دکتر رضا شجیع پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی در کیش
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای جذب ایده های نو در حوزه گردشگری
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گردشگری کیش نیازمند برندسازی شهری
دکتر رضا شجیع

مهمترین علت عدم قرارگیری ریل گردشگری جزیره زیبای کیش بر روی یک برنامه جامع و هدفمند این است که فشار افکار عمومی کیش برای بهبود وضعیت و فرایندهای گردشگری این جزیره زیبا معمولا به فصول «کم گردشگر» سال منتهی شده و با تغییر فصل و بازگشت‌ دوباره گردشگران به دلیل بهتر شدن شرایط آب و هوایی، موضوع برنامه ریزی بلندمدت و همه جانبه نگر برای مدتی دوباره به دست فراموشی سپرده می شود

  

این چرخه باطل در حالی شکل گرفته است که زیرساخت های گردشگری کیش به دلیل تمرکز حداکثری بر «گردشگری توده وار» با محوریت حجم بالا و ارزش آفرینی پایین در حال مصرف شدن و نزدیکی به پایان چرخه عمر خود هستند و از آن طرف زیرساخت های گردشگرپذیر جدید به مثابه مزیت های نو در این جزیره زیبا ایجاد نشده است. تمرکز حداکثری بر‌ ساخت هتل بدون توجه کافی به توزیع متوازن فرصت های سرمایه گذاری در موضوع تفریحات گردشگری، آن هم در انواع شانزده گانه، نهایتا جزیره کیش را به نقطه‌ای رسانده‌ است که هم در‌ افزایش نرخ بازگشت گردشگر و همچنین جذب گردشگران جدید به چالش های و جبران ناپذیر دچار شده است.

 

در کنار این فراموشی و غفلت همیشگی در موضوع گردشگری جزیره کیش، اما مهمترین چالش از نظر اینجانب فقدان یک برندینگ شهری موفق برای تحقق بازاریابی گردشگری این مقصد گردشگری منحصر به فرد است.

 

امروزه از «برندسازی شهری» به عنوان ابزاری راهبردی یاد می شود که می‌تواند به افزایش رقابت پذیری، اعتبار و قدرت یک شهر یا جزیره کمک کند. برندسازی شهری، ایجاد آگاهی کامل نسبت به این تجربه است که هویت بارز یک شهر چگونه در ذهن گردشگران نقش می بندد و عامل جذابیت شهرها را دو چندان می کند. تصویری که برند شهری در ذهن گردشگران تداعی می کند، حاصل پیام های مختلف و متفاوت ارسال شده توسط برند شهری است که در ذهن هریک از گیرندگان منحصر به فرد این پیام ها جداگانه شکل می گیرد. درحقیقت، تصاویر تداعی شده از برند شهری در ذهن گردشگران، از واقعیتی فیزیکی سرچشمه می گیرد و براساس پیش داوری ها، تمایلات و خاطرات شکل گرفته در حافظه جمعی گردشگران نهادینه می شود.

 

هدف «برندسازی شهری» در جایی شبیه کیش زیبا برقراری پیوند با هویت گردشگر و نهایتا افزایش نرخ بازگشت او به کیش است؛ گردشگر در گزینه های سفر خود باید دوباره و دوباره به کیش فکر کند ‌و این دستاورد مقدمه موفقیت دست اندرکاران حوزه گردشگری در موضوع «بازاریابی گردشگری» است؛ در حال حاضر محصولی که آنها در حال بازاریابی هستند محصولی مبهم و غیرجذاب است که در خلال تغییرات مداوم مدیریتی به دست فراموشی سپرده شده است. آنچه اما نیازمند توجه است جزیره ای است که‌ با ایده های سنتی و افکار قدیمی، قادر به جذب گردشگر نیست و قطعا با روز‌های سخت تری مواجه خواهد شد.

 شماره خبر : 5374         آرشيو یادداشت روز         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.