آغاز آموزش دو رشته تحصیلی جدید در هنرستان "مبین خلیج فارس کیش" پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

آغاز آموزش دو رشته تحصیلی جدید در هنرستان "مبین خلیج فارس کیش"
آغاز آموزش دو رشته تحصیلی جدید در هنرستان "مبین خلیج فارس کیش"

همزمان با آغاز سال تحصیلی و در مهر ماه 1402 دو رشته کاربردی "تعمیرات لوازم و موتورهای دریایی" و "کشت بافت" در هنرستان مبین خلیج فارس جزیره کیش راه اندازی شد.

  


به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ هنرستان فنی و حرفه ای خیر ساز مبین خلیج فارس در سال تحصیلی جدید از دورشته جدید آموزشی رونمایی کرد. این هنرستان قرار است ازاین پس دو رشته "تعمیرات لوازم و موتورهای دریایی" و "کشت بافت" را در کنار سایر رشته ها به علاقمندان با حضور اساتید فن آموزش دهد.

آیین راه اندازی این دو رشته با حضور وحید زارع فکری؛ سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش؛ وحید صباغیان؛ مدیرعامل موسسه خیریه همره افق قریب؛ رحمان سادات نجفی؛ مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش؛ احمد کتابفروش ؛ رئیس سندیکای صاحبان صنایع کیش؛ مسیح اله صفا؛ رئیس جامعه هتلداران کیش؛ حسین شیرازی منش فعال پیشکسوت اقتصادی کیش و جمعی از اعضای هیئت مدیره هنرستان در محل این هنرستان برگزار شد.

آموزش مهارت ها یکی از مباحث مهم آموزش و پرورش مدرن در جهان امروز است و هر مجموعه آموزشی که بتواند در کنار آموزش های پایه، در فضای امروز جهان که پیوسته در حال تحول در زمینه های علم و تکنولوژی است مهارت های زندگی و شیوه های کار را به علاقمندان در رشته های مختلف آموزش دهد رسالت بزرگی بر عهده گرفته است. موضوعی که در هنرستان مبین خلیج فارس کیش با بهره گیری از امکانات و روش های جدید آموزشی و با تاکید بر آموزش مهارت های کار و زندگی با جدیت دنبال می شود و در آخرین اقدام آموزش دو رشته کشت بافت و تعمیر لوازم و موتورهای دریایی به علاقمندان در دستور کار قرار گرفته است.

رشته "کشت بافت "در شاخه رشته مهندسی ژنتیک از جمله رشته هایی است که در کشورهای پیشرفته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و کشورهای درحال توسعه نیز تمایل بسیاری به جذب دانش آموزان و دانشجویان به این رشته دارند. با روی آوردن به این رشته بسیاری از مشکلات روش های سنتی از میان برداشته می شود و گیاهان در محیط آزمایشگاهی و بدون نیاز به خاک پرورش داده خواهند شد. در رشته کشت بافت گیاهان در یک محیط کاملا سالم و بدور از آفات تکثیر و آماده ورود به محیط کشت می شوند. امروزه در دنیا این رشته توانسته است زمینه ایجاد توسعه اقتصادی و اشتغال برای بسیاری از علاقمندان به رشته های کشاورزی را فراهم کند و با ورود به این رشته بسیاری از مشکلات در حوزه کشاورزی از میان برداشته می شود. در این رشته گیاهان کمیاب و آپارتمانی و گیاهان نورگریز به سادگی قابلیت کشت خواهند داشت.

رشته "تعمیرات لوازم و موتورهای دریایی" به عنوان دیگر رشته آموزشی در این هنرستان مهارت تعمیر لوازم و موتورهای دریایی را در انواع شناورها به علاقمندان این رشته آموزش خواهد داد. در کشور ما به دلیل وجو مرز های آبی گسترده، فرصت های شغلی متعددی مرتبط با دریا وجود دارند. یکی از این مشاغل، تعمیر و نگهداری موتورها و لوازم دریایی است که جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی مکان مناسبی برای آموزش این رشته به شمار می رود.

مکانیک های دریایی بر روی انواع شناورهای آبی کار می کنند، تعمیرات را انجام می دهند و از عملکرد صحیح آنها اطمینان می دهند. بیشتر مکانیکهای دریایی آموزش رسمی تعمیر موتورهای کوچک را گذرانده اند، اما برخی در حین کار یاد می گیرند. علاقمندان این رشته می تواند تجهیزات الکتریکی و موتوری را در موتورهای قایق بازیابی کنند.

با توجه به ظرفیت های فراوان کیش و وجود اقوام مختلف ایران زمین در جزیره می توان بسیاری از رویدادهای مهم مانند ایجاد رشته کشت بافت و تعمیرات لوازم و موتورهای دریایی را در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرایی و در صورت موفقیت به سراسر کشور تسری داد.

گفتی است موسسه خیریه فرهنگی"همره افق قریب" با اخذ مجوز رسمی و با اندیشه گسترش رشته های مهارتی و تربیت نیروی کارآزموده با تجربه بیش از دو دهه در نقاط مختلف کشور اقدام به تاسیس هنرستان ها و آموزشگا های فنی حرفه ای نموده است و ساخت و راه اندازی هنرستان سبز "مبین خلیج فارس جزیره کیش" واقع در شهرک پرواز قطعه EDU-C11 نیز یکی از خدمات فرهنگی این موسسه خیریه در جزیره زیبای کیش است. این مجموعه آموزشی در زمینی به مساحت ۳ هزار و 500 متر مربع دارای ۱۰ کلاس آموزشی در دو طبقه دبیرستان دوره اول و هنرستان ساخته شده و از سال 1395 تا کنون مشغول به آموزش دانش آموزان در رشته های مختلف و متنوع مهارتی است.

 شماره خبر : 5633         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.