باورم
این بود استراتژی رسانه ها در کیش نیز همانند دیگر نقاط کشور است اما در کمتر از
یک ماه تمام باورهایم عوض شد.روند رشد جمعیتی جزیره کیش به گونه ای است که ساکنین
این جزیره ارتباطات شفاهی زیادی با هم دارند و این موضوع باعث شده قریب به اتفاق
ساکنین قدیمی یکدیگر را به خوبی بشناسند.حال آنکه فعالان رسانه ای کیش هم به واسطه
جمعیت کم در معاشرت با شهروندان این جزیره، افراد شناخته شده ای هستند که در معرض
انواع اطلاعات و پیام ها از سمت مردم و مسئولین قرار دارند.فعالان حوزه رسانه ای
در کیش اگرچه کم شمارند و به واسطه این جمعیت کم همانند دیگر شهرهای کشور نمی
توانند در یک موضوع تخصصی فعالیت کنند اما این شرایط، خود باعث افزایش توانمندی های
آنان شده و امروز دانش و توانایی فعالیت در حوزه های مختلف رسانه ای شامل فرهنگی،
اقتصادی، عمرانی، گردشگری و ... را دارا هستند.دستاورد این ارتباطات گسترده، احراز
جایگاه و مسئولیت سنگینی است که پیامدهای مثبت و منفی بسیاری برای جزیره کیش به
همراه دارد.در یک کلام؛ اهالی رسانه در جزیره زیبای کیش به معنای واقعی، مشاوران
مهمی برای مدیران ارشد این منطقه آزاد هستند و توانمندی این فعالان رسانه ای به
عنوان رابطان مردم و مسئولین، تاثیر زیادی در رشد یا تنزل این پهنه مرجانی به
همراه دارد. موضوعی که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.درک این موقعیت توسط
فعالان رسانه ای کمک می کند با اهمیت بیشتری به اثر اقدامات و نقش خود در جزیره
کیش بنگرند تا با حضور موثر خود در کنار مدیرعامل و مسئولان ارشد برای تحقق
مطالبات مردمی تلاش کنند.همچنین با توجه به اهمیت ژئوپلیتیکی جزیره زیبای کیش در
منطقه، باید به این نکته هم توجه داشت که رسانه های کیش، می توانند در طراحی یک
کیش رسانه ای سهم بسزایی داشته باشند تا شاهد سیاستگذاری شایسته ای در خصوص رسانه
های مرتبط با مناطق آزاد کشور باشیم.این دیدگاه، نقشه راه ما برای استفاده از توان
بالای فعالان رسانه ای است و در این مسیر با تشکیل سه شورای هماهنگی در سه حوزه ی
عملکردی، تلاش خواهیم کرد با ایجاد پیوند تنگاتنگ بین روابط عمومی سازمان و فعالان
رسانه ای، از این ظرفیت ارزشمند موجود در کیش برای رسیدن به اهداف عالیه این منطقه
آزاد کشور استفاده کنیم. ان شاءالله
سرپرست
روابطعمومی و امور بینالملل منطقه آزاد کیش
|