تلاش برارتقاء کیفیت و بومی سازی خدمات بیمه امید در جزیره کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی در کیش
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

در گفت و گو با نیما مبرقعی دینان رییس بیمه امید در جزیره کیش تشریح شد:
تلاش برارتقاء کیفیت و بومی سازی خدمات بیمه امید در جزیره کیش

نیما مبرقعی دینان؛ رییس بیمه امید در جزیره کیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش ضمن تشریح نحوه ارائه خدمات بیمه امید در جزیره کیش از رویکرد بومی سازی خدمات شرکت بیمه امید خبرداد.

  


تهیه سبدهای تلفیقی برای کیشوندان  ، مسافران و حتی در نظر گرفتن بیمه های حمایت از زیست بوم کیش آن چیزی است که به گفته وی  در دستور کار شرکت بیمه امید قرار دارد. این کارشناس صنعت بیمه افزود :  امروز در شرکت بیمه امید حداکثر دو روز کاری پس از تکمیل پرونده خسارت زیان دیدگان محترم پرداخت می شود و رویکرد بنده رساندن این مدت به سی دقیقه پس از تکمیل پرونده است که امیدوارم این مهم در نزدیکترین زمان ممکن اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ درباره‌  بیمه زیاد می‌شنویم و می‌خوانیم. در این میان، نام بعضی از رشته‌های بیمه‌ای مثل بیمه‌  شخص ثالث و بیمه‌های درمانی در ذهن‌مان پررنگ‌تر هستند و به خوبی با اهمیت آنها آشنا هستیم. اما درباره‌  مفهوم و اهمیت بیمه در زندگی چقدر می‌دانیم و تا چه اندازه سازوکار آن را می‌شناسیم؟ بیمه نامی آشنا برای تمام افراد در سراسر جهان است. چرا که بیمه و بیمه‌گری به بخش مهم و غیرقابل حذف جامعه و همچنین زندگی شخصی افراد تبدیل شده است. به عبارت ساده‌تر، بیمه یک حامی‌ است و در شرایط مختلف از افراد آینده‌نگر در برابر خطرهای احتمالی مختلف حمایت می‌کند. اما متاسفانه بیشتر افراد تنها زمانی متوجه اهمیت بیمه در زندگی می‌شوند که دچار حادثه و خسارتی شده‌اند که  بعلت فراهم ننمودن بهره گیری از این ظرفیت از قبل از استفاده و بهره گیری از آن محروم می مانند . اگر به تاریخ بیمه در ایران و جهان نگاه کنیم، خواهیم دید که تاجران چینی نخستین کسانی بودند که ارزش بیمه را درک کردند و از این روش برای جبران خسارت‌های وارد شده به اموال و کالاهایشان بهره بردند. به این ترتیب، بیمه‌های دریایی که مخصوص حمل کالا از طریق کشتی‌ها و روش‌های دریایی بود، تدوین و طراحی شدند و بعد از آن نوبت به پوشش آتش‌سوزی رسید که طرح اولیه‌  آن در کافه لویدز لندن پایه‌گذاری شد. در ایران نیز بیمه قدمتی طولانی دارد. به‌طوری که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۱۶ قانون بیمه در سی‌وشش ماده تصویب شد و کم‌کم شرکت‌های بیمه  داخلی شروع به فعالیت کردند.

نام بیمه با آرامش خیال گره خورده است. تورم و افزایش هزینه‌ها و قیمت‌ها، جبران خسارات احتمالی را بدون داشتن پوشش بیمه‌ای سخت‌تر کرده است. مثلا یکی از این خطرهای روزمره، ریسک تصادف و سوانح جاده‌ای‌ است. ریسکی که خسارات مالی و جانی سنگینی را به فرد مقصر حادثه تحمیل می‌کند. اما با داشتن بیمه‌  بدنه و بیمه شخص ثالث خیال‌تان از این بابت آسوده خواهد بود. چرا که بیمه‌ اتومبیل یک پوشش بیمه‌ای کامل و جامع است که در آن پرداخت خسارت‌های جانی و مالی وارده به اشخاص ثالث و همچنین آسیب‌های جانی وارده به راننده‌  مقصر حادثه نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

همگام با سراسر کشور در جزیره کیش نیز پوشش وسیعی از شرکت های مختلف بیمه حضور دارند و یکی از شرکت های خوشنام در این عرصه بیمه امید است. بیمه امید با ارائه انواع خدمات بیمه ای توانسته است با جلب اعتماد عمومی گامی مهم را در عرصه حمایت از آسیب دیدگان برداشته است .

نیما مبرقعی دینان فارغ التحصیل رشته حقوق در مقطع کارشناسی و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق با گرایش حقوق مالی و اقتصادی است. وی از سال ۱۳۹۰ در یکی از شرکتهای خصوصی بیمه در تهران مشغول به فعالیت شد و در حیطه بیمه اموال سابقه ای طولانی دارد. مبرقعی دینان به صورت تخصصی در بیمه های مسئولیت و مهندسی فعالیت کرده  و در طی این سالها با پست مدیریت در استان تهران و مازندران به صنعت بیمه کشور خدمت نموده است . وی در حال حاضر ریاست بیمه امید در جزیره کیش را عهده دار است.

گفت و گوی ما را با این کارشناس صنعت بیمه در ادامه می خوانید:

 

به عنوان نخستین سوال کمی درباره تفاوت کارکرد بیمه در مناطق آزاد و سرزمین اصلی بگویید.

همانطور که مستحضر هستید هدف از ایجاد مناطق آزاد تجاری ایران تسریع در انجام امور زیربنایی، رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال سالم و حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای با حذف بخش قابل توجهی از قوانین و مقررات دست و پاگیر در سازمان ها و ارگانها و با عملکرد موازی است. در همین راستا شرکت های بیمه مناطق آزاد ضمن مدیریت و پذیرش ریسک های مختص آن مناطق‌، تسریع در روند پرداخت درست و بجای خسارات را همواره در دستور کار خود دارند.

 

بیمه امید در جزیره کیش چه خدماتی را ارائه می دهد؟

شرکت های بیمه را از منظر ارائه خدمات می توان به شرکتهای تخصصی یا تک محصولی و شرکت های چند محصولی تقسیم کرد. از این منظر شرکت بیمه امید را می توان به عنوان یک شرکت چند محصولی شناخت که علاوه بر ارائه کلیه خدمات بیمه ای رایج، ‌‌با تکیه بر دانش و تخصص تیم حرفه ای و کاردان فنی با نیازسنجی در مناطق خاص فرهنگی و جغرافیایی آمادگی طراحی بیمه نامه های جدید را در قالب سبدهای بومی‌سازی شده دارد.

علاوه بر آنچه گفته شد بیمه امید با هدف گسترش فرهنگ بیمه و اشتغالزایی آمادگی اعطای نمایندگی به افراد واجد شرایط و خوشنام در جزیره کیش را دارد و با جدیت و قدرت هرچه تمامتر از نمایندگان و عوامل فروش خود پشتیبانی خواهد‌کرد.

 

مراجعین خود را در جزیره کیش در چند گروه جای می دهید و عمده مراجعه کنندگان در دریافت خسارت از چه طیفی هستند؟

به طورعمده مراجعین ما به دو دسته کیشوندان و مسافران تقسیم می شوند.

مراجعین ما با هدف تشکیل پرونده و اخذ خسارت از محل بیمه های اتومبیل ، بیمه های آتش سوزی و بیمه های مسئولیت به محل شعبه مراجعه می نمایند.متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد رشد چشمگیر خسارات جانی و مالی ناشی از تصادفات رانندگی در سطح جزیره  می باشیم و به منظور کنترل ریسک و آگاه سازی هموطنان گرامی اقدام به تشکیل یک کارگروه با مدیران محترم سایر شعب شرکتهای بیمه نمودیم که در این راستا با تشکیل جلسات منظم و مداوم سعی در شناخت چالش ها و یافتن راهکار برای برون رفت از آنها را داریم.

 

ساختار بیمه امید را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا این ساختار به اندازه کافی بهینه طراحی شده و چابک عمل می کند؟

شرکت بیمه امید یک شرکت بیمه خاص است که سهام آن بصورت مساوی در مالکیت شرکت بیمه آسیا ، شرکت بیمه البرز و شرکت بیمه دانا قرار دارد. بر همین اساس می توان شرکت بیمه امید را ماحصل تجربه و توانگری سه برند بیمه معتبر و خوشنام کشور دانست که امروزه در مناطق آزاد تجاری حرف های زیادی برای گفتن دارد.همانطور که عرض کردم رویکرد ما  به بومی سازی خدمات شرکت بیمه امید در جزیره کیش بوده است.به همین جهت تهیه سبدهای تلفیقی برای کیشوندان  ، مسافران و حتی در نظر گرفتن بیمه های حمایت از زیست بوم کیش را در دستور کار قرار دادم.از سوی دیگر شبکه فروش شرکت بیمه امید کارآزموده ، متخصص و متعهد هستند  وی افزود: مسلم است  واحد فروش در هر سیستم اقتصادی اصلی ترین وظیفه را بر عهده دارد ، ولیکن شرکت بیمه امید خوشنامی و تعهد خود را فدای افزایش حجم فروش با بیمه نامه های بی کیفیت نمی کند و این مهم جز با تربیت نیروی متخصص در شبکه فروش اتفاق نمی افتد.مدیران شرکت همواره در تلاشند تا شرایطی را فراهم کنند تا واحد فروش با نهایت قدرت و صداقت سهم خود را از بازار بیمه کسب کنند.

 

شما مهمترین چالش حال حاضر بیمه امید و صنعت بیمه را چه می دانید؟

مهمترین چالش پیش روی شرکت بیمه امید و سایر شرکتهای بیمه فعال در مناطق آزاد تجاری علی الخصوص جزیره کیش اختلاف ارزش اموال در این مناطق در مقایسه با سرزمین اصلی است.

برای مثال قیمت یک خودرو با پلاک منطقه آزاد کیش نصف قیمت خودروی مشابه با پلاک ملی در سرزمین است ولیکن اجرت تعمیرات و قیمت لوازم یدکی آن در کیش و سرزمین اصلی تفاوتی ندارد.

به جهت همین اختلاف شرکت های بیمه در مناطق آزاد به موجب ماده ۱۰ قانون بیمه به جهت مواجهه با مساله کم بیمه گی مجبور به اعمال قاعده نسبی می باشند.یعنی به نسبت اختلاف قیمت خودرو بین منطقه آزاد و سرزمین اصلی مجبور به پرداخت خسارت متناسب با آن اختلاف می باشند که موجب نارضایتی برخی بیمه گذاران محترم می گردد.

 

حفظ کردن اسرار بیمه گذاران و پرداخت خسارت در اسرع وقت از وظایف قانونی بیمه گران است ، اگر شما از صد بخواهید نمره ای به صنعت بیمه امید در این خصوص بدهید چه نمره ای خواهید داد؟

سوال درست و بجایی است .

رسالت من و همکارانم در صنعت بیمه حفظ منافع و اسرار بیمه گذاران است. با توجه به ماهیت و ذات بیمه‌گری افراد جبران خسارات احتمالی وارده به جان و اموالشان را برای مدت مشخص در قبال حق بیمه پرداختی به شرکتهای بیمه می سپارند.شرط تداوم حضور در این صنعت ابتدا امانتداری و سپس وفای به عهد است.یقینا هر شرکت بیمه که به تعهداتش التزام نداشته باشد از گردونه رقابت حذف خواهد شد.تمام تلاش من و همکارانم این بوده که با پرداخت سریع و بجای خسارت بیمه امید را به عنوان اولین شرکت بیمه مناطق آزاد در جایگاهی که لیاقتش را دارد تثبیت کنیم و در طول این مدت بازخوردهای خوب و دلچسبی دریافت کردیم

به طور کلی وضعیت بازار بیمه در کیش به چه صورت است؟

متاسفانه حضور شرکتهایی که اقامتگاه آنها در سرزمین اصلی است برای شرکتهای بیمه مناطق آزاد ایجاد مشکل می کند.

تصور بفرمایید یک شرکت در سرزمین اصلی یکصد و یازدهمین شعبه خود را در جزیره کیش تاسیس نموده است. ما انتظار بازار انحصاری نداریم ولی دوست داریم در شرایط مساوی همگام با شرکتهای دیگر که التزام و تعهد آنها صرفا به خدمت رسانی در مناطق آزاد تجاری کشور است رفاقت و رقابت کنیم و از سازمان منطقه آزاد  کیش نیز تقاضا داریم نسبت به حل این معضل اهتمام بورزند.

 

نحوه رسیدگی به پرونده های خسارت در کیش را بیان نمایید؟

به صورت کلی پس از بروز هر حادثه بیمه گذار با تشریفات اداری سهل و کوتاه خسارت وارده را به شرکتهای بیمه اعلام می کنند،شرکتهای بیمه گر پس از بررسی خسارت وارده،علت تامه خسارت و میزان زیان وارده آنرا با بیمه نامه صادره انطباق می دهند و در صورت نبود تعارض نسبت به پرداخت خسارت اقدام می نمایند.

در مواردی که ارزش حقیقی مورد بیمه در بیمه نامه متناسب با ریسکهای پیش بینی شده لحاظ گردد خسارت بصورت کامل در اسرع وقت پرداخت خواهد گردید.

 

چه توصیه هایی به افراد  تحت پوشش بیمه امید در جزیره کیش دارید؟

دلیل خرید هر بیمه،احساس خطری است که بیمه گذار نسبت به آسیبهای احتمالی مورد بیمه دارد، صدور بیمه نامه ای که بیمه گذار در موارد لازم نتواند از محل آن خسارت کامل و درست را دریافت کند کاری عبث است و کار عبث هرقدر بهتر انجام شود ، بدتر است!

به همین خاطر تقاضای من از همه کیشوندان گرامی علی الخصوص بیمه گذاران محترم بیمه امید این است که در زمان صدور هر بیمه نامه ای اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار همکاران واحد فروش شرکت بگذارند.

نمایندگان محترم شرکت بیمه امید صرفا فروشنده بیمه نامه نیستند،بلکه مشاور فروش هستند و دغدغه ایشان پیش از فروش بیمه نامه و اخذ حق بیمه،ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی جامع ریسک و همراهی بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه و تعهد به پیگیری و حمایت در زمان بروز حادثه تا اخذ خسارت است.

 

چه مشوق هایی به استفاده کنندگان از بیمه امید ارائه می دهید؟

تمام تمرکز بنده از زمان شروع  مسئولیت  در شرکت بیمه امید بر روی تسریع جبران خسارات وارده بود که این مهم بدون حمایت مدیرعامل محترم و همکاری مدیران محترم ستادی محقق نمی شد.

امروز در شرکت بیمه امید حداکثر دو روز کاری پس از تکمیل پرونده خسارت زیان دیدگان محترم پرداخت می شود و رویکرد بنده رساندن این مدت به سی دقیقه پس از تکمیل پرونده است که امیدوارم این مهم در نزدیکترین زمان ممکن اجرایی شود.

طرح  دیگر بنده با توجه به اعتماد متقابلی که بین ما و بیمه گذاران گرامی وجود دارد برقراری امکان بازدید اولیه در بیمه های آتش سوزی و بدنه اتومبیل توسط شخص بیمه گذار است و در ادامه با تاسیس باشگاه مشتریان امکان بهره مندی کامل کیشوندان از امکانات یک شعبه در دامنه وب فراهم خواهد گردید.

یقینا بالا بردن کیفیت خدمات با قیمت معقول و مصوب و رعایت مردمداری( نه صرفا مشتری مداری) بهترین و کاربردی ترین مشوق برای انتخاب شرکت بیمه امید خواهد بود.

 

لطفا در باره  تاریخچه حضور بیمه امید در جزیره کیش  توضیح دهید.

شرکت بیمه امید کیش در تاریخ 14/10/1381  تاسیس و در تاریخ06/12/1381  در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های معنوی منطقه آزاد جزیره کیش به ثبت رسید و با توجه به اینکه اقامتگاه اصلی شرکت بیمه امید جزیره کیش است،ما منافع شرکت را از منافع این جزیره و کیشوندان عزیز جدا نمی دانیم شركت بيمه اميد توانسته است تاکنون ۱۱ شعبه و ۴ دفتر ارتباطی در مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي كشور تاسیس کند و داراي ۱۳۵نماينده فعال است که براي رسيدن به وضعيت مطلوب‌تر تعداد شعب و نمایندگی‌های آن در حال افزايش است.تمامی نمایندگان این شرکت بصورت مداوم تحت آموزش فنی جهت نیازسنجی بیمه گذاران و ارائه بهترین خدمات به بیمه گذاران ارجمند هستند و این روند همواره تداوم داشته و دارد.

 

و مطلب پایانی:

در پایان خدمت همه هموطنان و کلیه بیمه گذاران تمام شرکتهای بیمه عرض میکنم وظیفه بیمه گران حمایت و همراهی بیمه گذاران در طول مدت بیمه نامه است.صنعت بیمه مانند هر صنعت دیگری بر پایه تخصص استوار است بنابر این در زمان صدور بیمه نامه،بروز تغییر در مورد بیمه و در زمان حادث شدن خسارت همراهی و همدلی لازم را با شرکتهای بیمه داشته باشید تا خسارت شما به کاملترین شکل ممکن جبران شود.

 

 

 شماره خبر : 5989         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.