دکتر رضا شجیع پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
روند حرکت منطقه آزاد کیش طی سالهای گذشته رو به افول بوده است
بزودی گشایش هایی در مناطق آزاد بوجود خواهد آمد دست مدیران عامل مناطق آزاد برای اعطاء مشوق های سرمایه گذاری باز است
برای دست یابی کیش به دوران اوج خود نهایت تلاش را خواهیم کرد
توسعه در صلح و ثبات و با محوریت انسان شکل می گیرد
جزیره کیش در توسعه اقتصاد دریایی نقش محوری دارد
اقدام شایسته شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در احترام به جایگاه تشکل های صنفی
راه برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مشکلات منطقه، پاسداشت قانون مناطق آزاد است.
حکمرانی در منطقه باید با گفت و گو با مردم و بخش خصوصی تقویت شود
محمد کبیری از امروز سکاندار جزیره کیش می شود
برقراری پروازهای کیش ایر از کرمان به جزیره کیش در راستای تاکیدات دبیر شورایعالی مناطق آزاد
همکاری های اقتصادی‌‌ مناطق آزاد ایران و بلاروس توسعه می یابد
قدرت بخش خصوصی کیش در داشتن یک مدیر عامل مقتدر برای سازمان منطقه آزاد است
تبیین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در جزیره کیش
تاکید دکتر مسرور افزایش صادرات از مناطق آزاد است

  آخرين اخبار
روند حرکت منطقه آزاد کیش طی سالهای گذشته رو به افول بوده است
بزودی گشایش هایی در مناطق آزاد بوجود خواهد آمد دست مدیران عامل مناطق آزاد برای اعطاء مشوق های سرمایه گذاری باز است
برای دست یابی کیش به دوران اوج خود نهایت تلاش را خواهیم کرد
توسعه در صلح و ثبات و با محوریت انسان شکل می گیرد
جزیره کیش در توسعه اقتصاد دریایی نقش محوری دارد
اقدام شایسته شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در احترام به جایگاه تشکل های صنفی
راه برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مشکلات منطقه، پاسداشت قانون مناطق آزاد است.
حکمرانی در منطقه باید با گفت و گو با مردم و بخش خصوصی تقویت شود
شنبه 3 آذر 1403 ، 21 جمادی الاول 1446 ، 23 نوامبر 2024 ، شماره 4596 ( 1980 دوره جدید)
محمد کبیری از امروز سکاندار جزیره کیش می شود
  پربيننده ترين اخبار
موانع بروکراتیک کارآفرینی و تأثیر آن بر اشتغال جوانان
سه شنبه 29 آبان 1403 ، 17 جمادی الاول 1446 ، 19 نوامبر 2024 ، شماره 4593 ( 1977 دوره جدید)
سیاست های اجرایی مناطق آزاد باید تغییر کند برخی مسئولان آمار سازی را خوب یاد گرفته اند !
حضور دکتر مسرور در دبیرخانه مناطق آزاد یک فرصت برای مناطق آزاد است
محمد کبیری از امروز سکاندار جزیره کیش می شود
تصفیه بالغ بر 2 میلیون متر مکعب فاضلاب و آبیاری فضای سبز کیش
تبیین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در جزیره کیش
40 درصد پروازهای کیش را "کیش ایر" انجام می دهد
دوشنبه 28 آبان 1403 ، 16 جمادی الاول 1446 ، 18 نوامبر 2024 ، شماره 4592 ( 1976 دوره جدید)
" تورم قوانین ومقررات در مناطق آزادتجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی"
پنجشنبه 1 آذر 1403 ، 19 جمادی الاول 1446 ، 21 نوامبر 2024 ، شماره 4595 ( 1979 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گردشگری کیش نیازمند برندسازی شهری
دکتر رضا شجیع

مهمترین علت عدم قرارگیری ریل گردشگری جزیره زیبای کیش بر روی یک برنامه جامع و هدفمند این است که فشار افکار عمومی کیش برای بهبود وضعیت و فرایندهای گردشگری این جزیره زیبا معمولا به فصول «کم گردشگر» سال منتهی شده و با تغییر فصل و بازگشت‌ دوباره گردشگران به دلیل بهتر شدن شرایط آب و هوایی، موضوع برنامه ریزی بلندمدت و همه جانبه نگر برای مدتی دوباره به دست فراموشی سپرده می شود

  

این چرخه باطل در حالی شکل گرفته است که زیرساخت های گردشگری کیش به دلیل تمرکز حداکثری بر «گردشگری توده وار» با محوریت حجم بالا و ارزش آفرینی پایین در حال مصرف شدن و نزدیکی به پایان چرخه عمر خود هستند و از آن طرف زیرساخت های گردشگرپذیر جدید به مثابه مزیت های نو در این جزیره زیبا ایجاد نشده است. تمرکز حداکثری بر‌ ساخت هتل بدون توجه کافی به توزیع متوازن فرصت های سرمایه گذاری در موضوع تفریحات گردشگری، آن هم در انواع شانزده گانه، نهایتا جزیره کیش را به نقطه‌ای رسانده‌ است که هم در‌ افزایش نرخ بازگشت گردشگر و همچنین جذب گردشگران جدید به چالش های و جبران ناپذیر دچار شده است.

 

در کنار این فراموشی و غفلت همیشگی در موضوع گردشگری جزیره کیش، اما مهمترین چالش از نظر اینجانب فقدان یک برندینگ شهری موفق برای تحقق بازاریابی گردشگری این مقصد گردشگری منحصر به فرد است.

 

امروزه از «برندسازی شهری» به عنوان ابزاری راهبردی یاد می شود که می‌تواند به افزایش رقابت پذیری، اعتبار و قدرت یک شهر یا جزیره کمک کند. برندسازی شهری، ایجاد آگاهی کامل نسبت به این تجربه است که هویت بارز یک شهر چگونه در ذهن گردشگران نقش می بندد و عامل جذابیت شهرها را دو چندان می کند. تصویری که برند شهری در ذهن گردشگران تداعی می کند، حاصل پیام های مختلف و متفاوت ارسال شده توسط برند شهری است که در ذهن هریک از گیرندگان منحصر به فرد این پیام ها جداگانه شکل می گیرد. درحقیقت، تصاویر تداعی شده از برند شهری در ذهن گردشگران، از واقعیتی فیزیکی سرچشمه می گیرد و براساس پیش داوری ها، تمایلات و خاطرات شکل گرفته در حافظه جمعی گردشگران نهادینه می شود.

 

هدف «برندسازی شهری» در جایی شبیه کیش زیبا برقراری پیوند با هویت گردشگر و نهایتا افزایش نرخ بازگشت او به کیش است؛ گردشگر در گزینه های سفر خود باید دوباره و دوباره به کیش فکر کند ‌و این دستاورد مقدمه موفقیت دست اندرکاران حوزه گردشگری در موضوع «بازاریابی گردشگری» است؛ در حال حاضر محصولی که آنها در حال بازاریابی هستند محصولی مبهم و غیرجذاب است که در خلال تغییرات مداوم مدیریتی به دست فراموشی سپرده شده است. آنچه اما نیازمند توجه است جزیره ای است که‌ با ایده های سنتی و افکار قدیمی، قادر به جذب گردشگر نیست و قطعا با روز‌های سخت تری مواجه خواهد شد.

 شماره خبر : 5374         آرشيو یادداشت روز         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.