دکتر سعید پورعلی پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

امارات متحده عربی بهشت مناطق آزاد
دکتر سعید پورعلی

برخی از خوانندگان بخش اول یادداشت مناطق آزاد امارات متحده عربی در مورد ساختار سیاسی این کشور پرسش های مطرح کردند که جادارد از این فرصت برای پاسخ به آنها استفاده کنم.

  

برخی پرسیده بودند که در ساختار سیاسی امارات متحده عربی عنوان "رئیس جمهور" وجود ندارد حال آن که در یادداشت برای اشاره به رئیس امارات متحده از این عنوان استفاده شده است. در پاسخ باید بگویم استفاده از این عنوان بخاطر تقریب به ذهن ومعادل سازی برای فهم بهتر بود. همان گونه که در نوبت قبل هم آمده است ، این کشور توسط شورای عالی اتحادمتشکل از شیوخ حاکم ابوظبی، عجمان، فجیره، شارجه، دبی، رأسالخیمه و امالقوین اداره میشود. مسئولیتهای ملی نیز به امارتها تفویض میشود. امارات متحدهٔ عربی از عنوان «شیخ» به جای «امیر» برای اشاره به حاکمان امارتها استفاده میکند. رئیس و نخست وزیر توسط مجلس عالی اتحاد انتخاب میشوند.معمولاً شیخی از ابوظبی ریاست و شیخی از دبی نخستوزیری را بر عهده دارد. در ادامه خوانندگان محترم را دعوت به مطالعه بخش دوم یادداشت می کنم.

مناطق آزاد مختلط امارات متحده عربی:

منطقه آزاد واحه سیلیکون دبی:

منطقه آزاد سیلیکون واحه دبی که در سال 2004 تأسیس شد، با هدف ارتقای صنایع مرتبط با فناوری مدرن، زیرساخت های پیشرفته و خدمات تجاری استمشوق ها و مزایای متعددی از جمله دفاتر خدمات کامل، انبارهای با کاربری مختلط، امکانات تولیدی و سایر الزامات لجستیکی مدرن را فراهم می کندمنطقه آزاد همچنین دارای مساحت وسیعی از زمین های صنعتی برای ساخت دفاتر مرکزی منطقه ای، انبارها و مراکز توسعه، تولید، تدارکات و توزیع استجدا از پروژه های تجاری، واحه دبی سیلیکون همچنین دارای یک جامعه مسکونی پر جنب و جوش با چندین آپارتمان کم ارتفاع و بلند است.

منطقه آزاد بین المللی فرودگاه شارجه:

منطقه آزاد فرودگاه بینالمللی شارجه (SAIF) یک مقصد تجاری و سرمایهگذاری با پیشرفتهترین زیرساختهای با کارایی بالا استاین روشهای سریع و ساده ثبت شرکت و راهحلهای تجاری مقرونبهصرفه را ارائه میدهد که آن را به پناهگاهی برای شرکتهایی در هر اندازه و تخصص تبدیل میکندمنطقه آزاد هزاران شرکت را در خود جای داده و امکانات مختلفی را برای برآورده کردن انواع نیازهای تجاری ارائه می دهدموقعیت استراتژیک آن در مجاورت فرودگاه بینالمللی شارجه و نزدیکی آن به سایر بنادر و فرودگاهها از مزایای آن است.

منطقه آزاد فرودگاه های ابوظبی:

فرودگاه بین المللی ابوظبی، فرودگاه بین المللی العین و فرودگاه اجرایی البطین در سال 2011 تحت نظارت منطقه آزاد فرودگاه های ابوظبی به عنوان مناطق آزاد اعلام شدنداین منطقه آزاد با ساختاری ایده آل برای سرمایه گذاری برای شرکت های متخصص در صنایع هوانوردی، فضایی، دفاعی، لجستیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع سبک، مساحتی بیش از 12 کیلومتر مربع را در بر می گیرد و دارای مناطق تجاری با کاربری مختلط شامل امکانات، واحدهای ذخیره سازی، دفاتر تجاری و زمین برای پروژه ها منطقه آزاد همچنین راه حل های اداری کاملی را برای طیف گسترده ای از بخش ها ارائه می دهد.

منطقه آزاد ام القوین:

منطقه آزاد ام القوین یک محیط سرمایه گذاری حرفه ای را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​و شرکت های بزرگ فراهم می کند و بسته های راه اندازی مختلفی را ارائه می دهد که آسان و انعطاف پذیر هستندمنطقه آزاد بر تامین نیازهای هر سرمایه گذار با گزینه های اجاره موثر، تنظیمات مختلف فضای اداری برای کار و ذخیره سازی، نرخ های رقابتی و صدور چندین نوع مجوز تمرکز دارداز نظر استراتژیک در نزدیکی بنادر اصلی امارات متحده عربی قرار دارد و می توان به راحتی از فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه بین المللی شارجه به آن دسترسی داشت.

منطقه آزاد میدان:

منطقه آزاد اقتصادی مدرن در قلب دبی، میدان نزدیک به مهم ترین نقاط دیدنی امارت است که چندین مزیت استراتژیک به سرمایه گذاران می دهدفضاهای اداری باز و دفاتر کاملاً سرویس دهی شده که انواع مشاغل از جمله شرکت های تجاری، مشاوره، سرمایه گذاری و اداری را در کنار انتخاب در اقامتگاه های سطح بالا در خود جای می دهداین منطقه آزاد همچنین دارای یک هتل 5 ستاره، یک زمین گلف ممتاز و میزبان جام جهانی دبی، ثروتمندترین مسابقات اسب دوانی جهان است.

مناطق آزاد فناوری در امارات متحده عربی:

منطقه آزاد واحه سیلیکونی دبی:

منطقه آزاد سیلیکون واحه دبی که در سال 2004 تأسیس شد، با هدف ارتقای صنایع مرتبط با فناوری مدرن، زیرساخت های پیشرفته و خدمات تجاری استمشوق ها و مزایای متعددی از جمله دفاتر خدمات کامل، انبارهای با کاربری مختلط، امکانات تولیدی و سایر الزامات لجستیکی مدرن را فراهم می کندمنطقه آزاد همچنین دارای مساحت وسیعی از زمین های صنعتی برای ساخت دفاتر مرکزی منطقه ای، انبارها و مراکز توسعه، تولید، تدارکات و توزیع استجدا از پروژه های تجاری، دبی سیلیکون واحه همچنین دارای یک جامعه مسکونی پر جنب و جوش با چندین آپارتمان کم ارتفاع و بلند است.

 منطقه ازاد شهر اینترنتی دبی :

شهر اینترنتی دبی در سال 1999 تاسیس شد تا با ارائه زیرساخت های لازم، یک محیط ایده آل و خدمات کارآمد و رقابتی برای مدیریت عملیات خود از دبی، پایگاهی استراتژیک برای شرکت هایی باشد که بازارهای نوظهور را هدف قرار می دهندشهر اینترنتی دبی شامل ساختمان های تجاری مدرن، دفاتر بوتیک، فضاهای خرده فروشی و هتل ها استاین سیستم یک سیستم حمایتی برای ایده های نوآورانه، تبادل دانش و بهترین شیوه ها فراهم می کند و از رهبری فکری از طریق رویدادهای تخصصی پشتیبانی می کندبرخی از بزرگترین غول های فناوری جهان دفاتر منطقه ای خود را در شهر اینترنتی دبی دارند.

مناطق آزاد مرکز مالی امارات متحده عربی:

منطقه آزاد مرکز مالی بین المللی دبی:

مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) یک مرکز مالی پیشرو برای خاورمیانه، جنوب آسیا و آفریقا و جنوب آسیا است که توسط قوانین خصوصی و یک سیستم قضایی مستقل اداره می شوداین صرافی با زیرساخت های مدرن، امکانات عالی و خدمات پشتیبانی، به عنوان یک بورس مالی جهانی در رتبه بالایی قرار دارد و همچنین خانه برخی از محبوب ترین رستوران ها، بوتیک ها و گالری های هنری دبی است. DIFC بیش از 25000 متخصص دارد که در بیش از 2000 شرکت ثبت شده فعال کار می کنند و همچنین دارای یک مجتمع مسکونی است.

منطقه ازاد بازار جهانی ابوظبی

بازار جهانی ابوظبی، یک منطقه مالی واقع در قلب شهر ابوظبی، محیطی برتر و منظم را فراهم می کنداین منطقه آزاد که فقط 15 دقیقه از بندر زاید و 30 دقیقه از فرودگاه بین المللی ابوظبی فاصله دارد، یک سیستم صدور مجوز دوگانه منحصر به فرد را ارائه می دهدشرکتهای ثبتشده مجازند برای دومین مجوز تجاری از دپارتمان توسعه اقتصادی ابوظبی (DED) درخواست دهند، که به آنها اجازه میدهد فعالیتهای تجاری خود را خارج از حوزه قضایی بازار جهانی ابوظبی انجام دهند یا گسترش دهند.

مناطق آزاد طراحی خلاقانه امارات متحده عربی:

منطقه آزاد شهر خلاق فجیره

شهر خلاق فجیره در سال 2007 تأسیس شد. مساحت این منطقه آزاد 40000مترمربع است. شهر خلاق فجیره راه حل های تجاری مقرون به صرفه مثل ادغام آسان و هزینه راه اندازی ارزان را برای تعداد زیادی از فعالیت های خلاق ارائه می دهدمرکز رسانه موفق یک محیط کاری حرفه ای را برای سرمایه گذاران متخصص در مشاوره، آموزش، ارتباطات، بازاریابی، موسیقی، سرگرمی، طراحی و فناوری فراهم می کندزیرساختها و امکانات منطقه آزاد و همچنین بستههای تجاری سفارشی آن، شرکتها را قادر میسازد تا مزیت رقابتی را هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی به دست آورند.

منطقه آزاد طراحی دبی

منطقه طراحی دبی خانه جامعه رو به رشدی از متفکران خلاق در طراحی، هنر و خانه های مد بین المللی استاین پلتفرم که بر اساس اصول یک شهر هوشمند که اتصال دیجیتالی را برای اقتصاد مبتنی بر نوآوری فراهم می کند ساخته شده است، ترکیبی از استعدادهای محلی و بین المللی، شرکت هایی که در تولید نوآورانه تخصص دارند و طرح هایی که هنر و فرهنگ الهام بخش را فرموله می کنند را به نمایش می گذاردجامعه پر جنب و جوش واقع در نزدیکی برج خلیفه و مرکز تجارت جهانی دبی، استعدادهای جدید را با میزبانی رویدادهای مهم صنعت و ارائه انواع گزینه های اجاره، پرورش داده و توانمند می کند.

 مناطق آزاد تجارت و لجستیک امارات متحده عربی

منطقه آزاد تجاری بندر خلیفه ابوظبی

منطقه آزاد تجاری بندر خلیفه (KPFTZ)، بخشی از سبد زیرساختی در سطح جهانی ویک پلت فرم  برای تجارت، لجستیک و تولید استمنطقه آزاد بندر خلیفه  دارای سبد گسترده ای از بخش های سرمایه گذاری از جمله آلومینیوم، خودرو، فلزات مهندسی، لجستیک بندری، فرآوری مواد غذایی، داروسازی، بسته بندی، تبدیل پلیمر و سایر صنایع متکی بر منطقه آزاد است. همچنین یک طرح جامع انعطاف‌پذیر وجود دارد که می‌تواند صنایع بیشتری را در آینده از منظر کاربری زمین در خود جای دهد.بندر خلیفه  قرار است به قطب آینده تجارت، لجستیک و تولید تبدیل شود و در ابتدا روش انجام تجارت در منطقه را تغییر دهد

با دارا بودن سبد وسیعی از صنایع از جمله آلومینیوم، خودرو، فلزات، فرآوری مواد غذایی، داروسازی و پلیمر، سرمایهگذاران  را برای راهاندازی تسهیلات عظیم جذب کرده است و مجموعهای از انتخابها را برای دفاتر منطقه آزاداز جمله انبارها، تجاری و خردهفروشی ارائه میکند. فضاهایی برای صنایع سنگین و همچنین سبکشرکت ها از اتصال عالی، زیرساخت های پیشرفته و ارزش پیشنهادی KPFTZ استفاده می کنند. ابوظبی قصد دارد تا سال 2030 ظرفیت کانتینری بندر خلیفه را به 15 میلیون TEU و ظرفیت عمومی آن را به 35 میلیون تن برساند.

منطقه آزاد فجیره

منطقه آزاد فجیره از موقعیت استراتژیک خود در تنها امارت مشرف به ساحل شرقی امارات استفاده می کنداین بندر که در نزدیکی بندر فجیره قرار دارد، واردات و تامین کالاها را در سراسر اقیانوس هند تسهیل می کند.منطقه آزاد فجیرههمچنین نزدیک فرودگاه بین المللی فجیره است که تنها فرودگاهی است که به سواحل شرقی امارات متحده عربی و همچنین شمال عمان خدمات رسانی می کند. این منطقه پیوند لجستیکی از طریق هوایی توسط فرودگاه بین المللی فجیره، از طریق دریا توسط بندر دریایی فجیره، و از طریق جاده به خاورمیانه ارائه می دهد. این امارت 1450 کیلومتر مربعی به دلیل موقعیت استراتژیک خود،تلاش دارد بعنوان یکی از سه مکان برتر ذخیره سازی در جهان خود را تبدیل کند. مزایا برای سرمایه گذاران شامل دفاتر پیشرفته، فضاهای مجازی و انعطاف پذیر و انبارها، علاوه بر هزینه های عملیاتی موثر استمنطقه آزاد همچنین رویههای سریع و انعطافپذیری را برای تأسیس شرکتها فراهم میکند و صادرات محصولات را به بازارهای بیش از ۵۰ کشور در آسیا، اروپا و منطقه عربی تسهیل میکند. فجیره به دلیل قابلیت های طبیعی، سواحل شنی ، جاذبه های تاریخی ،کوه ها و واحه هااین ظرفیت را دارد که به یک مقصد گردش گری مهم در امارات متحده عربی تبدیل شود.

منطقه آزاد دانشگاهی و علمی امارات متحده عربی

منطقه آزاد شهر آکادمیک بین المللی دبی

شهر آکادمیک بینالمللی دبی از زمان آغاز به کار در سال 2007، دانشگاههای معتبر و تعداد زیادی دانشجوی بینالمللی را جذب کرده است و موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین مجتمعهای اختصاص داده شده به آموزش عالی در جهان ایجاد کرده استشهر آکادمیک بین المللی دبی بیش از 500 برنامه دانشگاهی و دوره های آموزش الکترونیکی را در زمینه های مختلف از طریق بیش از 27 دانشگاه بین المللی ثبت شده در منطقه آزاد یا مستقر در مناطق گسترده آن ارائه می دهد.

منطقه آزاد سلامت و مراقبت های بهداشتی امارات متحده عربی

منطقه آزاد سلامت و مراقبت های بهداشتی دبی

شهر مراقبت های بهداشتی دبی که در سال 2002 تأسیس شد، در دو مرحله توسعه یافت، که فاز اول در عود متا، بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز پزشکی و امکانات مراقبت های بهداشتی و همچنین آموزش پزشکی دانشگاهی قرار داردمرحله دوم، واقع در جذاف، بر مراقبت های بهداشتی و سلامتی پیشگیرانه تمرکز داردشهر مراقبتهای بهداشتی دبی بهترین شیوهها و استانداردهای بینالمللی را اتخاذ میکند و یک چارچوب نظارتی قوی و پاسخگوی متغیر را برای جذب نامهای پیشرو جهان در مراقبتهای بهداشتی و آموزش پزشکی قادر میسازدهمچنین رویههای آسان و انعطافپذیری را برای سرمایهگذاران برای ایجاد کسبوکار در بخشهای پزشکی، آموزشی، مهماننوازی، خردهفروشی و رفاه فراهم میکند.

مناطق آزاد تجارت الکترونیک و خدمات پشتیبانی

منطقه آزاد شهربرون سپاری دبی

شهر برون سپاری دبی که در سال 2007 تأسیس شد، زیرساختی یکپارچه برای خدمات برون سپاری فراهم می کند و به شرکت ها کمک می کند تا با منابع خارجی که خدمات تجاری یا بک اند را ارائه می دهند، ارتباط برقرار کنند. منطقه آزاد مراکز پشتیبانی یکپارچه، مراکز تماس و مراکز داده و همچنین انبارها را ارائه می دهد. همچنین پشتیبانی عملیاتی را برای شرکتها از قبیل رویههای مجوزهای تجاری، ثبتنام و ویزای کار فراهم میکند. منطقه آزاد دارای محیط تجاری پر جنب و جوش و چندفرهنگی است و میزبان بسیاری از فعالیت های ورزشی، کارگاه ها و دوره های آموزشی است.

مناطق آزاد تجارت کالای امارات متحده عربی

منطقه ازاد مرکز چند کالای دبی

مرکز چند کالای دبی (DMCC) شامل شرکت هایی است که با طلا، الماس، فلزات گرانبها و پایه، چای و غلات غذایی و سایر کالاها تجارت یا کار می کنند. منطقه آزاد با بیش از 80 برج مرتفع که در میان دریاچه ها قرار گرفته اند، بخش مرکزی توسعه مسکونی و تجاری برج دریاچه های جمیرا را تشکیل می دهد. DMCC که از لحاظ استراتژیک در دبی جدید واقع شده است، به خوبی از طریق مسیرهای مترو و اتوبوس به هم متصل است و دائماً در ثبت شرکت های جدید به عملکرد رکورد می رسد. این منطقه صدها شرکت چندملیتی بزرگ، استارتآپ و کسبوکار کوچک را در خود جای داده است و خدماتی در سطح جهانی، امکانات عالی و جامعهای پرجنبوجوش را به آنها ارائه میدهد. امروزه بیش از 23000 شرکت DMCC را خانه می نامند، از شرکت های چند ملیتی گرفته تا استارت آپ ها. بیش از 250 شرکت دیگر هر ماه به این منطقه میپیوندند. بیش از 100000 نفر در این منطقه زندگی و کار می کنند که توسط جامعه پر جنب و جوش، دارایی خیره کننده و سبک زندگی با کیفیت بالا جذب شده اند. منطقه آزاد تجارت چند کالای دبی هشت سال است که جایزه "منطقه آزاد جهانی سال" از مجله Financial Times fDi را کسب می کند.

 شماره خبر : 5281         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.