بلیط نیست قربان! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
روند حرکت منطقه آزاد کیش طی سالهای گذشته رو به افول بوده است
بزودی گشایش هایی در مناطق آزاد بوجود خواهد آمد دست مدیران عامل مناطق آزاد برای اعطاء مشوق های سرمایه گذاری باز است
برای دست یابی کیش به دوران اوج خود نهایت تلاش را خواهیم کرد
توسعه در صلح و ثبات و با محوریت انسان شکل می گیرد
جزیره کیش در توسعه اقتصاد دریایی نقش محوری دارد
اقدام شایسته شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در احترام به جایگاه تشکل های صنفی
راه برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مشکلات منطقه، پاسداشت قانون مناطق آزاد است.
حکمرانی در منطقه باید با گفت و گو با مردم و بخش خصوصی تقویت شود
محمد کبیری از امروز سکاندار جزیره کیش می شود
برقراری پروازهای کیش ایر از کرمان به جزیره کیش در راستای تاکیدات دبیر شورایعالی مناطق آزاد
همکاری های اقتصادی‌‌ مناطق آزاد ایران و بلاروس توسعه می یابد
قدرت بخش خصوصی کیش در داشتن یک مدیر عامل مقتدر برای سازمان منطقه آزاد است
تبیین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در جزیره کیش
تاکید دکتر مسرور افزایش صادرات از مناطق آزاد است

  آخرين اخبار
روند حرکت منطقه آزاد کیش طی سالهای گذشته رو به افول بوده است
بزودی گشایش هایی در مناطق آزاد بوجود خواهد آمد دست مدیران عامل مناطق آزاد برای اعطاء مشوق های سرمایه گذاری باز است
برای دست یابی کیش به دوران اوج خود نهایت تلاش را خواهیم کرد
توسعه در صلح و ثبات و با محوریت انسان شکل می گیرد
جزیره کیش در توسعه اقتصاد دریایی نقش محوری دارد
اقدام شایسته شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در احترام به جایگاه تشکل های صنفی
راه برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مشکلات منطقه، پاسداشت قانون مناطق آزاد است.
حکمرانی در منطقه باید با گفت و گو با مردم و بخش خصوصی تقویت شود
شنبه 3 آذر 1403 ، 21 جمادی الاول 1446 ، 23 نوامبر 2024 ، شماره 4596 ( 1980 دوره جدید)
محمد کبیری از امروز سکاندار جزیره کیش می شود
  پربيننده ترين اخبار
موانع بروکراتیک کارآفرینی و تأثیر آن بر اشتغال جوانان
سه شنبه 29 آبان 1403 ، 17 جمادی الاول 1446 ، 19 نوامبر 2024 ، شماره 4593 ( 1977 دوره جدید)
سیاست های اجرایی مناطق آزاد باید تغییر کند برخی مسئولان آمار سازی را خوب یاد گرفته اند !
حضور دکتر مسرور در دبیرخانه مناطق آزاد یک فرصت برای مناطق آزاد است
محمد کبیری از امروز سکاندار جزیره کیش می شود
تصفیه بالغ بر 2 میلیون متر مکعب فاضلاب و آبیاری فضای سبز کیش
40 درصد پروازهای کیش را "کیش ایر" انجام می دهد
دوشنبه 28 آبان 1403 ، 16 جمادی الاول 1446 ، 18 نوامبر 2024 ، شماره 4592 ( 1976 دوره جدید)
پنجشنبه 1 آذر 1403 ، 19 جمادی الاول 1446 ، 21 نوامبر 2024 ، شماره 4595 ( 1979 دوره جدید)
تبیین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در جزیره کیش
" تورم قوانین ومقررات در مناطق آزادتجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی"
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مشکل بزرگ این روزهای کیش،
بلیط نیست قربان!

روزی نیست که صحبت از مشکلات پرواز به جزیره کیش نقل محافل و افکارعمومی کیش نباشد! اگرچه فهرست مشکلات کیش در حوزه گردشگری و زندگی عادی کیشوندان بسیار طولانی است اما بی‌شک کم بودن پروازها به این جزیره این روزها در صدر و در سرلیست مشکلات قرار می‌گیرد چون بسیاری از امورات کیش را که اصلی ترین راه دسترسی به آن از طریق پرواز است را تحت تاثیر قرار می دهد!

  

به گزارش خبرنگار کیش؛ در هفته‌های اخیر، گردشگران و ساکنان جزیره کیش برای تهیه بلیط هواپیما از شهرهای مختلف به جزیره و از جزیره کیش به سایر شهرها دچار مشکلات بسیاری شده‌اند.  با گشتی در سایت های خرید بلیط  مشاهده می شود  تا اواخر شهریور از مبداء تهران و اواسط شهریور از مبداء شیراز و اصفهان وبسیاری شهر های دیگر ....به مقصد کیش بلیطی برای خرید وجود ندارد مشابه همین مشکل در پروازهای بلعکس و از سایر مبادی و مقاصد وجود دارد و امان همه را بریده است!  این وضعیت شاید تاکنون در جزیره کیش سابقه نداشته باشد بطوریکه تا هفته ها امکان تهیه بلیط و آمدن به کیش میسر نباشد! و صد البته عدم امکان تهیه بلیط به کیش  تا هفته ها ، نه به دلیل پر رونق  بودن و ازدحام  برای سفر به کیش ، بلکه به دلیل نبود و کمبود پروازهای به مقصد کیش است!

جزیره کیش که بخش عمده اقتصاد آن به گردشگر وابسته است در حالی ماه پایانی تابستان 1402 را تعداد پروازهای بسیار پایین سپری و با میانگین ۱۵ تا 20 پرواز روزانه سپری می کند که در سال های گذشته چندین برابر این آمار، پرواز در فرودگاه کیش به زمین می نشسته است. فعالان گردشگری کیش، علاقه شرکت های هواپیمایی به گذاشتن پروازهایی به مقاصد گردشگری کشورهای همسایه نظیر ترکیه جهت کسب درآمد بیشتر را یکی از مهمترین دلایل کاهش پروازها اعلام می کنند. تحریم ها و مشکلات ناوگان هوایی کشور، فرسودگی ناوگان و کمبود هواپیما، گرمای هوا، افزایش هزینه های ارزی شرکت های هواپیمایی و حذف  پروازهای چارتری به جزیره از دیگر دلایل اعلام شده است و مدت ها است که گلایه شدیدی نسبت به روند واگذاری کیش ایر به عنوان بال و بازوی گردشگری کیش توسط سازمان خصوصی سازی هم در میان ساکنان و فعالان اقتصادی کیش وجود دارد.

یکی از کیشوندان در گفت و گو با اقتصاد کیش با اشاره به اینکه مشکلات جزیره کیش شامل فهرست بلندبالایی می‌شود گفت: آنچه کیش را خیلی تحت تاثیر قرار داده مساله پروازها است. یعنی کاهش شدید پروازها (به مقصد کیش) باعث شده که گردشگری که تقریبا نبض اقتصادی مهم همه صنوف در جزیره است با مشکل مواجه شود. توجه داشته باشید که اقتصاد بازار، کنسرت‌ها، سیستم حمل‌ونقل و هتل‌ها همگی با مساله گردشگری پیوند خورده‌اند. وی افزود: در مجموع به نظرم کیش به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور به دلیل کاهش پروازها با مشکل مواجه شده است . این کیشوند در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما تقاضایی برای سفر به کیش وجود ندارد گفت: اعتقاد من این است که اتفاقا تقاضا وجود دارد ولی عرضه لازم برای پاسخ به تقاضای سفر به جزیره فراهم نیست و باید مسوولان و دست‌اندرکاران و بخش‌های صنفی و خصوصی در مورد بررسی موضوع و ارائه راه‌حل‌ها و راهکارهایی که می‌تواند موجب رونق گردشگری شود با همدیگر همکاری کنند.

یکی دیگر از کیشوندان در این باره به خبرنگار ما گفت: حل مشکل کیش موضوعی نیست که به تنهایی از عهده سازمان منطقه آزاد بر آید و همه باید دست به دست هم دهند.اما بحث حاکمیتی جزیره در اختیار سازمان منطقه آزاد است و بنا بر ماده ۶۵ احکام دائمی مدیران سازمان های منطقه آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می شوند و همه وظایف و اختیارات و مسئولیت های دستگاه های اجرایی دولتی مستقر دراین مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده آنان است.وی گفت : این ماده به همان مدیریت یکپارچه اشاره دارد. در حال حاضر نهادهای دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در جزیره، اقتدار و مسوولیت منطقه آزاد را پذیرفته‌اند. این را از آن جهت می‌گویم که سازمان منطقه آزاد به عنوان نماینده حاکمیت می‌تواند وارد مذاکره جدی‌تر با شرکت‌های هواپیمایی شود و از آنها بخواهد اگر مساله و مشکلی در خصوص پرواز به جزیره کیش وجود دارد مطرح و افزایش پروازها را دنبال کنند و موانع را از سر راه بردارند.

کیشوند دیگری ضمن اشاره به مشکلات موجود و مسئله کمبود پروازها گفت: باتوجه به اینکه در اکثر مواقع مسیر دریایی به دلیل وضعیت جوی نامناسب  و با مشکلاتی همراه است و یا برای بسیاری از شهرها دور از دسترس است ، لذا تنها راهی که برای ورود مسافر به جزیره کیش وجود دارد مسیر پروازی است. در چنین شرایطی کیش با معضل کمبود پرواز رو‌به‌رو است و باتوجه به قرار داشتن در فصل تابستان معمولا مسوولان مربوطه می‌گویند به دلیل گرمای هوا پروازها پر نمی‌شود ولی دیده می‌شود که پروازها در مسیر  سایر کشورها با قدرت تمام دایر هستند! وی افزود: کمبود مسافر باعث شده که بسیاری از مغازه‌داران در کیش مغازه‌ها را جمع کرده و اعلام ورشکستگی کنند و در نهایت رونق گردشگری در کیش از بین برود. وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به کمبود گردشگر، مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری کیش با چه مشکلاتی مواجه شده‌اند به اقتصاد کیش گفت: با وجود تخفیفات بسیار خوب هتل‌ها فقط تورها هستند که می‌توانند مسافر بیاورند؛ اما تصمیم قطع پروازهای چارتری از سوی هواپیمایی کشوری تیر خلاص را زد و از نظر من کیش می بایستی به خاطر شرایط خاص در این مورد استثناء می شد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که بسیاری از مسافران هم قدرت خرید تور را ندارند، برخی خانه دوم‌شان در کیش است و یا اصلا ساکن کیش هستند و نیاز به تهیه بلیت برای پرواز دارند. بنابراین این مساله کمبود پروازها به مقصد کیش مشکلات بسیاری را نه‌تنها برای گردشگران بلکه برای تمام کیشوندان ایجاد کرده است.

درپایان لازم به ذکر است که اگر در فصل گرما و در لوسیزن اراده ای برای ایجاد رونق در کیش نباشد و مشکلات پروازی حل نشود در فصل های سیزن برقراری پروازها هنر نیست! چون کیش بواسطه نعمت های خدادادی به خودی خود در ماههای پایانی سال پذیرای گردشگران به صورت خودجوش خواهد بود و تمامی ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی مایل به پرواز به جزیره کیش هستند. در فصل رکود است که  نیاز است مدیران  هنر مدیریت خود را نشان می دهند  و مشکل کمبود پرواز جزیره را حل کنند .

شهروند دیگری در این خصوص می گوید: نبودن بلیط پرواز به کیش امروزه نه تنها مشکل گردشگران ، بلکه  مشکل همه ساکنان کیش است . وی گفت: بسیاری از کیشوندانی که برای مسافرت تابستانی یا کارهای اداری یا مرخصی فصلی از جزیره خارج شده اند اکنون برای بازگشت به جزیره دچار مشکل بلیط هستند بطوریکه تا هفته ها ی آتی بلیط وجود ندارد . وی افزود : هر روز بعلت نبودن یا لغو پروازها اصناف مختلفی که کارشان مرتبط به وجود پروازهای روزانه است دچار مشکل خدمات رسانی هستند و صدای اعتراض همه در آمده است. سازمان منطقه آزاد کیش باید  بعنوان نهاد حاکمیتی جزیره در این باره فکری بکند و تدبیری بیاندیشد.

کیشوند دیگری می گوید : من نمیدانم این همه تبلیغاتی که برای کیش صورت می گیرد و هر روز صحبت از معرفی دهها بسته سرمایه گذاری هست وقتی بلیطی برای آمدن وجود ندارد و سرمایه گذار قادر به آمدن به کیش نیست صحبت از معرفی و عرضه بسته های سرمایه گذاری چه معنی  می دهد؟! و به چه درد می خورد؟!

امید است با تدبیر و برنامه ریزی درست سازمان منطقه آزاد کیش مشکل تهیه بلیط و پروازهای کیش بطور اساسی اول برای کیشوندان و در مرحله بعد برای گردشگران حل شود تا جزیره در این اوضاع نابسامان اقتصادی بیش از این آسیب نبیند.

 شماره خبر : 5536         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.