رسانه ها و خبرنگاران ناظران برعوامل حکمرانی جزیره هستند پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":

  آخرين اخبار
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم بزرگداشت روزخبرنگار
رسانه ها و خبرنگاران ناظران برعوامل حکمرانی جزیره هستند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز خبرنگار طی نشستی با اصحاب رسانه ،ضمن گرامیداشت این روز گزارش عملکرد دوماهه خود را ارائه داد.

  


به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ نشست گرامیداشت روز خبرنگار با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برخی از معاونان ومدیران منطقه آزاد کیش  و خبرنگاران رسانه های کیش  در سالن رازی مرکز همایشهای بین المللی خلیج فارس جزیره کیش برگزار شد.

اهمیت راوی خبر در تحرک جامعه

دکتر رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست ضمن گرامیداشت روز خبرنگار  و تقدیر از اصحاب رسانه گفت: تلاش خبرنگاران در جزیره کیش قابل تحسین است. خبرنگارانی که فعالیت هایشان در شرایط سخت، بعضا دیده نمی شود. وی افزود: این خبرنگاران هستند که بایستی با مهارت در قالب کلمات و تصاویر برای مخاطبانی که در محل  رویداد حضور ندارند  روایت سازی کنند و خبری را در نهایت سلامت و صحت  انتقال دهند ، واقعه ای را روایت  کنند و سربلند بیرون آمدن از این کار وظیفه بسیار خطیری است. سرهنگی افزود: اگر تصویر نادرستی از واقعه برای مخاطب ترسیم شود و واقعه ای مورد قضاوت نابجا قرار گیرد مسئولیت این خطا گاهی بسیار بزرگ خوهد بود ،  بنابراین  می توان درک کرد  وظیفه خبرنگار در بازگویی واقعه چقدر حیاتی است و باید به حرفه ای ترین حالت ممکن این کار انجام شود.   

وی با تاکید بر اینکه باید دقت شود که خبر از سوی چه کسی روایت می شود، گفت: آگاهی بخشی صحیح به عموم مردم جامعه از وظایف اصلی یک خبرنگار است ضمن این که خبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ راوی خبر نیز نقش مهمی در به تحرک وا داشتن یک جامعه بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اثرات قدرت یک خبر در جامعه گفت: یک خبر می تواند جامعه ای را به هم بریزد و یا امیدوار سازد. در مقام بالاتر نبی یا پیامبر به معنای خبر دهنده است و از پروردگار خبر می آورد آنهم برای کسانی که از او خبری ندارند اینکه چقدر این کار درست انجام می شود بسیار کار حساس و مقدسی است. دکتر سرهنگی  خطاب به خبرنگاران افزود: آن چیزی که می تواند مردم را تهییج و وادار به تحرک کند آن چیزی است که شما به عنوان یک خبرنگار از یک شخص و یا از یک حادثه نقل قول و روایت می کنید. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با طرح این سوال که  برای آن که بفهمیم یک خبر یا روایت چقدر درست است؟ پاسخ داد: باید ببینید چه کسی خبر را گفته است؟ باید دید آیا روایت های سابق این راوی معتبر بوده و مورد تایید واقع شده است یا خیر و اگر این طور باشد می توانید احتمال زیادی دهید که این روایت درست و واقعی است. هماهنگی گفتار یک خبرنگار با گفتار سابقش مهم است و موجب جلب اعتماد خواهد شد و بر این اساس است که می توان به  یک رسانه اعتماد کرد.

خبرنگاری فارغ از نگاه شخصی و مبتنی بر نگاه علمی

مدیر عامل  سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه علاقه  و یا بی علاقه گی شخصی یک خبرنگار از یک شخص نباید روی تهیه خبر و روایتگری او تاثیر بگذارد، گفت: خبرنگار بایستی فارغ از نگاه شخصی و منطبق بر یک نگاه علمی  موضوع را روایتگری نماید و اگر اینطور شود می توان گفت خبر به درستی منعکس شده و قطعا  این  کار مسئولیت بسیار سختی است . 

دکتر سرهنگی بر رسالت خطیر خبرنگاری بر مبنای یک نگاه علمی در تهیه گزارش های میدانی تاکید کرد خبرنگاری؛ شغل حرفه ای و دارای شاخص های ارزیابی مشخصی است که باید به درستی ترسیم شود تا فضای تعاملی و امیدبخشی را در جامعه ایجاد نماید.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: خبرنگاری یک حرفه کاملا تخصصی  است و با ادمین یک فضای مجازی متفاوت است و  باید مرزی بین خبرنگاران  حرفه ای و ادمین‌های برخی صفحه‌های فضای مجازی قائل شد  چرا که  خبرنگاری یک حرفه کاملا  تخصصی است.

سرهنگی با بیان این که رسانه های فعال در جزیره کیش عملکرد مثبتی دارند و صدای مردم این منطقه هستند، گفت: رسانه های محلی بخشی از وظایف و کارکردها مدنی جامعه را به نحو شایسته انجام می دهند، همه جوانب خبر را رصد می کنند و کار بلد هستند و این بسیار خوب و امیدوارکننده است.

رسانه ها ناظر بر حکمرانی جزیره

وی با بیان اینکه خوشحالم که در جمع خبرنگاران حرفه ای هستم گفت: رسانه ها به عنوان ناظران برعوامل  حکمرانی جزیره از ارکانی هستند که باعث خواهند شد مدیریت جزیره به درستی انجام شود. مردم جزیره؛ فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران؛ مدیران و مسئولان و... جمعی حدود 50 هزار نفره را شامل می شود و حلقه واسطه این ها رسانه ها هستند . اگر مردم احساس کنند که صدای آن ها شنیده نمی شود ناامیدی در جامعه تزریق خواهد شد و شنیده شدن صدای جامعه مدنی برعهده رسانه ها  است . 

گزارش عملکرد؛ از پروازها و خودرو تا برنامه ریزی برای بازارها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه کمی بیش از دوماه است که از مسئولیت اش به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گذشته و لازم است  تا گزارش عملکردی به افکارعمومی ارائه دهم گفت: در حال سپری کردن تابستانی سخت هستیم. به غیراز شرایط طبیعی کیش و گرمای هوا دراین فصل تصمیمات بیرونی که گرفته شده مزید بر علت و شرایط اقتصادی جزیره را سخت تر کرده است.

وی به همزمانی چند اتفاق در این مقطع زمانی اشاره کرد و افزود: به غیر از گرمای هوا مشکلاتی که در حوزه  ایرلاین ها بوجود آمد ورود گردشگر به جزیره کیش را با مشکل روبرو کرده است و دسترسی اصلی ما که در بخش حمل و نقل هوایی تعریف می شود را با چالش روبرو نموده وی افزود:  کمبود هواپیما و فرسودگی ناوگان باعث شد که در کل کشور پروازها کم شود و جزیره کیش هم  از این موضوع مستثنی نبود.  وی گفت : همزمانی تابستان امسال با مناسک حج و علاقمندی ایرلاین ها به کار در این خطوط هوایی، و رکود اقتصاد ملی در سطح کلان نیز از دلایلی بود  که سفر از سبد خانوار حذف شده و یا با مسافرت هایی که هزینه کمتری دارد جابجا شده است.  سرهنگی افزود: در این میان ممنوعیت پروازهای چارتری هم موصوعی اساسی  و مزید بر علت شد تا همه چیز دست به دست هم دهد و پروازها به جزیره کاهش پیدا کند. سرهنگی با اشاره با اقدامات و نامه نگاری هایی که برای رفع مشکلات حمل و نقل هوایی جزیره صورت گرفته گفت: به نظر می رسد برداشتن پروازهای چارتری از یک تاریخ خاص برای مقاصد گردشگری تصمیم درستی نبود و باید این اتفاق طی یک پروسه ای زمانی انجام می گرفت و به صورت ترکیبی ( فروش انفرادی با قیمت مصوب و چارتری برای تور اپراتورها) انجام می گرفت. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در نظر گرفتن یکی از این مدل ها در مقاصد گردشگری جوابگوی نیازهای یک منطقه گردشگری نیست افزود: در این خصوص مکاتباتی صورت گرفته و امیدواریم درآینده نزدیک این مشکل حل شود.

وی به حوزه بازارهای تجاری جزیره کیش و انجام مذاکراتی با مدیران بازارها اشاره کرد و گفت: امروز حال و روز بازارها هم خوب نیست و تدبیر به تنهایی از سوی سازمان بی فایده است و حتما باید بازارها در ایجاد تحول  و جستجوی راهکارهای مناسب بایستی همراه شوند.  وی افزود: باید با همکاری و همفکری هم  بازارها را به رونق سابق بازگردانیم و به جای نگاه کردن مقطعی یک ماهه، کل سال را ببینیم و  برنامه ریزی کنیم تا اگر تابستان بدی داشتیم پاییز و زمستان خوبی داشته باشیم و سر جمع یکسال فروش بازارها مثبت باشد و فعالان اقتصادی متضرر نشوند. سرهنگی گفت: نگرانی جامعه بازاریان بیشتراز پاییز و زمستان پیش رو است و باید با کمک هم تصویر گردشگری کیش را در خارج از مرزهای آن جذابتر نشان دهیم و سطح خدمات بخش های مختلف مرتبط با گردشگری با کیفیت تر و قابل رقابت از نظر قیمتی باشد.  وی گفت : آیتم و المان رقابتی مهم است و معرفی آن در رسانه های ملی بسیار مهم تر است. در این رابطه چند برنامه در سازمان در حال طراحی است امیدواریم پاییز و زمستان و سال آینده خوبی در پیش رو داشته باشیم.

سرهنگی افزود: نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که برنامه ها باید به گونه ای  طراحی شود که بازار بتواند روی پای خود بایستد مثل همه جای دنیا و نهادی تعریف شود که بتواند آن را مدیریت کند و البته این مدیریت در اختیار سازمان نباشد چون در سازمان تلاطم و جابجایی مدیران وجود دارد و این جابجایی ها نباید بازار را تحت تاثیر قرار دهد.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود گفت: تلاش شده در طول این دوماه بسیاری از اختیارات سلب شده  به سازمان برگردانده شود. مذاکراتی با مسئولان مختلف با موضوع برنامه هفتم توسعه انجام گردیده که آزادی عمل به مناطق آزاد بازگردانده شود و رونق اقتصادی مجددا ایجاد شود که البته پروسه زمانبری تا حصول نتیجه است. وی ورود به حوزه درمان و دعوت از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور  را یکی دیگر از اقدامات انجام  شده بیان کرد و افزود: قول های مساعدی درباره پرداخت هزینه درمان و ساخت بیمارستان تامین اجتماعی داده شده است. وی با بیان اینکه یکی از چالش های اساسی جزیره سطح و کیفیت آموزش و فضاهای آموزشی جدید است گفت: کارهای کارشناسی برای آمادگی بازگشایی برخی مدارس در مهر ماه انجام شده و اگر کارها طبق برنامه پیش رود، مشکلی از نظر آمادگی کلاس ها و حضور معلمان نخواهیم داشت. سرهنگی همچنین از مکاتبه با آموزش و پرورش خبر داد که کیش را جز مناطق ویژه ببینند و سطح دستمزد معلمان متناسب  هزینه های جاری زندگی در کیش  در نظر گرفته شود .

وی درباره مشکلات حوزه خودرو در مناطق آزاد گفت: مصوبه ای با نظر دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تنظیم شد و یکی از پایه های اساسی  آن  هم رفع مشکلات کیشوندان می باشد. و ی افزود: از همه کسانی که می توانستند در بحث خودرو کمک کنند یاری گرفتیم و برای واردات خودرو برقی هم شرایط فراهم شده است  و با چند شرکت مذاکرات لازم صورت گرفته استو  وی گفت :  در نظر داریم  خودروها در کلاس خوب و مثل همه جای دنیا ترکیبی ( بنزینی و برقی) باشند. قطعات از هم مجزا بیاورند و در کیش مونتاژ شوند  و این موضوع در دستور کار قرار دارد .

 وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از همه خبرنگاران گفت: بسیاری از خبرنگاران با در نظر گرفتن عنصر امید کار می کنند. امید عنصری است که یک جامعه را به تحرک وا می دارد و سلب امید جامعه ای را در خاموشی فرو خواهد برد. وی افزود  تلاش هایی که صورا می گیرد  را نباید نادیده گرفت و اگر راه کار بهتری نداریم بگذاریم تلاش ها متوقف نشود . وی گفت : همه باید تلاش کنیم که همدلی و وفاق بین مردم ، سرمایه گذاران و اقشار مختلف ایجاد شود و تلاش کنیم تصویر مثبتی از جزیره به بیرون مخابره شود  تا اتفاقات بهتری بیفتد.

در پایان این نشست با اعطاء لوح تقدیر از خبرنگاران رسانه های محلی کیش تجلیل شد.
 شماره خبر : 5450         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.