود؛ اول بحث آب و هوایی بود که کیش را هم از نظر ورود گردشگر تحت تاثیر قرار داد. افت مسافر نسبت به پیش بینی های صورت گرفته وجود داشت و دوم با توجه به نظرسنجی ها در حوزه اقتصادی محدودیت هایی وجود داشت که عده  زیادی از مردم به سفر نرفتند . آمارهای ورودی گردشگر مشابه سال گذشته بود اما پیش بینی ها بیشتر از این بود، این دو عامل مزید بر علت شد.  قطعا با رکود گردشگری بازاریان هم صدمه می بینند و دغدغه های آنان بیشتر می شود. امیدواریم مسئولان کشور با تدابیر اقتصادی بتوانند کاری کنند تا از این گذر به سلامت عبور کنیم.

بیمارستان تامین اجتماعی کیش همچنان در مرحله مذاکره

*ساخت بیماستان تامین اجتماعی کیش به کجا رسید؟

بیمارستان تامین اجتماعی هنوز در مرحله مذاکره است؛ گاهی قرار بر ساخت بیمارستان جدید می شود و گاهی بحث قرار داد تامین اجتماعی با بیمارستان کیش مطرح می شود. سازمان تامین اجتماعی هم درخواست هایی در بحث استانداردها دارد که البته کوتاهی صورت می گیرد. مبالغ قابل توجهی از جزیره کیش از سوی سازمان تامین اجتماعی برداشت می شود اما در حوزه درمانی خدماتی ارائه نمی شود. امیدواریم بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و مبالغی که حق مردم و جزیره کیش است در همین جزیره صرف شود و مردم مبالغ و هزینه های سنگین برای درمان نپردازند.

 

نامگذاری معابر؛ تعامل حوزه های مختلف را در پی داشت

*یکی از وظایف شورای شهر نامگذاری معابر است، در این باره توضیح بفرمایید؟

در خواست های زیادی را همیشه در نامگذاری معابر داشته ایم ، ما وظیفه قانون گذاری داریم و مجری آن هم سازمان است. درخواست هایی از سازمان ها ، نهاد ها و سایر شهر ها به شورا می آید و در کمیته نامگذاری سازمان بررسی و کارشناسی می شود و بعد از آن در شورا تصمیم گیری نهایی و مصوبه آن شکل می گیرد . نامگذاری بلوار شهدای گمنام به درخواست مردم و تاکید امام جمعه و نامگذاری بلوار آیت اله هاشمی رفسنجانی به پاس خدمات ارزنده ایشان از نامگذاری های مهم بود که توسط شورای شهر کیش انجام شد. موارد زیادی درخواست شده و بخشی از آن مصوب گردیده است. خوشبختانه این موضوع باعث تعامل نهاد ها و سازمان ها و سایر شهر ها با شورای شهر کیش شده است.  

افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در راه

*آیا نرخ تاکسی ها و مینی بوس ها افزایش می یابد؟

با توجه با مطالبات خانواده 6 هزار نفری تاکسیداران و مینی بوسداران نرخ ها افزایش خواهد داشت. شرایط اقتصادی، استهلاک خودرو، افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو و ... را برای این افزایش در نظر می گیریم. برای افزایش نرخ، هم رضایت مردم مهم است و هم رضایت تاکسی داران و نارضایتی هر طرف مشکلاتی را بوجود می آورد. در حال بررسی درصد افزایش نرخ هستیم امیدواریم رضایت هر دو طرف را به همراه داشته باشد. وقتی شرایط خاص اقتصادی حاکم است تصمیم گیری سخت است. ما هم دوست نداریم که نرخ را بالا ببریم اما اگر این اتفاق نیفتد تخلفات بیشتر می شود و نارضایتی هایی شکل می گیرد.

 به گردش نخبگان معتقدم

*آقای شرفی برای دوره بعد کاندیدا می شوید؟

امیدوارم شرایطی پیش بیاید که مجبور نباشم . پیگیری مطالبات مردم کار لذت بخشی است اما قبول بفرمایید خیلی سخت است. درخواست و مطالبات مردم هم به جاست و برآورده کردن انتظارات آنها از ما هم بسیار دشوار است. قطعا کسی امروز، برای دو سال آینده تصمیم نمی گیرد .امروز تصمیم کاندیدا شدن ندارم و معتقد هستم نهایتا دو دوره برای حضور کافی است. به گردش نخبگان معتقدم و فکر می کنم حضور یک نفر در دوره های متوالی کاری از پیش نمی برد. دوست دارم در جایگاه دیگری به مردم خدمت کنم.

حرف آخر:

از مردم می خواهیم همانطور که تا امروز از نمایندگان خود حمایت کرده اند در آینده هم حمایت کنند. ما تا امروز هر آنچه در توان داشته ایم انجام داده ایم. شورای شهر هم بضاعت خود را دارد و در حد بضاعت سعی می کنیم تمامی مطالبات مردم را پیگیری کنیم. از سازمان منطقه آزاد کیش، از آقای دکتر مظفری و دکتر پورعلی تشکر می کنم و درخواست دارم  مانند گذشته و بیشتر از گذشته در کنار مردم باشند.

سپاس از شما که در این گفت و گو شرکت کردید.

ممنون از زحمات شما و روزنامه اقتصاد کیش

 شماره خبر : 111         آرشيو مصاحبه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.