اقتدار فرهنگی مردم کیش در مقابله با کرونا پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش

  آخرين اخبار
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
عجیب است!
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
در توصیف آرامش جزیره
امانت است و موقت!
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

اقتدار فرهنگی مردم کیش در مقابله با کرونا

آنچه در این موقعیت حساس اهمیت صد چندان دارد، فرصت شناسی، آگاهی و فرهنگ بالای مردم کیش است که با درک شرایط حساس همچون گذشته پشتوانه‌ای برای اجرای برنامه‌های مدیریت این بحران بوده و هستند. این روزها جزیره کیش نیز مانند سراسر کشور و بسیاری از نقاط جهان، درگیر مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا است که سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته و موجب برهم زدن نظم، انضباط و شرایط معمول شده است. مردم و مسوولان در جزیره کیش پا به پای یکدیگر برای مقابله با این بحران و کاهش زنجیره انتقال این بیماری تلاش می‌کنند و به همت و تلاش کادر پزشکی و درمانی و حمایت و همراهی مردم، موفقیت‌هایی برای جلوگیری از شیوع این بیماری تا کنون کسب شده است.

  


مردم فهیم، فرهیخته و موقعیت شناس کیش، همچون گذشته در رعایت این موارد حساس، پیشقدم بوده و با فرهنگ‌سازی برای استمرار و تداوم زنجیره ماندن در خانه بیشترین تاثیرگذاران در ستاد مبارزه با کرونا خواهند بود.

کشور ما همچون بسیاری از کشورهای دنیا، از روزهای پایانی سال 98 تا آغازین 99 درگیر بحرانی به نام کرونا ویروس است، این بحران تقریبا تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و سلامت جامعه را تحت تأثیر تبعات ناگوار خود قرار داده است.

شاید در یک سده اخیر این بحران را بتوان یکی از بحران‌های بزرگ سلامت‌محور در جهان نامید که علاوه بر کشور ما بسیاری از کشورهای جهان را نیز درگیر تبعات خود کرده است، قطعا نقش و همراهی مردم در کاهش تبعات این بحران بیش‌تر از گذشته احساس می‌شود، خوشبختانه در بسیاری از استان‌ها مردم همراهی خوبی در کمک به مسئولان برای کنترل این ویروس داشته‌اند اما هم‌چنان ساکنان بسیاری از استان‌های کشور کرونا ویروس را جدی نگرفته‌ و بر خلاف توصیه‌های مسئولان بدون توجه به رعایت نکات بهداشتی در خیابان‌های پرتردد رفت‌و آمد می‌کنند و یا همراه خانواده بار سفر بسته و به استان‌های دیگر می‌روند.

نگاهی گذرا به تاریخچه بحران‌های سیاسی و اجتماعی کشور گویای این مسئله است که مردم جزیره کیش همواره با صبر و متانت همراهی و همکاری خوبی با مسئولان در کنترل بحران‌ها دارند و خوشبختانه این منطقه جزو مناطقی است که کرونا ویروس در آن تقریبا تحت کنترل است.

در این روزها سراغ اقشار مختلف مردم رفته ایم تا ببینیم در این روزها چگونه در کنترل و حفاظت از سلامت خود و خانواده گام برمی‌دارند.

یکی از بانوان کیشوند در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: از زمانی که مطلع شدم که کرونا وارد کشور ما شده است و دانش‌آموزان مدارس تعطیل شدند، اجازه ندادم فرزندم از خانه بیرون برود و سعی کردم با انواع بازی و سرگرمی او را در خانه مشغول کنم.

وی ادامه می‌دهد: همسرم بنا به شرایط کاری مجبور است سرکار برود، اما او نیز برای سلامتی افراد خانواده زمانی که در بیرون از خانه است تمام نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند و خوشبختانه تاکنون این ویروس در بین اعضای خانواده ما رسوخ نکرده است.

یکی از بانوان شاغل در ادارات کیش نیز اظهار کرد: من و سایر همکاران با وجود راه‌اندازی کمپین‌های ما در خانه می‌مانیم، مجبور هستیم در اداره حاضر شویم، اما من به این علت که ممکن است در این محیط و در بین همکاران ناقل این بیماری باشم سعی می‌کنم تمام نکات بهداشتی را در موقع حضور در محل کار و خانه رعایت کنم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع این بیماری تقریبا خانه هیچ یک از اقوام و نزدیکان خود نرفته‌ام، نمی‌خواهم جان هیج‌کدام از اعضای خانواده‌ام بابت این موضوع به خطر بیفتد، سعی می‌کنم در روزهای آتی نیز به این مسئله پایبند باشم و به صورت تلفنی و مجازی جویای احوالات آن‌ها باشم.

آقایی میانسال دیگر نیز بر ضرورت در خانه ماندن در این ایام تاکید کرده و می‌گوید: در شرایط فعلی نقش مردم  اساسی و حیاتی است، اگر قرار است به جنگ با کرونا برویم باید در خانه بمانیم.او گفت: برای من و فرزندانم در خانه ماندن دشوار است اما سعی میکنم با بازی‌های ساده در خانه خودمان را مشغول کنیم.

جوانی که در سوپر مارکت مشغول کار است می گوید: ما نباید تمام مسئولیت مبارزه با این ویروس را متوجه مسئولان بدانیم، بلکه به نظرم نقش مردم با در خانه ماندن در کنترل کرونا بیش از مسئولان است.

وی ادامه داد: قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس تنها راه مقابله با این ویروس منحوس است، کنترل مبادی ورود و خروج، تعطیلی جشن‌ها، همایش‌ها، تعطیلی بازار، لغو برگزاری جلسات و ... از اقدامات مسئولان برای مقابله با این ویروس بوده، قطعا اگر همراهی و همکاری مردم در این زمینه کمرنگ باشد و آن‌ها هم‌چنان بدون توجه به توصیه‌ها در خیابان‌ها و اجتماعات حضور پیدا کنند و یا در منازل خود مهمانی برگزار کنند، قطعا این بیماری با سرعت سرسام‌آوری در جامعه شیوع پیدا می‌کند.

کارمند یکی از بانک های جزیره کیش با بیان اینکه مشارکت مردم یکی از مسائل بسیار مهم در جوامع امروزی است، گفت: مشارکت امروز در موضوعات اجتماعی اهمیت بالاتری نسبت به سایر مسائل دارد.

وی افزود: تعریف ما از مشارکت حضور فعالانه در فعالیت‌های اجتماعی است، قطعا همراهی مردم با گروه‌های مختلف جامعه در پیشگیری از بلایا و کنترل بحران‌ها مؤثر است و این همراهی می‌تواند در کاهش عوارض بحران‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

یکی از معلمان آموزش و پرورش جزیره کیش که این روزها را در منزل سپری می کند و به صورت مجازی با دانش آموزان خود در ارتباط است، گفت: در کنترل بحران‌ها همراهی مردم با مسئولان در کاهش عوارض بلایا نمود عینی دارد، اگرچه دولت نقش کنترل بحران و پیامدهای ان را دارد اما همراهی و مشارکت مردم نیز نقش مهمی در ساماندهی و نجات از بحران دارد.

یک مدرس دانشگاه نیز با اشاره به تبعات شیوع کرونا ویروس در کشورمان به صورت تلفنی توضیح داد: مردم باید بحران کرونا را جدی بگیرند، شاهدیم که همه دست به دست هم داده‌اند تا این ویروس را شکست دهند، بسیاری از جامعه‌شناسان بر این باورند که مردم در مدیریت بحران کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری نقش اساسی دارند.

وی با بیان این در حال حاضر حل بحران کرونا در گرو همراهی مردم با مسئولان با پیوستن به پویش‌های در خانه بمانیم است، یادآور شد: کرونا ویروس امروز بزرگترین معضل جامعه ما است که این ویروس پیامدهای ناخوشایندی برای ما به همراه دارد، بنابراین باید با در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال سلامت خود و خانواده‌هایمان را به خطر نیندازیم.

این مدرس با تأکید بر اینکه برای گذر از این چالش بزرگ نیازمند مسئولیت‌پذیری اجتماعی هستیم، عنوان کرد: کرونا می‌تواند هر لحظه جان مردم را به خطر بیندازد، رسانه‌ها با آگاهی بخشی از خطرات این ویروس از مردم بخواهند در خانه بمانند.

 

نکته مهم اینجاست که اجرایی شدن ۹۰ درصد مصوبات ستاد ملی کرونا وابسته به همکاری و همراهی مردم است و تدابیر کارگروههای ویژه برای مقابله لا کرونا در جزیره کیش و وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس برای همه الزامی است.مردم با فرهنگ جزیره کیش همچون گذشته بایستی با تداوم روند رعایت پروتکل های بهداشتی بایستی مسئولان را تا رسیدن به وضعیت پایدار و عبور از بحران همراهی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 شماره خبر : 154         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.