تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش در روز خبرنگار پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مشارکت فعال بانوان کیش در کارگاه‌های روانشناسی و ذهن آگاهی
تجلیل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش
تداوم تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای احیاء مرجان های کیش
نامه اعتراضی جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در مورد انحصاری شدن فروش بلیط های گردشگری دریایی
اعزام بانوان تیم ترامپولین کیش به اردوی منتخب کشور
معرفی تیم‌های اعزامی به المپیاد جهانی رباتیک ۲۰۲۴
نقش چشمگیر رسانه ها در توسعه جوامع را نمی توان نادیده گرفت
الزام به تهیه بلیت های خدمات گردشگری از سامانه ای خاص آری یا خیر ؟!
مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود
تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای ثبت رسمی "روز کیش" در تقویم ملی کشور
ابقای بدریه بحرینی بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر کیش
دعوت ورزشکار بدنسازی کیش به تیم ملی
برای اولین بار بلاگرهای کیش بعنوان سفیران معرفی جزیره تجلیل شدند
رقابت 82 تیم در مسابقات انتخابی المپیاد جهانی روباتیک ۲۰۲۴ در جزیره کیش

  آخرين اخبار
مشارکت فعال بانوان کیش در کارگاه‌های روانشناسی و ذهن آگاهی
تجلیل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش
تداوم تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای احیاء مرجان های کیش
نامه اعتراضی جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در مورد انحصاری شدن فروش بلیط های گردشگری دریایی
اعزام بانوان تیم ترامپولین کیش به اردوی منتخب کشور
معرفی تیم‌های اعزامی به المپیاد جهانی رباتیک ۲۰۲۴
چهارشنبه 24 مرداد 1403 ، 9 صفر 1446 ، 14 آگوست 2024 ، شماره 4529 ( 1913 دوره جدید)
نقش چشمگیر رسانه ها در توسعه جوامع را نمی توان نادیده گرفت
الزام به تهیه بلیت های خدمات گردشگری از سامانه ای خاص آری یا خیر ؟!
مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود
  پربيننده ترين اخبار
تدبیرهای برتر در خدمت تغییر در تکریم محمد رضا یزدان پناه
بخشودگی 70 درصدی جریمه خودرو‌های پلاک ملی در کیش
تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش در روز خبرنگار
شنبه 20 مرداد 1403 ، 5 صفر 1446 ، 10 آگوست 2024 ، شماره 4525 ( 1909 دوره جدید)
رونمایی از کتاب اکو موزه سفین قدیم نوشته محمد جاسم پور مدیر خانه بومیان کیش
منتقد عملکرد ما و پیگیر مطالبات مردم باشید
بازدید رئیس و دبیر هیئت فوتبال کیش از روزنامه اقتصاد کیش
رونمایی از پلتفرم فروش بلیت تفریحات دریایی در سامانه جامع گردشگری کیش
بازدید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایستگاه آتش نشانی کیش
برای اولین بار بلاگرهای کیش بعنوان سفیران معرفی جزیره تجلیل شدند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

توسط سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت
تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش در روز خبرنگار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی بمناسبت گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه کیش گفت: رسانه‌ها راهنمای خوبی برای توسعه کیش هستند.

  

به گزارش اقتصاد  کیش، رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم بزرگداشت روز خبر نگار که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با بیان اینکه امانت داری و انصاف دو موضوع مهم حرفه خبرنگاری است گفت:  خبرنگاران و رسانه ها  می توانند مشاوران خوبی برای مدیران جامعه در طرح و پیگیری مشکلات ومطالبات اجتماعی باشند. وی بر ارتقاء کیفیت  خدمات  حرفه ای رسانه ای در کیش وحمایت سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه فعالیت های رسانه ای  در کیش تاکید کرد و افزود: نقش و جایگاه تاثیر گذار رسانه در توسعه و پیشرفت جامعه را نمی توان نادیده گرفت . وی در ادامه سخنان خود در این نشست به برخی از موضوعات اشاره شده  مرتبط با جامعه کیش توسط خبرنگاران پرداخت .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش لزوم نوسازی حوزه حمل و نقل عمومی کیش را یکی از مهم ترین دغدغه های خود عنوان کرد و گفت : سازمان منطقه آزاد کیش برای تمام متقاضیانی که در سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش واردات خودرو اقدام کرده اند؛ مجوز صادر کرده است و هیچ مشکلی در ارائه مجوز به درخواست کنندگان جدید وجود ندارد. از اینرو موضوع انحصار در واردات خودرو به جزیره کیش موضوعیت ندارد. 

وی با اشاره توافق نامه سازمان منطقه آزاد کیش و پلیس راهور درخصوص پلاک گذاری خودروهای وارداتی کیش براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد گفت: از این پس کیشوندان و سرمایه‌گذاران از انجام تشریفات قانونی بر اساس موازین سرزمین اصلی بی‌نیاز شده و براساس ضوابط و ترتیب مقررات صادرات و واردات وامور گمرکی مناطق آزاد و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد نسبت به پلاک گذاری اقدام می کنند.

سرهنگی افزود : از سال گذشته و همزمان با ابلاغ آیین نامه واردات خودرو، متقاضیان منطقه آزاد نیز همانند دیگرشهرهای کشورباید تاییدیه استاندارد و محیط زیست را از مراجع ذی ربط در سرزمین اصلی دریافت می کردند که این فرایند برای واردکنندگان منطقه آزاد کیش بسیار زمانبر و دشوار بود.

سرهنگی با بیان این که ناوگان حمل و نقل عمومی کیش نیازمند هزار دستگاه خودرو است؛ از مذاکره با چندین سرمایه گذار جهت واردات خودرو خبر داد و افزود: سرمایه گذارانی که بیشترین تسهیلات را برای خرید به رانندگان تاکسی ارائه دهند؛ در اولویت قراردارند. از اینرو به زودی خبرهای خوبی به آگاهی مردم خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پرهیز دخالت این سازمان در قیمت گذاری خودرو خاطر نشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده هیچ رانتی را در بحث واردات خودرو شاهد نخواهیم بود و دخالتی در قیمت گذاری نخواهیم داشت.

وی از پلاک گذاری خودروهای ورود موقت که حائز شرایط قانونی باشند برای توسعه گردشگری و حفظ برند جزیره کیش خبرداد و گفت: این خودرو ها می توانند دو سال در جزیره کیش تردد کنند و پس از گذشت این زمان بایستی  از کشور خارج شوند.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به پرسشی درخصوص قیمت بالای عرضه خودروهای وارداتی به کیش تاکید کرد: با توجه به تعداد ثبت واردات خودرو، گفت :  با افزایش عرضه خودرو، شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

سرهنگی با بیان این که با گشایش مجدد سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش واردات، کاهش قیمت خودرو شتاب خواهد گرفت؛ افزود: با رویکرد فعلی سازمان منطقه آزاد کیش برای موافقت حداکثری واردات به منظورعدم انحصار، روند نوسازی خودروها در جزیره کیش تسریع وتسهیل می شود.

سرهنگی در این نشست با اشاره به سهم 51 درصدی بانک شهر از شرکت آب و برق کیش گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۹ درصد سهام را حفظ کردیم و مجوز عدم واگذاری را با همکاری رئیس وقت  سازمان خصوصی‌سازی دریافت کردیم.

وی افزود :  برای دسترسی به این هدف اثبات کردیم  که شرکت آب و برق کیش یک شرکت زیر ساختی است و باید مدیریت آن به حاکمیت واگذار شود. از اینرو در حال حاضر در حال پیگیری  فرایند واگذاری و قیمت گذاری با بانک شهر جهت بازگرداندن آن به سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری  هستیم.

وی با تشریح روند واگذاری شرکت هواپیمایی کیش توسط سازمان خصوصی سازی و عرضه آن در بورس گفت: با رایزنی و تصمیم رئیس جمهور شهید، به طور موقت عرضه سهام این شرکت هواپیمایی در اسفند سال گذشته متوقف شده است . اعتقاد راسخ دارم که شرکت هواپیمایی کیش باید متعلق به کیشوندان باشد و در این راستا اقداماتی انجام شده که به آگاهی مردم خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تحولات بازار مسكن در کشور و تایید این مهم که افزايش قيمت در سال هاي اخير، تامين مسكن مردم را با مشکل مواجه كرده است؛ گفت: تجربه واگذاری زمین مسکونی به فعالان اصناف مختلف کیش، ثابت کرده است که احتمال شکل گیری رانت در آن بسیار بوده و در نهایت منزل مسکونی به نیازمند واقعی نخواهد رسید. از اینرو طرح مسکن اجاره ای به عنوان اهرم کنترل قیمت ها در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

سرهنگی با بیان این که طی رایزنی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد میزان جریمه ماندگاری خودروهای دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره تا ۷۰ درصد کاهش یافت؛ گفت: این میزان تخفیف فقط در سال ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی دارد و پس از آن به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

 در پایان این نشست که بمناسبت روز خبر نگار برگزار شده بود از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کیش تجلیل شد.

 


 شماره خبر : 6892         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.