"خانه های سازمانی" راهکار اساسی حل مشکل مسکن ساکنان کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

حسین شیرازی منش فعال بخش خصوصی کیش از یک طرح جدید می گوید ؛
"خانه های سازمانی" راهکار اساسی حل مشکل مسکن ساکنان کیش

دغدغه گرانی مسکن برای قشر متوسط و ضعیف جزیره کیش و یافتن راهکاری برای آن همواره مورد توجه بخش خصوصی به عنوان بازوی پرتوان سازمان منطقه آزاد کیش بوده است

  

در تازه ترین اقدام، شرکت دوستداران آینده ساز کیش طرح "خانه های سازمانی" را در جهت کمک به قشر مختلف کارکنان اعم از نیروهای خدماتی تا کارکنان  بخش خصوصی و کارمندان دولتی به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه داده است. ارائه دهندگان این طرح  به پشتوانه تشکل های صنفی بخش های مختلف در جزیره کیش امیدوارند با مساعدت و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش مشکل اصلی نیروهای انسانی جزیره کیش که همان مشکل تامین مسکن است مرتفع شود. در صورت اجرای این طرح قطعا تشکل های صنفی بر روند ساخت نظارت عالیه خواهند داشت و از طرفی سازمان منطقه آزاد کیش هم پشتوانه این طرح خواهد بود و در آن مشارکت خواهد کرد.

حسین شیرازی منش از اعضای هیئت موسس شرکت دوستداران آینده ساز کیش و به عنوان فعال اقتصادی پیشکسوت جزیره کیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش  پیرامون طرح "خانه های سازمانی" گفت: حل موضوع تامین مسکن به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها در این روزها میان مردم مطرح است و در صورت حل این مشکل بسیاری از از این دغدغه مندیها از میان خواهد رفت و قطعا مردم با آرامش خاطر بیشتری به کار و زندگی خواهند پرداخت. شیرازی منش با بیان اینکه نیروهای کار جزیره کیش در چند گروه قابل طبقه بندی اند گفت: گروه اول "بومیان" عزیز به عنوان صاحبان اصلی جزیره کیش هستند که برای رفع مشکل مسکن سازمان منطقه آزاد کیش به حق زمین هایی را در اختیار بومیان قرار داده است تا بتوانند برای خود  تامین مسکن کنند. گروه دوم گروه "کارفرمایان" هستند که شامل بخش خصوص و دولتی هستند مانند سازمان منطقه آزاد کیش، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سایر دستگاهها و ارگانهاو بخش خصوصی نیز در همین مجموعه شامل کارفرمایان پروژه ها، بازاریان و ... هستند که به جزیره کیش به عنوان کار فرما و صاحبان شغل و فعالان اقتصادی ورود پیدا می کنند. گروه سوم "کارکنان" خواهند بود که شامل نیروی خدماتی تا حقوق بگیران در بخش های دواتی و خصوصی می شود. گروه آخر نیز نیز شامل گروه گردشگران و اصطلاحا خانه دومی ها هستند که برای اوقات فراغت و گردش به جزیره کیش سفر می کنند.

شیرازی منش افزود: جامعه هدف ما در طرح "خانه های سازمانی" گروه سوم تحت عنوان کارکنان (در بخش خصوصی و دولتی) خواهند بود که به واسطه شرایط اقتصادی نمی توانند مسکن تهیه کنند . افرادی که سرزمین پدری خود را از شهرهای مختلف کشور رها کرده اند و به صورت مجردی و یا همراه با خانواده برای داشتنن زندگی بهتر به جزیره کیش سفر کرده اند. گروهی که از طرفی در حال چرخش هستند و ممکن است چند سال آینده در کیش نباشند. هدف ما در این طرح دقیقا همان کارکنانی هستند که به صورت چرخشی در جزیره فعالیت می کنند و جزیره کیش مکانی برای زندگی دائم آنها نیست . بر اساس این طرح پروژه ها و شرکت ها با حضور در طرح "خانه های سازمانی" می توانند مجتمع هایی را برای کارکنان خود در نظر بگیرند تا همواره بتوانند کارکنانشان را که غیر ثابت اند در آن اسکان دهند حال این کار کنان می توانند نیروهای خدماتی و کارگری یا کارمندان دولتی ویا  مدیران سازمانی و بخش خصوصی باشند.

شیرازی منش با اشاره منطقه پایگاه هوایی ویژه کارکنان که سال هاست عده زیادی از نیرو های انسانی جزیره کیش را در خود جای داده است گفت: طرح خانه های سازمانی مشابه همین وبا همین هدف به مکانی برای اسکان کارکنان تبدیل خواهد شد تا کارکنان به صورت چرخشی در آن اسکان داده شوند. وی ادامه داد: در دوران طلایی جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد کیش برای ساخت خانه های سازمانی زمین رایگان در نظر گرفت تا نیروهای انسانی بتوانند در جزیره کیش ماندگار شوند و حداقل دغدغه تامین هزینه های مسکن را نداشته باشند و به نظر می رسد امروز نیز جزیره کیش برای حل مشکل مسکن نیازمند اینچنین تدابیر  و طرح هایی است.

شیرازی منش گفت: بر اساس طرح خانه های سازمانی هر مجموعه و پروژه ای می تواند بر اساس شرایط و ضوابط ،خانه های سازمانی به صورت غیر قابل فروش در اختیار  داشته باشد و کارکنان خود را در آن اسکان دهد. این اقدام هم برای مدیریت مجموعه موثر است و هم کارمندان و کارگران ، زیرا دیگر دغدغه مسکن نخواهند داشتو می توانند درآمد و حقوق خود را برای سرمایه گذاری در سایر بخش ها به کار گیرند و از طرف دیگر برای مجموعه خود ماندگار باشند. وی افزود: همانطور که می دانید عدم ماندگاری نیروهای انسانی در جزیره کیش یکی از مشکلات عمده کارفرمایان و مدیران ، موسسات و شرکت ها می باشد.

شیرازی منش به عنوان یکی از اعضای هیئت موسس شرکت دوستداران آینده ساز کیش ادامه داد: این شرکت با مجموعه حدود 400 سهامدار وبرخوردار از چند شرکت عمرانی و مهندسی پیشنهاد اجرای این طرح  را به عنوان یک پروژه ملی در آذر ماه 1399 ارائه داد. جلساتی را با انجمن ها مختلف صنفی مانند: انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش ، جامعه هتلداران، جامعه بازاریان و دیگر تشکل های صنفی  برگزار کرد و بسیار مورد استقبال واقع شد. وی افزود: این طرح به پشتوانه بخش خصوصی و تشکل های صنفی در زمان دکتر مظفری مدیر عامل سابق مطرح و در زمان مدیریت دکتر آهنگران؛ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز ارائه شد و خوشبختانه با استقبال سازمان منطقه آزاد کیش  روبرو شد .

شیرازی منش افزود: پیشنهاد ما این بود که سازمان زمین هایی را به صورت مشارکتی در اختیار ما قرار دهد که یک سوم هم در آن سهم داشته باشد. جای خوشحالی است که تا کنون حدود 10 مجموعه بزرگ برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند که همگی از سرمایه گذاران خوشنام و با سابقه در جزیره کیش هستند.

این پیشکسوت جزیره کیش که خود تاکنون مدیریت چندین پروژه را در کیش بر عهده داشته است با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در فاز اول 12 هزار متر زمین درخواست شده است که طبق برنامه ریزی و برآوردها و تراکم اختصاص داده شده می توان حدود 300 واحد در مجتمع هایی با متراژهای مختلف 60، 75 و 100 متری (یک خوابه ، دو خوابه و سه خوابه ) برای تامین نیاز خانواده های مختلف در نظر گرفت و البته قطعا با اختصاص تراکم بیشتر این میزان بیشتر خواهد شد و در فازهای بعدی توسعه پیدا خواهد کرد.

شیرازی منش با تاکید بر اینکه ساختن خانه های خارج از استاندارد ملی ساختمان در جزیره کیش ظلم به کیش است، گفت: این مجتمع ها قطعا طبق جدیدترین استانداردهای ساختمانی و در شان جزیره کیش ساخته خواهد شد و با پیشرفت فاز اول فازهای بعدی طبق برنامه زمانبندی پیش خواهد رفت و برای مدت زمان تحویل فاز اول، بازه زمانی سه ساله در نظر گرفته شده است. 

شیرازی منش با بیان اینکه نیروهای انسانی در جزیره کیش اگر دغدغه تامین مسکن نداشته باشند ماندگار خواهند بود گفت: در صد بالایی از حقوق کارکنان صرف تامین هزینه مسکن می شود و متاسفانه پس از مدتی  این نیروها ناچار به بازگشت به شهر و دیار خود می شوند و معضل ماندگاری نیروهای انسانی در کیش با این طرح تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

شیرازی منش شرکت دوستداران آینده سازان کیش را به عنوان ایده پرداز و مجری  طرح "خانه های سازمانی" معرفی کرد و گفت: این شرکت بواسطه سوابق و تجربیات خود و اعتمادی که بخش خصوصی و تشکل های صنفی به آن دارد توانسته است این طرح را به عنوان طرحی مورد وثوق مطرح نماید و مورد استقبال قرار گیرد. شیرازی منش تاکید کرد: در صورت اجرای این طرح قطعا تشکل های صنفی بر روند ساخت خانه های سازمانی نظارت عالیه خواهند داشت و از طرفی سازمان منطقه آزاد کیش هم پشتوانه این طرح خواهد بود و در آن مشارکت خواهد کرد، اجرای این پروژه ملی در واقع می تواند جزیره کیش را از معضل مسکن نجات دهد.

شیرازی منش در بخش دیگری از سخنانش به اشتغال زایی این طرح هم اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی هم برای جانمایی طرح داده شده که در دست بررسی است . وی اظهار امیدواری کرد: با نظر مساعدی که دکتر آهنگران نسبت به اجرای این طرح داشته اند امیدواریم در آینده نزدیک کلنگ زنی طرح انجام شود. شیرازی منش از تشکل های صنفی باسابقه به عنوان پشتوانه این طرح یاد کرد و گفت: امیدواریم بخش هایی که مایل به مشارکت و توسعه طرح "خانه های سازمانی" در منطقه آزاد کیش هستند در غالب این طرح بتوانند همراه  و یاریگر ما باشند.

 

 شماره خبر : 2306         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.