استان هرمزگان از اصلی ترین کانون های توسعه کشور می باشد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس:
استان هرمزگان از اصلی ترین کانون های توسعه کشور می باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: استان هرمزگان و بندرعباس از اصلی ترین کانون های توسعه کشور در زمینه های مختلف است

  

اسحاق جهانگیری صبح روز گذشته  در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران، استان هرمزگان را از استان های پراهمیت و استراتژیک کشور و با مردمانی عزیز، بزرگوار و زحمتکش برشمرد و گفت: این استان نقش بسیار مهمی در بخش های مختلف بخصوص اقتصاد کشور ایفا می کند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان و بندرعباس از اصلی ترین کانون های توسعه کشور در زمینه های مختلف است، خاطرنشان کرد: بندرعباس از رشد قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار بوده و طرح های متعدد و مهمی در استان هرمزگان در دست اقدام است و جاسک بعنوان یکی از کانون های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر تبدیل خواهد شد.

جهانگیری بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات برشمرد و گفت: بازدید از این بندر و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی از جمله اهداف این سفر است چرا که کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالاهای مورد نیاز از طریق بنادر دارد

با مدیریت و توانمندی نقشه دشمنان را نقش بر آب کردیم

 

معاون اول رئیس جمهور در بندر عباس  گفت: دشمن در سال ۹۷ گمان می‌کرد با تحریم و جنگ اقتصادی کشور را به زانو در می‌اورد، ولی با مدیریت و توانمندی نقشه آن‌ها را نقش بر آب کردیم.

اسحاق جهانگیری در مراسم بهره برداری از مرحله دوم کارخانه فولادسازی کاوه جنوب کیش در بندرعباس، افزود: به رغم اینکه تحریم ها، سختی‌های زیادی برای مردم بوجود آورد، ولی ما از دل بحران‌ها فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید و توان کشور بدست اوردیم و چرخ اقتصاد کشور را چرخاندیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در دوران کرونا نیز به رغم رشد منفی بسیاری از کشورهای دنیا، در حوزه صنعت کشور رشد دو و نیم درصدی را شاهد بودیم.

جهانگیری بیان کرد: امریکایی‌ها گمان می‌کردند با تحریم نمی‌توانیم نفت و کالاهی غیر نفتی بفروشیم در حالیکه در شرایط تحریم صادرات کشور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تلاش مسئولان نیز بر صادرات مفید متمرکز است به این شکل که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید از سال ۹۷ تصمیم گرفتیم کالاهای وارداتی طبقه بندی شوند و ورود کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند ممنوع اعلام شد.

جهانگیری عنوان کرد: در سال جهش تواید برای رفع جدی موانع پیش روی تولید، کارگروه رفع موانع جهش تولید در کشور تشکیل شده و دو جلسه نیز تاکنون برگزار شده است.

وی به ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوص نیز اشاره کرد و گفت: برای رونق در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و باید فضای اطمینان بخش و مطمعنی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان باید با زبان احترام با مردم ما سخن بگویند و تهدیدات را برنمی تابیم

بهره برداری از 12طرح دریایی و بندری در استان

۱۲ طرح دریایی و بندری در هرمزگان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، فریدون همتی استاندار هرمزگان و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، به بهره‌برداری رسیدند.

پایانه ترانزیت و صادراتی، احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، احداث ۱۲ پست اسکله شناور گردشگری در ۶ نقطه تعیین شده از سواحل استان، نوسازی اسکله ۱۶ تا ۲۰ بندر شهید رجایی، نوسازی خطوط ریلی خط ۴ راه آهن بندر شهید رجایی و تحویل و بهره برداری از یک فروند بارج جمع آوری آلودگی و قایق تناب گیر، از جمله طرح هایی بودند که افتتاح شدند.

این طرح‌ها در مجموع با سرمایه گذاری ۱۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۱۲ نفر، راه‌اندازی شده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان، با حضور در بندر شهید رجایی بندرعباس، ضمن بازدید از پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، روند اجرای این پروژه مهم و راهبردی را بررسی کرد.

اسحاق جهانگیری ر در این بازدید که با همراهی استاندار هرمزگان و  وزیر راه و شهرسازی انجام شد، با توضیحات محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، قرار گرفت.

اجرای پروژه مهم و استراتژیک فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

ارتقاء جایگاه بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶,۳ میلیون TEU به ۸,۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵۰۰۰ DWT، احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر، لایروبی حوضچه شماره ۳ تا ترانزیت تقریبی ۱۷,۵- نسبت به CD به حجم تقریبی ۴ میلیون متر مکعب، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی ۱۱۳ هکتار و ساختمان های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی ۱۱۰۰ متر از جمله اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است.

بهره برداری از بیمارستان زنان و زایمان شریعتی بندرعباس

 

با حضور معاون اول رئیس جمهور بیمارستان زنان و زایمان دکتر علی شریعتی بندرعباس به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در این خصوص  افزود: این بیمارستان در دو طبقه با ۱۳۰ تخت مصوب و در زیربنای ۱۰ هزار و ۶۶۰ متر مربعی به بهره برداری رسید.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه ۲۳۷ نفر تعداد کل نیروهای این بیمارستان است، اضافه کرد: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان مهیا استفاده شده و اورژانس، ۵ اتاق عمل مجهز، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، (آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو)، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی از مهمترین بخش های این بیمارستان دانشگاهی در بندرعباس است.

مدیران کشور نباید در تصمیم گیری‌ها به دلیل ترس از بازخواست کوتاهی کنند

 

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از محافظه کاری بیش از حد برخی مدیران که به جای اتخاذ تصمیمات راهگشا برای حل مشکلات کشور، نگران بازخواست دستگاه‌های نظارتی هستند، گفت: مدیران کشور مسئولیت پیدا کرده اند تا مشکلات را برطرف کنند و در شرایطی که مردم به واسطه تحریم و شیوع کرونا تحت فشار هستند، نباید ترس از بازخواست دستگاه‌های نظارتی باعث شود در حل مشکلات مردم کوتاهی و سستی کنیم.

اسحاق جهانگیری در نشست مشترک وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر و دریا نوردی که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به گزارش رییس کل گمرک مبنی بر باقی مانده ۸ میلیون تن کالا در بنادر کشور، بر ضرورت مشخص شدن دلایل اصلی ماندگاری این کالاها در انبار گمرکات تاکید کرد و اظهار داشت: گمرک محلی برای انبار و نگهداری کالا نیست و باید مقرراتی وضع شود تا هزینه انبارداری کالاهایی که بیش از مدت متعارف در گمرک باقی می مانند، برای صاحب کالا مقرون به صرفه نباشد و او را ملزم به تخلیه کالای خود از بنادر کند.
معاون اول رییس جمهور افزود: البته برخی موارد مربوط به کالاهایی است که منشا ارز پرداختی آن هنوز برای بانک مرکزی مشخص نشده است که لازم است برای حل مشکل مربوط به این کالاها و به خصوص کالاهای ضروری و اساسی و مواد اولیه کارخانه ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت دو موضوع را بعنوان خط قرمز تلقی می کند، تصریح کرد: از یک سو نباید موضوعی را بر بانک مرکزی و نظام ارزی کشور تحمیل کنیم و از سوی دیگر باید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی در اختیار مردم قرار گیرد.
دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد به بهانه اجرای مقررات مانع از ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شود، خاطرنشان کرد: البته این به معنای عدم رعایت مقررات نیست بلکه منظور سرعت بخشیدن به کارها و انجام تشریفات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن است.
معاون اول رییس جمهور افزود: همه باید احساس کنیم که مسئولیت داریم مشکلات مردم را برطرف کنیم و اگر در شرایط عادی برخی فرآیندها ظرف یک ماه انجام می شد، امروز که در شرایط محدودیت ارزی و فشارهای متعدد هستیم، این کارها باید در مدت یک هفته به انجام برسد.
در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، استاندار هرمزگان و رییس سازمان بنادی و دریانوردی نیز حضور داشتند، موضوع ماندگاری برخی کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل این مشکل اتخاذ شد.
در این جلسه مقرر شد کالاهای اساسی در کوتاهترین زمان ممکن و با شیوه نامه ای که وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر به زودی توافق و اعلام می کنند، از گمرکات ترخیص و در اختیار مردم قرار گیرد.
همچنین در خصوص مواد اولیه، تجهیزات و قطعات کارخانه ها که تا این لحظه در گمرکات کشور وجود دارد مقرر شد اگر وارد کننده و صاحب کالا خودش ارز مورد نیاز را تامین کند، در اسرع وقت امکان ترخیص کالا از گمرکات برای او فراهم شود.

 

.

 شماره خبر : 887         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.