در چارچوب قانون، منافع و مصالح جزیره و کشور، مطیع قانون هستیم پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی در کیش
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

محسن ناصری رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش:
در چارچوب قانون، منافع و مصالح جزیره و کشور، مطیع قانون هستیم

نامه معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به جامعه مراکز پذیرایی کیش مبنی برجمع آوری و ممنوعیت فعالیت دی جی (موسیقی الکترونیک) در جزیره کیش حداکثر تا یک هفته بعد از تاریخ ابلاغ یعنی تا بیستم اردیبهشت ماه 1403 ، بازتاب های زیادی را در افکار عمومی به دنبال داشت.

  


گروهی ای نامه را دستورالعملی خلق الساعه و یک شبه دانسته  و از این تصمیم متعجب بودند و آنرا به ضرر گردشگری کیش می دانند و عده ای دیگر از آن به عنوان تصمیمی درست یاد  می کنند که به نفع حفظ آرامش و به دنبال آن، امنیت جزیره کیش خواهد شد. مسئولان و دستگاههای اجرایی نسئول اما از زاویه ای دیگر بر اجرای این تصمیم مُصر هستند ؛ آنها شیوه نامه جامعه مراکز پذیرایی و رستوران‌ها را کاملا مشخص اعلام کرده  که به تایید تمامی رستوران داران کیش رسیده و می گویند هیچ مجوزی برای برگزاری موسیقی الکترونیکی در رستورانهای کیش صادر نشده و این اتفاق خلاف قانون است و صدور این نامه نیز حاصل ماهها بررسی و کار کارشناسی است. نظر آن ها این است که طبق بررسی های صورت گرفته از میان ۴۰۰ رستوران کیش، کمتر از ۲۰ رستوران دی جی دارند و به اجرای موسیقی الکترونیکی مشغولند. به گفته مسئولین ، موسیقی در رستورانهای کیش ، طبق شیوه نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و استفاده از موسیقی فاخر و در چارچوب قانون، کاملا بلامانع است.

جلسه بررسی این مهم جهت تنویرافکار عمومی نیز با حضور مدیرعامل سازمان منطفه آزاد کیش، سرپرست معاونت گردشگری این سازمان، فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش و رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کیش و رئیس و اعضاء جامعه مراکز پذیرایی چندی پیش در سالن رازی مرکز همایش های کیش برگزار و در خصوص این موضوع بحث و تبادل نظر شد.

محسن ناصری عضو هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی در این نشست با تاکید بر تداوم برگزاری چنین جلساتی برای حل مشکلات جامعه مراکز پذیرایی کیش گفت: اجرای موسیقی در رستوران های کیش از دیرباز و زمانیکه در سرزمین اصلی این موضوع مرسوم نبود، وجود داشت و در نوع خود جاذبه ای قابل توجه به حساب می آمد. آنچه امروز تحت عنوان موسیقی الکترونیک در برخی از رستوران های جزیره اجرا می شود پس از دوران کرونا وارد شد و به دلیل استقبال مخاطبینش، ادامه پیدا کرد. ناصری با بیان اینکه تعامل و همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت گردشگری از اصول جامعه مراکز پذیرایی است و نشست های خوبی نیز برای حل مشکلات رستوران های تحت پوشش جامعه برگزار شده، افزود : در نهایت هدف ما برای اجرای تصمیمات مختلف بایستی رضایت گردشگر و سفر دوباره او به جزیره کیش باشد و با توجه استقبالی که از این نوع موسیقی در جزیره کیش وجود داشته و تا امروز هم ادامه دارد به نظر می رسد ساماندهی، کنترل و نظارت بر اجرای آن بسیار بهتر از تعطیلی کامل آن باشد.

در همین راستا جامعه مراکز پذیرایی به خروجی این جلسه بسنده نکرد و پس از این نشست و شنیدن نقطه نظرات مسئولان و حاضرین  جلسه ای را  با حضور اعضای هیئت مدیره برگزار و تصمیمات جدیدی را با محوریت چگونگی اجرای هنر و موسیقی در مراکز پذیرایی کیش اتخاذ نمود.

محسن ناصری؛ رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: با توجه به اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داد و موجی از انتقادات و پیشنهادات را از سوی عموم جامعه به همراه داشت، به این نتیجه رسیدیم که به صورت درست و علمی با این موضوع برخورد نماییم و به نتیجه ای درخور و شایسته که به نفع جزیره کیش باشد، برسیم . ناصری گفت: با توجه به آمارها مراکز پذیرایی به عنوان رکنی اساسی در سفر که میزبان توریستها است حدود 6000 متر از  جزیره را  تحت پوشش خود دارد و جمعیت بزرگی از ساکنان جزیره را شامل میشود و اینکه بگوییم در صورت توقف فعالیت حدود 20 رستورانی که موسیقی الکترونیک اجرا می کنند مشکل به طور کامل حل خواهند کرد، اینگونه نیست. ناصری با تاکید بر اینکه  در چارچوب منافع و مصالح جزیره و سیاست های کشور مطیع قانون هستیم  گفت : بایستی برای اجرای یک تصمیم تمامی جوانب امر در نظر گرفته شود و سخنان کسانی هم که در رستوران ها موسیقی اجرا می کنند را هم شنید، گفت: به دلیل اهمیت موضوع و پیرامون مباحثی که این روزها مطرح می شود "کار گروه تخصصی هنری و موسیقی" جامعه رستوران داران کیش تشکیل شد و جلسه ای با حضور هنرمندان این عرصه برگزار گردید و دغدغه های آنان را شنیدیم. وی افزود : به این نتیجه رسیدیم که اگر این نوع خاص از موسیقی که در ایران آزاد است در جزیره کیش لغو شود، عواقبی را به همراه خواهد داشت. ناصری گفت: برخی مسافران برای استفاده از موسیقی به جزیره می آیند و برخی دیگر برای استراحت و آرامش ! باید طیف مختلف سلایق را بپذیریم و بدانیم جوانانی که به رستوران ها برای تخلیه انرژی می آیند بعضا با خانواده هایشان هستند و باید  به رسمیت شناخته شوند. اگر این گروه از گردشگران خوب مدیریت نشوند دیگر سفری به جزیره نخواهند داشت و به نظر می رسد ما به عنوان دست اندر کاران و متولیان باید پکیج گردشگری و همه سلایق مختلف را در نظر بگیریم . به تعبیر دیگرفراهم آوردن  آرامش در کنار شور و هیجان می تواند سلیقه مخاطب از هر طیف را تامین نماید البته مطابق با شرایط و ضوابط و قانونی که ما تعیین خواهیم کرد. رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش با اشاره به اینکه  بعنوان مثال یکی از نقاط آرام جزیره پیست دوچرخه سواری بود که امروز به پیست موتور سواری تبدیل شده و لذت دوچرخه سواری در حال از بین رفته است، گفت: البته که نباید با چنین دیدگاهی موسیقی فاخر که همگام با موسیقی الکترونیکی در رستوران ها نواخته می شود از بین برود!

وی با تاکید دوباره بر انجام کار کارشناسی و اقدام درست، خروجی جلسه کارگروه تخصصی هنری و موسیقی که با حضور هنرمندان نامی جزیره که در سطح ملی حرفی برای گفتن دارند را بیان نمود. در این جلسه آسییب شناسی و تدوین شیوه نامه و برطرف کردن ایرادات قبلی در خصوص نحوه عملکرد رستوران های موزیک دار، مذاکره با روانشناسان خبره با طرح این سوال که اگر این نوع موسیقی در جزیره متوقف شود چه ضرری به جامعه خصوصا نسل جوان که خواستار این نوع موسیقی هستند وارد خواهد شد! ، بررسی روشهای علمی برخورد با این موضوع با کمک روانشناسان، استاندارد سازی نور، صدا و چگونگی استفاده از آلات موسیقی با توجه به کانسپت و محیط در اختیار بهره برداران مرکز پذیرایی و به تبع آن قانونمندی و استاندارد سازی مراکز با اخذ مجوز از سوی مراکز پذیرایی، استاندارد سازی موسیقی فیوژن و تلفیقی بومی و مدرن با توجه به قوانین جمهوری اسلامی ایران،  تایید صلاحیت علمی و موسیقیایی نوازندگان توسط کارگروه مربوطه جهت دریافت مجوز فعالیت، ارائه مشاوره هنری و موسیقی رایگان به هنرمندان این عرصه در مراکز پذیرایی (اعم از زنده و ضبط شده)، تایید نوع موسیقی بخش شده (اعم از زنده و ضبط شده) مطابق با استاندارهای جهانی توسط جامعه مراکز پذیرایی و اخذ مجوز از مراجع ذیربط از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم استاندارد سازی و جلب رضایتمندی حدااکثری گفت : رفته رفته با فراهم ساختن شرایط و در جهت حمایت از اعضای تحت پوشش این اقدامات انجام می شود تا کیش در سطح کشور به عنوان الگو مطرح شود کما اینکه تا کنون در بسیاری موارد جزیره کیش به عنوان الگو و نمونه ای موفق مثال زده می شد.

ناصری در پایان سخنان خود گفت: جامعه مراکز پذیرایی کیش معتقد است  هر قدمی که برداشته می شود بایستی با بهره گیری از نظر کارشناسان و مطابق با استانداردها باشد و هر موضوعی نیز باید در راستای اهداف سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای جامعه مراکز پذیرایی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران منافع جمعی  جزیره را در نظر بگیرد چون هدف همه ما در نهایت پیشرفت رشد و توسعه جزیره کیش است.

 شماره خبر : 6522         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.