اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

تلخ تر از زهر....!
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!

بطور قطع نیاز است موضوعات مبهم پس از بررسی در درون مجموعه ها، بصورت شفاف و با انتشار مستندات در اختیار رسانه ها و عموم قرار داده شود و اطلاع رسانی شفاف و بموقع صورت گیرد تا با ادامه انتشار اخبار ضد و نقیض و مبهم جامعه دچار آسیب نشود چرا که بازگرداندن اعتماد عمومی بسیار سخت خواهد بود .

  


به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ خبر حذف هیات‌های جزیره کیش از مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی در روزهای گذشته بازتاب های فراوانی در میان افکار عمومی جزیره کیش داشت. دست به دست شدن آیین نامه قدیم و جدید و مقایسه آن ها حکایت  از حذف هیات‌های ورزشی جزیره کیش از مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی می دهد . امتیازی که جزیره کیش را همتای یک استان در نظر گرفته  و حق رای را برای آن محفوظ می دارد  اما گویا در آیین نامه جدید  این امتیاز کیش حذف شده است ! اما ساعتی پس از انتشار این خبر موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش ضمن تکذیب این خبر، کیش را همچنان عضو رسمی مجامع فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد.تناقض  انتشار آیین نامه جدید از طرفی و اظهارات مسئولان موسسه ورزش کیش از سوی دیگر هنوز افکار عمومی را قانع نکرده و  به نظر می رسد اصل ماجرا همچنان نیازمند شفاف سازی بیشتر است تا خیال همگان آسوده گردد!

تجربه گذشته  جزیره کیش در موارد زیادی مانند: مالیات، ورود خودرو، آیین نامه های خلق الساعه مربوط به مناطق آزاد و ... تا کنون تجربه ای تلخ را نشان داده؛ در سال های اخیر تمام امتیازاتی که زمانی جزیره کیش از آن برخوردار بود به واسطه همین آیین نامه ها و تایید و تکذیب ها در نهایت از دست رفته است...! به همین خاطر انتشار اخبار ضد و نقیض افکار عمومی جامعه را نگران  ازدست دادن امتیازی می کند که تاکنون  وجود داشت و یک مزیت ویژه برای ورزش و جوانان منطقه آزاد کیش به حساب می آید  .

پرده اول :

انتشار خبر اخراج هیات‌های جزیره کیش از مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی

خبرگزاری مهر روز گذشته اعلام کرد : "براساس تازه‌ترین اقدامی که وزارت ورزش و جوانان در آیین نامه برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اعمال کرده است، هیات‌های جزیره کیش از حضور در مجامع حذف شده‌اند!خبری بسیار تلخ و تکان دهنده که جامعه ورزش کیش را دچار شوک کرد.

سالها  پیش با پیگیریهای مدیران وقت ورزش کیش هیأت های این جزیره هم به مجمع فدراسیون های ورزشی اضافه شدند و علاوه براعطاء حق رای در انتخابات فدراسیونها به روسای هیئت های ورزشی کیش ، ورزشکاران و تیم های ورزشی کیش می توانستند بدون نیاز به حضور در مسابقات مقدماتی استانی مستقیما در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا کنند  با این مصوبه این موضوع امتیازات فوق العاده ای را برای ورزشکاران کیش بهمراه داشت و راه رسیدن آنها به مسابقات قهرمانی کشور و تیم های ملی بسیار هموار و کوتاه گردید.

اما وزارت ورزش و جوانان در جدیدترین اقدام خود با اصلاح آیین نامه نحوه فعالیت هیأت های ورزشی استان ها و شهرستانها  که به امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده، نام منطقه آزاد کیش را از ردیف هیأت استان های کشور خارج نموده است .

در این راستا و بر اساس استعلام خبر نگار اقتصاد کیش از برخی هیئت های ورزشی کیش در مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن های ورزشی که چهارشنبه ۳۰ خرداد برگزار شد رییس هیات کیش حق رای نداشت و در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های دو و میدانی، نیز که روز گذشته  برگزار شد از رئیس  هیات کیش دعوت به عمل نیامده است . ضمن اینکه ظاهرا هیئت هندبال  کیش نیز اخیرا چنین وضعیتی داشته است.

پرده دوم:

کیش همچنان عضو رسمی مجامع فدراسیون‌های ورزشی است

"معاون ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر لغو عضویت هیات‌های ورزشی این جزیره در مجامع فدراسیون‌های ورزشی، گفت: هیات‌های ورزشی کیش همچنان عضو رسمی مجامع فدراسیون‌های ورزشی است.

عزیزاله فرضی پور با اعلام اینکه طی مذاکرات انجام شده با وزیر وقت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۱، کیش به عضویت مجامع فدراسیون‌های ورزشی درآمده است، اظهار کرد: با شناختی که وزیر وقت ورزش و جوانان از ورزش جزیره و زیرساخت‌های خوب کیش داشت، با علم به اینکه ورزش کیش پشتوانه ورزش قهرمانی کشور محسوب می‌شود، دستور تغییر آئین‌نامه هیات‌های ورزشی کشور را صادر و جزیره کیش به عضویت دائمی مجامع فدراسیون‌های ورزشی درآمد. وی‌ افزود : طبق مکاتبه رسمی از سوی دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی، آئین‌نامه هیات‌های ورزشی به مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش ابلاغ شده است.

معاون ورزش و تفریحات سالم کیش در خصوص شرکت رییس‌های هیات‌های ورزشی کیش در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها بیان کرد: تابه حال رییس‌های هیات‌های ژیمناستیک، کشتی، تنیس، ورزش‌های ناشنوایان، پینگ‌پنگ و انجمن‌های رزمی جزیره در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های متبوع خود شرکت کرده‌اند.

فرضی پور افزود: فدراسیون‌های ورزشی بر اساس آیین ‌نامه تدوینی وزارت‌ ورزش که به آنان ابلاغ شده است، باید موضوع حق رای هیات‌های کیش را در مجمع عمومی عادی یا هیات رئیسه خود مطرح و مصوب کنند تا روسای هیات‌های ورزشی که در منطقه آزاد کیش فعالیت دارند، بتوانند در مجامع انتخاباتی فدراسیون حاضر و در رأی گیری نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون شرکت کنند.

پرده سوم  :

شفاف سازی و شفاف سازی

در ماده یک (تعاریف) آیین نامه قدیمی وزارت ورزش و جوانان در بند هیئت، به صراحت هیئت ورزشی استان و منطقه آزاد کیش ذکر شده است اما در آیین نامه جدید دقیقا در همین بند با حذف نام منطقه آزاد کیش تنها هیئت های  ورزشی استان ها ذکر شده است؛ مسئولان ذیربط تا لحظه انتشاراین گزارش که سوال مهم افکار عمومی است به این موضوع خاص، اشاره ای نداشتند و همچنین بنا بر اظهارات یکی از مسئولین  یکی از هیئت های ورزشی  کیش، این هیئت در مجمع که اخیرا برگزار شده است حق رای نداشته و دعوت نامه ای هم ارسال نشده است به همین خاطر بنظر می رسد بخشنامه مورد بحث جنبه اجرایی بخود گرفته است.

لازم است تا این موضوعات مبهم پس از بررسی رقیق  در داخل مجموعه ها، بصورت شفاف و با انتشار مستندات در اختیار رسانه ها و مردم  قرار داده شود و اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد تا  با ادامه انتشار اخبار ضد و نقیض جایگاه ورزش جزیره کیش آسیب نبیند.

روزنامه اقتصاد کیش  در این خصوص آماده انتشار هرگونه پاسخگویی مسئولان  برای رفع شبهات موجود و رفع نگرانی ورزشکاران ،  جوانان و جامعه ورزش کیش است.

 شماره خبر : 6747         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.