دکتر رضا شجیع پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش

  آخرين اخبار
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
عجیب است!
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
در توصیف آرامش جزیره
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گردشگری کیش نیازمند برندسازی شهری
دکتر رضا شجیع

مهمترین علت عدم قرارگیری ریل گردشگری جزیره زیبای کیش بر روی یک برنامه جامع و هدفمند این است که فشار افکار عمومی کیش برای بهبود وضعیت و فرایندهای گردشگری این جزیره زیبا معمولا به فصول «کم گردشگر» سال منتهی شده و با تغییر فصل و بازگشت‌ دوباره گردشگران به دلیل بهتر شدن شرایط آب و هوایی، موضوع برنامه ریزی بلندمدت و همه جانبه نگر برای مدتی دوباره به دست فراموشی سپرده می شود

  

این چرخه باطل در حالی شکل گرفته است که زیرساخت های گردشگری کیش به دلیل تمرکز حداکثری بر «گردشگری توده وار» با محوریت حجم بالا و ارزش آفرینی پایین در حال مصرف شدن و نزدیکی به پایان چرخه عمر خود هستند و از آن طرف زیرساخت های گردشگرپذیر جدید به مثابه مزیت های نو در این جزیره زیبا ایجاد نشده است. تمرکز حداکثری بر‌ ساخت هتل بدون توجه کافی به توزیع متوازن فرصت های سرمایه گذاری در موضوع تفریحات گردشگری، آن هم در انواع شانزده گانه، نهایتا جزیره کیش را به نقطه‌ای رسانده‌ است که هم در‌ افزایش نرخ بازگشت گردشگر و همچنین جذب گردشگران جدید به چالش های و جبران ناپذیر دچار شده است.

 

در کنار این فراموشی و غفلت همیشگی در موضوع گردشگری جزیره کیش، اما مهمترین چالش از نظر اینجانب فقدان یک برندینگ شهری موفق برای تحقق بازاریابی گردشگری این مقصد گردشگری منحصر به فرد است.

 

امروزه از «برندسازی شهری» به عنوان ابزاری راهبردی یاد می شود که می‌تواند به افزایش رقابت پذیری، اعتبار و قدرت یک شهر یا جزیره کمک کند. برندسازی شهری، ایجاد آگاهی کامل نسبت به این تجربه است که هویت بارز یک شهر چگونه در ذهن گردشگران نقش می بندد و عامل جذابیت شهرها را دو چندان می کند. تصویری که برند شهری در ذهن گردشگران تداعی می کند، حاصل پیام های مختلف و متفاوت ارسال شده توسط برند شهری است که در ذهن هریک از گیرندگان منحصر به فرد این پیام ها جداگانه شکل می گیرد. درحقیقت، تصاویر تداعی شده از برند شهری در ذهن گردشگران، از واقعیتی فیزیکی سرچشمه می گیرد و براساس پیش داوری ها، تمایلات و خاطرات شکل گرفته در حافظه جمعی گردشگران نهادینه می شود.

 

هدف «برندسازی شهری» در جایی شبیه کیش زیبا برقراری پیوند با هویت گردشگر و نهایتا افزایش نرخ بازگشت او به کیش است؛ گردشگر در گزینه های سفر خود باید دوباره و دوباره به کیش فکر کند ‌و این دستاورد مقدمه موفقیت دست اندرکاران حوزه گردشگری در موضوع «بازاریابی گردشگری» است؛ در حال حاضر محصولی که آنها در حال بازاریابی هستند محصولی مبهم و غیرجذاب است که در خلال تغییرات مداوم مدیریتی به دست فراموشی سپرده شده است. آنچه اما نیازمند توجه است جزیره ای است که‌ با ایده های سنتی و افکار قدیمی، قادر به جذب گردشگر نیست و قطعا با روز‌های سخت تری مواجه خواهد شد.

 شماره خبر : 5374         آرشيو یادداشت روز         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.