معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش: پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی در کیش
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای جذب ایده های نو در حوزه گردشگری
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

تلاش رستوران داران جزیره برای بازگشت یک جاذبه توریستی به کیش
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:

اگر شئونات رعایت شود با اجراء دی جی مشکلی نداریم

  

نشست مشترکی  به همت مجمع سازندگان کیش و میزبانی مرکز خرید دامون کیش و با حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ، مدیر عامل و اعضا هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش وسرمایه گذاران و  مدیران رستوران های دارای موسیقی فعال در کیش بمنظور بررسی راهکارهای لازم پیرامون  مشکلات اخیر پیش آمده در اجراء یکی از  سبک های موسیقی ( دی جی) در مراکز پذیرایی کیش برگزار شد .

 به گزارش اقتصاد کیش در این نشست که پنج شنبه گذشته  در محل کافه رستوران دامون برگزار شد  تدوین شیوه نامه و دستور العمل اجرای موسیقی الکترونیک در رستورانهای کیش و اجراء موسیقی الکترونیکی بر اساس این شیوه نامه مورد توافق حاضرین قرار گرفت .

.در این نشست مقرر گردید پیش‌نویس ساماندهی و چگونگی و نظارت بر نحوه اجرای موسیقی الکترونیک ( دی جی ) توسط کارگروهی متشکل از جامعه مراکز پذیرایی و مدیران رستورانهای دارای موسیقی  تهیه و جهت بررسی و تایید و تصویب نهایی در اختیار معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قرار داده شود و بر اساس آن موسیقی الکترونیکی در رستوران ها قابلیت اجراء داشته باشد.

ادیبان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست موضوع پیش آمده در اجراء موسیقی الکترویکی در رستوران ها کیش را "مهم "عنوان کرد و گفت :قطعا در این نشست بدنبال جستجوی راهکاری مناسب و مطلوب برای حل این معضل خواهیم بود.

وی گفت: کسی با اصل موسیقی الکترونیکی مشکلی ندارد اما روایت سازی های نامطلوب ذهنیت ها ی منفی نسبت به این نوع ازاجراء سبک موسیقی  در کیش ایجاد کرده است و اگر شئونات رعایت شود کسی با اجراء این نوع موسیقی مشکلی ندارد . وی به  اهمیت جایگاه تشکل های صنفی در سیاست گذاریها و تصمیم گیریها  اشاره کرد و گفت : صنوف  مختلف خود باید در این راه پیش قدم باشند و راهکارهای لازم را به سازمان منطقه آزاد کیش پیشنهاد دهند.  وی هم چنین از برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش برای افزایش جذب گردشگران به کیش خبر داد و گفت: با توجه به تنوغ غذایی در کشور،جزیره کیش  از ظرفیت های بسیار خوبی که در اختیار دارد می تواند از این فرصت در جهت رونق گردشگری خود  استفاده کند.

هم چنین طهمورث قاسمی دبیر کل مجمع سازندگان کیش در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به رویدادهای اجتماعی و نقش آن در رونق و توسعه گردشگری کیش گفت:تقویت نظارت و ساماندهی بهتر از حذف  کلی یک موضوع است و باید با تعامل و همدلی در این راه به حل مشکلات موجود کمک کنیم.

هم چنین هیراد غفوری یکی از سرمایه گذاران کیش در این نشست گفت:  اعمال هر گونه محدودیت و سخت گیری خارج از عرف در جزیره کیش در حوزه گردشگری موجب مهاجرت سرمایه گذاران از کیش به کشورهای همسایه  ، هم چنین افزایش مسافرت های خارجی هموطنان خواهد شد. وی افزود  :  متاسفانه بسیاری از گزارش هایی منفی که از جزیره کیش در سطح کشور منتشر می شود توسط مدیرانی صورت می گیرد که در بدنه کیش حضور دارند اما هیچ علاقه ای به توسعه و پیشرفت جزیره ندارند و یا اصولا دیدگاه و تفکرشان   با رویکرد رونق و توسعه کیش در تضاد است در صورتی که همه  ما میدانیم شرایط اجتماعی کیش به هیچ وجه بدتر از بسیاری از دیگر شهرهای کشور نیست .

وی گفت : در هیج جای قانون چیزی با عنوان ممنوعیت موسیقی الکترونیک نداریم و تعجب می کنم چگونه  این موضوع در جزیره کیش ممنوع  اعلام می شود! وی بمنظور حفظ جاذبه های گردشگری و اقتصادی  کیش خواستار تعامل بیشتر با سرمایه گذاران بخش خصوصی شد.

وی گفت : توقع ما حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت گردشگری از فعالیت هایی است که به رونق کیش کمک می کند وانتظار داریم  اگر هم مشکلی پیش می آید با تعامل و تدبیر حل شود  .

رضا رشید پور یکی از سرمایه گذاران در این حوزه با ابراز تاسف  از روایت های نادرست و انحرافی  نسبت به کیش گفت: موسیقی یکی از بهترین ابزارهای ترغیب نسل جدید برای سفر به کیش هست و باید آن را تقویت کنیم  نه اینکه بخواهیم روزبه روز با اعمال محدودیت های مختلف آن را در جامعه از بین ببریم. وی گفت : چگونه است در مشهد بعنوان یک شهر مذهبی رستوران ها برای استفاده از دی جی مشکل و محدودیتی ندارند ، در تهران بر اساس آمار بدست آمده حداقل 800 رستوران برنامه  دی جی دارند اما در جزیره کیش این موضوع که اتفاقا یکی از جذابیت های آن است ممنوع اعلام می شود! وی گفت : قانون در مورد موسیقی الکترونیکی مسکوت است و چیزی اعلام نکرده است  و نباید با برداشت های سلیقه ای برای کار و کسب  و فعالیت بخشی از جامعه  محدودیت ایجاد کرد. وی در سخنان خود  همه فعالان این حوزه را مقید و متعهد به رعایت و توجه به ارزش های دینی و اجتماعی دانست و گفت:  قطعا هدف و آرزوی همه ما پیشرفت جامعه و کشور است و بایستی تلاش کنیم راه و مسیرمان را یکی سازیم.

هم چنین  نوید بنفشه یکی از فعالین این حوزه در این نشست  خواستار تغییر نگاه مسئولان به مقوله گردشگری وتوجه به  نقش آن در رشد و رونق  کیش شد و گفت : نگاه تعاملی مسئولان و دستگاههای اجرایی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند . وی گفت : اگر قصد حل بحران های اجتماعی است مشکلات بسیار بزرگتر  از موضوع دی جی  در جامعه وجود دارد که ورود به آنها ضروری تر و مهم تر است و چرا باید با اعمال محدودیت ،خودمان نگاههای منفی نسبت  به موضوعی که یکی از جاذبه های گردشگری کیش است  ایجاد کنیم

وی هم چنین  گفت : در مورد برنامه ریزی برای حضور  گردشگران خارجی در کیش نیز باید دقت شود ونباید صرفا بعلت  خارجی بودن از حضور هر گردشگری  استقبال کنیم ،  بلکه کیفیت و ایجاد آورده اقتصادی گردشگر برای جزیره باید برای ما مهم باشد.

بنفشه  گفت : حذف دی جی  در رستوران ها می تواند شبکه های زیر زمینی فعالیت این نوع موسیقی را افزایش دهد واین برای  بسیار خطرناک تر است. اعمال محدودیت ها در اجراء در رستوران ها  موجب می شود  علاقمندان  این نوع موسیقی را از یک مکان دارای مجور و با نظارت  مستمر به مکان های مخفی و زیر زمینی هدایت شوند.

وی هم چنین خواستار رفت و آمد مستقیم  مسئولان و تصمیم گیران با بدنه خدمات دهندگان  این حوزه و آشنایی با مشکلات آنها شد وگفت : اگر با موضوعات اجتماعی آشنایی پیدا کنیم وعلنا" در جریان آنها قرار بگیریم   با تصمیمات نسنجیده برای جامعه بحران ایجاد نخواهیم کرد .

نوید بنفشه در ادامه سخنان خود خواستار نگاه نرمتر و تعاملی مسئولان به رویدادهای اجتماعی شدو افزود: متاسفانه در رویدادسازیها به کیش ظلم می شود  و تصویر واقعی از کیش انعکاس نمی یابدو دستگاههای مسئول که از بودجه و امکانات لازم بهره مندند  باید در این باره پاسخگو باشند.  

وی  هم چنین خواستار حمایت قاطع سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه های فرهنگی و هنری که در  رونق و توسعه کیش موثر ند  شد و گفت : توقع ما حمایت سازمان منطقه آزاد کیش بعنوان متولی جزیره از برنامه هایی است که به رونق جزیره کمک می کند و در این موارد  سازمان منطقه آزاد کیش باید پشتیبان  صنوف و فعالین حوزه های مختلف باشد.

 

بر اساس تصمیم این نشست قرار شد با تشکیل کارگروه با مدیریت جامعه مراکز پذیرایی پروتکل و شیوه نامه نحوه اجرا موسیقی الکترونیکی تهیه و به معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شود.








 شماره خبر : 6585         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.