تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی در کیش
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای جذب ایده های نو در حوزه گردشگری
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

در گفتگو با رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش مطرح شد :
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش

ایجاد شرایط بهتر برای اعضاء و بهره برداران جامعه مراکز پذیرایی که عموما مستاجر هستند و همچنین ایجاد شرایط رفاه حال کیشوندان و گردشگران برای استفاده مطلوب تر از رستوران ها و ارائه خدمات بهتر و ارزان تر؛ نیاز به تمدید قراردادها به صورت بلند مدت است و اگر مشکلی هم با هر بهره برداری وجود دارد لازم است تا با بررسی های جامعه مراکز پذیرایی و در کنار آن ایفای نقش نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش مورد رسیدگی قرار گیرد.

  



اینها بخشی از گفت و گوی محسن ناصری رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش است . ناصری در این گفت و گو راهکارهایی را نیز برای بهبود خدمات و رفع مشکلات جاری در صنف متبوعه خود ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ جامعه مراکز پذیرایی کیش در سال ۱۳۷۹ و با هدف حمایت از اعضاء، تسهیل در انجام مراحل کار های اداری و ارتقاء سطح کیفی مجموعه های پذیرایی کیش با هیئت مدیره به تعداد ۹ نفر که ۵ نفر اعضای اصلی، ۱ نفر بازرس اصلی، ۲ نفر علی البدل، ۱ نفر بازرس علی البدل است شروع به فعالیت نمود و در سال 1381 به ثبت رسید. در آخرین اقدام بهمن ماه سال گذشته با برگزاری جلسه مجمع عمومی بطور فوق العاده جامعه مراکز پذیرایی کیش اعضاء جدید هیئت مدیره این جامعه انتخاب و معرفی شدند. این مجمع با حضور حداکثری و مشارکت قابل توجه بهره برداران مراکز پذیرایی کیش برگزار شد و با توجه به تعداد آراء واجد شرایط و تعداد آراء اخذ شده  حضور بی سابقه ای را رقم زد.

برای شرکت در این انتخابات تعداد 184 نفر واجد شرایط رای دادن بودند که حضور 166 نفر در جلسه مجمع حاکی از مشارکت بالای 90 درصدی در این انتخابات داشت که در نوع خود در برگزاری مجامع مختلف در کیش بی سابقه می نمود .

برگزاری کمیسیون جهت تایید منوی مراکز پذیرایی توسط کارشناسان گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و جامعه مراکز پذیرایی؛ اخذ درجه بندی و دریافت گواهی نامه های بین المللی رستوران ها؛ تسهیل در اخذ مجوز اقتصادی برای اعضاء؛ رابط تمامی فعالیت های مربوطه اعضاء با سازمان منطقه آزاد کیش ، نیروی انتظامی ، مرکز توسعه سلامت و اداره اماکن؛ هماهنگی و تشکیل شورای حل اختلاف مراکز پذیرایی با دادگستری کیش به صورت فعال در خصوص شکایات و پیگیری پرونده ها؛ کنترل و نظارت بر نرخ منو و ارائه خدمات مراکز پذیرایی؛ تشکیل جلسات مختلف با اعضاء در جهت ارتقاء سطح سرویس دهی به رستوران ها و مراکز پذیرایی؛ برگزاری کلاس های آموزشی مختلف از جمله اهم اقداماتی است که جامعه مراکز پذیرایی کیش ارائه می نماید.

تجربه و حافظه تاریخی نشان می دهد که اگر به صورت درست و اصولی از ظرفیت های تشکل های صنفی در حوزه های مختلف استفاده شود با حلقه مفقوده ای که همان همبستگی گروهی و صنفی است می توان بهترین کمک و بازوی مشورتی برای سیاست گذاران و تصمیم گیران قلمداد شود . اگر هدف پیشرفت و توسعه کیش و ایجاد بهترین امکانات و ظرفیت ها برای ارتقاء خدمات اجتماعی به کیشوندان و گردشگران است قطعا تشکل های صنفی که بر زیر و بم مسائل و مشکلات صنف خود اشراف دارند،  می توانند بهترین مشورت و نظریه ها را ارائه نمایند.

 

تمدید قرارداد ها  با تائید جامعه مراکز پذیرایی و نظارت سازمان

خوشبختانه جامعه مراکز پذیرایی با زیرمجموعه 400 واحدی خود تا به امروز توانسته است خدمات خوبی به بهره برداران ارائه نماید و جامعه ای موثر ظاهر شده است. محسن ناصری؛ رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش با بیان اینکه یکی از ارکان مهم صنعت گردشگری بحث پذیرایی و غذا  محسوب می شود  گفت: امروز در جزیره کیش 400 رستوران داریم که تعداد زیادی  از این راه در آن امرار معاش می کنند و 5 الی 6 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش خود دارد.وی استیجاری بودن و اجاره بهای گزاف را از جمله مشکلات اعضای صنف خود بیان کرد و گفت: 90 درصد از بهره برداران ما مستاجر هستند و امروز بر اساس آنالیزهایی که صورت گرفته است  کار به جایی رسیده  که قیمت غذا تا 40 درصد، به دلیل استیجاری بودن مکان رستوران بالا می رود! اجاره بها بالاست و متاسفانه برخی مدیران به اشتباه تصورشان این است که هر چه ملک را با قیمت بالاتری اجاره دهند؛ سود بیشتری کرده اند در صورتیکه که اگر بهره بردار به خاطر تامین اجاره، به ناچار نتواند برخی خدمات را ارائه نماید یا خدمات پایین تر از حد انتظار مخاطب را ارائه دهد برای عواقب و تبعات آن چه کسی پاسخگوست؟ ناصری گفت :  در گذشته بدعت هایی گذاشته شده که امروز به عنوان یک معضل بزرگ گریبانگیراصناف شده است و بهره بردار نمی تواند به تعهداتش عمل نماید  به همین خاطر بعضا شاهد بروز تخلفاتی در برخی مجموعه ها هستیم .باید سازوکارهایی ایجاد شود تا بتوان از بروز این اتفاقات جلوگیری کرد و یکی از مهمترین آن ها تمدید قراردادها است. وی افزود: جزیره کیش همواره به دنبال جذب سرمایه گذار است اما شایسته تر این است که در مرحله اول سرمایه گذاران فعلی نگه داشته شوند و اگر هم مشکلی برای ادامه فعالیت وجود دارد آن مشکل را برطرف نمایند.

اصلاح رویه های فعلی  و تایید صلاحیت بهره برداران جدید از سوی جامعه مراکز پذیرایی

 ناصری گفت: بهره برداران جدید هم بایستی از فیلتر جامعه مراکز پذیرایی عبور کنند و رعایت استاندارها، راستی آزمایی، بررسی سابقه کاری و تایید صلاحیت موضوعات مهمی است که باید بدان توجه شود. وی با بیان اینکه رستوران جایی است که نیاز به امنیت دارد چون افراد با خانواده و با نیت ثبت لحظاتی خوش به آن مراجعه می کنند ادامه داد: این موضوع که بهره بردار از لحاظ اخلاقی صلاحیت های لازم را داشته باشد برای ما مهم است. وی افزود: متاسفانه دیده شده که بدون کار کارشناسی به بهره برداری که صلاحیت لازم را ندارد واگذاری صورت می گیرد و هزینه های سرباری را برای حاکمیت به دنبال خواهد داشت و مشکلات اجتماعی آن بسیار است!

رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش بر اصلاح رویه های موجود  تاکید کرد و گفت: بهره برداران فعلی باید تمدید قرارداد شوند و در صورتیکه بهره برداری مورد قبول نیست، بایستی از کانال جامعه مراکز پذیرایی کسانی ورود کنند که صلاحیت لازم را درحوزه های مختلف از جمله: وجود زیر ساخت ها برای ایجاد رستوران در فضای مورد نظر ، گذراندن موفق استعلامات از سوی اماکن، بهداشت ، نیروی انتظامی و ... داشته باشند. در این صورت است که اگر هر کدام از اعضاء در آینده مرتکب تخلف شوند جامعه مراکز پذیرایی پاسخگو خواهد بود.

تقویت جایگاه جامعه مراکز پذیرایی کیش

ناصری با بیان اینکه تشکل ها و جوامع صنفی در حوزه های مختلف به عنوان بازوی مشورتی می تواند در کنار حاکمیت نقش خود را به خوبی ایفا نماید، بیان داشت: رابطه مستقیم و بی واسطه صنف با اعضای خود و در جریان قرار گرفتن مشکلات آن ها از یک سو و انتقال مستقیم آن به بدنه حاکمیت و تلاش برای رفع آن ها کار مجموعه های حاکمیتی را بسیار آسان می نماید. نکته اینجاست که با نقویت جایگاه  جامعه ای چون جامعه مراکز پذیرایی در کیش بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد چون جامعه قطعا با ارتباطات روزمره و تنگاتنگی که با اعضای خود دارد هم مشکلات را می شنود هم راهکاری برای حل آن دارد. ناصری با اشاره مجدد به لزوم  تمدید قراردادهای بهره برداری  به عنوان یکی از مشکلات اصلی فعالین این صنف  گفت:لازم است تا قراردادهای بهره برداران به صورت بلند مدت تمدید شود و اگر کسی نتوانست ادامه دهد با نظارت حاکمیت به شخص دیگری واگذار خواهیم کرد در واقع لازم است تا سازمان منطقه آزاد کیش نقش ناظر را داشته باشد و واگذاری را به جامعه برون سپاری نماید. وی گفت :  تا پیش از این اجاره بهاء هر ساله به نرخی طبیعی افزوده می شد و کسی هم مشکلی بابت پرداخت نداشت؛ مشکل از جایی شروع شد که واگذاری ها بدون حضور جامعه مراکز پذیرایی و صرفا به بالاترین قیمت انجام می شد و امروز تبعات آن دامنگیر  همه  شده است که لازم است جلوی آن گرفته شود.

 

تفاهمات خوبی در حال شکل گیری است

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود از حضور برندها و رستوران های جدید و با کیفیت استقبال کرد و آن را یکی از خواسته های جامعه مراکز پذیرایی دانست وی افزود :  وجود یک مرجع تصمیم گیرنده در سازمان منطقه آزاد کیش نیز موضوع مهمی است .لازم است تا جامعه مراکز پذیرایی با یک بخش روبرو باشد و سازمان راسا نیز اقدام به صدور مجوز نکند. وی اقدامات جاری در جامعه مراکز پذیرایی را مواردی چون ثبت برند و گرید بندی مراکز معرفی کرد و گفت: جامعه مراکز پذیرایی به سمت خوبی در حال پیشروی است و دادن اختیارات لازم به جامعه مراکز پذیرایی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش یکی از خواسته های این نهاد است . ناصری در پاسخ به این سوال که آیا جامعه نیروی لازم را برای رسیدگی به امور مجموعه های تحت نظارت و برای پیشبرد اهدافش در اختیار دارد یا خیر گفت: بله، آمادگی لازم را برای این کار داریم و با از میان رفتن دودستگی ها می توان  همکاری های خوبی را فراهم نمود  کما اینکه برخی اقدامات هم در حال انجام است و تفاهمات خوبی نیز صورت گرفته که در زمان خود اطلاع رسانی انجام می شود.

ورود بی واسطه مواد اولیه رستوران ها؛ راهکاری برای پایین آمدن قیمت نهایی

ناصری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار ما به موضوع گرانی منوی رستوران ها و عدم استقبال خانواده ها خصوصا کیشوندان به استفاده از رستوران ها و مراکز پذیرایی و تقریبا حذف آن از سبد خانوار اشاره کرد و گفت: ورود آسان مواد اولیه خصوصا 5 قلم کالای اساسی برای رستوران  ها یکی دیگر از معضلات بهره برداران است. وی  گفت:  مواد اولیه می تواند با حذف واسطه ها و به صورت مستقیم وارد جزیره کیش شود همانگونه که این کار در سرزمین اصلی به راحتی انجام میشود .در این صورت محصول نهایی بسیار ارزانتر به دست مصرف کننده می رسد که البته در این موضوع قول های مساعدی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش  داده شده است.

ایجاد فضاهای جدید با محوریت غذا در جهت جذب گردشگر

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری دو رویداد متفاوت و موفق در سال گذشته از سوی جامعه مراکز پذیرایی در بحث غذا  به موضوع ایجاد فضاهای گردشگری جدید با این محوریت اشاره کرد که می تواند جذابیت های جدیدی در جزیره کیش ایجاد نماید ، افزود: اختصاص فضای های متنوع  در مکان های مختلف در جزیره که می تواند در آن رویدادهایی با محوریت غذا دیده شود در کنار برگزاری چنین رویدادی وجود آموزش های مختلف آشپزی،برگزاری رویدادهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان ؛ برنامه های ورزشی، ساماندهی رستوران های سیار ؛ معرفی برندهای تولید کننده مواد غذایی در کنار برگزاری کنسرت ها می تواند جذابیت های جدید ایجاد نماید که کیش امروز نیازمند ایجاد چنین فضاهایی برای ایجاد شغل خصوصا برای بومیان است. 

حرف آخر

ناصری در پایان گفت: امید است مدیران حوزه های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش از توان و ظرفیت تشکل های صنفی بهتر و بیشتر استفاده کنند و همه با هم بتوانیم با تعامل و همکاری؛ امور کیش را به بهترین شکل ممکن به پیش ببریم.

 شماره خبر : 6576         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.