ضعیف و کم محتوا پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد

  آخرين اخبار
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

هفته گردشگری در کیش،
ضعیف و کم محتوا

روز و هفته جهانی گردشگری 2023 هم گذشت و بازهم عدم استفاده مناسب از این فرصت ملی و جهانی در کیش هویدا بود.

  


به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ روز جهانی گردشگری که با نام روز جهانی جهانگردی نیز شناخته می‌شود هر ساله در ۲۷ سپتامبر ( پنجم مهرماه) در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. روز جهانی گردشگری بهانه‌ای است تا ملت‌های سراسر جهان از اهمیت و تاثیر صنعت بزرگ سفر و گردشگری بر جوامع، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، توسعه پایدار و ... آگاه شوند و توجه بیشتری به این صنعت داشته باشند.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در آغاز دهه ۸۰ میلادی، ۲۷ سپتامبر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری کرد و هر ساله شعاری را برای گرامیداشت این روز اعلام می‌کند.  در سال ۲۰۲۳ میلادی، روز جهانی گردشگری با شعار «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» جشن گرفته  ‌شد تا بر اهمیت سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمند‌تر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تاکید شود.

روز گردشگری در ایران نیز همانند سایر نقاط جهان گرامی داشته  ‌شد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌عنوان متولی گردشگری کشور، برنامه‌های مختلفی را در این روز اجرا نمود اما این روز در جزیره کیش به عنوان یکی از اولین مقاصد گردشگری کشور چگونه برگزار شد؟

 پیش از این و در شماره های قبلی  به این موضوع اشاره گردید که متاسفانه "در برنامه های اعلام شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش چیزی جز برنامه های جاری که بطور روزمره و در مناسبت های مختلف در کیش در جریان است و برگزار می شود، چیز دیگری  مشاهده نشد.حداقل انتظار این بود که بمناسبت هفته گردشگری یکی دو برنامه کلان و فراگیر در سطح ملی و بین المللی  برای معرفی ظرفیت های گردشگری کیش طراحی و برنامه ریزی  می شد! اعلام هفته گردشگری یعنی استفاده از این فرصت برای معرفی کیش به بیرون از جزیره و حتی  بیرون از کشور،  نه اکتفا به سرگرمی های داخلی و درون جزیره ای!"

پنجم مهر آغاز هفته گردشگری بود و تنها از دو روز قبل و در سوم مهر ماه برنامه های هفته گردشگری در کیش بدین ترتیب اعلام شد؛ نواختن زنگ گردشگری در مدارس کیش، تقدیر از از تلاشگران صنعت گردشگری کیش، برنامه پاکسازی سواحل، مسابقات پاراسلینگ و نجات غریق و بازدید از جزیره هندورابی ! اینکه آیا اعلام چنین برنامه هایی متناسب با هفته گردشگری هست یا خیر و آیا جزیره کیش به عنوان پیشانی گردشگری کشور و در میان مناطق آزاد دیگر بایستی بسیار  متمایز تر عمل کند یا خیر محل سوال است. هر چند تا لحظه نگارش این گزارش خبری از همه برخی برنامه های اعلام شده هم منتشر نشده است!

در اینجا گذری  به برنامه های هفته گردشگری در سه منطقه آزاد انزلی، چابهار و قشم به عنوان نمونه در بین دیگر مناطق آزاد نگاهی خواهیم داشت تا اهمیت این هفته را بیشتر دریابیم و بدانیم در سایر مناطق  چه برنامه هایی اجراء شده  و ما کجا هستیم! لازم به ذکر است که برنامه های هفته گردشگری در این مناطق از یک هفته تا ده روز قبل اعلام شده بود!

منطقه آزاد قشم : نشست همیاران رسانه‌ای ژئوپارک، فراخوان مسابقه عکاسی با موضوع جاذبه‌های گردشگری به مدت یک هفته، همایش گنجینه‌های میراث انسانی دریانوردی و لنج سازی جزیره جهانی قشم، آغاز دومین جشنواره قصه های محلی(چِک چِکا) و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی،برگزاری همایش تجلیل از فعالین گردشگری، رونمایی از نرم افزار گردشگری و اپلیکیشن ژئوپارک، رونمایی از تفاهمنامه همکاری گردشگری با آموزش و پرورش، برگزاری ورزش‌های بومی، مسابقه شتر سواری، کارگاه آموزشی بومگردی و سرمایه‌گذاری سبز، کارگاه آشنایی با حفاظت از میراث طبیعی (جنگل حرا) (ویژه اقامتگاه‌های بومگردی غرب جزیره)، کارگاه آموزشی ایمنی در اسکله‌های گردشگری،جشنواره غذا و صنایع دستی به همراه موسیقی محلی، برگزاری مسابقات پدل بورد و کایاک، مراسم ازوا، پاکسازی ژئوسایت غار نمکدان، پاکسازی سواحل و نواختن زنگ گردشگری و ...

منطقه آزاد چابهار: آشنایی با زیست بوم خلیج گواتر، آشنایی با گاندو و تصویربرداری با پهپاد برای فعالان این عرصه،برگزاری کارگاه سه روزه توان افزایی توسعه کسب و کارهای گردشگری پایدار به منظور افزایش ارائه سطح خدمات به گردشگران، شروع فرایند استانداردسازی تاسیسات گردشگری ، طراحی مسابقات عکاسی، طرح فراخوان ایده‌های گردشگری و مسابقه نقاشی با محوریت گردشگری در مدارس،تخفیف ۵۰ درصد برای اقلیت چپ دست‌ها از سراسر کشور، برگزاری انتخابات انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد و برگزاری نخستین نشست شورای مشورتی مدیریت گردشگری و ...

منطقه آزاد انزلی : برگزاری بیش از ۲۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با تاکید بر نقش گردشگری مسئولانه و سفرهای هوشمند در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان. برگزاری جشنواره ماهیگیری، مانور دریایی و دور افتخار با پرچم مقدس ایران در نوار ساحلی منطقه، مانور هوایی و به احتزاز در آوردن پرچم مقدس ایران توسط کمیته ورزش های هوایی منطقه، برگزاری مسابقات قایقرانی و پدل برد، رژه قایق های بادبانی در محدوده دریایی فاز تجارت وگردشگری منطقه، برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع دستی و بومی محلی منطقه، اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری خانواده محور در فاز تجارت و گردشگری منطقه و

 گرچه برنامه های دیگر مناطق آزاد نیز چنگی به دل نمی زند و هیچ یک برنامه کامل و فاخری ارائه نداده بودند اما حداقل از کیش پر برنامه تر نشان می دهند.  همانگونه که قبلا هم ذکر شد توقع و انتظار این است که در چنین فرصت هایی برنامه های بسیار بزرگتر و گسترده تر برای جزیره کیش تعریف و اجرایی شود تا در فصلی که همه از رکود گردشگری در منطقه سخن می گویند و خیابان ها و بازارهای جزیره در سکوت و خلوتی مطلق بسر می برند  حداقل به این بهانه تکانی به این وضعیت داده شودو تغییری ایجاد شود و اثری از هفته گردشگری 1402 کیش در تاریخ به یادگار بماند . رجوع تکراری به برنامه های تکراری همه ساله در حد نواختن زنگ مدارس و مسابقات ورزشی داخلی و..... آن چیزی نیست که بتواند حال اوضاع گردشگری این جزیره را خوب کند .  برگزاری برنامه هایی کلان در سطح ملی و بین المللی  برای شناسایی و معرفی قابلیت های صنعت گردشگری جزیره کیش  به کشورهای دیگر یا حداقل در سطح کشور البته با تصمیمی بزرگ و منطقی برای مهیا کردن شرایط و زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی لازم و در خور شان گردشگران برای پذیرایی از آنان در جزیره کیش حداقل کاری بود که می شد انجام داد که نشد!

 شماره خبر : 5671         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.