تشریح طرح تسهیلاتی"آفتاب" با کارمزد صفر درصد! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
میزان بارندگی‌ها در کیش ۱.۵ برابر افزایش یافت
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش

  آخرين اخبار
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
میزان بارندگی‌ها در کیش ۱.۵ برابر افزایش یافت
شنبه 8 اردیبهشت 1403 ، 18 شوال 1445 ، 27 آپریل 2024 ، شماره 4449 (1833 دوره جدید)
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

توسط مهدی نوری؛ رئیس شعبه مستقل بانک سینا کیش صورت گرفت،
تشریح طرح تسهیلاتی"آفتاب" با کارمزد صفر درصد!

به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان تسهیلات قرض الحسنه بانک سینا درقالب طرح آفتاب اجرایی شده است.

  


افتتاح حساب و استفاده از طرح تسهیلاتی آفتاب بانک سینا به صورت حضوری قابل انجام خواهد بود . نوع سپرده در این طرح قرض الحسنه و حداقل مبلغ افتتاح حساب 500 هزار ریال و مدت سپرده گذاری 1 الی 12 ماه خواهد بود. مبلغ تسهیلات حداکثر 3 میلیارد ریال بدون کارمزد و نسبت مبلغ وام به معدل سپرده 13 تا 147 درصد و دوره بازپرداخت 6 تا 48 ماه با توجه به توان بازپرداخت در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگاراقتصاد کیش؛ بانک سینا از ابتدای سال جاری گام های بلندی را در جهت ماموریت تعریف شده در تراز جهانی برداشته است. این بانک با راه اندازی سرزمین هوشمند و با استفاده از پلتفرم های مختلف از جمله سیبانک، سیپات، سیمارت و شعب سیار تقریبا تمام نیازهای مالی افراد حقیقی و حقوقی و همه اقشار از فعالان کسب و کار تا مدیران ، از اقشار متمول تا محرومان نیازمند به حمایت های اجتماعی را در بستر بانکداری الکترونیک فراهم کرده و در عین حال از مسئولیت اجتماعی در پوشش اقشار محروم در مناطق محروم نیزغافل نشده و به نوعی پرچمدار توسعه بانکداری اسلامی و الکترونیکی است.

هوشمندی بانک سینا در فراگیری جامعه مخاطب و توسعه زیر ساخت های بانکداری الکترونیک در این بانک نه تنها هزینه های پولی این بانک را کاهش می دهد بلکه تنوع بخشی به خدمات بانکی و ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی به فراگیری جامعه مخاطب اش در جای جای ایران نیز منجر می شود. به پیش بینی کارشناسان بانک سینا به زودی می تواند از سایر رقبا به ویژه در حوزه دربرگیری مخاطبان پیشی بگیرد.

بانک سینا در جزیره کیش به عنوان تنها شعبه مستقل این روزها در حال برگزاری کمپینی به نام طرح آفتاب است که با ارائه خدماتی ویژه نسبت به پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد صفر درصد اقدام نموده است.

مهدی نوری؛ مسئول شعبه مستقل بانک سینا کیش در نشستی خبری ضمن معرفی طرح تسهیلاتی آفتاب گفت: دو راهبرد اصلی «توسعه خطوط کسب‌وکار» و «توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی» عملا باعث شده تا این بانک به یک اسمارت بانک بدل شود که خدمات خود را از خطوط چهارگانه کسب‌وکار بانک شامل «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خرد» دنبال کرده و در تلاش است تا سهم خود را در صنعت بانکداری کشور افزایش دهد. به علاوه اقدام سریع در تنوع بخشی محصولات بانکداری دیجیتال این بانک را پیشرو خواهد کرد و در حوزه پرداخت با وجود رقابت های سنگین و مواجه با توسعه شرکت های فناوری در عملیات مالی و پولی، فین تک ها ریسک کمتری خواهد داشت.

نوری افزود : از ابتدای امسال طرح راهبردی کسب و کار اجرا شد و چشم انداز سه ساله ای برای آن پیش بینی شده است  بر این اساس بانک سینا از تیرماه سال جاری در بحث کمک به کسب و کارها  این راه را آغاز کرد و از ابتدای دی ماه کمپینی تحت عنوان آفتاب تشکیل شد.

نوری با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال بانک سینا تا کنون از سه پلتفرم رونمایی کرده است؛ گفت: پلتفرم های "سیبانک"، "سیپات" و "سیمارت" هر کدام برای ارائه خدماتی ویژه طراحی و معرفی شده است. نوری در تشریح هر یک از این پلتفرم ها  گفت :  پلتفرم "سیبانک"  سوپر اپلیکیشنی در حوزه دیجیتال است. بانک سینا با راه‌اندازی این اپلیکیشن برای سهولت عملیات بانکی، خدمتی نوین در زمینه بانکداری دیجیتال به مشتریان ارائه می‌کند و مشتریان و فعالان اقتصادی می‌توانند با استفاده از این خدمت بدون مراجعه به شعب، از مزیت‌های افتتاح حساب، اخذ تسهیلات، درخواست کارت و سایرعملیات بانکی استفاده کنند. در واقع سیبانک یک سوپر اپلیکیشن مالی برای انجام امور بانکی و مالی کاربران بدون مراجعه حضوری به شعب است. این سامانه هم برای مشتریان بانک و هم برای کاربران مهمان قابل خواهد بود. سیبانک برای سیستم‌های عامل android و ios و نسخه pwa طراحی و آماده ارائه به مشتریان است. با نصب اپلیکیشن سیبانک در همه سیستم عامل ها بدون حضور در شعبه می‌توان احراز هویت و افتتاح حساب کرده و از کلیه خدمات غیرحضوری بانک سینا بهره‌مند شد.

وی گفت: پلتفرم"سیپات" هم یکی از محصولات فناورانه سرزمین هوشمند سینا است که به عنوان سامانه حامی هوشمند ویژه ارائه خدمات بانکداری اجتماعی به گروه‌های مشتریان معرفی‌شده از سوی سازمان‌های حمایتی است. پیش از این، اعطای وام‌های حمایتی و اشتغالزایی در مناطق کم‌برخوردار مانند مناطق هدف بنیاد علوی که از سوی بانک سینا پرداخت می‌شد، با دشواری‌های زیادی برای مشتریان همراه بود. در سامانه سیپات، این امکان فراهم شده است که اطلاعات جامعه مخاطب به صورت سیستمی و مکانیزه بر روی این سامانه ثبت شده و سپس متقاضیان بنا بر انتخاب خود، برای دریافت تسهیلات به کانال غیرحضوری از طریق پلتفرم سیبانک و در شرایط خاص به کانال حضوری بانک هدایت شوند و به منظور ارائه خدمات به متقاضیان دریافت تسهیلات، نسبت به ارائه خدمات بانکداری پرتابل در محل متقاضیان، ارسال شعب سیار یا هدایت مشتری به سمت نزدیک‌ترین شعبه اقدام خواهد شد.

نوری پلتفرم سوم به نام " سیمارت" را نیز به عنوان یک مینی دیجی کالا معرفی کردو گفت : بانک سینا با راه‌اندازی بازارگاه هوشمند سینا تحت عنوان سیمارت، امکان پرداخت تسهیلات سازمانی به شرکت ها با نرخ 18 درصد برای خرید کالاهای بادوام را فراهم کرده است. در این بازارگاه بیش از ۲۴ هزار قلم کالا در گروه‌های مختلف کالایی وجود دارد. این بازارگاه در دسته‌بندی‌های مختلف از لوازم خانگی یا تجهیزات الکترونیک، گوشی‌های تلفن همراه، لوازم آشپزخانه، لوازم ورزشی و... را در بر می‌گیرد که تنوع زیاد کالایی، آن را به یک بازارگاه جذاب تبدیل کرده است که فروشنده و خریدار را منتفع خواهد کرد.

نوری در بخش مهم دیگری از سخنان خود به تشریح طرح تسهیلاتی آفتاب با نرخ کارمزد صفردرصد در بانک سینا اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات این طرح با دوره های سپرده گذاری به صورت کوتاه مدت و میان مدت است و پرداخت آنی نخواهد داشت. دوره های سپرده گذاری در این طرح از یک ماه تا یک سال پیش بینی شده است. برای مثال در دوره سپرده گذاری یک ماهه اگر مبلغ 300 میلیون تومان سپرده گذاری شود با توجه به توان بازپرداخت در دوره بازپرداخت 6 ماهه، 70 میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد صفر درصد با اقساط ماهیانه حدود 12 میلیون تومان به متقاضی تعلق خواهد گرفت که البته در سایت بانک سینا به تفضیل قابل مشاهده و ارزیابی خواهد بود.

رئیس  شعبه مستقل بانک سینا کیش با اشاره به اینکه این طرح در تلاش است تا مبالغ سرگردانی که فرد برنامه ای برای استفاده از آن ندارد و یا تصمیم گیری برای آن زمانبر است را هدایت نماید که با افتتاح حساب و معدل گیری در طول یک دوره معین درگیر اخذ تسهیلات صفر درصد شود و همانطور که اشاره شد سقف پرداخت آن تا 300 میلیون تومان خواهد بود.

نوری در تشریح قابلیت های پیش بینی شده در این طرح گفت : فرد می تواند امتیاز وام خود را به بستگان درجه یک ( پدر؛ مادر؛ همسر؛ فرزند؛ خواهر و برادر) براساس ضوابط و بخشنامه های بانک مرکزی منتقل نماید. برای استفاده از این تسهیلات طبق ضوابط بانک مرکزی یک ضامن کافی است و اگر رتبه اعتباری فرد در گرید A و B باشد با چک و سفته هم قابل انجام خواهد بود. یکی از جذابیت های طرح به علت قرض الحسنه بودن آن این است که تنها مبلغ وام بدون هیچگونه سودی دریافت خواهد شد. در این طرح میانگین دوره برای تعیین مبلغ وام در نظر گرفته و الزامی برای مقداری معین سپرده گذاری در حساب و دوره معین وجود ندارد. رسوب برای بانک ملاک نیست و بر اساس جدول و ضرایبی برای دوره بازپرداخت اقساط قابل محاسبه برای یک دوره سرمایه گذاری از یک تا 12 ماه است و از مبلغی که در حساب فرد است حتی یک ریال هم مسدود و بلوکه نخواهد شد.

رئیس  شعبه مستقل بانک سینا کیش با اشاره به این نکته که در حقیقت طرح آفتاب بانک سینا وام قرض الحسنه بدون کارمزد در راستای بانکداری اجتماعی است که اعطای وام قرض الحسنه با نرخ کارمزد صفر درصد بر اساس ضریبی از میانگین معدل موجودی یک ماهه تا 12 ماهه صورت می گیرد افزود:  گروه هدف آن تمامی مشتریان حقیقی و شرکت های حقوقی ( جهت پرداخت وام به پرسنل زیر مجموعه) طراحی شده است و هیچگونه محدودیتی برای پرداخت وام حتی تا شب عید نوروزهم وجود ندارند.

نوری در بخش پایانی و در جمع بندی سخنان خود گفت: افتتاح حساب به صورت حضوری قابل انجام است. نوع سپرده در این طرح قرض الحسنه و حداقل افتتاح حساب 500 هزار ریال و مدت سپرده گذاری 1 الی 12 ماه خواهد بود. مبلغ تسهیلات حداکثر 3 میلیارد ریال بدون کارمزد و نسبت مبلغ وام به معدل سپرده 13 تا 147 درصد و دوره بازپرداخت 6 تا 48 ماه در نظر گرفته شده است.  نوری اظهارامیدواری کرد طرح تسهیلاتی آفتاب بتواند با ایجاد شرایط آسان و در راستای بانکداری اجتماعی گره ای از مشکلات خرد مشتریان خود باز نماید.

 شماره خبر : 6188         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.