و به گزارش اقتصاد کیش ، چهارشنبه گذشته
نخستین خودروی وارداتی مدل سال جهت نوسازی
ناوگان حمل و نقل عمومی کیش با حضور وحید زارع فکری معاون اقتصادی سازمان منطقه
آزاد کیش ، محمد مهدی احمدی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، امین میرزایی
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ، مهدی توانگر رییس پلیس راهور، میثم سام
بند مدیر حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات و نمایندگان آژانس های تاکسی
رانی ، پلاک گذاری شد و به ناوگان حمل و نقل عمومی کیش پیوست. محمد مهدی احمدی مدیر عامل شرکت عمران ، آب و خدمات در این برنامه با تقدیر از همراهی و پیگیری
های مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و هماهنگی شرکت های تابعه
برای تحقق برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش و واردات خودروهای جدید مدل سال
گفت : همانگونه که وعده کرده بودیم پلاک گذاری نخستین تاکسی وارداتی جهت نوسازی ناوگان
در ماه مبارک ربیع الاول محقق شد و به لطف پروردگار مهربان این روند با جدیت ادامه
خواهد داشت . وی تاکید کرد: نوسازی و توسعه ناوگان همزمان مد نظر است و تلاش می کنیم تا ضمن
نوسازی روند توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کیش نیز با جدیت استمرار داشته باشد. امین میرزایی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز با ابراز خرسندی از
تحقق روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش به عنوان مطالبه مهم مردمی گفت :
واردات خودرو با قیمت مناسب و طی فرایند قانونی پلاک گذاری در پلیس راهور مرحله
نخست این طرح بود که با موفقیت انجام شد . میرزایی تصریح کرد: مرحله بعدی نیز شامل تمهیدات لازم برای تحویل خوروهای اسقاطی و
خرید خودرو جدید وارداتی با قیمت مناسب و منطبق با توان مالی و شرایط رانندگان در
حال انجام است و تا یکی دو ماه آینده محقق خواهد شد. وی افزود: تلاش می کنیم تا با فراهم شدن تسهیلات لازم برای تبدیل خوروهای اسقاطی
به خودروهای جدید رانندگان بتوانند پس از فروش تاکسی های فرسوده، خودروهای جدید
وارداتی خریداری کنند. وحید زارع فکری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره
به اینکه نوسازی در دو بخش ماشین های سواری( تاکسی ) و خودروهای تجاری شامل مینی
وس و ون انجام می شود اظهار داشت : در هر دو زمینه فرایند واردات خودرو نخستین گام
بود که طبق توافق با رده های حاکمیتی و همکاری بازرگانان سطح جزیره واردات انجام شد و پس از طی مراحل
اداری امروز شاهد آغاز پلاک گذاری تاکسی ها هستیم . وی با بیان اینکه نوسازی تاکسی ها فرایند پیچیده تری نسبت به سایر خودوها دارد
گفت: تاکسی ها نیازمند توسعه و نوسازی هستند ضمن اینکه هزینه تمام شده برای تداوم
کسب و کار رانندگان نکته بسیار مهمی است . به همین دلیل و با توجه به اهمیت تامین مالی اسقاط تاکسی
های فرسوده و تسهیلات برای رانندگان و تدابیر لازم برای خدمات پس از فروش و اخذ
گارانتی شرکت سرمایه گذاری مسئولیت هماهنگی این حوزه را بر عهده گرفت. معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد سهم قابل
توجهی از تاکسی های ناوگان حمل و نقل تا پایان سال نوسازی شود. وی افزود: از ابتدای سال واردات خودرو با اعلام وزارت صمت متوقف مانده بود تا روند
ارائه خدمات پس از فروش در کیش مشخص شود. اما به دلیل تعداد کم تاکسی ها در کیش نسبت
به سرزمین اصلی و عدم توجیه اقتصادی ایجاد دفاتر خدمات پس از فروش در کیش ، در نهایت
سازمان منطقه آزاد تایید وزارت صمت را کسب نموده و قرر شد خدمات پس از فروش در
جزیره توسط بخش خصوصیث فعال در این منطقه و با برنامه ریزی توسط شرکت سرمایه گذاری
تامین شود. لازم به ذکر است در پی ممنوعیت واردات خودرو به مناطق آزاد از سال 2018 ، امکان نوسازی
تاکسی های ناوگان حمل و نقل عمومی میسر نبود و این امر در سال های اخیر به یکی از
مطالبات مهم مردمی و دغدغه مسئولان در این جزیره تبدیل شده بود.
|